Three Men And A Baby / Little Lady

17-04-2003

3.7

Three Men And A Baby / Little Lady (DVD)

Three Men And A Baby
Architect Peter Mitchell (Tom Selleck) woont samen met cartoontekenaar Michael Kellam (Steve Guttenberg) en acteur Jack Holden (Ted Danson) in een riant appartement. De drie heren genieten optimaal van hun single leven, uitgaan en vrouwen versieren. De problemen beginnen als Jack een tijdje weggaat voor filmopnames en Peter en Michael vraagt een pakje te accepteren. Groot is hun verbazing als ze vervolgens een baby voor hun deur vinden. Voor Peter en Michael wordt dit de eerste stuntelige confrontatie met een vieze luier en een hongerige baby. Toch storten zij zich op hun ‘vaderlijke’ taak. De verwarring wordt groter als twee ongure heren enkele dagen later ‘het pakje’ komen ophalen en niet veel later de narcoticapolitie vragen komt stellen. Ze weten alle problemen het hoofd te bieden en raken helemaal verknocht aan hun kleine huisgenootje. Dan komt moeder Sylvia (Nancy Travis) baby Mary weer ophalen.

Three Men And A Little Lady
Al vijf jaar wonen Peter (Tom Selleck), Michael (Steve Guttenberg) en Jack (Ted Danson) samen met de kleine Mary (Robin Wiesman) en haar moeder Sylvia (Nancy Travis). En alhoewel Jack Mary’s biologische vader is, zijn alle drie heren als een vader voor haar. Alles gaat goed, totdat Sylvia aankondigt te gaan trouwen met regisseur Edward (Christopher Cazenove). Ze schrikken van het idee dat Sylvia en Mary met Edward naar Engeland gaat verhuizen. Ze beseffen al snel dat hun leven erg leeg is zonder hun kleine meid. En dus reist het trio af naar Engeland, tot ongenoegen van Edward en Mary’s moeder.

Three Men And A Baby is gebaseerd op de Franse film Trois Hommes Et Un Couffin uit 1985. Deze Franse film is op haar beurt afgekeken van de Amerikaanse western Three Godfathers uit 1948. Zoals gebruikelijk worden buitenlandse films in Hollywood nog eens dunnetjes overgedaan. Meestal niet met hetzelfde succes. Regisseur Leonard Nimoy maakte met Three Men And A Baby een redelijk geslaagde komedie. De mannelijke hoofdrolspelers waren vooral bekend van tv-series als Cheers (Ted Danson) en Magnum P.I. (Tom Selleck). Het succes van de komedie is onder andere te danken aan de geslaagde chemie tussen de drie mannelijke hoofdrolspelers.
Drie jaar later werd het vervolg Three Men And A Little Lady gemaakt. Opnieuw met dezelfde hoofdrolspelers. Met dit vervolg heeft regisseur Emile Ardolino een logisch vervolg gemaakt. In de eerste film zorgde het subplot ‘misdaad met drugs’ voor de aanvulling, in dit vervolg is dat de romantiek. En de romantiek zorgt op haar beurt weer voor enkele komische situaties.
Voor beide films geldt natuurlijk dat het verhaal zeer onwaarschijnlijk in werkelijkheid zal gebeuren. Het is tenslotte een Disney speelfilm. Als je dat onthoudt, heb je aan beide films onderhoudend 1½ uur kijkplezier.

Genre: Komedie/Humor
Jaar: 1987
Speelduur: 98 min
Verpakking: Amaray Duo Keep Case
  • Dolby Digital 2.0 - Hongaars
  • Dolby Digital 2.0 - Tsjechisch
Uitgever: Buena Vista / Touchstone
EAN: 8711875942013

Beide films staan met beeldformaat 1.85:1 op de DVD. Het beeld van de eerste film is anamorf, terwijl het beeld van het vervolg letterbox is. Dit betekent dat de laatste film ongeveer 33% minder beeldlijnen heeft. Dit vertaalt zich in verlies aan scherpte en detail. Desondanks is de beeldkwaliteit van het vervolg (screenshots 3 & 4) beter. Dit komt vooral doordat de eerste film (screenshots 1 & 2) veel last heeft van filmgrain in het beeld, waardoor het beeld wat grof lijkt. Ook zijn de kleuren en het contrast van het vervolg veel sprekender. Het beeld van de eerste film doet wat grauw aan.
De ondertiteling is bij de eerste film te hoog in het beeld geplaatst. Bij het vervolg is de ondertiteling in het filmbeeld geplaatst. Bij beeldvullende weergave blijft de ondertiteling dan keurig netjes onder in het beeld staan.

De soundtrack van de eerste film is Dolby Digital 5.1 (bitrate 384 kb/s). Het nieuwere vervolg heeft ‘slechts’ een Dolby Digital 2.0 (bitrate 192 kb/s) geluidstrack. Alhoewel deze laatste niet als surround is gecodeerd, krijg je met de Dolby ProLogic decoder toch een prima klinkend surround geluid.
Ondanks het technische verschil klinken beide surroundtracks nagenoeg gelijk. Stemmen zijn goed verstaanbaar. De muziek komt met een goede stereospreiding uit beide frontspeakers. Deze echoot zachtjes na in de surroundspeakers wat voor het ruimtelijke karakter van de muziek zorgt. Laag is redelijk goed, al wordt het LFE kanaal van de 5.1 track niet gebruikt.

Op beide DVD’s staan geen extra’s.

Three Men And A Baby en het vervolg Three Men And A Little Lady zijn beide redelijk onderhoudende komische films. In beide films spelen de tv sterren Ted Danson (Cheers), Tom Selleck (Magnum P.I.) en Steve Guttenberg drie heren die genieten van hun single leven. De komst van een baby brengt bij alle drie hun vaderinstincten naar boven.
De films zijn door Buena Vista in een dubbel DVD set uitgebracht. De films zijn niet los verkrijgbaar. Beide films hebben redelijke beeld- en geluidskwaliteit. Extra’s zul je op beide DVD’s niet tegenkomen.