Red Stone

15-05-2024

6.5

Red Stone (Blu-ray)

De gevaarlijke huurmoordenaar Boon moet een tiener opsporen die getuige was van de moord op zijn oudere broer door toedoen van Jed Haywood, een meedogenloze misdaadbaron uit het zuiden. Boon moet de jonge Motley vinden voordat rivaliserende criminelen of de FBI hem als eerste vindt. Terwijl de uren verstrijken, begint Boon zijn dodelijke opdracht in twijfel te trekken en moet hij kiezen aan welke kant hij staat.

Red Stone is een misdaadthriller en is (net zoals het vervolg Boon) geregisseerd door de nieuwkomer Derek Presley en met Neal McDonough in de hoofdrol. Hem kennen we vooral van zijn rol als Buck in de miniserie Band of Brothers. Leuke bijkomstigheid is dat hij in deze film wordt herenigd met medespeler Michael Cudlitz, die Bull speelde in de miniserie. Helaas is dat wel het enige echt positieve aan deze film, want de onervarenheid van Presley is duidelijk merkbaar. En omdat hij voor zowel het script als de regie heeft getekend, merk je dubbel dat de film niet echt vlot verloopt. Zo is het verloop van de begin-scènes erg suf opgezet (man rijdt naar een ontmoetingsplek voor een deal, wordt gebeld en krijgt een onbekend bericht, en rijdt vervolgens overspannen weg en als kijker krijg je geen verklaring) en zijn verdere afwegingen van verschillende karakters soms een beetje onlogisch. Verder zijn de dialogen soms wat houterig. De actiescènes zijn verder wel oke en vooral de scènes met de jonge acteur Dash Melrose zijn niet onaardig. Neal McDonough speelt zeker niet onverdienstelijk en maakt van deze film nog iets leuks. Verwacht geen hoogstaande cinema maar een op zich oke tussendoortje van anderhalf uur.

Red Stone krijgt een DVD en een Blu-ray Disc-uitgave, met op de frontcover een grote afbeelding van Neal McDonough met een groot aanvalsgeweer, een scène die helaas niet voorkomt in de film. Deze BD-uitgave wordt hier besproken.

Genre: Misdaad, Thriller
Jaar: 2021
Speelduur: 97 min
Uitgever: The Searchers
EAN: 9789493348110

Red Stone krijgt op Blu-ray Disc een 1080p-transfer mee in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.35:1. De beeldkwaliteit is op zich prima. Scherpte is vaak wel wel wat minder goed met softe scènes, vooral in de buitenlucht. Dan zie je dat de warmte van de omgeving wat extra is aangezet in de saturatie van de print en dat geeft wat softheid en dan is de scherpte wat minder. Verder op zich een verdienstelijke transfer maar het had wel wat beter gekund.

Red Stone krijgt op Blu-ray Disc een DTS-HD MA 5.1-track in de oorspronkelijke Engelse taal. Deze is directioneel ingesteld maar klinkt verder prima. Dialogen zijn netjes en helder, en verder alle voorname geluid over de voorste kanalen en bij drukkere scènes komt er wat meer spreiding naar achteren. Een prima track.

Er staan geen extra's op de Blu-ray Disc van Red Stone.

De gevaarlijke huurmoordenaar Boon moet een tiener opsporen die getuige was van de moord op zijn oudere broer door toedoen van Jed Haywood, een meedogenloze misdaadbaron uit het zuiden. Boon moet de jonge Motley vinden voordat rivaliserende criminelen of de FBI hem als eerste vindt. Terwijl de uren verstrijken, begint Boon zijn dodelijke opdracht in twijfel te trekken en moet hij kiezen aan welke kant hij staat. Red Stone is een aardige actiefilms met soms best aardige actiescènes en een prima rol van Neal McDonough, die hier een reünie krijgt met zijn medespeler uit Band of Brothers. De Blu-ray Disc zit technisch redelijk in elkaar en heeft verder geen extra's.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Remain In Light.