Cold Pursuit

25-07-2019

6.5

Cold Pursuit (Blu-ray)

De hardwerkende sneeuwruimer Nels Coxman is een gerespecteerd man in het kleine stadje Kehoe onder de Rocky Mountains. Hij leidt al decennia een rustig leven samen met zijn vrouw en zijn zoon komt nog geregeld langs op bezoek. Zijn rustige leven wordt ruw verstoord wanneer zijn zoon op ruwe wijze wordt vermoord. De politie doet er verder niet veel aan want zij zien het als een afrekening in het criminele milieu. Nels geeft echter niet op en gaat achter de daders aan. Eén voor één vermoordt Nels de daders om zo bij de eindbaas te komen, de flambyante drugsdealer Viking (Tom Bateman). Gedreven door wraak en met een heel arsenaal aan wapens gaat Nels de strijd aan met een heel drugskartel en verandert hij van een rustige en eerlijke burger in een moordmachine. Neemt hij nu niet teveel hooi op zijn vork?

Cold Pursuit is een remake van de film Kraftidioten (In Order of Disappearance) die ook door dezelfde regisseur werd gemaakt. Amerikaanse kijkers houden niet zo van niet-engelstalige films met ondertitels, dus bij succesvolle buitenlandse films wordt vaak de oorspronkelijke regisseur gevraagd om het kunstje nog eens een keer over te doen, maar dan in Amerika. Helaas pakt dat vaak niet zo goed uit. Films als The Vanishing (remake van Spoorloos) van onze eigen George Sluizer was geen succes en ironisch genoeg was reden omdat Sluizer een feel-good Amerikaans einde in de film heeft verwerkt die hij eigen niet wilde. Ook Nightwatch (oorspronkelijk Nattevagten) werd geen hoogstaand succes. Cold Pursuit is de film waarin Neeson als laatste een actieheld speelt, zo heeft hij aangegeven. Is die zwanenzang eentje om in te lijsten? Nou, een beetje. De film zit aardig in elkaar maar probeert wel geforceerd een soort zwarte humor erin te verwerken en dat komt vaak niet helemaal lekker uit de verf. Neeson speelt zijn rol prima maar de dialogen komen soms wel wat houterig over, vooral als hij grappig probeert te zijn. Het script en het verloop van de film is ook aardig voorspelbaar en biedt niet echt iets vernieuwends. De locaties zijn wel goed gekozen en geven een mooi beeld van het ruwe winterse landschap in Amerika. Wat verder overblijft is een aardige film die best redelijk wegkijkt, maar die niet echt blijft hangen. En voor een laatste actierol van Neeson, die veel betere vertolkingen als actieheld op zijn naam heeft staan, is dat toch jammer.

Genre: Actie, Misdaad
Jaar: 2019
Speelduur: 1119 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
Uitgever: The Searchers
EAN: 9789461876195

Cold Pursuit staat in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1 op een enkellaagse Blu-ray Disc. De beeldkwaliteit is erg goed te noemen. De film kent vele felle witte winsterse landschappen maar veel scènes in donkere ruimtes. De transfer weet die zeer goed weer te geven met een goed contrast en schaduwdetail. Kleuren zijn verder prima in orde. Het is een nette transfer die niet heel erg opzienbarend is maar erg solide oogt en verder geen fouten kent.

Cold Pursuit krijgt op Blu-ray Disc een DTS-HD Master Audio 5.1-track mee in de oorspronkelijk Engelse taal. Net als de beeldkwaliteit is de geluidskwaliteit solide. Spraak komt netjes uit de centerspeaker en alle ambiancegeluiden komen uit de voorste speakers. Bij actiemomenten komen de surroundspeakers in actie en geven goede ondersteuning om zo een vol surroundbeeld te creeëren. Er zijn  verder geen fouten in de audiotrack.

Er staan geen extra's op de Blu-ray Disc van Cold Pursuit.

Nels Coxman (Liam Neeson) gaat na de dood van zijn zoon de strijd aan met een heel drugskartel om zo de dood van zijn zoon te wreken. Cold Pusuit is een helaas niet helemaal geslaagde remake die is gemaakt door de oorspronkelijke regisseur. De kwaliteit van de Blu-ray disc is prima met solide beeld- en geluidskwaliteit maar helaas zonder extra's.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door The Searchers.