Corrective Measures

21-12-2023

4

Corrective Measures (Blu-ray)

In 's werelds meest gevaarlijkste gevangenis - met de meest verraderlijke criminelen - loopt de spanning tussen de veroordeelden en het personeel hoog op. De onrust leidt tot een oncontroleerbare anarchie die het gebouw overneemt en de boel op zijn kop zet.

Corrective Measures is een van de laatste films die Bruce Willis heeft opgenomen. De film is geregisseerd door Sean Patrick O'Reilly, die daarnaast "bekend" is als mede-producent van de Detective Knight-trilogie. Deze film heeft anast Willis nog een andere bekende acewtru, namelijk Michael Rooker (Guardians of the Galaxy Vol. 3, The Suicide Squad, Fast 9). Corrective Measures is een halve science-fiction, half actie-film gesitueerd in ene gevangenis met allerlei monsters en demonen die samen met "normale" medegevangenen moeten zien te overleven. Het ziet er helaas net zo ridicuul uit als het aanhoort, want Corrective Measures is echt niet best. En helaas niet "zo fout als dat het goed is" zoals bijvoorbeeld Fortress, maar gewoon echt niet goed. Willis speelt een beruchte gevangenis genaamd The Lobe, die wel erg veel moet lijken op Hannibal Lecter uit Silence of the Lambs, maar helaas gaat deze vergelijking totaal niet op. Het enige wat Willis hoeft te doen is zitten, moeilijk kijken en sarcastische zinnen uitspreken en de rest (hem aanprijzen voor de beruchte gevangene die hij is) wordt door andere acteurs gedaan. Dat lukt hem nog wel, en zijn rol heeft hij naar verluidt is 1 a 2 dagen opgenomen. Het geeft Corrective Measures helaas niet de redding die de film nodig heeft, en past deze film helaas in het rijtje van zeer generieke en helaas niet gelukte actiefilms.

Genre: Actie, Science fiction
Jaar: 2022
Speelduur: 106 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
Uitgever: The Searchers
EAN: 9789493316133

Corrective Measrues krijgt op Blu-ray Disc een prima 1080p-transfer in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1. Scherpte is in orde, al komt de transfer soms een beetje soft over. Zaken als contrast en kleurstelling zijn prima in orde. Een meer dan voldoende transfer.

Corrective Measures krijgt op Blu-ray Disc een DTS-HD MA 5.1-track in de oorspronkelijke Engelse taal. De film is geen voer van sonisch geweld, dus de track is vooral directioneel ingesteld met nadruk op de voorste kanalen met vaak spreiding naar achteren met effecten, muziek en ambiance-geluiden. Een prima track.

Er staan geen extra's op de Blu-ray Disc van Corrective Measures.

In 's werelds meest gevaarlijkste gevangenis - met de meest verraderlijke criminelen - loopt de spanning tussen de veroordeelden en het personeel hoog op. De onrust leidt tot een oncontroleerbare anarchie die het gebouw overneemt en de boel op zijn kop zet. Corrective Measures is echt niet best. En helaas niet "zo fout als dat het goed is"zoals bijvoorbeeld Fortress, maar gewoon echt niet goed. Willis speelt een beruchte gevangenis genaamd The Lobe en het enige wat Willis moet doen is zitten, moeilijk kijken en sarcastische zinnen uitspreken. Dat lukt hem nog wel, en zijn rol heeft hij naar verluidt is 1 a 2 dagen opgenomen. Het geeft Corrective Measures helaas niet de redding die de film nodig heeft, en past deze film helaas in het rijtje van zeer generieke en helaas niet gelukte actiefilms. De Blu-ray Disc is verder technisch prima in orde, en heeft verder geen extra's.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Remain In Light.