Pagina 48 van 61 EersteEerste ... 3844454647484950515258 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.176 tot 1.200 van 1522 worden weergegeven.
  1. #1176

    Standaard

    Het lijkt er op dat het begrip 'grote drie' dit jaar in ere wordt hersteld.

    Twente lijkt nu wel definitief uit de titelrace geslagen, die ploeg loopt werkelijk zonder enig vertrouwen te voetballen, het is pijnlijk om te zien. Vitesse klampt nog aan, maar het gaat waarschijnlijk tussen de grote drie. Toch wel een verrassing dat Feyenoord zo ver is geraakt, dat had voor het seizoen toch vrijwel niemand verwacht (misschien alleen wimv )

  2. #1177

    Standaard

    Vanavond eens even kijken hoe Giggs het er vanaf brengt in zijn 1000e wedstijd.

  3. #1178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Te zot voor worden. Blij dat er twee doelpunten zijn gemaakt. Maar kunnen ze niet beter verdedigers in de spits zetten en de spitsen..., tja de spitsen...
    Die zijn er niet.. De Jong is geen spits, Sigthorsson is afwachten wanneer ie uit elkaar valt, en .. daarna heb je geen spits meer. Ajax heeft alleen aanvallende middenvelders eigenlijk, waarvan er 2 op de zijkanten iets naar voren staan.

    Serieuze vraag aan de Ajacieden onder ons: hoe komt het dat Ajax na Kluivert geen 1e elftal-waardige spits meer heeft gehad uit de eigen jeugd?En met eigen jeugd bedoel ik eigen jeugd en geen buitenlandse spits die 1 jaar voor de A1 heeft gespeeld. Al heeft Ajax op die manier ook geen goede spits binnengehaald.

  4. #1179

    Standaard

    Moeilijk te zeggen. Er schijnt de laatste jaren meer getraind te worden op collectief dan op invidu, dat zou een reden kunnen zijn. De nieuwe richting die Cruijff en co zijn ingeslagen zou weer meer op het individu gericht zijn, dus ik ben benieuwd.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #1180
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Laten we het hopen. Overigens denk ik ook dat door de vele aankopen, heel veel jeugdspelers zijn weggestuurd. Nu kan ik me ook niet zo snel iemand bedenken die elders speelt. Aan de andere kant was het altijd juist een probleem een spits aan te trekken die niet in de Ajaxstijl was opgeleid. Velen faalden ook hopeloos.

    Maar ik vind het ook wel redelijk onbegrijpelijk dat er momenteel geen echte spits is, terwijl een Armenteros of een Malki vast niet de hoofdprijs hoefte kosten. Maar ja, als ze eerste of tweede worden is het seizoen financieel geslaagd, dan heeft niemand het er nog over. Helemaal niet als ze dit seizoen ook nog per abuis kampioen worden. Want laten we wel wezen, Huntelaar of Suarez zijn nooit geen kampioen geworden met Ajax, als ik me niet vergis.

    Maar een goeie spits erbij had het ze dit seizoen wel makkelijk gemaakt. Het is dat het zo'n gekke competitie is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #1181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    per abuis kampioen worden.
    Leuke uitdrukking, ook aardig van toepassing op de Nederlandse competitie

  7. #1182

    Standaard

    Aardige eerste helft bij ManU - Real, niet erg spectaculair maar er zit wel veel spanning op.
    Benieuwd of ManU zou kunnen omschakelen indien Real scoort. de Engelse verdediging is fysiek sterk, maar lijkt me op snelheid wel te pakken. Varane (Real) lijkt me een toekomstige wereldtopper. Wat een verdediger (19 jaar nog pas, lees ik)

  8. #1183

    Standaard

    Jeetje wat zonde van de wedstrijd, die rode kaart voor Nani. Het was geen slimme actie van Nani, maar ik had niet de indruk dat er de intentie was om te tegenstander de blesseren. Hij wilde echt de bal aannemen. De scheidsrechter speelt daardoor een vreselijk grote rol in deze wedstrijd en in de uitschakeling van Manchester United.
    Laatst aangepast door Stephan Nobelen : 05-03-2013 om 21:46
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  9. #1184

    Standaard

    Zwaar onterechte kaart inderdaad, zeer jammer.

  10. #1185

    Standaard

    Nani zag de tegenstander niet aankomen, er was dus zeker geen opzet in het spel. De voet was te hoog, dus je kunt er eventueel geel voor geven, maar rood was idioot. Jammer, het heeft de wedstrijd min of meer beslist. Real was wel de iets betere ploeg, maar met 11 tegen 11 kon het duidelijk twee kanten op gaan, met 10 tegen 11 was er eigenlijk geen sprake meer van een wedstrijd. Met een man minder kun je tegen een geoliede machine als Real weinig beginnen.

  11. #1186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Zwaar onterechte kaart inderdaad, zeer jammer.
    In de spelregels staat anders letterlijk dat er voor dit soort overtredingen rood gegeven moet worden. Quote van pagina 78 uit het Nederlandse spelregelboek voor voetbal uit het stukje 'Ernstig gemeen spel':

    Een speler die met buitensporige inzet naar een tegenstander springt in een duel om de bal te veroveren, hetzij van voren, van opzij of van achteren en dit doet met een of beide benen en op deze wijze de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt, maakt zich schuldig aan ernstig gemeen spel en moet van het speelveld worden gezonden. Het spel moet worden hervat met een directe vrije schop vanaf de plaats waar de overtreding plaatsvond (zie Regel 13 – Plaats van de Vrije Schop) of een strafschop, wanneer de overtreding plaatsvond binnen het strafschopgebied van de overtreder.
    Ik ben er ook niet blij mee dat United eruit ligt maar tegen die rode kaart valt weinig in te brengen.

  12. #1187

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    In de spelregels staat anders letterlijk dat er voor dit soort overtredingen rood gegeven moet worden. Quote van pagina 78 uit het Nederlandse spelregelboek voor voetbal uit het stukje 'Ernstig gemeen spel':


    Ik ben er ook niet blij mee dat United eruit ligt maar tegen die rode kaart valt weinig in te brengen.
    Ja 'volgens de regels'. In deze situatie is duidelijk zichtbaar dat Nani naar de bal kijkt en deze probeert aan te nemen. Het is een zeer onschuldige botsing waarbij geen enkele opzet is om de tegenstander te bezeren, laat staan dat het ernstig gemeen spel is. Dat had de arbitrage (scheids en/of grens, vierde man) toch ook wel moeten zien.

  13. #1188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Ja 'volgens de regels'. In deze situatie is duidelijk zichtbaar dat Nani naar de bal kijkt en deze probeert aan te nemen. Het is een zeer onschuldige botsing waarbij geen enkele opzet is om de tegenstander te bezeren, laat staan dat het ernstig gemeen spel is. Dat had de arbitrage (scheids en/of grens, vierde man) toch ook wel moeten zien.
    Ik geloof best dat er geen opzet in het spel was maar de scheids mag (of beter gezegd: moet) er volgens de regels rood voor geven. Van mij had dat persoonlijk niet gehoeven, maar op tv zegt men nu dat het een "arbitrale fout" was en dat was het duidelijk niet.

  14. #1189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik geloof best dat er geen opzet in het spel was maar de scheids mag (of beter gezegd: moet) er volgens de regels rood voor geven. Van mij had dat persoonlijk niet gehoeven, maar op tv zegt men nu dat het een "arbitrale fout" was en dat was het duidelijk niet.
    Dat ben ik niet met je eens, een scheidsrechter moet de situatie inschatten en daar de regels op toepassen, niet andersom. Gezien de omstandigheden vind ik het absoluut een arbitrale fout, want het is beslissend voor het verloop van de wedstrijd.

  15. #1190

    Standaard

    Ik ben het er ook niet mee eens. De term 'ernstig gemeen spel' veronderstelt opzet, ook al wordt dat niet uitdrukkelijk gestipuleerd. Als ik morgen een klein kind omloop terwijl ik (ik noem maar wat) omkijk naar een mooie vrouw, kun je spreken van alles en nog wat, maar je niet van boze opzet of gemeenheid, ook niet als dat kind heel slecht terecht komt en vergaat van de pijn. Je kunt dan zeggen dat ik beter moet oppassen waar ik loop (zoals je nu kunt zeggen dat Nani zijn been niet zo hoog moet opheffen), maar het zou raar zijn mocht een rechter over mij de zwaarste straf uitspreken. Los van dat alles moet de scheidsrechter ook fluiten naar de geest van het spel en rekening houden met de belangen. De belangen waren enorm (en de invloed van zijn beslissing eveneens) en het was geen gemene wedstrijd. Ik vond dat de ploegen en spelers juist veel respect hadden voor elkaar.

  16. #1191

    Standaard

    Vond wel dat Nani nog wel enigszins "doorhaalde" na zijn niet opzettelijke overtreding. Ik vond het ook geen rode kaart, maar het zag er wel een beetje dubieus uit. Geel was op zijn plaats geweest.

    Hier nog even de overtreding.

    Nou ja, voor de Nederlanse scheidsrechter denk ik fijn om te zien dat hun fouten ook op het hoogste niveau worden gemaakt.

  17. #1192

    Standaard

    Roy Keane: 'De scheidsrechter nam de juiste beslissing'

    06/03/2013 08:38
    Cüneyt Çakir krijgt steun uit onverwachte hoek. Voormalig Manchester United-middenvelder Roy Keane steunt de beslissing van de Turkse scheidsrechter om Nani een rode kaart te geven tijdens het duel tussen Manchester United en Real Madrid in de achtste finales van de Champions League dinsdagavond (1-2).

    'De scheidsrechter nam de juiste beslissing', reageerde Keane tegenover ITV Sport. 'Het was gevaarlijk spel, het was een rode kaart. Nani weet dat er andere voetballers op het veld staan en om eerlijk te zijn richting de scheidsrechter, hij nam volgens mij zijn tijd en besloot na overleg met zijn assistenten dat het rood was.'

    'Ik denk persoonlijk niet dat de scheidsrechter die beslissing nam omdat er een blessurebehandeling nodig was, ik denk dat het een assistent was die uiteindelijk de doorslag gaf. Ook al reageren er veel mensen aangeslagen, in mijn optiek is het een juiste beslissing.'

    'Iedere keer dat ik in mijn loopbaan van het veld werd gestuurd vroeg ik mezelf af gaf ik de scheidsrechter een reden mij een rode kaart te geven? En als dat zo is, dan heb je er niets meer over te zeggen. Iedereen is aangedaan en United heeft wel pech met de uitschakeling, maar het blijft gevaarlijk spel. Of er nu opzet in het spel was of niet, de rode kaart was terecht.'

    Een kwartier na het wegsturen van Nani had De Koninklijke de 1-0 achterstand al omgezet in een 2-1 voorsprong, die uiteindelijk ook standhield tot het laatste fluitsignaal. Aangezien de heenwedstrijd in een 1-1 gelijkspel was geëindigd, schaarde Real zich bij de laatste acht van het kampioenenbal.

    'Het wegsturen van Nani heeft deze wedstrijd verkloot'

    05/03/2013 23:22
    De kaken bleven bij Manchester United vooral op elkaar na de uitschakeling in de Champions League. Assistent René Meulensteen reageerde wel, ook op de omstreden rode kaart.

    Het afscheid van de Champions League kwam hard aan bij Manchester United, dat op eigen veld met 2-1 verloor van Real Madrid. 'Altijd teleurstellend als je wordt uitgeschakeld, maar zeker als het op deze manier gebeurt. Dan is het dubbel zo zwaar', zei Meulensteen tegen de NOS.

    Meulensteen refereerde daarmee aan de rode kaart voor Nani. De Portugees werd vroeg in de tweede helft van het veld gestuurd na een overtreding op Álvaro Arbeloa. 'Dat kwam als een volslagen verrassing.'

    Volgens de assistent van Sir Alex Ferguson was dat doorslaggevend voor het verloop van het duel op Old Trafford. 'Het is altijd een momentopname, maar Nani ziet zijn tegenstander in principe niet komen. Heel misschien geel. De rode kaart kwam uit de lucht vallen en die heeft de wedstrijd verkloot.'

    Aangeslagen Ferguson laat de persconferentie schieten

    05/03/2013 23:37
    Commentaar van Sir Alex Ferguson bleef achterwege na de uitschakeling in de Champions League. De manager van Manchester United was te zeer aangedaan.

    Mike Phelan nam de honneurs waar voor Ferguson (foto), die niet in staat was zijn plicht te vervullen en de journalisten te woord te staan. De assistent nam plaats in de persruimte na het achterlaten van 'een aangeslagen manager en spelers in de kleedkamer'.

    Niet zozeer de uitschakeling was de oorzaak van de beroerde stemming bij United, maar meer nog de cruciale rol van scheidsrechter Cüneyt Çakir daarin. De Turkse arbiter stuurde Nani met rood van het veld, waarna Real Madrid een 1-0 achterstand omzette in een 2-1 zege.

    'Ik denk dat het voor zichzelf spreekt dat ik hier nu sta en niet de manager van deze fantastische club', zei Phelan na de nederlaag. 'De beslissing was zeer dubieus, misschien zelfs ongelooflijk op dat moment in de wedstrijd.'

    'In mijn ogen was het een teleurstellende beslissing die de wedstrijd heeft verpest', aldus Phelan. 'We moeten verder. Zoals eerder gezegd, het is prachtig tegen Real Madrid te spelen in deze ambiance en met alle ogen erop gericht. Een grootse prestatie is ontsierd door één beslissing.'

    Ook van de spelers van Manchester United kwam er geen reactie. 'Het is ons niet toegestaan iets te zeggen', vertelde Nani in de mixed-zone.

  18. #1193

    Standaard

    Zeker wel terecht rood. Het gaat er niet om dat hij het expres doet. Doordat hij zn been zo hoog doet, neemt hij het risico dat hij een ander blesseert. Volgens mij is dat waar het om draait.

  19. #1194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Zeker wel terecht rood. Het gaat er niet om dat hij het expres doet. Doordat hij zn been zo hoog doet, neemt hij het risico dat hij een ander blesseert. Volgens mij is dat waar het om draait.
    Het risico dat je iemand raakt is onderhevig aan het spelletje voetbal, het is immers een contact sport. Je moet de intentie van Nani wel meenemen in je besluit. Hij probeert - midden in een counter van Man Utd - een hoge bal aan te nemen en is zich simpelweg niet bewust van Arbeloa die vanuit zijn rug op komt duiken. Je hebt nu eenmaal geen ogen in je rug en daardoor zou geel afdoende zijn geweest.

  20. #1195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Zeker wel terecht rood. Het gaat er niet om dat hij het expres doet. Doordat hij zn been zo hoog doet, neemt hij het risico dat hij een ander blesseert. Volgens mij is dat waar het om draait.
    Iemand met een beetje persoonlijkheid als scheidsrechter kan de situatie goed inschatten en ook de gehele wedstrijd. Het was geen gemene schoppartij en er was sprake van wederzijds respect. Beide kanten hadden prima kunnen leven met een gele kaart.

    Nu verkloot je echt totaal de wedstrijd door exact je regeltjes na te leven.

    Zelfs in de rechtspraak wordt gekeken naar verzachtende omstandigheden, dus waarom zou dat in voetbal niet zo zijn?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  21. #1196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Vond wel dat Nani nog wel enigszins "doorhaalde" na zijn niet opzettelijke overtreding. Ik vond het ook geen rode kaart, maar het zag er wel een beetje dubieus uit. Geel was op zijn plaats geweest.

    Hier nog even de overtreding.

    Nou ja, voor de Nederlanse scheidsrechter denk ik fijn om te zien dat hun fouten ook op het hoogste niveau worden gemaakt.
    Je kunt het niet eens zijn met de beslissing en vinden dat er verzachtende omstandigheden zijn (wat ik snap) maar dit was geen fout. De scheidsrechter heeft volgens de regels gefloten. Arbeloa had trouwens serieus gewond kunnen raken bij deze actie. Persoonlijk vind ik daarom niet dat er verzachtende omstandigheden zijn.

  22. #1197

    Standaard

    In Brussel zijn ze ook wakker geworden!: http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/arti...-aan-PSV.dhtml

    Elke euro terug laten betalen dat PSV, kijken hoeveel spelers (middenvelders/aanvallers) ze dan nog kunnen kopen. Of moeten ze dan terug vallen op jeugd dat er niet is of dat wegloopt naar de concurrentie (Bazoer)? Ik ben benieuwd!

  23. #1198

    Standaard

    Dit zijn twee voetbalclubs met de grootste schulden in het voetbal; van mij mochten ze er allebei uit vliegen, en wel zo snel mogelijk.

  24. #1199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    In Brussel zijn ze ook wakker geworden!: http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/arti...-aan-PSV.dhtml

    Elke euro terug laten betalen dat PSV, kijken hoeveel spelers (middenvelders/aanvallers) ze dan nog kunnen kopen. Of moeten ze dan terug vallen op jeugd dat er niet is of dat wegloopt naar de concurrentie (Bazoer)? Ik ben benieuwd!
    De Philips Sport Vereniging mag Philips best zelf bekostigen die hebben geld zat lijkt mij zo.

  25. #1200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    In Brussel zijn ze ook wakker geworden!: http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/arti...-aan-PSV.dhtml
    Prima, maar wees dan ook dapper en pak niet alleen de (kleine) Nederlandse clubs aan. Laat ze dan vooral ook even kijken naar de Europese topclubs met honderden miljoenen schuld.

Pagina 48 van 61 EersteEerste ... 3844454647484950515258 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •