Pagina 1 van 61 123451151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1522 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Voetbal Seizoen 2012-2013

    Hier kan alles besproken worden over het nieuwe voetbalseizoen!

    Veel (voetbal)plezier

    Nieuwe regel: Posts met daarin bewoordingen als "Joden", "Kakkerlakken", "020", "010" etc. worden zonder pardon verwijderd. Laten we het gewoon over de clubs zelf hebben en ons niet verlagen tot die zogenaamde fans.

  2. #2

    Standaard

    Sinds wanneer is 010 en 020 slecht ?
    Met de andere door jouw bewoordingen wil ik ook niet associeert worden maar de kerngetallen zijn over het algemeen gekscherend bedoelt.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  3. #3

    Standaard

    Alsjeblieft niet weer deze discussie, was ook een van de redenen dat ik in het oude topic verder wilde gaan want daar verliep het de laatste tijd erg goed en respectvol. Nogmaals dus: we houden het gewoon bij de namen van clubs en geen bij- of geuzennamen (hoe gekscherend bedoelt ook).

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Alsjeblieft niet weer deze discussie, was ook een van de redenen dat ik in het oude topic verder wilde gaan want daar verliep het de laatste tijd erg goed en respectvol. Nogmaals dus: we houden het gewoon bij de namen van clubs en geen bij- of geuzennamen (hoe gekscherend bedoelt ook).
    Ik wil niet vervelend doen, maar op het moment dat de halve Ajax-selectie weer gaat twitteren voordat ze richting Rotterdam rijden en die bewoordingen gebruiken, mogen we dat dan wel citeren?

  5. #5

    Standaard

    Citeren mag (altijd), maar we gaan het niet zelf gebruiken. Oke?

    Het Nederlands elftal is na het mislukte EK gezakt naar de achtste plaats op de wereldranglijst. Op de vorige ranglijst van de FIFA was Oranje nog vierde. Nederland verloor op het EK alle drie de poulewedstrijden, en de punten van het vorige EK in 2008 tellen niet meer mee.

    Spanje, dat de Europese titel prolongeerde, blijft de nummer één op de ranglijst van de wereldvoetbalbond. Duitsland verdrijft Uruguay van de tweede plaats en Engeland stijgt van zes naar vier. Verliezend EK-finalist Italië komt de top tien binnen. De Azzurri gaan van de twaalfde naar de zesde plaats. Portugal ging van tien naar vijf en ook Argentinië (zevende) staat nog voor Nederland.

    Kroatië en Denemarken zijn de laatste twee landen in de mondiale top tien. Beide landen werden in de poulefase op het EK uitgeschakeld en zakten een positie. Brazilië verloor zes plaatsen en staat daardoor pas elfde.
    FOK.nl

    Kan behoorlijk vervelende gevolgen hebben lijkt me, mocht NL zich plaatsen voor het WK 2014.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik wil niet vervelend doen, maar op het moment dat de halve Ajax-selectie weer gaat twitteren voordat ze richting Rotterdam rijden en die bewoordingen gebruiken, mogen we dat dan wel citeren?
    Niet dat ik er over ga, maar waarom zou dat WILLEN citeren?

    Anyway,wat vinden we van Gullit evt. als bondscoach?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Niet dat ik er over ga, maar waarom zou dat WILLEN citeren?

    Anyway,wat vinden we van Gullit evt. als bondscoach?
    Ik zou het eigenlijk niet weten. Als clubcoach leek hij niet geschikt omdat hij te weinig op de club was en zich teveel met andere zaken bezighield. Misschien dat de functie van bondscoach hem meer ruimte geeft. Kijk op voetbal moet hij toch hebben, en met een paar goede assistenten aan zijn zijde zou het kunnen werken.

    Is hij echt serieus in beeld?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Ik zou het eigenlijk niet weten. Als clubcoach leek hij niet geschikt omdat hij te weinig op de club was en zich teveel met andere zaken bezighield. Misschien dat de functie van bondscoach hem meer ruimte geeft. Kijk op voetbal moet hij toch hebben, en met een paar goede assistenten aan zijn zijde zou het kunnen werken.

    Is hij echt serieus in beeld?
    Wordt genoemd als optie maar is niet benaderd ofzo.

  9. #9

    Standaard

    .
    Laatst aangepast door Marc T. : 20-09-2012 om 07:10

  10. #10

    Standaard

    Gullit, is dat die man die overal op basis van zijn uitstekende voetbalnaam als trainer werd binnengehaald, maar tevens overal uiteindelijk is uitgekotst omdat hij vaker in het nachtleven te vinden was dan op het veld?
    Is dat dezelfde man wiens trainers-cv overduidelijk een neerwaartse lijn laat zien:
    Chelsea --> Newcastle --> Feyenoord --> LA Galaxy --> Terek Grozny.
    en die nu in beeld is als coach van het Nederlands Elfltal??

    Terek Grozny, uit Tsjetsjenië (of all places!), waar hij (net als bij de Galaxy) voor héél veel geld werd binnengehaald, maar na een paar maanden werd weggesschopt om wederom dezelfde reden.

    Geweldige speler, een grote naam binnen het voetbal.
    Maar wat een drama als trainer!

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Alhoewel Gullit in mijn ogen een beetje een genieperig en glad overkomend mannetje is, blijft het wel een boegbeeld die over de gehele wereld een wereld naam heeft. Zelfs in de kleinste uithoeken van de wereld kennen ze hem. Dat is wat belangrijk is niet de andere resultaten uit het verleden. Dus wellcht de ideale vertegenwoordiger voor Nederland. Al is het maar alleen daarvoor.

    Je moet hem natuurlijk niet alles laten regelen, maar hem gewoon als mediaman en boegbeeld gebruiken. Zet daar een paar sterke rechterhanden naast die wel iets van een team managen afweten, dan zou het zomaar eens kunnen. Als we iets geleerd hebben is dat het vooral belangrijk is om de vedettes allemaal tevreden te houden om ze als team te laten functioneren. Voetballen kunnen ze allemaal die hoef je echt niet te coachen en trainen. Meer dan ze straks drie weken lang allemaal op de goede plek te zetten is niet nodig. Volgens mij is de trainer maar een klein detail van elk succes en dan vooral ook nog eens bij een club. Mooi voorbeeld is de Boer. Altijd correct in de media en vooral duidelijk. Maar nooit te koppig om zijn visie op de juiste punten bij te stellen en niet op de verkeerde punten zoals het verbannen van Mournir. Samen met Koeman zou ik hem wel een goede optie vinden, maar dat zeg ik heel zachtjes want ik zie hem natuurlijk liever niet gaan en dat gaat hopelijk ook niet gebeuren.

    Niet dat ik nou denk dat Gullit ze wel allemaal op één lijn krijgt, maar charisma en respect bij de spelers zou je hem niet kunnen ontzeggen. Als trainer deed hij het niet zo goed maar als frontman is hij zeker aanwezig en wereldberoemd. Meer dan dat is wellicht niet nodig. En laten we vooral niet denken dat we met welke trainer dan ook zomaar weer een unieke top prestatie neer kunnen zetten. Daar moet voor Nederland dan straks alles op zijn plaats vallen en dan nog. Maar als sfeermaker met een paar jongens erbij die hem sturen en op belangrijke plaatsten aanvullen is het denk ik helemaal geen gekke optie. Om die redenen zie ik van Gaal, Dickie, enz.enz. geheel niet zitten. Dat is waarschijnlijk niet wat gevraagt wordt van een bondscoach.


    En dan nog wat anders.
    Marc Overmars is directeur voetbalzaken bij Ajax en er wordt geroepen dat Mournir nu echt gekeurd en rond is met Fiorentina. Maar.... Waarom geloof ik dat laatste nog niet?
    Laat ik het zo zeggen. It ain't over 'till te fat lady sings. Hier zeggen resultaten uit het verleden weer wel iets... Of juist niet....
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 06-07-2012 om 12:29
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Louis van Gaal is door de KNVB benoemd tot bondscoach van het Nederlands elftal. De 63-jarige trainer volgt Bert van Marwijk op, die na het EK van dit jaar zijn ontslag indiende. De onlangs bij Ajax vertrokken Danny Blind zal Van Gaal assisteren.

    Van Gaal was sinds zijn ontslag in april 2011 bij Bayern München zonder werkgever en had al lange tijd de ambitie als bondscoach van een gerenommeerd voetballand nog een groot eindtoernooi mee te maken.

    In 2001 liet Van Gaal die kans liggen. Oranje overleefde onder zijn leiding de kwalificatie voor het WK 2002 in Japan en Zuid-Korea niet. Portugal en Ierland plaatsten zich ten koste van Nederland voor dat mondiale eindtoernooi. Het was toen de eerste keer sinds 1986 dat Nederland niet van de partij was op een EK of WK.

    Dat Blind in het kielzog van Van Gaal aan de technische staf van Oranje wordt toegevoegd, mag geen verrassing heten. Het tweetal was eerder al in beeld om Ajax weer naar de Europese top te leiden, op voorspraak van voormalig RvC-voorzitter Steven ten Have. De keuze voor Van Gaal als technisch directeur werd via een rechtszaak echter geblokkeerd door Johan Cruijff en een groep volgelingen.
    VI.nl

    Ben erg benieuwd hoe van Gaal dit aan gaat pakken..

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wordt weer leuke tv en straffe training. Maar sta er niet van te kijken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Ik moet nog zien of van Gaal wel 23 spelers zo gek weet te krijgen dat ze voor hem willen voetballen, want voor het land an sich wordt al sinds mensenheugenis niet meer gespeeld. :P

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik moet nog zien of van Gaal wel 23 spelers zo gek weet te krijgen dat ze voor hem willen voetballen, want voor het land an sich wordt al sinds mensenheugenis niet meer gespeeld. :P
    Als er 1 is die ze aan het voetballen kan krijgen is hij het.
    In het verleden haalde hij met oranje het nld elftal niet omdat daar veel te veel spelers zaten die hij al bij Ajax had en Barca. De chemie was op en de spelers in kwestie waren over het paard getilde vedettes geworden die hem niet zo serieus meer namen.

    Dat laatste hebben we nu natuurlijk ook. Maar er is 1 ding anders: de spelers hebben nooit onder v. Gaal gewerkt. Dus is wat dat betreft alles nieuw.
    Daarbij weet v gaal intussen wat er een dikke 10 jaar geleden fout is gegaan en heeft hij daar hopelijk uit geleerd. Verder kan ik me geen betere coach voorstellen omdat hij al zo vaak bewezen heeft een vakman te zijn EN hij heeft discipline hoog in het vaandel staan. Laat dat nu iets zijn wat nu bij oranje ontbreekt. Dat krijgt hij er wel in: die gaat de confrontatie wel aan hoor, eventueel. Reken er maar op dat er een paar regelrecht uit vliegen als het ze niet zint.

    Trouwens: wat mij betreft gooit ie de hele voorhoede eruit behalve Sneijder (die geef ik nog het voordeel van de twijfel). Laat ze hun plekje maar weer terugveroveren (en tegelijkertijd herinneren dat voetbal een TEAMsport is). Dan maar wat minder kwaliteit voorin.

  16. #16

    Standaard

    Van Bommel is nu 100 % zeker gestopt als international

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Een voordeel. Van Gaal werkt het liefst met vormbare jeugd. En dat is nu net wat Oranje nodig heeft. Het lijkt me nu wel leuk om al die ongecensureerde reacties van de internationals te zien op zijn aanstelling. Eerlijk is eerlijk de man heeft wel verstand van voetbal maar zijn recentelijke acties doen je wel fronsen. Ben benieuwd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    En Vertonghen is nu definitief van Hotspurs. Ben benieuwd wat ze op de transfermarkt nu gaan doen.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Eerlijk is eerlijk de man heeft wel verstand van voetbal maar zijn recentelijke acties doen je wel fronsen.
    Hier ben ik het mee eens. Maar nog altijd liever een Van Gaal die het klappen van de zweep heeft gevoeld, dan een Gullit die niet eens doorheeft dat hij klappen heeft gekregen.

    Ik kan me wel voorstellen dat Van Gaal voor de voetbalkenners hier nog steeds een grote naam heeft, en natuurlijk heeft hij ook grote successen behaald met (vooral) Ajax (lang geleden) en Bayern (nog vrij recent). Maar daarbuiten was het toch vooral ellende en onbegrip wat hij heeft veroorzaakt (vraag maar eens na in Barcelona hoe ze daar over hem denken ...). Naast zijn successen heeft hij zichzelf onvoorstelbaar ongeloofwaardig gemaakt in het voorbije jaar met zijn tegenstrijdige uitspraken, om nog maar te zwijgen van zijn (steeds verzwegen) aandeel in de hele stinkende affaire rondom Ajax-Cruyff het afgelopen jaar. Dit was echt geen zuivere koffie.
    Dus buiten zijn successen om, en naast zijn opmerkelijke en altijd interessante persoonlijkheid, heeft hij gewoon bewezen inmiddels puur op persoonlijk gewin uit te zijn waarbij niets hem nog heilig lijkt te zijn, zelfs zijn eigen woord niet. En dat maakt hem voor mij tot een hoogst onbetrouwbare factor.
    Laten we hopen dat hij (net als Dickie) vindt dat hij nog iets goed te maken heeft met het Nederlandse volk, en dat dit hem zal motiveren om er nog 1 keer voor te gaan zoals hij dat vroeger kon (en deed). Maar ik denk eerlijk gezegd dat hij het in no-time aan de stok zal hebben met een aantal spelers, daarna met de media (denk aan die beroeps-negativeling van een Bert Maalderink ...), en dat het tegen 2014 weer net zo'n interne ellende is bij Oranje als tijdens alle toernooien voor Van Marwijk's jaren.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    En dan nog wat anders.
    Marc Overmars is directeur voetbalzaken bij Ajax en er wordt geroepen dat Mournir nu echt gekeurd en rond is met Fiorentina. Maar.... Waarom geloof ik dat laatste nog niet?
    Laat ik het zo zeggen. It ain't over 'till te fat lady sings. Hier zeggen resultaten uit het verleden weer wel iets... Of juist niet....
    Dat Overmars bij Ajax komt is natuurlijk goed nieuws, die kerel is mijn jeugdheld. MIEPMIEP.

    EN Mournir, tjs daar wil ik verder geen woorden aan vuil maken. Die gast is zo niet-Ajax.

    Donderdag naar de stad, het nieuwe shirtje aanschaffen !
    3 geborduurde sterren, twijfel over die gouden badge. Hmmm...


    En natuurlijk ontzettend jammer dat Verthongen Ajax verlaat, jammer voor hem geen Champions League.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  21. #21

    Standaard

    Ze zijn compleet gek geworden daar in Den Haag, net in Tour du Jour bracht Derksen het volgende nieuws:

    - Crisisbelasting met terugwerkende kracht op salarissen van voetballers boven de 150.000 euro: Dit kost alle clubs in de eredivisie samen in totaal 45 miljoen. Bij bijvoorbeeld Ajax moet je dan denken aan 6 miljoen per seizoen.

    - Je mag als club nog maar contracten voor maximaal 3 jaar afsluiten. dit betekent dus dat je na een jaar een speler weer moet verkopen. De SP is helemaal bizar bezig, die willen maximaal een jaar, als club kun je dan geen speler meer kopen!

    Maak het voetbal maar kapot, haagse ********ken, zoek maar eens uit hoeveel er aan het voetbal verdiend is door gemeenten en overheid aan inkomsten en naamsbekendheid. Uiteindelijk kosten deze belachelijke maatregelen alleen maar geld en levert het dus helemaal niets op.

  22. #22

    Standaard

    misschien krijg je hier mogelijkheden mee die voetbal weer tot een normale sport maken?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    misschien krijg je hier mogelijkheden mee die voetbal weer tot een normale sport maken?
    Dat zouden ze eerder in Spanje moeten doen, door clubs als Barcelona en Real wordt het voetbal kapot gemaakt.

    Met zulke torenhoge schulden zouden ze nog eens niet mogen spelen wat mij betreft.

    Is jammer voor die spelers die er rondlopen, maar door wat daar wordt toegestaan, wordt het hart van de sport kapot gemaakt.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    misschien krijg je hier mogelijkheden mee die voetbal weer tot een normale sport maken?
    Voetbal is ook geen normale sport, het is zeker in Nederland de nummer 1 sport waar veel geld in gestopt wordt maar waar ook veel geld binnenkomt. Dat ze deze bedrijfstak nu willen gaan belasten is op korte termijn misschien financieel aantrekkelijk maar op lange termijn funest voor clubs als AZ, Feyenoord, Roda JC en Willem II die financieel weer gezond aan het worden zijn. Dit is gewoon inspelen op onderbuikgevoelens en verkiezingsretoriek wat alleen maar averechts kan werken, ik ga dan ook stemmen op een partij die hier op tegen is.

    Dan heb ik het nog niet eens over de concurrentiepositie van de nederlandse competitie ten opzichte van buitenlandse competities, die clubs mogen nog wel gewoon spelers voor 5 of 6 jaar vastleggen. Als dat financial fairplay er over een paar jaar doorkomt bij de UEFA heb je helaas nog altijd politiek Den Haag die hun eigen clubs de afgrond in duwen!

  25. #25

    Standaard

    Voetbal is best leuk, maar omdat nou te prefereren boven mijn eigen belang en daardoor op een partij gaan stemmen die het verder niet goed met me voor heeft, dat gaat me echt te ver. Denk er nog maar een keer heel goed over na Wim als de verkiezingsprogramma's er liggen!!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 1 van 61 123451151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •