Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 159 worden weergegeven.

Discussie: X-Men First Class

  1. #126

    Standaard

    Wel een puntje van kritiek op de film: het uiterlijk van Shaw week wel érg af van de comic....daar moest ik wel aan wennen. Verder vult Kevin Bacon het prima in.


  2. #127

    Standaard

    Van de week gezien. Is deze film echt bedoeld als prequel? Zo ja, kan ik een ding niet plaatsen ( ken alleen de films, niet de strips ). In de eerste X-men film heeft Magneto nog geen helm waarmee hij Professor X uit zijn hoofd kan weren. In First Class heeft hij deze wel al. Is dit een glitch in de continuïteit of klopt dit wel met het verhaal?

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hagels Bekijk bericht
    Van de week gezien. Is deze film echt bedoeld als prequel? Zo ja, kan ik een ding niet plaatsen ( ken alleen de films, niet de strips ). In de eerste X-men film heeft Magneto nog geen helm waarmee hij Professor X uit zijn hoofd kan weren. In First Class heeft hij deze wel al. Is dit een glitch in de continuïteit of klopt dit wel met het verhaal?
    Ik denk dat je de 1e X-men film nog maar een keer moet kijken, want Magneto heft wel degelijk een helm in die film
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hagels Bekijk bericht
    Van de week gezien. Is deze film echt bedoeld als prequel? Zo ja, kan ik een ding niet plaatsen ( ken alleen de films, niet de strips ). In de eerste X-men film heeft Magneto nog geen helm waarmee hij Professor X uit zijn hoofd kan weren. In First Class heeft hij deze wel al. Is dit een glitch in de continuïteit of klopt dit wel met het verhaal?
    Ja, ik vraag mij af wat je nog meer voor ''glitches'' hebt ontdekt. Want dat met die helm klopt gewoon. Kijk, wat ik storend vond was dat Xavier aan het eind met haar in een rolstoel zat en vijanden was met Magneto. Terwijl in het 3e deel een kale lopende Xavier nog samenwerkt met Magneto in de flashback..

  5. #130
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Idd. Deze prequel had misschien ook uit meerdere delen moeten bestaan. Het voelt enigzins gehaast aan het einde.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #131

    Standaard

    Er komt toch nog een vervolg op deze prequel. He is zoiezo lastig om rekening te houden met een sequel ..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #132

    Standaard

    Ik dacht dat het meer een restart was. Zo heb ik de film in ieder geval bekeken en vond hem erg goed.

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door InfinitusImmortalitas Bekijk bericht
    Ja, ik vraag mij af wat je nog meer voor ''glitches'' hebt ontdekt. Want dat met die helm klopt gewoon. Kijk, wat ik storend vond was dat Xavier aan het eind met haar in een rolstoel zat en vijanden was met Magneto. Terwijl in het 3e deel een kale lopende Xavier nog samenwerkt met Magneto in de flashback..
    Op de vorige pagina staat de verklaring
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Haha, die kan ik weerleggen. In de comics krijgt Xavier tot 2 keer toe weer gevoel in zijn benen en kan weer lopen. Als je dat chronologisch plaatst in de periode tussen First Class en het begin van The Last Stand klopt het als een bus. Juist in die periode kan hij weer lopen.....BAZINGA

    Maar goed. In The Last Stand zijn Erik en Charles nog bevriend en dat klopt dan weer niet. Alhoewel, Erik verliest in de comics ook 2 keer zijn geheugen en wordt zelfs een keer jonger. Tja!

  9. #134

    Standaard

    Ik vond het toch wat tegen vallen deze film. Ik vond de sfx bij vlagen erg matig en nep eruit zien. Het verhaal was dan wel weer aardig, maar was het acteerwerk vaak van een matig niveau. Na veel positieve verhalen had ik toch wat meer verwacht van deze film.
    Turn around and feel the vibe.....

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door InfinitusImmortalitas Bekijk bericht
    Kijk, wat ik storend vond was dat Xavier aan het eind met haar in een rolstoel zat en vijanden was met Magneto. Terwijl in het 3e deel een kale lopende Xavier nog samenwerkt met Magneto in de flashback..
    Dat is ook iets waar ik me eigenlijk aan heb geërgerd. Voor de rest wordt er erg goed op gelet om de gaatjes in de continuïteit dicht te plamuren, maar hier blijft er een gat zo groot als een garagepoort gapen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #136

    Standaard

    Hele fijne film.
    Heb me prima vermaakt.
    Mooie blu ray uitgave ook.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Op de vorige pagina staat de verklaring
    Citaat: Oorspronkelijk gepost door wolverine
    Haha, die kan ik weerleggen. In de comics krijgt Xavier tot 2 keer toe weer gevoel in zijn benen en kan weer lopen. Als je dat chronologisch plaatst in de periode tussen First Class en het begin van The Last Stand klopt het als een bus. Juist in die periode kan hij weer lopen.....BAZINGA

    Maar goed. In The Last Stand zijn Erik en Charles nog bevriend en dat klopt dan weer niet. Alhoewel, Erik verliest in de comics ook 2 keer zijn geheugen en wordt zelfs een keer jonger. Tja!
    Wauw, wat een verklaring.. Misschien voor de comics, maar je denkt toch niet werkelijk dat dit scenario zich in de films gaat afspelen?

  13. #138

    Standaard

    Vond het een leuke vermakelijke film.

    Extra leuk vanwege de kleine rollen van Hugh Jackman als Wolverine en Rebecca Romijn als de volwassen Mistique

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door InfinitusImmortalitas Bekijk bericht
    Ja, ik vraag mij af wat je nog meer voor ''glitches'' hebt ontdekt. Want dat met die helm klopt gewoon. Kijk, wat ik storend vond was dat Xavier aan het eind met haar in een rolstoel zat en vijanden was met Magneto. Terwijl in het 3e deel een kale lopende Xavier nog samenwerkt met Magneto in de flashback..
    ... die plaats vindt in de jaren zestig. Dus ook geen glitch.

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    ... die plaats vindt in de jaren zestig. Dus ook geen glitch.
    Ja, wat begrijp je niet? In de flashback in deel 3 werkt Xavier samen met Magneto, is hij kaal, kan hij nog lopen en vinden ze Jean Grey. In the First Class is Xavier aan het eind vijanden met Magneto, heeft hij nog haar, kan hij niet meer lopen en is Jean Grey nog niet gevonden. GLITCH!

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door InfinitusImmortalitas Bekijk bericht
    Wauw, wat een verklaring.. Misschien voor de comics, maar je denkt toch niet werkelijk dat dit scenario zich in de films gaat afspelen?
    Por que no?
    Het zal wellicht niet verfilmd worden.....maar aangezien de reeks op de comics gebaseerd is (en dit blijkbaar in de comics zo is) vind ik het prima.

  17. #142

    Standaard

    Volgens IMDb hebben de makers voor deze film idd een soort 'herstart' gemaakt, geïnspireerd door de Star Trek reboot. Hierbij zijn ze een eigen continuïteit begonnen, die de chronologie van de originele drie X-Men films en Wolverine op een paar punten negeert.

    Naast de discrepantie met Xaviers invaliditeit zijn er nl meerdere verschillen te zien:
    - In X-Men zegt Xavier dat hij Cerebro samen met Magneto gebouwd heeft; in First Class is de eerste Cerebro allang gebouwd door Hank 'Beast' McCoy voordat Charles ermee leert werken.
    - Emma Frost (de diamanten dame) is in First Class eerst een handlanger van Sebastian Shaw en later van Magneto ; in Wolverine is ze ineens het slachtoffer van Colonel Stryker en wordt ze gered door Xavier. In beide films ziet ze er tevens anders uit in haar kristallijnen vorm.
    - In X-Men 2 is Sebastian Shaw even te zien op een tv-scherm waar hij een interview geeft (een soort van cameo/inside-joke); volgens First Class had hij toen allang dood moeten zijn.

    Op andere punten sluit First Class juist weer goed aan op de eerdere films, zoals de openingsscene in het concentratiekamp, de 'geboorte' van Beast, de herkomst van Magneto's helm, en kleine cameo's van Storm, de vader van Colonel Stryker, en Wolverine. Kortom, ik had in de bios ook een beetje een vreemd gevoel dat er iets niet helemaal klopte. Maar gezien de kwaliteit van de film vergeef ik de makers dit soort vrijheden graag. Michael Fassbender doet het uitstekend, en een schitterende schurkenrol van Kevin Bacon (in het Duits nog wel!).

    Er gaan geruchten dat ze de gaten in de continuïteit in volgende films weer gaan rechttrekken. Zo zou het idd kunnen zijn dat Professor X weer een tijdje kan lopen en dat hij het tijdelijk weer bijlegt met Magneto, en ze samen de grote Cerebro bouwen; zoals de vorige films lieten zien kunnen allianties tussen mutanten heel snel gemaakt en even snel weer verbroken worden, naar gelang de situatie.

    Overigens, die 'ontmoeting' tussen Xavier/Magneto en Wolverine hoeft idd geen plotgat te zijn. Deze was in de jaren 60, en dan heeft Wolverine ahgi in de films alleen zijn zelf-helende kracht (het skelet krijgt hij in Wolverine pas in de jaren 80). Xavier en Magneto zien Wolverine alleen op zijn rug, Wolverine neemt niet eens de moeite om om te draaien, en raakt daarna zelfs zijn geheugen kwijt. Helemaal verwonderlijk is het dus niet ze elkaar rond 2000 niet herkennen, dat metalen skelet is dan ook nieuw voor Xavier en Magneto. En deze scene was ook idd vooral bedoeld als geslaagde knipoog.
    Laatst aangepast door Roy Langeveld : 13-10-2011 om 10:35 Reden: Meer informatie toevoegen
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  18. #143

    Standaard

    Dit vind ik dus echt de beste X-men film tot nu toe,de andere vind ik nogal saai eigenlijk.

    Maar deze is echt geweldig hoor.

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Er gaan geruchten dat ze de gaten in de continuïteit in volgende films weer gaan rechttrekken. Zo zou het idd kunnen zijn dat Professor X weer een tijdje kan lopen en dat hij het tijdelijk weer bijlegt met Magneto, en ze samen de grote Cerebro bouwen; zoals de vorige films lieten zien kunnen allianties tussen mutanten heel snel gemaakt en even snel weer verbroken worden, naar gelang de situatie.
    Dat zal mij benieuwen. Ik krijg niet het gevoel dat ze de vriendschap tussen Xavier en Magneto weer terug zullen draaien. Of dat Xavier weer zal kunnen gaan lopen, kaal wordt, om vervolgens alsnog verlamd te raken. Maar zeg nooit nooit.

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *Sarita* Bekijk bericht
    Ik dacht dat het meer een restart was. Zo heb ik de film in ieder geval bekeken en vond hem erg goed.
    Dat dacht ik ook?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #146

    Standaard

    Ik zou het toch geen restart durven noemen, daarvoor zitten er duidelijk iets te veel tie-ins met de vorige films zoals de cameo's van Hugh Jackman en Rebecca Romijn . Een re-start is wanneer alle continuïteit van de vorige films door de plee wordt getrokken en met een wit blad wordt gestart, zoals Batman Begins. Wat overigens al een re-restart was, want Tim Burtons Batman negeerde straal alle campy versies uit de sixties.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Een re-start is wanneer alle continuïteit van de vorige films door de plee wordt getrokken en met een wit blad wordt gestart, zoals Batman Begins.
    Klopt. Dus in die zin is Star Trek eigenlijk geen echte reboot/restart, omdat de 'oude' continuïteit erkend wordt, en alle verandering verhaalsgewijs tot stand komen, oftewel via een plot device (in dit geval een tijdreis) en niet omdat de makers het voorgaande simpelweg negeren (muv de uiterlijke look; de campy jaren '60 vormgeving en techniek wordt wel zonder verklaring geloosd).

    In dat geval hebben we nog de term "retcon" om te gebruiken, retrograde continuity; wat zoveel betekent als 'de continuïteit wordt in later verschenen delen met terugwerkende kracht veranderd'. Dat lijkt bij First Class zo'n beetje het geval.

    We zullen het zien, Bryan Singer was zowel bij de eerste twee X-Men films als bij First Class betrokken, dus de zegen van de originele maker hadden ze blijkbaar.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  23. #148

    Standaard

    X-Men First Class sequel

    Heat Vision reports that Twentieth Century Fox plans on beginning the shoot for its X-Men: First Class sequel in January, meaning that there will be no conflict over Jennifer Lawrence with Lionsgate over the filming of The Hunger Games sequel Catching Fire.

    The trade says that Fox was originally planning on filming the Matthew Vaughn-directed "X-Men" follow-up this fall, which would have conflicted with Lawrence's Catching Fire, a movie Lionsgate is targeting for an August-September start date. If that had happened, however, Fox would have won out considering the studio would have been able to exercise the sequel option on her contract, which she signed before her "Hunger Games" deal.

    Lawrence will reprise her role of Mystique and is expected to be joined again by the likes of James McAvoy, Michael Fassbender, Rose Byrne, January Jones, Nicholas Hoult, Caleb Landry Jones and Lucas Till.
    Het eerste deel vond ik echt een topper; hopelijk kan dit deel dat alleen maar overtreffen!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  24. #149

    Standaard

    De volgende film zal dus meer richting de jaren 70 spelen, traditioneel de tijd van Love & Peace, dus ik zie het Prof X en Magneto wel weer even tijdelijk bijleggen, en samen ff een jointje doen Misschien zelfs een partnerruil met Mystique.....

    Ik kap mezelf ff af voordat ik wat gedragscodes ga breken
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  25. #150

    Standaard

    Vandaag eindelijk gezien. Ik vond hem geweldig! Hele amusante film met een goed verhaal, interessante karakters (die ook goed gecast zijn) en uitstekende effects. De gekozen insteek qua verhaal (het tonen van de historie van de X-Men in een echte historische context) vond ik ook erg goed en de manier waarop het qua productie en regie is samengebracht is erg sterk. Dit is waarschijnlijk wel m'n favoriete X-Men film en misschien zelfs wel een van m'n favoriete comic-verfilmingen ooit. Ik kijk nu al uit naar de sequel.

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •