De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 6.1 op een 5.1 systeem?

    Ik had een lang essay voorbereid, maar eigenlijk heb ik een hele simpele vraag:

    Ik heb een 5.1 systeem.

    Bij het kijken van een film heb ik de keuze uit een 5.1 Dolby Digital EX mix en een 6.1 DTS ES mix.

    Welke mix moet ik kiezen en waarom?
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps Bekijk bericht
    Ik had een lang essay voorbereid, maar eigenlijk heb ik een hele simpele vraag:

    Ik heb een 5.1 systeem.

    Bij het kijken van een film heb ik de keuze uit een 5.1 Dolby Digital EX mix en een 6.1 DTS ES mix.

    Welke mix moet ik kiezen en waarom?
    Volgens mij maakt het niet uit. Want het gaat erom of je een 6e speaker hebt. Dat zou dan een speaker zijn tussen links en rechts achter. Daar waar je de centerspeaker recht voor je hebt moet je die dus achter je hebben.
    Had je een 6.1 speakerset gehad, had je dus geluid van recht achter je gekregen. Zo'n set heb je niet dus als je je dvdspeler zet op 6.1 krijg je gewoon het 5.1 geluid, omdat hij de output naar de 6e speaker niet kwijtkan.

  3. #3

    Standaard

    het geluid voor de 6e speaker kan ie wel kwijt. Dat wordt gewoon gemixt over de 2 surround kanalen. Kies gewoon voor DTS. Heeft meestal een hogere bitrate, dus over het algemeen een beter geluid.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •