Pagina 15 van 24 EersteEerste ... 5111213141516171819 ... LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 599 worden weergegeven.
  1. #351

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ok, hier komt een lijstje van films die hetzelfde truukje proberen uit te halen en dat imo beter deden:
    - Twelve monkeys
    - The sixth sense en enkele andere films van M. Night Shyamalan
    - The matrix
    - The prestige
    - The others
    - Memento
    - Donnie Darko
    - Eternal Sunshine of the Spotless Mind
    - The usual suspects
    - Fight club
    - The butterfly effect
    - de Saw-films
    - American Beauty
    - The ring
    - Se7en
    - Existenz


    [mod edit: even spoilers toegevoegd]
    [RB edit: huh? Waarom? Ik verklap toch niets?]

    Inception behoord, met bovenstaande films, in een genre dat je "slimme films" of "truukjes-films" zou kunnen noemen. Maar het is wat mij betreft niet de meest slimme film uit dat genre.


    Jij noemt het een 'probleem', ik noem het een wat 'bredere perspectief op film'.
    Je noemt imo echt een aantal films die totaal niet te vergelijken zijn met Inception.
    Matrix snap ik, Eternal sunshine ook. Maar de rest? wat heeft bijv. 6th sense met inception te maken?
    12 monkeys idem dito en : de saw-films??
    Ik bedoel: waarop baseer je je dan? Het feit dat er gebruik wordt gemaakt van een mindfuck? Das volgens mij geen genre want dat kan in iedere film voorkomen, van drama tot aktie, van blockbuster tot arthouse.
    Ik zeg niet dat inception foutloos is ofzo, maar het is een intelligente film voor het grote publiek. Eternal sunshine bijvoorbeeld zal veel mensen minder aanspreken omdat het niet commercieel gebracht wordt (is wat taaier en je moet meer moeite doen om het te volgen dan bij Inception).

    Maar goed: ik ben allang blij dat er tussen alle troep die uitgebracht wordt ook nog hele goede films als inception zitten.

  2. #352

    Standaard

    de enige mind fuck films die ik voor inception kende zijn Memento, Requiem for a Dream, Twin Peaks, Lost Highway & The Prestige

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Maar goed: ik ben allang blij dat er tussen alle troep die uitgebracht wordt ook nog hele goede films als inception zitten.
    Helemaal mee eens

  4. #354

    Standaard

    Ik bekeek vandaag King Kong weer eens (de versie uit 2005) en ik zag dat ie op IMDB een 7,6 heeft. Dat slaat echt helemaal nergens op. Trek er een heel punt vanaf en dan is dat nog een erg royale score.

  5. #355

    Standaard

    De gehele Star Wars reeks, van 1 tot en met 6.

  6. #356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik bekeek vandaag King Kong weer eens (de versie uit 2005) en ik zag dat ie op IMDB een 7,6 heeft. Dat slaat echt helemaal nergens op. Trek er een heel punt vanaf en dan is dat nog een erg royale score.
    Waarom waarde hechten aan een IMDb cijfer?

  7. #357

    Standaard

    Ja dat snap ik ook niet zo. Je eigen oordeel is in ieder geval altijd beter dan dat van een ander, maar om de IMDb-lijst nu als criterium te nemen voor wat te kijken en wat niet... Je kunt het beter aan je vrienden vragen. Sommige films die niemand ooit in een lijstje terugvindt kun je toch ontzettend goed vinden.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  8. #358

    Standaard

    The Shawshank Redemption

    Ik vond het een goede film. Maar waarom wordt het in hemelsnaam gezien als 1 van de beste films ooit gemaakt? En waarom staat het in de top 3 van IMDB?!
    Things you own end up owning you.

  9. #359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Waarom waarde hechten aan een IMDb cijfer?
    Dat doe ik ook niet. Maar het is wel weer eens een mooi voorbeeld van overwaardering.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ricardopasha Bekijk bericht
    The Shawshank Redemption

    Ik vond het een goede film. Maar waarom wordt het in hemelsnaam gezien als 1 van de beste films ooit gemaakt? En waarom staat het in de top 3 van IMDB?!
    Helemaal mee eens!

  10. #360

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Waarom waarde hechten aan een IMDb cijfer?
    Is dat in dit geval niet een goede manier om de (over)waardering van de film te peilen?

  11. #361

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ricardopasha Bekijk bericht
    The Shawshank Redemption

    Ik vond het een goede film. Maar waarom wordt het in hemelsnaam gezien als 1 van de beste films ooit gemaakt? En waarom staat het in de top 3 van IMDB?!
    Heel simpel. Omdat het oppervlakkige sentimentele rotzooi is en daar houden de meeste mensen nu eenmaal van.

  12. #362

    Standaard

    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #363

    Standaard

    Stating the obvious en oud grapje, Lex. :0 Hier al vaak gemaakt.

  14. #364

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Is dat in dit geval niet een goede manier om de (over)waardering van de film te peilen?
    Inderdaad. Ik denk dat iMDB van alles sites waarop gestemd wordt nog altijd de beste blik geeft in de consensus die heerst over films, omdat hier (in aantallen ten opzichte van andere sites als RT, WiW, MM, etc.) het meest gestemd wordt.

  15. #365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    Heel simpel. Omdat het oppervlakkige sentimentele rotzooi is en daar houden de meeste mensen nu eenmaal van.
    Een paar maanden geleden de film pas voor het eerst gezien en vond hem voor zijn status zwaar tegenvallen. Niet omdat ik dat zo moest vinden, maar gewoon omdat de film mij niet raakte.
    Er wordt goed in geacteerd, zeker waar, maar dat is maar de helft van een film. En dan het feit dat de gevangenen in de film totaal niet ouder lijken te zijn geworden, terwijl het toch een tijdspanne heeft van 19 jaar, haalt de film voor mij verder naar beneden.

    Al heb ik de film verder niet gezien (en zal dit ook nooit gebeuren), maar het lijkt mij dat "New Kids Turbo" ook typisch een gehypete en zeer overgewaardeerde film is. Ik heb wel eens stukjes op tv gezien van New Kids, maar ik zie er totaal geen humor in. The Hangover idem dito. Of Jiskefet. Vooral erg vermoeiend.

  16. #366

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    Heel simpel. Omdat het oppervlakkige sentimentele rotzooi is en daar houden de meeste mensen nu eenmaal van.
    En ik geef je niet anders dan gelijk hierover.

  17. #367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Ik heb wel eens stukjes op tv gezien van New Kids, maar ik zie er totaal geen humor in. The Hangover idem dito. Of Jiskefet. Vooral erg vermoeiend.
    Jiskefet niet? come on....

  18. #368

    Standaard

    Misschien was ik er destijds te jong voor toen het op tv was.

  19. #369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Een paar maanden geleden de film pas voor het eerst gezien en vond hem voor zijn status zwaar tegenvallen. Niet omdat ik dat zo moest vinden, maar gewoon omdat de film mij niet raakte.
    Er wordt goed in geacteerd, zeker waar, maar dat is maar de helft van een film. En dan het feit dat de gevangenen in de film totaal niet ouder lijken te zijn geworden, terwijl het toch een tijdspanne heeft van 19 jaar, haalt de film voor mij verder naar beneden.
    Acteren maar de helft van een film? Serieus?
    Uiteraard ligt het aan de film, maar een film als The Shawshank Redemption valt of staat bij de acteurs. Overigens, de film zit technisch gezien ook ontzettend goed in elkaar, maar de film staat bij mij ook in mijn top 10, dus ik zal wel bevooroordeeld zijn. Ik vind het wel jammer dat de film als sentimentele rommel bestempeld wordt, maar dat schijnt nodig te zijn.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  20. #370

    Standaard

    Je kunt het sentimentele rommel noemen.
    Ik noem het de beste film aller tijden. Een tijdloos meesterwerk waar je gewoon stil van word.

    Opinions are like assholes...........

  21. #371

    Standaard

    Sentimentele rommel wil ik het niet noemen, en een slechte film is het ook zeer zeker niet. Maar hij komt wel een beetje koud, afstandelijk over op mij. En het niet ouder worden van de gevangenen in de film kun je ook moeilijk negeren.

    @BrianB: Dat acteren maar de helft van een film is, bedoelde ik in zijn algemeenheid, niet specifiek voor deze film. The Shawshank Redemption moet het natuurlijk van het acteerwerk hebben. De andere helft is sfeer, muziek, uiterlijk.

  22. #372

    Standaard

    Ik vind de star wars films ook in het lijstje thuis horen. Ze waren een mijlpaal in Special Effects maar kwa verhaal stelde het vrij weinig voor vond ik. Vooral de laatste film, Return of the Jedi vond ik verschrikkelijk slecht met die Ewoks.

    Films die ik ook zo overgewaardeerd vind zijn die amerikaanse liefdesfilms. Je wordt rond V.dag mee dood gegooid ( nu ook weer ) terwijl het vrijwel altijd hetzelfde verhaaltje is met een iets andere setting.

    Hetzelfde met amerikaanse humor. Als ik dan hoor dat mensen dat geweldig vinden..nou sorry hoor..ik loop gillend weg

    ( overigens heb ik bij de vorige twee voorbeelden geen namen genoemd anders zou het lijstje erg lang worden! )

  23. #373

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Je kunt het sentimentele rommel noemen.
    Ik noem het de beste film aller tijden. Een tijdloos meesterwerk waar je gewoon stil van word.

    Opinions are like assholes...........

    Mee eens. Geweldige film (wel echt amerikaans), maar natuurlijk ook een aanklacht tegen de amerikaanse maatschappij en het rechtssysteem.
    Humor, sentiment, kritiek gaan hand in hand in een mooi verhaal over vriendschap. Dat niet ouder worden is bull. Goed kijken.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  24. #374

    Standaard

    The Thin Red Line. Veel te veel geneuzel voor mij in deze film. Heb hem inmiddels vaker gekeken, later in de film wordt het eindelijk een beetje interessant. op zich is er niets mis met de zin van oorlog, van het leven enz. te zoeken , maar ze sloegen hierin veel te ver door w.m.b.

  25. #375

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Mee eens. Geweldige film (wel echt amerikaans), maar natuurlijk ook een aanklacht tegen de amerikaanse maatschappij en het rechtssysteem.
    Humor, sentiment, kritiek gaan hand in hand in een mooi verhaal over vriendschap. Dat niet ouder worden is bull. Goed kijken.
    Tja, hoe je deze film koud en afstandelijk kan noemen is me echt een raadsel. Ik moet mezelf altijd bij elkaar rapen na afloop van deze film.........

    Jiskefet overgewaardeerd...............WTF........jiskefet is briljant. De beste humor die nederland ooit heeft geproduceerd.

Pagina 15 van 24 EersteEerste ... 5111213141516171819 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •