De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: type aansluiting?

  1. #1

    Standaard type aansluiting?

    Goedemorgen,

    Ik heb deze week een full hd lcd 3d tv gekocht? Tot nu toe had ik gewoon nog een breedbeeld beeldbuis staat, aangestuurd door scart.
    Nu wil ik natuurlijk ook mijn home cinema set erop aansluiten. Dank kan gewoon door met scart, maar dat wil ik natuurlijk niet. Probleem is alleen dat op de dvd speler geen hdmi zit. Er moet dus een nieuwe speler komen. Maar mijn vraag is:

    Er lopen nu draden van alle 5 mijn boxen naar mijn dvd speler. Dit zijn geen pluggen, maar kabeltjes die aan het uiteinde gestript zijn, en het kale gedeelte gaat in ingangen in mijn speler. Dezelfde soort gestripte kabel gaat de boxen in, dus daar zit ook geen kant en klare plug in. Ik moet natuurlijk weer zo'n aansluiting op de dvd-speler hebben, anders kan ik de boxen niet aansluiten. Vraag is: Hoe heet deze aansluiting?
    Dan kan ik hier op letten bij het kopen van een nieuwe speler.

    Alvast hartelijk bedankt.

    Sam

  2. #2

    Standaard

    HomeCinema.jpg

    Ik heb hierbij even een bijlage gestuurd om te laten zien hoe het nu aangesloten ziet. Alle witte draden lopen dus naar een box.

  3. #3

    Standaard

    Je hebt geen dvd speler, maar een home cinema all in one setje waar je speakers op aangesloten worden. Dus je zult genoegen moeten nemen met de scart aansluiting als je dezelfde speakers wilt blijven gebruiken.

    Of je stapt over op losse componenten en schaft een receiver, nieuwe speakers en een nieuwe speler met hdmi aan...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Welkom op dit forum Sam.

    Om beter beeld te kunnen krijgen kun je jouw huidige set middels component-video aansluiten op de TV of -nog beter- de hele set vervangen door één die bvk bestaat uit losse delen.

    De luidsprekers die bij de set geleverd zijn horen nl. bij die set en kun je dus beter ook niet op een andere set aansluiten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik voorlopig films op mijn nieuwe tv afspeel door ze te streamen via de LAN vanaf mijn pc boven, of door mijn laptop dmv hdmi kabel aan mijn tv te hangen en zo een film af te spelen.
    Op dit moment kunnen mijn boxen het geluid van de tv laten afspelen (ook zonder dat er een dvd afgespeeld wordt), dus dan kan dan ook als ik de scartaansluiting gebruik met mijn nieuwe tv. Dus dan komt de film van mijn laptop, en geluid loopt alsnog via mijn boxen. Maar volgens mij is het dan geen 5.1 wat ik hoor. Klopt dat?
    Laatst aangepast door hil81 : 09-01-2011 om 21:35

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hil81 Bekijk bericht
    Dus dan komt de film van mijn laptop, en geluid loopt alsnog via mijn boxen. Maar volgens mij is het dan geen 5.1 wat ik hoor. Klopt dat?
    Als jouw TV geen meer-kanaals geluid van een externe bron niet via een digitale verbinding door kunt sturen naar jouw set of jouw set geen digitale ingang heeft, dan klopt dat.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •