Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 124 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Ondersteund ie ook 24p? Dat is eerder de vraag dan 60Hz.
    Mmmm, nog even je huiswerk doen.....

    Hij heeft een DVD speler besteld, die 24p is pas van belang bij een BR DVD speler. Maar ook daar hoeft hij zich geen zorgen te maken, 1080p 24 wordt ook ondersteund.

    Bij rugnummer10 is het juist wel van belang dat de TV 1080p 60Hz ondersteund, dit omdat de DVD speler op deze wijze zijn 1080p signaal doorgeeft.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #52

    Standaard

    En stiekem komt er zo toch nog veel bij kijken waar je allemaal rekening mee moet houden

    Moet wel eerlijk bekennen, dat ik tijdens de aanschaf van de DVD speler hier absoluut geen rekening mee gehouden heb. Gelukkig dan dat het geen verkeerde aankoop is en dat alles ondersteund wordt

    Ik ga overigens toch nog eens kijken wat er mogelijk is met een gratis PS3 bij mijn telefoonabonnement

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rugnummer10 Bekijk bericht
    En stiekem komt er zo toch nog veel bij kijken waar je allemaal rekening mee moet houden

    Moet wel eerlijk bekennen, dat ik tijdens de aanschaf van de DVD speler hier absoluut geen rekening mee gehouden heb. Gelukkig dan dat het geen verkeerde aankoop is en dat alles ondersteund wordt

    Ik ga overigens toch nog eens kijken wat er mogelijk is met een gratis PS3 bij mijn telefoonabonnement
    Een sim only abonnement is het meest voordelig

    De PS3 kan heel veel, is ook nog een soort van multmedia center, is snel, niet geheel stil, gebruikt iets is meer stroom dan een standalone en kan helaas geen bitstream over HDMI uitsturen. Alles heeft zijn voors en tegens, die zul je tegen elkaar moeten afwegen. In den beginne was de PS3 de betere aankoop als je BR DVD's mee wilde kijken, de PS3 bleef bij de tijd en kan makkelijk geupgrade worden, het was de allereerste HDMI 1.3 met profiel 2.0 speler. Was hij eerst voordeliger in aanschaf dan een standalone, nu is hij dat niet meer, maar daarintegen kan hij ook wat meer.

    Wanneer verwacht je je LG? En de diverse gebruikshandleidingen al helemaal uitgespit?
    Have fun and enjoy your collection

  4. #54

    Standaard

    De LG is al binnen, heb hem woensdag opgehaald in Prinsenbeek, woon in Breda dus dat was ideaal te combineren

    De handleiding van de Onkyo heb ik wel al enigsinds doorgenomen, maar zodra ik de speakers heb ga ik hiervoor eens rustig zitten. De handleiding van de DVD speler vind ik nog niet echt noodzakelijk. Die sluit ik wel eens aan en dan zien we wel hoe en wat Het is nu alleen nog wachten op de JBL's en dan kan het instellen en aansluiten beginnen!

    Maandag rij ik naar Frank om de Mivoc sub te beluisteren. Cdtje van Coldplay klaar, cdtje Trance Energy erbij en nog wat leuke films uitzoeken om te kijken wat de Sub kan. Zat zelf al te denken aan Lord of the Rings, kan ik hem wel leuk mee testen. Misschien nog andere tips voor een film waarmee ik de sub goed kan testen?

  5. #55

    Standaard

    Kan alleen zeggen, verwacht niet teveel van de Mivoc.... zelf ook ooit zon ding gehad en kan niet zeggen dat ie erg goed deed wat ie zo moeten doen. Zou dan gewoon even wachten met de Sub tot je wat beters kan betalen.


    Heb de Combi Onkyo en JBL E80 (ik had 4xE80 en 1xEC25 die trouwens pas geleden hier te koop had voor 400 in totaal haha) en dat klonk super, tot ik de Pioneer versterker kocht en dat was toch weer een hele verbetering maarja heb nu andere speakers (Wharfedale Evolution) en dan vallen de JBLs weer in het niets.... wat ik er mee bedoel, je blijft toch bezig
    Laatst aangepast door PorscheHD : 27-03-2009 om 07:38

  6. #56

    Standaard

    Daar ben ik mezelf ook van bewust dat je op den duur bezig blijt Punt is dan dat je gewoon ooit eens ergens moet beginnen, en ik denk dat ik met de Onkyo TX-SR606 en de JBL Northridge speakers een aardig begin heb

    De subwoofer daar heb ik nog over zitten twijfelen. Een wat betere subwoofer valt echter gewoon buiten mijn budget op dit moment, en dat zit er de komende tijd ook niet in ook (ivm te hoge maandlasten). Krijg nu een aardig centje terug van onze vrienden van de belastingdienst (tijdens mn afstuderen veeeel te veel belasting moeten betalen ) en dat wil ik besteden aan een begin voor de home cinema. De uitbereiding naar 5.1 surround zal snel volgen (JBL Northridge E20 zijn niet zo heel prijzig meer).

    De speakers zijn een leuk begin, evenals de Onkyo. Ik vind het echter wel belangrijk dat ik toch iets van bass heb, en hetgeen de speakers produceren vind ik te weinig. We zullen wel zien of de Mivoc iets is of niet, voor het geld kan ik hem in ieder geval niet laten staan Bevalt hij me uiteindelijk toch niet, verkoop ik hem gewoon weer en dan sparen we door voor een nieuwe he! 8)

    Vergeet ook niet dat ik op dit moment een huis, tuin en keuken setje van JVC heb als HTS en dat in vergelijking met dit setje, werkelijk alles een verbetering is

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rugnummer10 Bekijk bericht
    De LG is al binnen, heb hem woensdag opgehaald in Prinsenbeek, woon in Breda dus dat was ideaal te combineren

    De handleiding van de Onkyo heb ik wel al enigsinds doorgenomen, maar zodra ik de speakers heb ga ik hiervoor eens rustig zitten. De handleiding van de DVD speler vind ik nog niet echt noodzakelijk. Die sluit ik wel eens aan en dan zien we wel hoe en wat Het is nu alleen nog wachten op de JBL's en dan kan het instellen en aansluiten beginnen!

    Maandag rij ik naar Frank om de Mivoc sub te beluisteren. Cdtje van Coldplay klaar, cdtje Trance Energy erbij en nog wat leuke films uitzoeken om te kijken wat de Sub kan. Zat zelf al te denken aan Lord of the Rings, kan ik hem wel leuk mee testen. Misschien nog andere tips voor een film waarmee ik de sub goed kan testen?
    Die scene dat de Jappen Pearl Harbour aanvallen is een goeie test. Of neem een andere oorlogsfilm mee, ik kan niet in je keuken kijken

  8. #58

    Standaard

    Ja inderdaad!! Bedankt Ago! Dat is inderdaad een hele gave scene om een subje te testen

    Nemen we Pearl Harbour ook mee dus! En dan nog eventjes een leuke scene uitzoeken van Lord of the Rings. Frank had het zelf over de Pod race bij Star wars! Dus genoeg keus ondertussen

    Gaat helemaal goed komen

  9. #59

    Standaard

    Wat is je buget voor een subwoofer nu? En de E80 komt ook aardig wat bass uit hoor dus voor tijdelijk zal dat niet direct een gemist zijn.

  10. #60

    Standaard

    Ja lastig..

    Ik had een bepaald budget in gedachten voor alle aankopen (dus reciever + speakers + dvdspeler + sub) en dat zou rond de 900 euro liggen.

    Als ik mij precies aan mn budget zou willen houden, blijft er nog zon 60 euro over voor een subwoofer :P Dat is gewoon veel te weinig voor een fatsoenlijke nieuwe sub van een gerenomeerd merk..

    Wanneer ik er voor zou kiezen de Mivoc niet te kopen en door te sparen, denk ik dat mijn budget maximaal rond de 250 euro zou liggen. Maar goed, na al deze aankopen wil ik weer eventjes sparen en zal de aanschaf van een sub wel verre toekomstmuziek worden

  11. #61

    Standaard

    Hmm nou dat valt wel mee hoor....

    http://www.raf.nl/webshop/product_in...ducts_id=10336

    http://www.hermeselectronics.nl/prod...balboa-sub-be/

    Prima begin subwoofers met de onderste ervaring en die doet behoorlijk goed zn werk. In ieder geval 10x beter dan de Mivoc.

  12. #62

    Standaard

    Ik zat zelf te denken aan deze:

    http://www.smitsarnhem.nl/ws/product...roducts_id=607

    Misschien dat ik nog wel iets kan regelen met de betreffende winkel (aangezien ik hier ook mijn speakers heb besteld )

  13. #63

    Standaard

    Jullie zitten nou in de 200 euro range. Heel wat meer dan een budget van 60 euro

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rugnummer10 Bekijk bericht
    Ik zat zelf te denken aan deze:

    http://www.smitsarnhem.nl/ws/product...roducts_id=607

    Misschien dat ik nog wel iets kan regelen met de betreffende winkel (aangezien ik hier ook mijn speakers heb besteld )
    Achteraf regelen?? Succes

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago Bekijk bericht
    Jullie zitten nou in de 200 euro range. Heel wat meer dan een budget van 60 euro
    Klopt helemaal Dat is ook toekomstmuziek hoor, laat mijn budget op dit moment echt niet toe..

    Maar goed, het ligt er aan hoe ik de Mivoc vind klinken he. Als deze naar mijn idee goed klinkt dan ga ik er niet moeilijk voor doen. Up-graden kan altijd nog in de toekomst!

    In ieder geval wel fijn dat er forumleden zijn die meedenken en hun mening laten horen (Y)

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rugnummer10 Bekijk bericht
    De LG is al binnen, heb hem woensdag opgehaald in Prinsenbeek, woon in Breda dus dat was ideaal te combineren

    De handleiding van de Onkyo heb ik wel al enigsinds doorgenomen, maar zodra ik de speakers heb ga ik hiervoor eens rustig zitten. De handleiding van de DVD speler vind ik nog niet echt noodzakelijk. Die sluit ik wel eens aan en dan zien we wel hoe en wat Het is nu alleen nog wachten op de JBL's en dan kan het instellen en aansluiten beginnen!

    Maandag rij ik naar Frank om de Mivoc sub te beluisteren. Cdtje van Coldplay klaar, cdtje Trance Energy erbij en nog wat leuke films uitzoeken om te kijken wat de Sub kan. Zat zelf al te denken aan Lord of the Rings, kan ik hem wel leuk mee testen. Misschien nog andere tips voor een film waarmee ik de sub goed kan testen?
    Handleidingen worden zwaar onderschat, daar staat nu net die informatie in om optimaal van je apparatuur te genieten LEZEN die zooi

    De openingsscene van Toy Story 2 (engelse soundtrack) klinkt ook overweldigend goed om mee te testen...... maar er zijn zat titels die wel wat in huis hebben, oa de genoemde Star Wars die super de luxe klinken.

    Veel plezier maandag met het testen, het kan alleen maar meevallen in vergelijking wat je nu hebt.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #67

    Standaard

    Gisteren via de post van Neil, via dit forum, een toslink kabel binnengehad voor het geluid van mijn digitale tv over de reciever En van Ibood ook nog 2 hdmi kabels gehad, dus dat is ook allemaal redelijk compleet

    Nu maar hopen dat mijn speakers snel op voorraad zijn!

  18. #68

    Standaard

    Zo, hierbij weer eventjes een kleine update na mijn kabels binnengehad te hebben.

    Ik heb gisteravond mijn DVD speler geprobeerd, en ik moet zeggen, het beeld was niet super... Wat lopen rotzooien met de instellingen en uiteindelijk alles zo ingesteld dat ik via 720p mijn DVD afspeel, en met deze instellingen krijg ik het beste beeld.

    De upscaling naar 1080p viel mij enorm tegen. Misschien is er met mijn televisie nog wel iets wat ik daarvoor moet aanpassen, daar ga ik vanavond nog eens naar kijken

    In ieder geval, vanavond ga ik richting Frank om de subwoofer te beluisteren. Ik ben altijd vrij kritisch met geluid, dus ik ben benieuwd :wink:

  19. #69

    Standaard

    DVD op HD tv valt altijd tegen is mijn ervaring..... zal gewoon nooit zo mooi worden als op en crt attans ik heb het nog niet gezien. Blu ray is de toekomst heb nog wel een Panasonic voor 160,- voor je staan met garantie tot augustus 2009.....

  20. #70

    Standaard

    Het Ligt aan je tv , de dvd speler en aan de transfer van de DVD. Op een Pioneer of Panasonic Plasma ziet een DVD er goed uit, in sommige gevallen zelfs geweldig(bij een goede transfer). Dit ligt dan ook wel aan de dvd speler welke een goede upscaler aan boord moet hebben.

    Bij een LCD tv is het een ander verhaal ( iig bij de modellen van een 2 jaar terug )


  21. #71

    Standaard

    Plus als je BluRay gewend bent is het denk ik ook alweer een andere ervaring.....

  22. #72

    Standaard

    Ik heb nog nooit een blu-ray gezien, tenminste, niet bij iemand thuis ofzo. Wel al bij de standaard electronica zaken zoals bijvoorbeeld de Mediamarkt. Dat zag er altijd wel goed uit

    Op zich worden mn dvds wel goed weergeven nu, al was het op mn CRT tv wel beter Maar ja goed, niets aan te veranderen.

    Ik ga overigens echt eens kijken voor de PS3 (als kado bij een nieuw abonnement voor het mobieltje ) en dan wil ik daarmee ook mijn eerste Blu-ray disc ervaring op doen

    Is het overigens wel mogelijk om via de PS3 het surround geluid van een bluray weer te geven over de reciever en de JBL's??
    Laatst aangepast door rugnummer10 : 30-03-2009 om 14:42

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rugnummer10 Bekijk bericht
    Ik heb nog nooit een blu-ray gezien, tenminste, niet bij iemand thuis ofzo. Wel al bij de standaard electronica zaken zoals bijvoorbeeld de Mediamarkt. Dat zag er altijd wel goed uit

    Op zich worden mn dvds wel goed weergeven nu, al was het op mn CRT tv wel beter Maar ja goed, niets aan te veranderen.

    Ik ga overigens echt eens kijken voor de PS3 (als kado bij een nieuw abonnement voor het mobieltje ) en dan wil ik daarmee ook mijn eerste Blu-ray disc ervaring op doen

    Is het overigens wel mogelijk om via de PS3 het surround geluid van een bluray weer te geven over de reciever en de JBL's??
    Ja dat is mogelijk..... alleen in multi channel PCM. De PS3 kan helaas geen Bitstream via HDMI verzenden. Je krijgt dan altijd via je receiver Multi Channel te zien, met de PS3 kun je op je scherm dan zien welke audiotrack er als PCM Multi Channel door de HDMI kabel gaat.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #74

    Standaard

    Oke super! Thanks

    Ik heb net nog hier het forum wat doorgelezen mbt upscaling en ik ga zodra mijn speakers er zijn het signaal van de DVD speler eens op 720p te zetten, zodat mijn Reciever het beeld omzet naar 1080p. (of heb k nu helemaal verkeerd gelezen, en gebeurd dat niet door deze reciever?).

    Ga ook vanavond eventjes snel een ander HDMI kabeltje proberen, misschien is dat ook wel de oorzaak van de wat mindere kwaliteit. We zullen wel zien!

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rugnummer10 Bekijk bericht
    Oke super! Thanks

    Ik heb net nog hier het forum wat doorgelezen mbt upscaling en ik ga zodra mijn speakers er zijn het signaal van de DVD speler eens op 720p te zetten, zodat mijn Reciever het beeld omzet naar 1080p. (of heb k nu helemaal verkeerd gelezen, en gebeurd dat niet door deze reciever?).

    Ga ook vanavond eventjes snel een ander HDMI kabeltje proberen, misschien is dat ook wel de oorzaak van de wat mindere kwaliteit. We zullen wel zien!
    Mmm, dan had je een modelletje hoger moeten gaan, 1080i is de hoogste mogelijkheid voor de 606. Laat je niet foppen door 1 DVD. Bij mij is het mooiste resultaat van de Oppo, deze laat ik upscalen naar 1080p en ik heb een prachtig beeld. Al mijn apparatuur is 1080p, dus staat mijn HDMI op passthrough..... eigenlijk zonde, de 875 schijnt beregoeie videomogelijkheden te hebben:wink:

    Een kabeltje zal niet uitmaken, geen kapitalen aan HDMI kabels gaan uitgeven

    Misschien dat je je TV even opnieuw moet gaan instellen....kleur contrast ect etc etc, ik weet niet of dat ook mogelijk is bij de LG.... ik weet nog wel dat ik zeer tevreden was over mijn LG, deze had ook veel instelmogelijkheden, maar dat is wel weer even geleden, die ging tot 1080i.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •