Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 277 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thomas-swa! Bekijk bericht
    De IMAXshot zijn 16:9, dus schermvullend zonder balken.
    De overige shots zijn 2:35:1, dus zie je balken boven en beneden.

    Dus tijdens de film zal dat regelmatig wisselen.

    Kleine correctie: de IMAX shots zijn idd beeldvullend, oftewel 1,78:1, en de overige shots (geschoten in 16 mm) zijn in 2,40:1. Iets kleinere balken dus tov 2,35:1.

    mbt de opnames met verschillend beeldmateriaal is het erg interessant om de twee focus points op disc 1 te bekijken, de eerste over de opening sequence, en de 2e van de achtervolging (beiden volledig geschoten in IMAX, naast de aantallen arial en sky-line shots die in IMAX te zien zijn in de film).

  2. #177

  3. #178

    Standaard

    Ik merkte niet eens bij het begin van de film dat ie na een 10-tal minuten geswitched was.
    De scenes in Imax zijn echt zorgvuldig gekozen dus ik vind het goed gedaan.
    En ja volledig in Imax,misschien komt het er ooit van

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Kleine correctie: de IMAX shots zijn idd beeldvullend, oftewel 1,78:1, en de overige shots (geschoten in 16 mm) zijn in 2,40:1. Iets kleinere balken dus tov 2,35:1.
    Correctie op de correctie:

    De rest van de film is op 35mm gedraaid. Het grootste deel in anamorfish Panavision (2.40:1), alhoewel er voor een aantal scènes ook VistaVision camera's (65mm) zijn gebruikt die weer op een ander formaat draaiden (2.00:1?).
    2.40:1 levert grotere balken op dat 2.35:1
    Het originele format van IMAX is 1.43:1, dus de 16:9 delen zijn alsnog een kleen beetje bijgesneden vanaf het IMAX formaat (de kadrering van de proloog schijnt op de Batman Begins BD slechts een klein beetje af te wijken van die op de The Dark Knight BD).

    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps Bekijk bericht
    Correctie op de correctie:

    De rest van de film is op 35mm gedraaid. Het grootste deel in anamorfish Panavision (2.40:1), alhoewel er voor een aantal scènes ook VistaVision camera's (65mm) zijn gebruikt die weer op een ander formaat draaiden (2.00:1?).
    2.40:1 levert grotere balken op dat 2.35:1
    Het originele format van IMAX is 1.43:1, dus de 16:9 delen zijn alsnog een kleen beetje bijgesneden vanaf het IMAX formaat (de kadrering van de proloog schijnt op de Batman Begins BD slechts een klein beetje af te wijken van die op de The Dark Knight BD).

    Waarom zouden ze in VistaVision (overigens gewoon 35mm maar dan horizontaal) gebruiken, als elk shot met special effects (waar VistaVision voor wordt gebruikt) met IMAX wordt geschoten?
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  6. #181

    Standaard

    Koop ik de 2 disc widescreen blu-ray versie,omdat je dan niet zit met die irritante widescreen balken boven en onder krijg je dit weer,dat constante geswitch,ik vindt het anders hoogst irritant.

  7. #182

    Standaard

    Target Bluray Mask Packaging


    Bluray Exclusive Batpod



    Bestbuy Exclusive Bluray Batcowl Limited Edition


    Bestbuy Exclusive Bluray Clown Mask Limited Edition


    My Dark Knight Collection

    *In transit - Dark Knight Bluray Steelbook

  8. #183

    Standaard

    voor alle mensen die slapeloze nachten hebben van stickers op doosjes: er is een goedje, dat heet X10. koop dat en dan niet meer zeuren, want dat haalt alle resten eraf, en dat geldt ook voor normale blu-ray hoesjes. kan je m dr gewoon aftrekken, resten achterlaten maakt niet uit hoeveel, en wegpoetsen. (ik weet alleen niet waar het te koop is, heb het in de schuur gevonden )
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  9. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeffry83 Bekijk bericht
    Koop ik de 2 disc widescreen blu-ray versie,omdat je dan niet zit met die irritante widescreen balken boven en onder krijg je dit weer,dat constante geswitch,ik vindt het anders hoogst irritant.
    Mij viel het eerlijk gezegd niet eens op dat ie wisselde na de bankoverval.

  10. #185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeffry83 Bekijk bericht
    Koop ik de 2 disc widescreen blu-ray versie,omdat je dan niet zit met die irritante widescreen balken boven en onder krijg je dit weer,dat constante geswitch,ik vindt het anders hoogst irritant.
    Je had anders sowieso met zwarte balken boven en onder gezeten, alleen zijn nu de scenes in IMAX in 1.78:1. Bovendien heeft het de voorkeur van de regisseur.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  11. #186

    Standaard

    Wd-40
    Laatst aangepast door xage : 11-12-2008 om 21:58

  12. #187

    Standaard

    Ik heb gewoon een nagellak remover gebruikt om de vlekken te verwijderen. Zie er niks meer van en plakt niks meer

    Iemand nog een Take3 code over die ze toch niet gebruiken? Stuur me maar een bericht voor een vergoeding oid.

  13. #188

    Standaard

    Waarom heeft de DVD wel een digital copy en de BD niet? Beetje vreemd wel...

  14. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Waarom zouden ze in VistaVision (overigens gewoon 35mm maar dan horizontaal) gebruiken, als elk shot met special effects (waar VistaVision voor wordt gebruikt) met IMAX wordt geschoten?
    Omdat er maar 4 (3 na de vrachtwagenachtervolging) IMAX-camera's in de wereld zijn. Als ze meer dan 3/4 hoeken wilden pakken werden naast de IMAX-camera's VistaVision gebruikt.

    Dit wordt uitgelegd in de extra's btw.

    En ik had het inderdaad mis met het filmformaat. Oeps.
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  15. #190

    Standaard

    After a massive take at the worldwide box officeThe Dark Knightcontinues making ridiculous bank, selling over 3 million copies on DVD and Blu-Ray in the first day of release (f you don’t have a copy yet just wait for Christmas, It’ll probably end up stuffed in your stocking).
    The Blu-Ray version of The Dark Knight sold approximately 600,000 copies, setting the single day sales record for Blu-Ray. The previous record holder was Iron Man (400,000 copies), which was released earlier this Fall.


    http://screenrant.com/dark-knight-dv...kes-kofi-4543/

  16. #191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mick Schouten Bekijk bericht
    voor alle mensen die slapeloze nachten hebben van stickers op doosjes: er is een goedje, dat heet X10. koop dat en dan niet meer zeuren, want dat haalt alle resten eraf, en dat geldt ook voor normale blu-ray hoesjes. kan je m dr gewoon aftrekken, resten achterlaten maakt niet uit hoeveel, en wegpoetsen. (ik weet alleen niet waar het te koop is, heb het in de schuur gevonden )
    Is het niet PX-10? Dan zou ik het flesje maar snel naar het chemisch depot brengen en je zelf maar eens flink laten schrobben!
    Lees dit maar: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...__.html?p=27,1
    | Beamer: JVC DLA-HD1 | Scherm: Lumene Movie Palace Velvet 300C | Popcorn Hour C-200 | Receiver: Denon AVR-3808 | Speakers Front: JBL XTi 80 | Speaker Center: JBL Xti 10c | Speakers Surround 4x : JBL L810 | Subwoofer: JBL E250P |

  17. #192

    Standaard

    Ik hoef geen take3 code meer, ik dacht probeer ff take 3 te mailen met een smoes. Krijg ik gelijk een nieuwe code :S sukkels zijn het ook he.


    Gister gekeken, blijft geweldig. Mooie oneliners en die soundtrack blijft top. Beeld was uitstekend, ik vond het verspringen van beeld formaat niet irritant. Vond juist dat het op de goeie momenten is gedaan.

  18. #193

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wrcveen Bekijk bericht
    Is het niet PX-10? Dan zou ik het flesje maar snel naar het chemisch depot brengen en je zelf maar eens flink laten schrobben!
    Lees dit maar: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...__.html?p=27,1
    Haha, The Toxic Knight.

  19. #194

    Standaard

    Jullie weten er percies iets meer van dan ik. Hoppelijk kunnen jullie me het uitleggen.

    Heb een ps3 met sony full hd tv van 102cm.

    Dit allemaal om te voorkomen dat ik die 2 onnozele banden (boven en onder) de film niet meer zou hebben bij een blu ray. Maar ben nu tot de conclusie gekomen dat alle blu ray's die ik heb, dat allemaal nog hebben.

    En word er van. Wat kan ik hier aan doen? Het begin bij de nieuwe batman the dark knight begon goed. (openingsscene met de joker in de bank) Ik kei blij dat die banden weg waren dat het scherm mooi gevuld was en het beeld leek veel scherper ook zo, maar dan na 5 min gaat het terug over naar die 2 banden en is het naar mijn mening minder scherp. Om zot van te worden, hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Greetz Syro

  20. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Haha, The Toxic Knight.
    Maar 1 reactie mogelijk: .

  21. #196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door syro Bekijk bericht
    Jullie weten er percies iets meer van dan ik. Hoppelijk kunnen jullie me het uitleggen.

    Heb een ps3 met sony full hd tv van 102cm.

    Dit allemaal om te voorkomen dat ik die 2 onnozele banden (boven en onder) de film niet meer zou hebben bij een blu ray. Maar ben nu tot de conclusie gekomen dat alle blu ray's die ik heb, dat allemaal nog hebben.

    En word er van. Wat kan ik hier aan doen? Het begin bij de nieuwe batman the dark knight begon goed. (openingsscene met de joker in de bank) Ik kei blij dat die banden weg waren dat het scherm mooi gevuld was en het beeld leek veel scherper ook zo, maar dan na 5 min gaat het terug over naar die 2 banden en is het naar mijn mening minder scherp. Om zot van te worden, hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Greetz Syro
    Moeten we hier serieus op reageren? Dit is al zoveel voorbij gekomen. Sorry voor deze reactie maar, damnn.

  22. #197

    Standaard

    Sorry hoor als ik het vraag, wil gewoon geen 5 pagina's gaan nalezen. Wil een beknopte uitleg.

  23. #198

    Standaard

    Inderdaad.
    Ik raad Syro aan om een andere hobby te gaan zoeken.
    Postzegels verzamelen, bijvoorbeeld.
    Of moeten we hier toch voor zoveelste keer antwoord op geven?
    We hebben toch zo´n mooie animatie op de site staan?

  24. #199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door syro Bekijk bericht
    Sorry hoor als ik het vraag, wil gewoon geen 5 pagina's gaan nalezen. Wil een beknopte uitleg.
    5 pagina's? Het staat helemaal bovenin nog. Dit topic gaat half over de IMAX shots. Deze worden fullscreen weergegeven.

  25. #200

    Standaard

    sorry in mijn woede het 1 en ander over het hoofd gezien. Heb de blu ray pas van vandaag. Ik vind het zeer storend, het 1 moment de imax beelden die subliem zijn en dan terug naar een beeld met boven en onder een band. (die mij het dvd gevoel geven.) Het is het 1 of het ander he, maar niet de hele tijd switche...

    Had de hele blu ray nu opgenomen geweest in imax...

    Maar dit is mijn mening.

Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •