De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Playstation 3 - Surroundgeluid vraag / welke surroundset

    Beste Forummers,

    Aan jullie de volgende vraag:
    Ik heb een Playstation 3 waarvan ik het geluid graag in 5.1 wil hebben.
    Ik wil wel graag in TrueHD of DolbyMA kunnen luisteren, dus vroeg ik mij het volgende af:

    • Moet ik een versterker gaan kopen met losse speakers ( en wat gaat me dat kosten )

    • Moet ik een surroundset kopen die die geluidsformaten aankan en hem dan met een optische kabel doorlussen?

    • Of moet ik een kabeltje kopen voor mijn huidige set ( mits deze een optische ingang heeft, want dat moet ik uitzoeken (panasonic sc-ht855) ) omdat het geluidsverschil tussen DTS en TrueHD te verwaarlozen is??
    Ik hoor graag ( als het kan in lekentaal ) wat de beste oplossing is ( en prijstechnisch ).
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Knoop Bekijk bericht
    Beste Forummers,

    Aan jullie de volgende vraag:
    Ik heb een Playstation 3 waarvan ik het geluid graag in 5.1 wil hebben.
    Ik wil wel graag in TrueHD of DolbyMA kunnen luisteren, dus vroeg ik mij het volgende af:

    • 1 Moet ik een versterker gaan kopen met losse speakers ( en wat gaat me dat kosten )
    • 2 Moet ik een surroundset kopen die die geluidsformaten aankan en hem dan met een optische kabel doorlussen?
    • 3 Of moet ik een kabeltje kopen voor mijn huidige set ( mits deze een optische ingang heeft, want dat moet ik uitzoeken (panasonic sc-ht855) ) omdat het geluidsverschil tussen DTS en TrueHD te verwaarlozen is??
    Ik hoor graag ( als het kan in lekentaal ) wat de beste oplossing is ( en prijstechnisch ).
    1) Ja, surround kan alleen maar worden weergegeven door meerdere speakers te plaatsen. Je kan het zo gek maken als je budget het maar toe laat.
    2)De nieuwe geluidsformaten kan je alleen via HDMI doorgeven, een optische kabel volstaat wel, maar dan alleen voor DD en DTS.
    3)Kijk eerst eens of op de huidige set optisch in aanwezig is, en dan rustig sparen voor een nieuwe receiver die de nieuwe formaten aankan.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Dank voor de uitleg, ik ga vanavond is uitzoeken of ik een optische ingang heb!
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  4. #4

    Standaard

    Heb je al die tijd Blu-ray's in stereo gekeken?

    Ik heb heel goed nieuws voor je!
    Hij heeft een optische ingang.
    Dus hol naar de winkel!

  5. #5

    Standaard

    ga ik doen!!
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  6. #6

    Standaard

    Hey Paul, misschien staat er nog iets wat je kunt gebruiken in mijn topic:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=62023

  7. #7

    Standaard

    Inmiddels toslink gekocht en aangesloten, prima surroundgeluid nu! dank!
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  8. #8

    Standaard

    En nu genieten maar!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #9

    Standaard

    Wat is een goede versterker voor de PS3, met uiteraard een HDMI ingang, zodat ik kan genieten van TrueHD.....

    Heb je iets van rond de 500€??

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Zit er inderdaad vrij intressant uit!


    Maar dan sluit ik mijn PS3 via een HDMI kabel aan op de HDMI-in aansluiting. En van de versterker met een HDMI naar de TV? En verder gewoon de draden van mijn speakers van mijn huidige Home Cinema verbinden aan de + en - ?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VinMo Bekijk bericht
    Zit er inderdaad vrij intressant uit!


    Maar dan sluit ik mijn PS3 via een HDMI kabel aan op de HDMI-in aansluiting. En van de versterker met een HDMI naar de TV? En verder gewoon de draden van mijn speakers van mijn huidige Home Cinema verbinden aan de + en - ?
    Ja zo heb ik het gedaan. PS3 via HDMI naar receiver en HDMI out van de receiver naar de TV.

    Ik heb de TX-SR605 de voorganger van de 606. Daar een 5.1 speakerset van Harman/Kardon bijgekocht. En daarna nog 2 extra speakers van Harman/Kardon om er een 7.1 van te maken. Er zijn wel nog niet veel blu-ray films en dvd's die van 7.1 gebruik maken.

  13. #13

    Standaard

    Heb je een idee of het nou uitmaakt of je een HDMI kabel van 10 euro hebt of een van 50? Zijn die echt sneller, en heb je dat nou echt nodig??

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VinMo Bekijk bericht
    Heb je een idee of het nou uitmaakt of je een HDMI kabel van 10 euro hebt of een van 50? Zijn die echt sneller, en heb je dat nou echt nodig??
    Is afhankelijk van de afstand. Voor korte lengtes lekker een goedkope nemen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Ga een van deze dagen een keer kijken wat de
    Onkyo TX-SR606 kost..

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VinMo Bekijk bericht
    Ga een van deze dagen een keer kijken wat de
    Onkyo TX-SR606 kost..
    Kieskeurig geeft een aardig beeld....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •