De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies gevraagd: welke blu-ray speler?

    Na de vervanging van mijn oude 4:3 Philips CRT-tv door een 42" LCD scherm (Philips 42PFL9603), wil ik mijn Pioneer DV-400 dvd-speler gaan vervangen door een blu-ray speler.

    Ik heb zelf enkele modellen in gedachten, te weten:

    - Panasonic BD30, BD35, BD50 en BD55
    - Sony S300, S350, S500 en S550.

    Voor mij is vooral de beeldkwaliteit van belang. Het geluid wordt via mijn tv op mijn analoge stereo-installatie (NAD C320BEE) aangesloten. Dit ivm lip-sync.

    Omdat ik een aardige dvd-collectie heb opgebouwd die mij de nodige duiten heeft gekost en die ik mede daarom niet geheel wil vervangen, moet de speler ook in staat zijn om standaard dvd's fatsoenlijk af te spelen. Een goede upscaler (bij voorkeur beter dan die van de Pioneer DV-400) is daarom een 'must'.

    Daarnaast is het wenselijk dat hij ook DVD+R, DVD+RW en DVD+R DL afspeelt.

    Ik lees her en der wisselende reacties over de upscalers van de genoemde spelers.

    Ik wilde graag wat gebruikerservaringen horen van bezitters m.b.t. het upscalen en het al dan niet probleemloos afspelen van DVD+R DL schijven. Ook zou ik graag willen weten of de BD50 en BD55 resp. de S500 en S550 kwalitatief ook betere spelers zijn dan hun kleinere broertjes (BD30, BD35 en S300 en S350), waarbij het mij voornamelijk om de beeldkwaliteit en upscaling gaat. Omdat het geluid naar een analoge stereo-versterker gaat, is de output van de zgn. exotische geluidsformaten voor mij niet relevant.

    Alvast bedankt voor de info.
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als je zeker weet dat je geen gebruik van meerkanaals geluid wilt maken, voldoen de 30 en 35, Immers je geeft aan dat je een stereo versterker gebruikt.
    Deze 3X en 5X spelers zijn vrijwel indentiek op details na.

    De Pana's spelen in ieder geval DVD+R, DVD+RW en DVD+R DL probleemloos af.
    De upscale mogelijkheden zijn niet geroemd, maar waarschijnlijk verfijnder dan je huidige.
    Maar ik ken de Pioneer DV-400 persoonlijk niet, dus tja.....

    De meeste informatie staat natuurlijk al uitgebreid op dit forum.
    Zoals hier voor de BD 50, of hier voor de BD 55
    En de Sony's hier
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Ik heb zelf ook een Pioneer DV-400, en daarnaast een PS3 voor Blu-ray. Ik moet zeggen dat de PS3 inderdaad aanzienlijk beter beeld geeft d.m.v. upscaling (ik gebruik de Pioneer dan ook vrijwel uitsluitend voor regio 1 DVD's, die de PS3 niet lust). De PS3 voldoet volgens mij aan je eisen, voor zover je die hier hebt neergezet, dus misschien is een PS3 het overwegen waard?

  4. #4

    Standaard

    ik vind de pana 50 als blu rau speler superbe,maar dvd afspelen wat ik zelden nog doe, dat doe ik toch op mijn philips hd 750 , vind die beter als de pana
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook een Pioneer DV-400, en daarnaast een PS3 voor Blu-ray. Ik moet zeggen dat de PS3 inderdaad aanzienlijk beter beeld geeft d.m.v. upscaling (ik gebruik de Pioneer dan ook vrijwel uitsluitend voor regio 1 DVD's, die de PS3 niet lust). De PS3 voldoet volgens mij aan je eisen, voor zover je die hier hebt neergezet, dus misschien is een PS3 het overwegen waard?
    Ik heb op internet al vaker gelezen dat de scaling van de PS3 beter dan gemiddeld is. Fijn te horen dat er nu iemand is die dit kan bevestigen dmv een vergelijk met de DV-400. Speelt de PS3 ook DVD+R, DVD+RW en DVD+R DL af?
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja en ook games
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink Bekijk bericht
    Speelt de PS3 ook DVD+R, DVD+RW en DVD+R DL af?
    De PS3 speelt dat allemaal af, en nog veel meer.

  8. #8

    Standaard

    en cd's, sacd,s divxs, videocd etc
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    en cd's, sacd,s divxs, videocd etc
    SACD. Dat wist ik niet en dat klinkt aantrekkelijk.

    Het begint een beetje een PS3 topic te worden, maar ik wil toch nog een vraag stellen: is het mogelijk om analoge stereo-output te krijgen uit de PS3 en die direct naar een analoge stereo-versterker te sturen?
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink Bekijk bericht
    SACD. Dat wist ik niet en dat klinkt aantrekkelijk.

    Het begint een beetje een PS3 topic te worden, maar ik wil toch nog een vraag stellen: is het mogelijk om analoge stereo-output te krijgen uit de PS3 en die direct naar een analoge stereo-versterker te sturen?
    Nee, de PS3 beschikt alleen over een optical-out wat betreft audio uitgang.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art Bekijk bericht
    Nee, de PS3 beschikt alleen over een optical-out wat betreft audio uitgang.
    En HDMI, uiteraard.

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ook niet via een verloop stekker, of bij gebruik van een niet HD aansluiting.
    De X-box 360 heeft deze analoge optie namelijk wel gewoon.
    ( Zit in de component kabel of composiet kabel verwerkt)

    Zou gek zijn als de PS3 niet volledig backward compatibel is.
    Immers niet iedereen heeft een digitale aansluiting, en hij moet natuurlijk wel op elke tv kunnen draaien.

    Al haal je dan weinig voordeel uit je console.
    Maar het moet wel kunnen, als ze slim zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    en niet te vergeten de Pioneer LX71, een zeer goeie player, qua beeld en geluid.
    Weet niet of een computer (PS3) wel zo wenselijk is. Schijnt ook aardig wat geluid te maken...
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    De PS3 speelt dat allemaal af, en nog veel meer.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    en cd's, sacd,s divxs, videocd etc
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink Bekijk bericht
    SACD. Dat wist ik niet en dat klinkt aantrekkelijk.

    Het begint een beetje een PS3 topic te worden, maar ik wil toch nog een vraag stellen: is het mogelijk om analoge stereo-output te krijgen uit de PS3 en die direct naar een analoge stereo-versterker te sturen?
    De PS3 speelt geen SACD af.

    Alleen de eerste 60GB versie deed dat en die is niet meer te krijgen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Alexander, bedankt voor deze opheldering. En iedereen alvast bedankt voor de reacties. De S350 van Sony schijnt ook een prima scaler aan boord te hebben. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar dat model. Qua design ook mooier dan de PS3 imho. En qua prijs past hij prima binnen mijn budget.
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  16. #16

    Standaard

    hup naar de winkel of internet afstruinen haha
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  17. #17

    Standaard

    Het is de Sony S350 geworden. Zojuist gekocht bij Foka. Ik ga hem straks even aansluiten en beoordelen.
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink Bekijk bericht
    Het is de Sony S350 geworden. Zojuist gekocht bij Foka. Ik ga hem straks even aansluiten en beoordelen.
    We zijn benieuwd!!!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink Bekijk bericht
    Het is de Sony S350 geworden. Zojuist gekocht bij Foka. Ik ga hem straks even aansluiten en beoordelen.
    Opvallend dat de Foka al kan leveren, hier in de buurt nog nergens in de winkel. Maar proficiat met je aankoop!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #20

    Standaard

    Heb hem aangesloten en even de BR van Terminator 2 en de DVD van Gladiator geprobeerd. De scaler presteert inderdaad beter dan die van mijn Pioneer DV-400. Gladiator zag er al vrij goed uit, maar nu lijkt het allemaal nog scherper en met wat meer detail. De BR van T2 is duidelijk gedetailleerder dan de DVD.

    Wat mij opvalt -ook met mijn Pioneer speler trouwens- is dat het beeld schokkerig is, met name bij langzame camera pans. Het doet me denken aan het afspelen van een NTSC dvd op een CRT-tv. Ik heb de indruk dat de bewegingen en 'pans' op een CRT-tv vloeiender zijn. Is dit vanwege het progressive signaal? Ik kan dit verhelpen door op mijn Phlips 42PFL9603 de 'natural motion' aan te zetten. Dan oogt het beeld heel fraai, maar lijkt het juist allemaal weer te vloeiend (te perfect), waardoor er spanning uit de film lijkt te gaan. Wellicht een kwestie van gewenning, aangezien ik de tv pas een week in bezit heb en nog gewend ben aan mijn CRT 4:3 beeldbuisje.
    Laatst aangepast door hklink : 05-10-2008 om 20:07
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink Bekijk bericht
    Heb hem aangesloten en even de BR van Terminator 2 en de DVD van Gladiator geprobeerd. De scaler presteert inderdaad beter dan die van mijn Pioneer DV-400. Gladiator zag er al vrij goed uit, maar nu lijkt het allemaal nog scherper en met wat meer detail. De BR van T2 is duidelijk gedetailleerder dan de DVD.

    Wat mij opvalt -ook met mijn Pioneer speler trouwens- is dat het beeld schokkerig is, met name bij langzame camera pans. Het doet me denken aan het afspelen van een NTSC dvd op een CRT-tv. Ik heb de indruk dat de bewegingen en 'pans' op een CRT-tv vloeiender zijn. Is dit vanwege het progressive signaal? Ik kan dit verhelpen door op mijn Phlips 42PFL9603 de 'natural motion' aan te zetten. Dan oogt het beeld heel fraai, maar lijkt het juist allemaal weer te vloeiend (te perfect), waardoor er spanning uit de film lijkt te gaan. Wellicht een kwestie van gewenning, aangezien ik de tv pas een week in bezit heb en nog gewend ben aan mijn CRT 4:3 beeldbuisje.
    Merk je ook nog een verbetering t.a.v. het geluid?
    En is je al duidelijk gemaakt waarom het schokkerige effect optreedt?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darth Sith Jessie Bekijk bericht
    Merk je ook nog een verbetering t.a.v. het geluid?
    En is je al duidelijk gemaakt waarom het schokkerige effect optreedt?
    Het geluid heb ik niet echt getest. Ik heb het alleen via de tv-luidsprekers afgespeeld. Bovendien loopt dat via de tv naar mijn analoge stereoset van NAD. Of dat beter klinkt (meer detail, betere dynamiek, strakker laag etc.) kan ik nog niet zeggen.

    Wat betreft het schokkerige beeld: tot nu toe nog geen duidelijkheid. Maar aangezien content weergegeven via mijn Pioneer DVD-speler dat ook heeft, is het waarschijnlijk niet een probleem van de BR-speler, maar veroedelijk de tv icm 24fps. Hopelijk kan iemand dit bevestigen dan wel ontkrachten.
    Laatst aangepast door hklink : 05-10-2008 om 21:20
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ervaarde dit probleem ook met mijn vorige HD Ready scherm.
    Het is inderdaad een probleem met de 24 optie, of meer het ontbreken of onjuist uitvoeren daarvan.

    Ik heb wel vaker gehoord dat zelfs Fullhd schermen dit pas goed doen in combinatie met een bepaalde stand of instelling.
    In geval van de Philips inderdaad dus de "Natural Motion" stand.

    Blijft wel een beetje vreemd, omdat de meeste optische beelverbeteraars altijd wel iets nadelig beinvloeden.
    Maar het is dus niet anders.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •