Pagina 9 van 42 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 1034 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rick Lanting Bekijk bericht
    Het ligt er niet alleen aan hoe het is opgenomen, want buiten het feit dat je film en digitaal hebt (The Dark Knight is een van de digitaal opgenomen films) is er ook heel veel verschil tussen de diverse camera's. Het ligt ook aan de regisseur, sommige houden van een soft of juist expres grainy beeld. Daar houden ze bij het schieten al rekening mee zodat er minder nabewerking hoeft plaats te vinden.

    Het val niet zwart op wit te zeggen welke films er aan de hand van de opname goed uit zullen gaan zien. Veel hangt af van de digitale transfer en de gebruikte nabewerking.

    Je kan het beste gewoon websites als www.highdefdigest.com, www.dvdtown.com en natuurlijk dvd.nl checken voor de beeldkwaliteit.

    Om in te gaan op jouw eerdere bericht: Close Encounters of the Third Kind ziet er inderdaad goed uit voor een film van 30 jaar oud, maar ik stond vooral bij Enter the Dragon versteld. Die ziet er namelijk nog veel beter uit dan Close Encounters, terwijl die alweer 4 jaar ouder is.

    Desondanks blijf ik een flink verschil zien tussen opgepoetste oude films en de nieuwe films. Technologie staat namelijk verre van stil, hoe mooi je ook op kan poetsen als studio.
    Ook leeftijd zegt absoluut niets over de beeldkwaliteit. The Wizard of Oz is bijna zeventig jaar oud en ziet er prachtig uit op dvd (ik ben zeer benieuwd naar de Blu-Ray, eerlijk gezegd). Voor goede beoordelingen van dvd's en/of Blu-Ray's ga ik zelf altijd naar www.hometheaterforum.com. Er zitten daar een aantal deskundigen die daadwerkelijk weten waar ze het over hebben, en niet alleen kijken of een film zo scherp mogelijk is.
    Overigens is The Dark Knight gewoon op film opgenomen, hoor. Wel zijn de actiescenes in IMAX geschoten, maar het blijft film.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  2. #202

    Standaard

    Ik ben bang dat the 'story continues' , ook kale ondermaatse uitgaves. Ik hoop wel dat sommige blu-ray uitgaves beter zijn dan eerdere hd-dvd uitgaves b.v. Total Recall, The Game. Heb deze gekocht voor een hele lage prijs maar dat is dan ook alles.

  3. #203

    Standaard

    Als er één ding is waar ik niet meer instink met blu-ray's, dan is het "oh, hij is goedkoop, dan koop ik 'm maar". Goedkoop is vaak duurkoop .
    Gewoon eerst reviews lezen over de kwaliteit voordat je wat koopt, kost je een paar minuten, maar levert veel op.......

  4. #204

    Standaard

    Zijn er mensen die de BR versie van Blade-Runner "redelijk matig" noemen ?!?

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Van het weekend Die Hard op BR gezien. Was ook niet echt een grote verbetering t.o.v. de DVD. Dat schijnt dan ook weer te maken te hebben met de gebruikte lenzen.
    Die ervaring had ik ook met de BD A few good Men....die dvd is al zo goed !

  6. #206

    Standaard

    Echt jammer dat de Die Hards niet regiovrij zijn, in Europa zijn ze veel te duur.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Echt jammer dat de Die Hards niet regiovrij zijn, in Europa zijn ze veel te duur.
    Hier bij de MM heb je een aanbieding van Fox met 2 titels voor € 36,- Dat is toch niet duur ?
    Epson TW-3200
    Onkyo TX-SR 605 Receiver
    Onkyo BD 606 Blu Ray Speler

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roi Bekijk bericht
    Zijn er mensen die de BR versie van Blade-Runner "redelijk matig" noemen ?!?
    Het probleem met veel (oudere) films zoals "Blade Runner",en onderandere ook "Die Hard" is dat de kwaliteit, en met name de scherpte en aanwezigheid van beeldruis, tijdens de film van oorsprong erg wisseld....bij DVD valt dit ook al vaak op maar bij BD komt dit helemaal goed naar voren.

    Ik ben nu al benieuwd hoe "Heat" gaat presteren op BD als deze uit komt, want zelfs op DVD is het verschil tussen scenes als erg goed zichtbaar.

    Er zijn ook veel sites waar vergelijkingen tussen DVD en BD worden weer gegeven door middel van beeldfragmenen zoals DVDheaven met oa "Die Hard" : http://web12.dvd2web.de/hd_diehard/hd_diehard.htm
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fidelio Bekijk bericht
    Hier bij de MM heb je een aanbieding van Fox met 2 titels voor € 36,- Dat is toch niet duur ?
    Dat is relatief betaalbaar inderdaad voor Nederlandse uitgaves, maar die actie heb ik hier niet gezien. Overigens betaal ik niet meer dan 15 euro voor 1 film, en dat heb ik tot nu toe altijd nog volgehouden, ook met blu-rays.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fidelio Bekijk bericht
    Hier bij de MM heb je een aanbieding van Fox met 2 titels voor € 36,- Dat is toch niet duur ?
    Precies... "hier" als in Rotterdam (Alexander). Probeer ze "hier" als in Utrecht maar eens wijs te maken dat Rotterdam (Alexander) en Amsterdam (Arena) wél om de haverklap acties hebben én sowieso veel goedkoper zijn.
    Three-Star Trader

    Mijn Blu-ray's : Collectie | Wishlist | TKA/TRA

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    De recensie op www.dvdactive.com zegt dat de (T2 UK blu -ray) )disc Franse en Nederlandse ondertitels heeft, geen Engelse. En op het forum van www.blu-ray.com zegt iemand dat er helemaal geen ondertitels op staan. Wat klopt er nou?
    Voor het geval dat iemand hier nog behoefte aan heeft: ik heb inmiddels de T2 UK schijf van Play.com binnen.

    De disc heeft een hoofdmenu waarin je je land kunt selecteren (australie, frankrijk, spanje , nederland, engeland) en op basis van deze selectie krijg je de betreffende ondertiteling te zien (BEHALVE als je de keuze engeland of australie maakt: er zijn blijkbaar geen engelse subtitles). De disc heeft dus wel nederlandse ondertitels (en spaanse en franse). Je kunt overigens de ondertiteling NIET uitzetten. Wil je de film zonder ondertiteling zien, dan moet je in het hoofdmenu dus voor Engeland kiezen

    Beeldkwaliteit is duidelijk veel beter dan de DVD maar wisselt bij bepaalde scenes. De DTS HDMA track is een referentietrack

  12. #212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Painkiller Bekijk bericht
    Voor het geval dat iemand hier nog behoefte aan heeft: ik heb inmiddels de T2 UK schijf van Play.com binnen.

    De disc heeft een hoofdmenu waarin je je land kunt selecteren (australie, frankrijk, spanje , nederland, engeland) en op basis van deze selectie krijg je de betreffende ondertiteling te zien (BEHALVE als je de keuze engeland of australie maakt: er zijn blijkbaar geen engelse subtitles). De disc heeft dus wel nederlandse ondertitels (en spaanse en franse). Je kunt overigens de ondertiteling NIET uitzetten. Wil je de film zonder ondertiteling zien, dan moet je in het hoofdmenu dus voor Engeland kiezen

    Beeldkwaliteit is duidelijk veel beter dan de DVD maar wisselt bij bepaalde scenes. De DTS HDMA track is een referentietrack
    Nog een vraagje, is dit nou ook de extended edition?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Nog een vraagje, is dit nou ook de extended edition?
    Yep, dit is de extended edition van 153 minuten.

  14. #214

    Standaard

    Ik heb zelf de HD-versie van Bladerunner en vond die verrassend goed.

  15. #215

    Standaard

    Rambo 4 blijkt wel van een goede beeldkwaliteit te zijn ondanks die van DFW is.
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  16. #216

    Standaard

    Ja eergistern ook rambo 4 gekeken.

    En beeld en geluid waren bijzonder goed.

    En dat voor een DFW..

    Het kan dus wel...

    Mvrg,
    Raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  17. #217

    Standaard

    Zelfde is met Van Helsing. Op de site staan de ned. subs niet vermeld, maar deze staan wel degelijk op de disk.

  18. #218

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tangerine dream Bekijk bericht
    Zelfde is met Van Helsing. Op de site staan de ned. subs niet vermeld, maar deze staan wel degelijk op de disk.
    Komt door fabrieksfoutje denk ik.
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  19. #219

    Standaard

    Gisteren The 6th day op BR gezien. Geluid prima, maar beeld vond ik over het algemeen niet veel beter dan de dvd. Af en toe was het haarscherp en dan weer wat wazig. Op zich niks nieuws want dat vind ik van veel wat oudere films die nu op BR cq HD verschijnen.

  20. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tangerine dream Bekijk bericht
    Gisteren The 6th day op BR gezien. Geluid prima, maar beeld vond ik over het algemeen niet veel beter dan de dvd. Af en toe was het haarscherp en dan weer wat wazig. Op zich niks nieuws want dat vind ik van veel wat oudere films die nu op BR cq HD verschijnen.
    Aldus dvd-home:
    De DVD ziet er upscaled van 576i naar 1080p al heel goed uit. Het beeld van deze Blu-Ray geeft echt de overtreffende trap. Het HD-beeld in 1080p is in vergelijk een stuk strakker en solider met een beter contrast en dynamischer kleurenbalans waardoor er veel meer kleurnuances zichtbaar zijn. Door zijn hoge resolutie bevat het beeld eveneens veel meer diepte en detail. Iets wat zich niet alleen uit op de voorgronden, in kleding en oppervlakte detail, maar ook de achtergronden, afstands- en CGI opnames krijgen veel meer gewicht, scope en realisme. Het geheel is tevens een stuk scherper. De film bevat gewoon meer informatie (definitie), waardoor je dingen gaan opvallen die je eerst niet zag. Aangezien vele scènes zich in het donker of halfduister afspelen is dit heel prettig. Het totale beeld is hiermee ook meer 3D. De hoge resolutie met de efficiënte H.264/MPEG-4 AVC videocodec maakt dat het beeld tevens geen last meer heeft van compressiefoutjes, versmering of solarisatie. Kortom, deze Blu-Ray is strakker, solider en gedetailleerder.
    Wederom een Blu-ray met een verhoogde kijk ervaring.


    Het verschil in verklaring van de beeldkwaliteit is mogelijk herleidbaar naar jouw beeldweergever, of beter gezegd de grootte daarvan. Hoe groot is jouw beeldscherm?

    Pieter
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 05-09-2008 om 09:28
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #221

  22. #222

    Standaard

    Dat het beeld af en toe wazig is, maar voor de rest haarscherp had ik gisteren ook met The Fly op BR. Ik vermoed dan toch dat de cameralens een haartje 'out of focus' was, wat je op SD nooit kon waarnemen, maar nu wel.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #223

    Standaard

    Ik vond Harry Potter 1 op blu-ray ook wat tegenvallen, maar de latere delen schijnen beter beeld te hebben. Geluid was wel dik in orde.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik vond Harry Potter 1 op blu-ray ook wat tegenvallen, maar de latere delen schijnen beter beeld te hebben. Geluid was wel dik in orde.
    Bij de latere vallen inderdaad je ogen bijna uit je kassen . Demo-materiaal.

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bij de latere vallen inderdaad je ogen bijna uit je kassen . Demo-materiaal.
    Echt waar? Hoe komt het dan dat 1 zoveel minder is? Dat is toch ook geen oude film...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 9 van 42 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •