De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard welke geluidsaansluiting geeft beste kwaliteit?

    Ik heb nog een vraag. Op mijn receiver zit een optische en een digitale coaxiale geluidsingang. Op zowel mijn hd recorder, als mijn digitale ontvanger zit alleen een optische geluidsuitgang en de normale (rood en wit) uitgang.
    Hoe kan ik alles nu het best aansluiten zodat ik toch van de beste geluidskwaliteit geniet?

  2. #2
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Duidelijk stuk, echter mijn vraag blijft nog steeds hetzelfde. Want ik heb op zowel de hd recorder als de digitale ontvanger alleen de optisch aansluitmogelijkheid.
    Kan ik dan het beste de digitale ontvanger via een optische kabel verbinden met mijn receiver of toch maar de hd recorder met de receiver?
    Of bestaat er misschien een soort van splitter?

  4. #4

    Standaard

    Ik zag nl net dat er een converter bestaat, Converter van digital-coaxiaal naar optische kabel. ik ben in het bezit van een oehlbach NF 113 digitale coaxiaal kabel.
    Kan ik deze converter er dan tussen zetten? Of verlies je daarmee veel kwaliteit?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    Ik zag nl net dat er een converter bestaat, Converter van digital-coaxiaal naar optische kabel. ik ben in het bezit van een oehlbach NF 113 digitale coaxiaal kabel.
    Kan ik deze converter er dan tussen zetten? Of verlies je daarmee veel kwaliteit?
    Het kan veel simpeler met een optische switch:



    Hier meer informatie....

    http://www.allekabels.nl/product_ima...GPT6hQY4sg.jpg

    Ik heb hem al voor 6,95 gezien, maar je zult dan zelf even moeten googlen of wachten tot vanavond.

    Ook kun je denken aan een splitter, maar bovenstaande oplossing lijkt mij beter
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Ik heb toch een converter aangeschaft, maar.. Het werkt niet. Ik heb totaal geen geluid als ik een dvd via mijn receiver wil afspelen.
    Misschien een rare vraag, maar op de converter zit een aansluiting voor voeding. Er staat ook op de beschrijving, adapter excl voeding. heb ik die voeding nou nodig om het wel te laten werken?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    Ik heb toch een converter aangeschaft, maar.. Het werkt niet. Ik heb totaal geen geluid als ik een dvd via mijn receiver wil afspelen.
    Misschien een rare vraag, maar op de converter zit een aansluiting voor voeding. Er staat ook op de beschrijving, adapter excl voeding. heb ik die voeding nou nodig om het wel te laten werken?
    Yep, zo'n converter wordt normaal geleverd met de bijbehorende voeding voor rond de 30 euro. Maar als je zo'n universele voeding hebt zal het ook wel lukken, heb zelf ook een paar van die gevallen rondslingeren, ze kosten niet veel.

    Mijn oplossing was ......, geen omvorming, meerdere optische aansluitingen, geen voeding nodig---dus geen stroom verbruik(ook geen sluipverbruik), nog 1 optische ingang over, je coax op de versterker nog vrij en mijn oplossing was ook nog eens goedkoper

    wie niet luisteren wil.....:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    je had gelijk. heb nu een optische switch. en het werkt.
    nog wel een laatste vraag, als ik nu mijn receiver aanzet dan heb ik geluid vanuit mijn dig ontvanger. (dus de tv) als ik de hd recorder ook aanzet en ik wil geluid via mijn receiver dan moet ik de optisch kabel van de ontvanger uit de switch trekken. Klopt dat of moet ik toch iets met mijn instellingen doen?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    je had gelijk. heb nu een optische switch. en het werkt.
    nog wel een laatste vraag, als ik nu mijn receiver aanzet dan heb ik geluid vanuit mijn dig ontvanger. (dus de tv) als ik de hd recorder ook aanzet en ik wil geluid via mijn receiver dan moet ik de optisch kabel van de ontvanger uit de switch trekken. Klopt dat of moet ik toch iets met mijn instellingen doen?


    De switch heb je als het goed is verbonden met de ingang van je receiver, je hebt daar de ene uitgang op de switch voor gekozen waar geen nummer bijstaat.

    Ik neem aan dat je met je digitale ontvanger een kabelsetupbox/digitennebox of satellietontvanger meebedoeld, deze verbind je bijvoorbeeld met ingang 1 op de opticalswitch.

    De HD Recorder verbind je met de optische kabel op ingang 2 van de switch.

    1 Om geluid te horen via je receiver/versterker, zet je de receiver/versterker op de optische ingang. 2 Om het geluid te horen van die digitale ontvanger zet je de switch op 1 , wil je het geluid horen van de HD Recorder dan zet je de switch op 2 (je dient op de switch wel de draaiknop aan de zijkanten in te drukken om de switchschakelaar te kunnen draaien naar de juiste positie)

    Het is niet de bedoeling dat je elke keer kabels moet losnemen, dat is normaal gesproken al niet goed, maar voor de optische kabels geld dat in het algemeen nog sterker, deze zijn redelijk kwetsbaar.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    wat vreemd, ik heb bij de media markt een optische splitter gekocht van deltac en die heeft wel de 1x toslink en 2x toslink maar er zit geen switchknop op. en het kostte me nog 14.99 ook.
    dus weer terugbrengen en voor diegene gaan die je hierboven noemde? alhoewel ik die niet terugvin op de site van alle kabels.

  11. #11

    Standaard

    je bedoelt zeker een optische schakelaar ipv een optische splitter?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    je bedoelt zeker een optische schakelaar ipv een optische splitter?
    Een schakelaar is in het engels een switch.

    Gekocht bij de MM.... dat verklaart een hoop, je hebt daar waarschijnlijk een splitter gekocht, en dat is met een euro of 4 wel dik betaald.

    Ik kan nu even niet meer zo snel de goedkope website vinden, kom er morgen op terug, breng maar wel die optische splitter terug als je niets steeds kabels in en uit wil blijven trekken. Leer ook een beetje zoeken op een site:

    http://www.allekabels.nl/na/0/1424/O...chakelaar.html

    met een beetje goede wil is alles te vinden, ook mijn goedkope website, waar ik nu even geen tijd voor heb....

    Maar met geduld tot morgen.... kan ik ook die site aan je geven.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Ik heb toch een converter aangeschaft, maar.. Het werkt niet. Ik heb totaal geen geluid als ik een dvd via mijn receiver wil afspelen.
    Misschien een rare vraag, maar op de converter zit een aansluiting voor voeding. Er staat ook op de beschrijving, adapter excl voeding. heb ik die voeding nou nodig om het wel te laten werken
    De convertor moet wel gevoed worden ja. Waar heb je hem gehaald, en weet je zeker dat er geen adapter bij zit?
    Zelf heb ik er ook een gehad (voor nog geen 20,-), en het werkte gewoon perfect. Ik kon ook kiezen voor zo'n schakelaar, maar ik had heen zin om dit ding op een toegankelijke plaats te 'leggen' , en iedere keen dat je van bron wisselt handmatig deze schakelaar om te moeten zetten. Er zijn niet voor niets afstandsbedieningen uitgevonden.

    DVDProfilersGek kan het dan wel niet zo fantastisch vinden, maar die argumenten vind ik niet zo sterk. De invloed van de omvorming is niet zo schokkend (ik heb het verschil nooit gehoord op mijn instap-set), over de energieslurper is alleen voor de groene HT-er interessant, en wat heb je aan die extra optische, en overgebleven coax ingangs als je ze toch niet gebruikt.
    De opmerking : wie niet luisteren wil..... vind ik ook echt kort door de bocht

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    De convertor moet wel gevoed worden ja. Waar heb je hem gehaald, en weet je zeker dat er geen adapter bij zit?
    Zelf heb ik er ook een gehad (voor nog geen 20,-), en het werkte gewoon perfect. Ik kon ook kiezen voor zo'n schakelaar, maar ik had heen zin om dit ding op een toegankelijke plaats te 'leggen' , en iedere keen dat je van bron wisselt handmatig deze schakelaar om te moeten zetten. Er zijn niet voor niets afstandsbedieningen uitgevonden.

    DVDProfilersGek kan het dan wel niet zo fantastisch vinden, maar die argumenten vind ik niet zo sterk. De invloed van de omvorming is niet zo schokkend (ik heb het verschil nooit gehoord op mijn instap-set), over de energieslurper is alleen voor de groene HT-er interessant, en wat heb je aan die extra optische, en overgebleven coax ingangs als je ze toch niet gebruikt.
    De opmerking : wie niet luisteren wil..... vind ik ook echt kort door de bocht
    die niet luisteren wil..... moet naar useful idiotGek luisteren (TS mag zelf ook wat anders invullen, er staat een smiley achter)

    Voor TS, dit is wat je waarschijnlijk had gekocht:

    http://www.audio-pluggen.nl/catalog/...ge.php?pID=214

    Dan had ik vermeld dat de TS met een universele voeding zijn voedings probleem waarschijnlijk wel had kunnen oplossen, heb immers nergens gezegd dat de omvormer een slechte oplossing is(heb deze in het verleden meerdere malen op dit forum als oplossing aangeboden)

    Heb deze goedkope oplossing als alternatief, met al zijn voordelen, aangedragen:

    3 poort optische schakelaar (Toslink) EAN:5412810078189 met een prijs van 6,95 op de site van audio-pluggen.nl (heb de site weer gevonden)

    Nadeel van deze oplossing is dat je van je batterij af moet komen om de schakelaar te bedienen.... dat lijkt zeer bezwaarlijk voor de useful idiotGek, maar voor de TS kan dat wel meevallen, hij hoeft iig geen kabels los te trekken, en in het geval van een optische kabel is dat ook niet echt aan te raden.

    Wie niet...... mijn oplossingen goed genoeg vind en er niet uit kan kiezen....... die....
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Wink

    Tja, ik ga hier niet al te veel op in DVDfilmprofilersfilmgek, ik heb niet echt de behoefte om met jou in discussie te gaan. Je weet het zelf toch beter, en ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.

    Even twee opmerkingen.

    hij hoeft iig geen kabels los te trekken, in het geval van een optische kabel is dat ook niet echt aan te raden.
    Klopt, maar met het aantal aansluiting (twee dus...) wat de TS heeft hoeft dat dus ook helemaal niet.

    Daarnaast kun je het 'GEK' wel achter mijn naam weglaten, dat soort persoonlijk getinte opmerkingen horen hier niet thuis, en volgens mij heb jij niet de juiste kwalificaties om dergelijke constateringen vanachter jouw beeldscherm te kunnen maken.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht

    Daarnaast kun je het 'GEK' wel achter mijn naam weglaten, dat soort persoonlijk getinte opmerkingen horen hier niet thuis, en volgens mij heb jij niet de juiste kwalificaties om dergelijke constateringen vanachter jouw beeldscherm te kunnen maken.
    Kijk dan even terug hoe je mijn DVDProfilersFilmgek veranderde in DVDprofilersGek....

    Daarna werd mijn oplossing een beetje door je weggewimpeld, bedenk wel dat je door dit soort "vergissingen" maken met de nick-name jezelf toch minder geloofwaardig maakt, je hebt het waarschijnlijk ook niet goed teruggekeken, want dan had je waarschijnlijk ook beter begrepen waarom er nu gek achter je nick-name kwam.

    Wat u niet wil dat u geschied, geschied dat ook een ander niet
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Nee, ik begrijp het nog steeds niet. Waar maak je je druk om, het woordje "film' wat uit jouw naam is weg gelaten (overigens per abuis, maar jij zoekt vast overal wat acher....) ......? Dan moet je maar een eevoudigere naam kiezen zou ik zeggen.
    Je maakt je druk om dat kleine beetje tegengas dat je krijgt op de door jou aangedragen argumenten om het ene een betere oplossing te achten.....?
    Met dat soort lichte en in dit geval gegronde kritiek moet een mens toch gewoon kunnen omgaan?

    Wat u niet wil dat u geschied, geschied dat ook een ander niet
    Inderdaad, jij liet in mijn naam ook een woordje weg..... die opmerking vou jou raakt kant nog wal, om in de spreekwoordelijke taal te blijven.
    Wat veranderd dat aan jou naam door het weglaten van het woordje "film"?, het 'GEK' zit er nog steeds in... En rechtvaardigt het voor jou om mij "gek" te noemen? Eigenlijk weet ik het antwoord ook al.....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Nee, ik begrijp het nog steeds niet. Waar maak je je druk om, het woordje "film' wat uit jouw naam is weg gelaten (overigens per abuis, maar jij zoekt vast overal wat acher....) ......? Dan moet je maar een eevoudigere naam kiezen zou ik zeggen.
    Je maakt je druk om dat kleine beetje tegengas dat je krijgt op de door jou aangedragen argumenten om het ene een betere oplossing te achten.....?
    Met dat soort lichte en in dit geval gegronde kritiek moet een mens toch gewoon kunnen omgaan?


    Inderdaad, jij liet in mijn naam ook een woordje weg..... die opmerking vou jou raakt kant nog wal, om in de spreekwoordelijke taal te blijven.
    Wat veranderd dat aan jou naam door het weglaten van het woordje "film"?, het 'GEK' zit er nog steeds in... En rechtvaardigt het voor jou om mij "gek" te noemen? Eigenlijk weet ik het antwoord ook al.....
    Vond bovenstaande informatie niet - useful
    Maar begrijp nu wel het deel - idiot
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •