Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 89 worden weergegeven.
  1. #1

    Smile Harry Potter HD-DVD vs Blu Ray dilemma

    Ik heb dus beiden een Blu Ray en HD-DVD speler, maar zit me nu al hele tijd af te vragen welke versie van Harry Potter het best zal zijn om aan te schaffen omdat ik nergens site vind met de specs van bedien. Blu-Ray heeft 50 gb ruimte waardoor ik denk dat deze mooier kwaliteit zal hebben, maar aan de andere kant heeft HD-DVD Dolby Digital Plus en True HD maar die heeft dan maar 30 gb aan ruimte.

    Welke versie is er technisch het best?

  2. #2

    Standaard

    Beeldkwaliteit zal gelijk zijn. Op beide discs zal dezelfde transfer verschijnen.

  3. #3

    Standaard

    Video zal hetzelfde zijn, audio specs kunnen verschillen. Ik zou afwachten tot dat bekend is.

  4. #4

    Standaard

    Ik geloof dat de extra's op blu ray in hd wordt getoond, hd dvd weer niet. Hd dvd heeft weer als grote pluspunt picture in picture en web gerelateerde extra's.

    Hd dvd
    Disc Features:
    • A&E documentary • Featurettes: "Trailing Tonks"
    • Additional "Focus Points" Making-of Vignettes • 10 minutes of never before seen footage

    HD Exclusive Content:
    • In Movie Experience
    • Web-Enabled Content: "Pick Your Favorite Scenes"
    • "Fun and Games" interactive editing feature

    Blu ray
    Disc Features:
    • A&E documentary • Featurettes: "Trailing Tonks"
    • Additional "Focus Points" Making-of Vignettes • 10 minutes of never before seen footage

    HD Exclusive Content:
    None

  5. #5

    Standaard

    Ik heb nog geen BR of HD speler, maar als het aan mij lag zou ik voor de BR gaan. Betere audiospecs zijn toch een must voor een SFX-film als Potter. En elke PiP-featurette is natuurlijk leuk.

    Qua beeld zal overigens alleen een hond met 10/10 visie het verschil tussen de twee zien.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Ik heb begrepen uit aantal artikelen dat de hd-dvd versie van Harry Potter 5 meer (interactieve) extra's heeft dan de blu-ray. De overige films zouden gelijk zijn qua extra's. Verder is bij mediadis de hd-dvd versie €10 euro goedkoper dan de blu-ray versie. Zie ook: http://www.areadvd.de/blu-ray/2007/H...D_HD_DVD.shtml
    Ik ben dus voor de hd-dvd versie gegaan.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #7

    Standaard

    Werner Peeters:
    En elke PiP-featurette is natuurlijk leuk.
    Is dat niet die In Movie Experience die enkel op de hd-dvd versie is.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Werner Peeters:


    Is dat niet die In Movie Experience die enkel op de hd-dvd versie is.
    Yep!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Ik heb dus beiden een Blu Ray en HD-DVD speler, maar zit me nu al hele tijd af te vragen welke versie van Harry Potter het best zal zijn om aan te schaffen omdat ik nergens site vind met de specs van bedien. Blu-Ray heeft 50 gb ruimte waardoor ik denk dat deze mooier kwaliteit zal hebben, maar aan de andere kant heeft HD-DVD Dolby Digital Plus en True HD maar die heeft dan maar 30 gb aan ruimte.

    Welke versie is er technisch het best?
    Warner MOET wel een BD 50GB disc gebruiken, want de 25 GB enkel laags is te weinig. Dus als de HD-DVD 30 GB nodig heeft kunnen ze niet anders....

    Verder is het zo dat alhoewel de BD dan 50 GB kan bevatten, deze zelden word gebruikt. Vergelijk het maar met een DVD-9. Die heeft 8.5 GB, maar word gemiddels met niet meer dan 6.5 - 7 GB geguld.

    Ergo meer opslag capaciteit zeg totaal niets over de technische kwaliteit van het content. Het lijkt er dus nu op dat velen in deze marketing truc trappen

  10. #10

    Standaard

    Harry Potter & Goblet of Fire ziet er ook prachtig uit op HD-DVD dus als Warner geen fouten maakt moet deze nieuwe Potter ook op 30GB passen zonder kwaliteitsverlies (in verhouding tot wanneer 50GB gebruikt zou worden). Gelukkig maar want Warner maakt voor beide formats hetzelfde beeld en dan zou de Blu-ray uitgave eronder te lijden hebben. Kiezen op het vlak van opslagcapaciteit is volgens mij ook onzin.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  11. #11

    Standaard

    In de VS komen alle Potters in 2 disc versie uit (ook de HD DVD), .... en hier aleen Order of the Phoenix.

    Ben benieuwd of er verschil zal zijn tussen onze 1 disc versie's, en de 2 disc versie's in de VS,... anders zijn die 2 Disc Editions ook gewoon een marketing truc van HD DVD en Blu-Ray.

    Of krijgen ze in de VS veel meer extra's ?

  12. #12

    Standaard Blu-ray met PCM...

    Als ze gebruik gaan maken van de 50GB van Blu-ray dan kan het grootste verschil liggen in het geluidformaat.

    Op Mediadis wordt aangegeven dat de Blu-ray versie PCM zou hebben. Indien dit zo blijkt te zijn zou mijn keuze in jouw geval niet moeilijk zijn.

    Ik hoef niet te kiezen... heb me beperkt tot 1 formaat en hoop echt dat de PCM op de schijfjes zal staan.
    Denon AVR 3806, Infocus X1, HTPC with X15e case, B&W 604 front, B&W 603 rear, B&W cc60 center, SVS PB 12Plus sub, Projecta screen, Buttkicker, Blu-ray collection played by PS3. Visiosat G4 with Alps Quad to Topfield 7700HSCI (HD player) NEW : Samsung PS50-Q91H
    http://bluray.ligfietsers.be/phpdvdprofiler/index.php

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    In de VS komen alle Potters in 2 disc versie uit (ook de HD DVD), .... en hier aleen Order of the Phoenix.
    Hoe kom je daarbij?? Voor zover ik weet zijn t zowel hier als daar 1 disc edities...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door minimoke Bekijk bericht
    Als ze gebruik gaan maken van de 50GB van Blu-ray dan kan het grootste verschil liggen in het geluidformaat.

    Op Mediadis wordt aangegeven dat de Blu-ray versie PCM zou hebben. Indien dit zo blijkt te zijn zou mijn keuze in jouw geval niet moeilijk zijn.

    Ik hoef niet te kiezen... heb me beperkt tot 1 formaat en hoop echt dat de PCM op de schijfjes zal staan.

    volgens Mediadis zullen de HD DVD versies Dolby TrueHD soundtracks bevatten trouwens.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Hoe kom je daarbij?? Voor zover ik weet zijn t zowel hier als daar 1 disc edities...
    Bij Amazon. com geven ze bij de Harry Potter Box het volgende aan:


    Limited Edition Package Includes:
    Special Trunk Packaging
    Two-Disc Editions of Harry Potter 1-5
    Harry Potter Interactive DVD Game
    5 Collectible Bookmarks
    16 Collectible Trading Cards

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Bij Amazon. com geven ze bij de Harry Potter Box het volgende aan:
    Amazon is voor zulk soort dingen een hele onbetrouwbare bron. Er staat op diezelfde pagina ook dat de box 7 discs bevat en op de pagina's van de losse uitgaven wordt weer gesproken over 1 disc en die hebben dan weer een beeldverhouding van 1.66:1....

  17. #17

    Standaard

    Ik ga ook voor de hd dvd versie van harry potter 1-5 box.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  18. #18

    Standaard

    Vind het zonde om de box tekopen. volgend jaar komt er toch weer een nieuwe disc uit. Zit je met 1 box en 1 losse disc. Koop ze wel los

  19. #19

    Standaard

    Of je flikkert de doos gewoon weg. Het is toch maar een stukje karton om de doosjes bij elkaar te houden.

  20. #20

    Standaard

    Vind het zonde om de box tekopen. volgend jaar komt er toch weer een nieuwe disc uit. Zit je met 1 box en 1 losse disc. Koop ze wel los
    Denk dat de volgende film pas in 2009 op dvd, enz. uitkomt. Het volgende deel komt toch pas december 2008 in de bioscoop.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Of je flikkert de doos gewoon weg. Het is toch maar een stukje karton om de doosjes bij elkaar te houden.
    Het leven is soms zo simpel.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Het leven is soms zo simpel.
    Alleen hebben wij mensen er een gewoonte van gemaakt om moeilijk te doen.

  23. #23

    Standaard

    Sorry voor de dubbelpost maar ik zit net te denken dat met al die prijsdalingen op de HD-dvd speler Harry Potter het misschien wel eens beter zou kunnen doen op HD-dvd dan Blu-ray want wie denk je dat al die goedkopere spelers gaan kopen: Precies gezinnen met kinderen/tieners.

  24. #24

    Standaard

    Terug kan er daarover gediscussieerd worden. De mensen kunnen dan ook HP zien liggen en zeggen:"Als het echt moet kopen we een PS3. Dan kan hij er nog spelletjes op spelen ook..."
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  25. #25

    Standaard

    Er kan inderdaad over gediscussieerd worden (ook bij de ps3 zit potter publiek) maar een ding lijkt mij duidelijk de verkoopcijfers voor Harry Potter zouden weleens de belangrijkste kunnen worden in de oorlog tot nu toe en eventueel een bepalende factor in het verdere verloop ervan.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •