Pagina 110 van 150 EersteEerste ... 1060100106107108109110111112113114120 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.726 tot 2.750 van 3740 worden weergegeven.
  1. #2726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Het is toch wel grappig dat werkelijk iedereen die deze film NIET kan waarderen, dat voornamelijk doet op basis van (historische) incorrectheid
    Dat bedoel ik er niet mee. Ik bedoel moreel incorrect. En al was dat niet zo, was het nog één ding uit het lijstje Patrick. Weet niet waar je de 'voornamelijk' vandaan haalt.

  2. #2727

    Standaard

    THE TIME MACHINE (Wells, 2002)
    De film is de moeite waard, voor de fascinerende de-tijd-verstrijkt-effecten, maar is daarbuiten een nogal teleurstellende post-apocalyptische (de maan valt uit elkaar) toekomstvisie. De vaart zit er lekker in overigens. Leuk om een keer te kijken, voornamelijk vanwege de effectensequenties.

  3. #2728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven Bekijk bericht
    Dat bedoel ik er niet mee. Ik bedoel moreel incorrect. En al was dat niet zo, was het nog één ding uit het lijstje Patrick. Weet niet waar je de 'voornamelijk' vandaan haalt.
    Moreel incorrect? Daar volg ik je dan weer niet helemaal ben ik bang voor. Het is immers een fantasy verhaal dat alleen gebaseerd is op een echte veldslag. Ik heb zo'n voorgevoel dat je die morele incorrectheid misschien minder storend had gevonden als de film zich in een fictief midden-aarde achtig universum afgespeeld zou hebben. Tuurlijk is het verwerpelijk dat imperfecte baby's worden 'gediscard', maar in dit kader doet dat er niet toe aangezien het niet serieus bedoeld is.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #2729

    Standaard

    JOSHUU SASORI: DAI-41 ZAKKYO-BÔ

    FEMALE CONVICT SCORPION JAILHOUSE 41/SCORPION: FEMALE PRISONER CAGE #41

    Na het verbluffende eerste deel kon deze eigenlijk alleen maar minder zijn, en dat is hij wel zeer zeker. Het subgenre van de prisonflick (escape movies) heeft mij nooit zo getrokken maar buiten dat is deze film lang niet zo exploitatief als het origineel en dat trok mij juist zo in combinatie met de mooi geschoten beelden.

    Jammer maar niet een geheel waste of time

    5.5


  5. #2730

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Moreel incorrect? Daar volg ik je dan weer niet helemaal ben ik bang voor. Het is immers een fantasy verhaal dat alleen gebaseerd is op een echte veldslag. Ik heb zo'n voorgevoel dat je die morele incorrectheid misschien minder storend had gevonden als de film zich in een fictief midden-aarde achtig universum afgespeeld zou hebben. Tuurlijk is het verwerpelijk dat imperfecte baby's worden 'gediscard', maar in dit kader doet dat er niet toe aangezien het niet serieus bedoeld is.
    Ik denk ook dat de film teveel wordt afgerekend op de pretenties die het volgens mij niet heeft. Als macho stripverfilming is de film soms goed geslaagd, maar vond hem te afwisselend om er heel enthousiast over te worden.

  6. #2731

    Standaard

    Don Juan 73

    Pretentieuze pulp met BB, maar wel vermakelijk en visueel aantrekkelijk.

    6

    Eye of the Needle

    Prima thriller met een uitstekende Sutherland.

    7,4
    Laatst aangepast door Kasper P. : 27-03-2007 om 22:47

  7. #2732

    Standaard

    Dr T. & the Women **

    Regie: Robert Altman (2000)

    Al direct vanaf het gecompliceerde openingsshot waarin hordes vrouwen het beeld in en uit lopen en constant door elkaar heen kakelen, besef je beland te zijn in een Altman film, wiens kenmerkende overlappende geluidsband gemaakt lijkt voor de wereld van ‘Dr. T & The Women’: vrouwen met iets teveel geld die zichzelf iets te serieus nemen en geen moment hun mond lijken te kunnen houden, zonder ook maar iets interessants te zeggen in hun spraakwatervallen. Het is niet moeilijk om voor te stellen dat Altman zich als een vis in het water voelde omringd door al die vrouwen tijdens het filmen, want hij groeide op tussen vrijwel enkel vrouwen en hij stond bekend als een vrouwengek. Veel kritiek kreeg Altman omdat hij in deze film voor zo’n beetje de enige keer in zijn carrière werkte met bekende Hollywoodster (Richard Gere), maar deze keuze is vrij logisch omdat de rol die Gere hier speelt juist erg inspeelt op diens imago, zodat Gere een welhaast natuurlijke keuze voor de rol is. Helaas is de casting zo’n beetje het meest inventieve deel van de film, want verder is er maar weinig van Altman’s enthousiasme op het scherm beland en krijg je het gevoel dat hij plichtmatig het vrij matige scenario van Anne Rapp verfilmd heeft zonder veel eigen inbreng. Zo slecht als sommige mensen willen doen laten geloven is de film niet, maar binnen Altman’s imposante carrière is het een niemendalletje.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  8. #2733

    Standaard

    Maria full of grace 7.5/10
    Mooie film over bolletjes slikken

    Beautifull boxer 8/10
    Mooie film over identiteits stoornis en sekse verandering in thailand.

  9. #2734

    Standaard

    Knafayim Shvurot (2002)
    We volgen in de film een gezin waar door een bizar ongeluk de vader komt te overlijden. De moeder blijft achter met haar 4 kinderen en is nu de enige kostwinner en heeft hierdoor weinig tijd om haar kinderen optevoeden. De oudste dochter Maya is grotendeels de aangewezen persoon om zich over de rest te ontfermen. Dit brengt de nodige problemen met zich mee waardoor ze van elkaar vervreemden en worstelen met hun verdriet en frustraties.

    Deze film met de alternatieve titel ''Broken Wings'' die tevens het debuut van Nir Bergman is,is voor mij de eerste kennismaking met de Israëlische cinema. Op zich een aardig en realistische drama film die de problemen binnen een gezin goed weergeeft,al vond ik het wat te luchtig gehouden om echt met de personages mee te leven en er een hartverscheurend geheel van te maken. 7/10

    The Fourth Protocol (1987)
    Een Britse geheim agent die een plan ondekt en hiermee moet voorkomen dat een Russische KGB agent een atoombom tot ontploffing brengen nabij een Amerikaanse basis in Engeland om zodoende de relaties tussen de twee landen te ruïneren wat grote gevolgen kan hebben.

    De film is gebaseerd op het boek met dezelfde titel van Frederick Forsyth en is geregisseerd door John Mackenzie die we vooral kennen van de geweldige film ''The Long Good Friday''. Leuke spionage triller met in de hoofdrol Michael Caine als de Britse geheim agent en de toenmalig toekomstige bond Pierce Brosnan hier ironisch genoeg een Russische spion speelt. Wat ik wel weer jammer vindt is dat de Russen gewoon Engels praten en het realisme gehalte wat doen dalen. Verder gewoon een vermakelijke film. 7/10

    Banana Joe (1982)
    Banana Joe ruilt bananen tegen medicijnen in en heeft daarmee een ware heldenstatus verworven in zijn geboortedorp. Wanneer de plaatselijke maffiabaas Moreno de bananenhandel dreigt plat te leggen en het eiland wil veranderen in een tweede Las Vegas, voelt Banana Joe zich geroepen in te grijpen....

    Ik weet nog goed dat dit de eerste Bud Spencer film was die ik in de bioscoop samen met me vader zag toen ik een jaar of 7/8 was. Nu vele jaren later hem terug gezien te hebben valt meteen op hoe slecht het acteerwerk en de special effecten wel niet zijn dat het gewoon lachwekkend wordt door voor b.v. stunts met auto,s gewoon van die kleine speelgoed autootjes gebruikt worden. Als kind weet je dat niet,maar jaren later kwam ik er ook pas achter dat Bud Spencer een Italiaan was die in z,n film gewoon Italiaans spreekt en in het echt helemaal geen Bud Spencer heet maar Carlo Pedersoli. Spencer is vooraal de bruut die we kennen van z,n dolle gevechten(vaak samen met Terence Hill) met o.a. z,n bekende vuistslag op het hoofd met daaronder de lachwekkende geluiden. Een film die meer geschikt is om terug te zien als jeugdsentiment of voor fans van de beste man die er genoeg schijnen te zijn. 4/10

    300 (2006)
    In 480 v. Chr. stuurt de Perzische koning Xerxes zijn gigantische leger naar Griekenland om stad voor stad het land te veroveren. Leonidas, de koning van Sparta, moet echter niets van Xerxes hebben. Helaas denken sommige politici hier anders over. Zij willen een deal met de Perzen sluiten. Leonidas trekt hierdoor noodgedwongen ten strijden met slechts 300 van zijn beste soldaten. De sluwe koning heeft de perfecte plek gevonden om tegen de enorme overmacht van Xerxes te vechten. De Spartanen wachten hen op in de nauwe pas van Thermopylae.

    Ik snap niet waar al die hoge reviews vandaan komen maar kan me niet voorstellen dat dit voor de inhoud is. We krijgen een film voorgeschoteld die het ene na het andere gevecht laat zien waardoor er op den duur een verzadigings proces optrad bij mij. Als er tussendoor iets gezegd werd was het meestal vooral luidruchtig en schreeuwend. Visueel zag het er best mooi uit maar ook hier had ik het al snel gezien door de constante nadruk die er op lag . Bij elke speer die doel trof spoot het CGI bloed je om de oren al dan niet met de overdaad aan slowmotion beelden. Ik heb me ook geen minuut bekommerd om een van de personen,sterker nog,ik was blij dat de Spartanen in de pan gehakt werden omdat ze zo ontzettend arrogant neergezet zijn. Tuurlijk is het een comic verfilming maar dat het beter uitgewerkt kan worden bewijzen films als X-Men en Spiderman wel,iets wat ik totaal in deze film miste. Ook is er geprobeerd om het hier en daar wat grappig te maken door de quotes die men gebruikt na de gevechten,ik vond het zelf verre van grappig. Ik had al vermoedens over deze film toen ik de trailer zag maar dat het zo matig zou worden had ik niet verwacht. Ik kan alleen maar afsluiten met dit,als je op zoek bent naar een hersenloze aktie film die bol staat van de CGI,ga dan zeker ''300'' kijken,maar wil je een film die wat meer inhoud heeft ga dan ''The 300 Spartans'' uit 1962 kijken die ik persoonlijk veel en veel beter vindt. 5/10

    The Return (2006)
    Joanna Mills heeft een succesvolle carrièe als vertegenwoordigster voor een transportbedrijf. Maar haar privéleven gaat niet zo vlot. Ze is vervreemd van haar vader en wordt gestalkt door haar ex-vriend. In haar nachtmerries beleeft ze de verschrikkelijke moord op een jonge vrouw die zij helemaal niet kent. Het lijkt erop dat zij het volgende doel van de moordenaar is en ze gaat op onderzoek in de woonplaats van de dode vrouw. Daar ontdekt Joanna dat sommige geheimen niet begraven kunnen worden, sommige geesten nooit sterven en dat de moord die zij wil oplossen wel eens die op haarzelf zou kunnen zijn..

    Ontzettend slechte film die me totaal niet kon boeien. Wat me eigenlijk gelijk al tegen de borst stuitte is het eendimensionale personage van Sarah Michelle Gellar wat ik zowiezo al een huppel***je van de bovenste plank vindt. De film wil een soort Memento zijn alleen wordt dit natuurlijk nergens gehaald. Verhaal is weinig boeiend,een dramafilm bevat nog meer spanning dan deze troep. Ver bij vandaan blijven. 4/10
    Laatst aangepast door Dennis Kuijper : 28-03-2007 om 00:44
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  10. #2735

    Standaard

    Sukeban gerira ***1/2

    Regie: Norifumi Suzuki (1972)

    Mijn tweede film uit die Pinky Violence Collection van Panik House is wederom een uiterst genietbaar werkje. Het begint eigenlijk al direct redelijk uitzinnig, compleet met bizarre cameratrucs zoals ik het graag zie en dit eindigt feitelijk pas als de film afgelopen is. In tussentijd worden we dus getrakteerd op veel naakt, geweld en zelfs redelijk wat komische onzin en dit alles erg aantrekkelijk gefilmd. Dat de humor lang niet altijd even goed werkt, er soms overduidelijk in de lucht geslagen wordt en het verhaal niets voorstelt zien we graag door de vingers, want jummie: deze is fris en fruitig als een Hoegaarden op een zonnig terras!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  11. #2736

    Standaard

    Border Incident ***1/2

    Regie: Anthony Mann (1949)

    Ik moet nog steeds mijn eerste Mann Western (hoewel deze wat Western trekjes heeft) zien, maar die film noirs van hem mag ik toch godverdomme graag zien, zo ook deze. De nachtelijke scènes zijn weer prachtig als altijd want samen met zijn vaste DoP John Alton worden de meest normale momenten omgetoverd tot omineuze visuele spektakels – het duo moet toch zeker tot de beste nachtfilmers aller tijden behoren. De film speelt zich niet af in de stad, maar op de grens tussen Amerika en Mexico en het pakt een soortgelijke thematiek aan als een recente film als ‘The Three Burials of Melquiades Estrada’ en daar zit het grote probleem wat mij betreft: het lijkt er op dat de film het goed bedoelt en wellicht was het wat veel gevraagd voor een Amerikaanse film uit 1949 maar in plaats van de stereotiepen af te kalven, worden deze grotendeels in stand gehouden, waardoor de film een mooie kans op politieke ondermijning mist volgens mij. Ik vond sowieso het verhaal verre van het sterkste punt van deze film, maar omdat het op visueel gebied erg hoge ogen gooit en opmerkelijk grimmig van toon is toch een ruime voldoende voor deze film.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  12. #2737

    Standaard

    Serpico
    Serpico (een rol van Al Pacino) is een jonge rekruut die eind jaren zestig bij de politie komt. Hij is niet van plan om steekpenningen aan te nemen en dat levert problemen op met zijn collega’s. Wanneer Serpico probeert dit wangedrag aan het licht te brengen heeft dit enorme invloed op zijn priveleven en is hij zijn leven niet meer zeker. Sidney Lumet had als doel om met deze film de corruptie binnen het politieapparaat en dwalingen in het rechtsysteem aan de kaak te stellen, daar is hij in geslaagd. Echter viel de film me wel behoorlijk tegen, vooral het middelste gedeelte van de film wist me niet echt te boeien en miste tempo. Ook Al Pacino is wat rustiger en meer ingetogen dan normaal. Aardige film, maar een stuk minder dan verwacht. 6.8/10

  13. #2738

    Standaard

    Otoshiana / Pitfall (Teshigahara, 1962) - Deze film markeert het debuut van Teshigahara en is de eerste in een reeks samenwerking met avant-garde componist Takemitsu en schrijver Abe. Dit existentiële drama combineert elementen van een spookverhaal, film noir, avant-garde, links gedachtegoed en misschien zelfs westerns tot een wonderlijk geheel. De prachtige gecomponeerde shots geven de ene keer een realistisch beeld van het harde en onmenselijke bestaan in de mijnen van Japan, om vervolgens over te schakelen op een voyeuristisch jongetje dat toekijkt bij een verkrachting. Het verhaal bestaat uit min of meer losse delen, die Teshigahara door middel van de montage bij elkaar probeert te brengen, al slaagt hij hier naar mijn mening niet altijd even goed in. Wat overblijft is een absolute aanrader voor mensen die minder conventionele cinema kunnen waarderen, net als overigens die andere film van hem uit de Masters of Cinema reeks, The Face of Another.
    Laatst aangepast door wiljan : 28-03-2007 om 12:08

  14. #2739

    Standaard

    The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
    The Man from Laramie maakte een einde aan de gedenkwaardige samenwerking tussen regisseur Anthony Mann en acteur Jimmy Stewart. Samen maakten zij 8 films waaronder bekende westerns als Winchester '73 en The Naked Spur. In deze donkere western die raakvlakken heeft met King Lear van Shakespeare speelt Jimmy Stewart Will Lockhart. Een man die jacht maakt op degene die automatische geweren aan de apache indianen heeft verkocht. Met deze wapens is namelijk zijn broer, een Amerikaanse soldaat, op brute wijze vermoord. Op doorreis laadt hij in Coronado wat zout in zijn wagens om een paar extra dollars te verdienen. Dave Waggoman beschuldigt hem echter van trespassing en diefstal en brandt zijn wagens af en hij doodt zijn ezels. Lockhart wil restitutie en reist naar de The Barb ranch van de familie Waggoman. Deze familie heeft al het grondgebied van het dorp in eigendom en doet louche zaken. Vader Waggoman n zijn voorman Vic Hansbro willen Lockhart het dorp uithebben, maar hij blijft. Dit kost hem een schot van dichtbij in zijn hand, maar ook dit overtuigt hem niet. Lockhart vermoedt dat iemand uit de omgeving van Waggoman te maken heeft met de dood van zijn broer en hij wil maar 1 ding: wraak! Technisch gezien is de film dik in orde, mede omdat er gebruikt kon worden gemaakt van de Technicolor kleureb, het Cinemascope beeldformaat en stereo geluid! De omgeving van New Mexico wordt hierdoor erg mooi in beeld gebracht! ****
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #2740

    Standaard

    Pat Garrett and Billy the Kid
    Wow....wat een geweldige film van dhr Peckinpah!! Van de twee versies die op de dubbeldisk staan heb ik de versie uit 2005 gezien. Vriendschap, identiteit, verlies....het komt allemaal aan bod. Naast het rauwe geweld heeft de film bovenal een hart. Ik ben zeer onder de indruk. De muziek van Dylan past ook perfect bij de beelden. Dylan heeft zelf ook nog een rolletje...maar hij acteert helaas als een houten pop. Peckinpah bewijst maar weer eens een groot regisseur te zijn...er zitten geweldige momenten in. Helaas ook was mindere stukjes...die niet direct storen maar waarvan je voelt dat het niet helemaal klopt. Grappig om daarna de extra's te zien waar precies die stukjes worden benoemd die inderdaad beter hadden gekund. Als kijker voel je dus soms instinctief of een scene niet helemaal lekker loopt. Een grote, dikke aanrader....!!

    Lifeboat
    Naast Rope, ook een film van Hitchcock die zich in 1 ruimte afspeelt en ditmaal....inderdaad...in een reddingsboot. In het begin dacht ik even...dit kan wel eens een beetje saai gaan worden. Maar achteraf bleek het gewoon weer een dijk van een film te zijn. Een erg Pro-Amerikaanse-Engelse-film wat niet gek is want de film komt uit 1944. Er zitten best wat steken in de film richting de Nazis....maar dat waren dan ook weer geen lieverdjes. Knap gemaakte film die de gehele speelduur weet te boeien ook al speelt zich alles in een reddingsboot af. Fijn filmpje!

  16. #2741

    Standaard

    Borat

    Je vind de beste man leuk of niet maar dit als een domme comedy te omschrijven is echt te kort door de bocht.
    Hij zet de VS niet echt in het zonnetje en vooral de vooroordelen van sommige amerikanen zijn echt stuitend om te zien. (homo's, moslims)
    Ook het stuk dat hij bij die 3 studenten in de bus stapt wekte nare gevoelens bij me op.
    De meeste stukken zijn echter hilarisch en zijn 'reiskameraad' is echt top, vooral als hij naakt te zien is
    Ik vond het in ieder geval topvermaak en deze film is gewoon een 8 waard.

  17. #2742

    Standaard

    Das Gasthaus an der Themse ****1/2

    Regie: Alfred Vohrer (1962)

    Hoewel ik niet direct een onbekende ben in filmland zijn er nog hele gebieden in hoofdzakelijk de (Europese) genrecinema waar ik weinig tot geen weet van heb en het is vaak zeer opwindend om de bronnen die deze gebieden verborgen houden aan te boren. ‘Das Gasthaus an der Themse’ is mijn eerste Duitse Krimi en deze Edgar Wallace verfilming is naar verluid een van de beste uit het genre, wat ik goed begrijpen kan. Dit is fantastisch namelijk! Het is zo ongeveer de ontbrekende schakel tussen de Amerikaanse film noir en de Italiaanse giallo, twee genres die ik altijd verwant heb gevonden en waar ook dit genre vele raakvlakken mee lijkt te hebben. Het geheel is werkelijk erg mooi gefilmd met sfeervolle zwart-wit fotografie, een mooi gebruik van belichtingen bijzondere camerastandpunten en enkel visueel zou ik deze film al willen aanraden voor de doorgewinterde kijker. Maar er is meer: natuurlijk het leuke verhaal en de acteerprestaties welke over de gehele linie sterk zijn (hoewel meestal overgeacteerd, wat past bij de film) met een bijzondere rol van een wat jongere Klaus Kinski. De beruchte humor is hier ook volop aanwezig, maar vond ik nergens storend. Integendeel, ik heb meermalen schaterlachend voor de buis gezeten en ook al is het soms erg suffig, ik vond het prettig.

    Als de andere Krimi’s ook maar een beetje bij deze film in de buurt komen, heb ik het gevoel nog veel plezier met dit genre te kunnen gaan beleven!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #2743

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Das Gasthaus an der Themse ****1/2
    Hoe valt hier aan te komen Maikel?

  19. #2744

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters Bekijk bericht
    Hoe valt hier aan te komen Maikel?
    Onder meer bij Amazon.de maar andere Duitse eshops zijn wellicht goedkoper. De films hebben iig allemaal Engelse subs en een uitstekende beeldkwaliteit. Op Cinemavanti loopt hier een topic over waar je meer info kunt vinden: Hallo, hier spricht Edgar Wallace
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  20. #2745

    Standaard

    Net Spartan gezien en ik vond er niet zo heel veel aan. Snap alle positieve kritieken ook niet die deze film krijgt. Vond het verhaal gewoon een groot rommeltje en de dialogen sloegen soms nergens op. Het acteerwerk is van sommigen echt niet goed. Ik had helemaal niets met het karakter van Val Kilmer wat het een moeilijke zit maakte. Alleen Kristen Bell, Tia Texada, Ed O'Neill (leuke korte rol voor Al Bundy) waren goed en vooral Derek Luke vond ik echt goed, maar die was geen lang leven gegund . De film had wel wat spannende momenten maar die maakten maar weinig goed waardoor er een teleurstelling voor mij overblijft.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  21. #2746

    Standaard

    gister in het filmhuis

    Efter brylluppet (Susanne Bier, 2006) :: 8.4

    Na Brothers was ik erg benieuwd naar deze film van Susanne Bier, die mijn verwachtingen zeker waar kon maken, sterk stukje drama, scenes afgewisseld door mooie beelden gepaard met de wonderschone muziek en magistraal camarawerk.

  22. #2747

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven Bekijk bericht
    300 (Snyder, 2007)
    Ja hoor, wat ik al vreesde is werkelijkheid gebleken: deze film zuigt. Zielloze, incorrecte, foute, neppe, oppervlakkige troep met talloze zeer dubieuze momenten en gedachten (het vrije Sparta gooit zwakke kinderen bij geboorte in een ravijn; melaatsen worden beesten genoemd, mensen uit Athene zijn 'boy lovers'), en vooral geen enkele waarde behalve twee uur lang pure maar saaie Mannelijkheid en Heldendom en Testosteron, waar mensenlevens beëindigd worden teneinde fonteinen en balletten van bloed (CGI bloed, natuurlijk, want dit is weer zo'n 100% greenscreenfilm) te bewerkstelligen. Een ziekelijke stripfantasie die te ver doordraaft in grafisch zijn en 'recht voor zijn raap'. En ook nog eens lang niet zo opzwepend als zelfs Gladiator, Braveheart of Ronja de Roversdochter. En welk cijfer kan ik de film nou beter geven dan een 300/1000?

    Joris, Ik moet je gelijk geven die film straalde alleen maar haat uit met zijn (politieke) boodschap. Nooit meer 300 of Sin city. 300 kreeg een 1.1 van mij waarom daar kom ik later op terug maar joris verwoord al een behoorlijk groot deel, heel goed.

  23. #2748

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel Bekijk bericht
    Joris, Ik moet je gelijk geven die film straalde alleen maar haat uit met zijn (politieke) boodschap. Nooit meer 300 of Sin city. 300 kreeg een 1.1 van mij waarom daar kom ik later op terug maar joris verwoord al een behoorlijk groot deel, heel goed.


    OT:

    OUTLAND (Hyams, 1981)
    Aardige 'science-fiction-western' met een sterke Sean Connery, mooi setdesign, geluid en muziek, maar bar weinig originaliteit. Jerry Goldsmith kopieert een beetje uit zijn eigen werk voor Alien, een film waar deze op lijkt en waartegen behoorlijk afgelegd wordt. Op de Jupiter-maan Io gebeuren vreemde dingen met mijnwerkers, en Marshall Connery moet zien wat.

  24. #2749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel Bekijk bericht
    Joris, Ik moet je gelijk geven die film straalde alleen maar haat uit met zijn (politieke) boodschap. Nooit meer 300 of Sin city. 300 kreeg een 1.1 van mij waarom daar kom ik later op terug maar joris verwoord al een behoorlijk groot deel, heel goed.
    Een 1,1, get a life
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #2750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Otoshiana / Pitfall (Teshigahara, 1962)
    Zeker een aanrader
    Vond `m erg goed
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 110 van 150 EersteEerste ... 1060100106107108109110111112113114120 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •