Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goede voornemens voor 2013 op filmgebied

    Het nieuwe jaar begint vaak met goede voornemens .

    Wat zijn jouw goede voornemens op filmgebied?

    Dat kan van alles zijn.

    • Wil je bijvoorbeeld meer naar de bioscoop gaan?
    • Meer verdiepen in het genre van een bepaalde regisseur?
    • Of juist bepaalde regisseurs vermijden?
    • Meer films van een bepaalde periode bekijken?
    • Of misschien van een bepaald land?
    • Meer indies kijken?
    • Minder downloaden en meer kopen?
    • Overstappen op blu-ray en eindelijk die VHS banden in de vuilnisbak gooien?
    • Simpelweg meer of minder films kijken dan vorig jaar?
    • Minder kopen zodat die kijkachterstand van 7.524 films eens minder wordt?



    Mijn voornemen is om wat meer in mijn "oude liefde" , de Aziatische cinema, te duiken en dan wat toegespitst op Zuid-Korea.
    Pas geleden heb ik weer eens Chinjeolhan geumjassi (a.k.a. Sympathy for Lady Vengeance) opgezet, en ik dacht na afloop: waarom kijk ik toch niet meer zoveel films uit Zuid-Korea?

    De oudgedienden onder ons kennen sites als DDDhouse nog wel, waar je voor enkele dollars al een DVD te pakken kon krijgen. Ik heb in die tijd erg, erg veel besteld en gezien (toen keek ik films nog meteen wanneer ze binnenkwamen ....). Soms van bedenkelijke kwaliteit, soms middelmatig, soms ongelooflijk goed, het bleef een gok .
    Ook Yesasia was toen een populaire plek voor mij, waar de weliswaar wat duurdere, maar o zo mooie uitgaves te koop waren.

    Of het allemaal lukt is niet zeker (daarom is het een voornemen), maar ik ga mijn best doen.......

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ha dat is ook toevallig, nog voordat ik je ganse uiteenzetting had gelezen had 'k
    zoiets van wil in 2013 meer Aziatische films bekijken

    Wil me verder ook meer toespitsen op Italiaans materiaal, spaghetti-westerns,
    poliziotteschi, gialli, ... dergelijke dingen. Misschien zelfs wat pepla bekijken je
    weet maar nooit.

    Nu ben in ieder geval goed begonnen met;

    • Il mio nome è Nessuno
    • ...continuavano a chiamarlo Trinità
    • Momo e no tegami



    Ook wat minder kopen, bij wijze van spreken niet zomaar alles wat los en vast
    zit willen hebben. Die kijkachterstand is hier echt niet meer te overzien.

    Buiten de Zuid-Koreaanse Vengeance trilogie is The Chaser nog altijd één van mijn
    favoriete Zuid-Koreaanse films, maar er zijn er zoveel goeie. Trouwens The Chaser
    mogen ze wel eens in een Engels-vriendelijke versie uitbrengen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #3

    Standaard

    Hoe kan dat toch dat mensen hier soms een grote kijkachterstand hebben ???

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Héél simpel toch, meer kopen dan dat je kan bekijken
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  5. #5

    Standaard

    Ik gebruik deze site Stefaan, misschien heb je daar wat aan.

    Naast reviews staat er meer handige/leuke info, neem maar eens een kijkje!

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt, asianblurayguide.com kende 'k reeds, maar deze in je link nog niet.

    Mag op zo'n site niet teveel tijd verliezen anders wordt er nog minder gekeken
    naar flms.

    Nu dergelijke sites zijn natuurlijk ook nadelig voor het koopgedrag, of je moet
    een ijzersterk karakter hebben
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Hoe kan dat toch dat mensen hier soms een grote kijkachterstand hebben ???
    Simpel, sommige mensen moeten ook werken. Daarnaast gaat er nog tijd op aan vrienden en familie. Ook maak ik mij eigenlijk niet zo druk om een kijkachterstand, maar vooruit...

    Mijn goede voornemens voor 2013: Kijkachterstand wegwerken en minder naar de bioscoop gaan. Ik vond 2012 een slecht filmjaar om in de bios te zitten. En toch ben ik vaak heengegaan.
    Dat moet anders dit jaar. Ik wil geld overhouden. Kan ik meer blu-ray's kopen. (alweer een goed voornemen)

    Veder heb ik nog zat films op VHS waarvan ik zelfs nog nooit een DVD-release hier heb gezien. Dus die gaan voorlopig nog niet de prullenbak in.

    Tot slot, omdat ik dit wel een toepasselijk topic vind, iedereen nog de beste wensen!
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Héél simpel toch, meer kopen dan dat je kan bekijken
    Dacht natuurlijk al zoiets.

    laatst raakte ik in gesprek met een man,die vertelde trots dat hij 750 Blurays heeft en er 40 gezien heeft.

    Ik denk dat hij veel geld heeft en weinig tijd.

    Mijn kijkachterstand: 3 Blurays

    Mijn voornemens,laat lekker alles op me af komen.
    Laatst aangepast door jeroeni : 04-01-2013 om 10:46

  9. #9

    Standaard

    Mijn goede voornemen is net zoals de afgelopen 2 jaar alleen nog blu-rays te kopen van films waarvan ik 100% zeker ben zodat ik ze niet na tijdje weer wil verkopen. De afgelopen 2 jaar is dat totaal niet gelukt maar als altijd heb ik goede hoop dat het dit jaar wel lukt.

  10. #10

    Standaard

    Voor mij juist wat meer BD's kopen die mijn collectie aanvullen plus daarnaast een goeie mooie grote 3D TV aanschaffen. Maar met een gepland huwelijk zullen deze twee wel achteraan eindigen....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Voor mij juist wat meer BD's kopen die mijn collectie aanvullen plus daarnaast een goeie mooie grote 3D TV aanschaffen. Maar met een gepland huwelijk zullen deze twee wel achteraan eindigen....
    Gefeliciteerd

    In 2013 wil ik meer films gezien hebben dan in 2012 en het herkijk percentage weer iets omlaag halen. Dit was bijna 23% in 2012. (is ook al eens hoger geweest)
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Voor mij juist wat meer BD's kopen die mijn collectie aanvullen plus daarnaast een goeie mooie grote 3D TV aanschaffen. Maar met een gepland huwelijk zullen deze twee wel achteraan eindigen....
    vaak wel ja.

    je wil nu dus ook een beetje van 3D genieten,als je Blurays koopt is dat een voordeel want voor een paar euro meer heb je een 3D/2D pack.

  13. #13

    Standaard

    Mijn voornemen is om alleen nog br's te kopen waarvan ik denk dat die voor mij herkijkwaarde hebben. Zo min mogelijk films meer in de collectie die ik toch niet meer kijk.

    Een 2e voornemen is om in geen geval meer teveel te betalen voor een BR of dvd. Ga echt geen 20 euro meer betalen voor een BR.
    Gisteren trouwens al begonnen door voor een spotprijsje van 3 euro Alexander: Revisited op te pikken bij FRS.

  14. #14

    Standaard

    Mijn voornemen is om dit jaar met m'n collectie de 1000 te halen, met nog 27 te gaan haal ik dat met twee vingers in de neus
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    vaak wel ja.

    je wil nu dus ook een beetje van 3D genieten,als je Blurays koopt is dat een voordeel want voor een paar euro meer heb je een 3D/2D pack.
    Ik heb wel een 3D schermpje staan, een PC scherm van 25 inch, dus we kunnen er nu wel van genieten. Maar met een 52 inc LCD TV is het toch behelpen. Dus het wordt een nieuwe TV en dan gaan beide in de verkoop.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik heb wel een 3D schermpje staan, een PC scherm van 25 inch, dus we kunnen er nu wel van genieten. Maar met een 52 inc LCD TV is het toch behelpen. Dus het wordt een nieuwe TV en dan gaan beide in de verkoop.
    Ik heb ook een Sony 3D game/pc scherm 25 inch,heel veel spijt van.

    Had ik maar eerder mijn 3D Bravia gekocht want die 25 inch is net een spiegel.

  17. #17

    Standaard

    Ik wil een einde maken aan mijn kijkachterstand en me wat verdiepen in de films van vóór mijn geboorte! Maar dit neem ik niet te ruim. Wil alle klassiekers zien...


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik heb ook een Sony 3D game/pc scherm 25 inch,heel veel spijt van.

    Had ik maar eerder mijn 3D Bravia gekocht want die 25 inch is net een spiegel.
    Ik heb een LG mat scherm (was ook voor video montage) dus dat scheelt. Wel twijfel ik nog tussen actief en passief 3D. Die brilletjes van LG zitten op zich prima maar het is geen Full HD. Voordeel is wel dat als we een nieuwe 3D TV gaan kopen dat mn vriendin ook een nieuwe reciever wil. Deze is namelijk te groot voor in het TV kastje en nu staat ie erop. Dus dan kan ik ook meteen voor een nieuwe 3D reciever....

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Mijn goede voornemen is net zoals de afgelopen 2 jaar alleen nog blu-rays te kopen van films waarvan ik 100% zeker ben zodat ik ze niet na tijdje weer wil verkopen. De afgelopen 2 jaar is dat totaal niet gelukt maar als altijd heb ik goede hoop dat het dit jaar wel lukt.
    Hier ben ik 3 jaar geleden al mee begonnen en dat lukt me uitstekend eigenlijk. Koop alleen nog films die ik echt de moeite waard vind........en dat zijn er jammer genoeg niet zo heel veel

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik heb een LG mat scherm (was ook voor video montage) dus dat scheelt. Wel twijfel ik nog tussen actief en passief 3D. Die brilletjes van LG zitten op zich prima maar het is geen Full HD. Voordeel is wel dat als we een nieuwe 3D TV gaan kopen dat mn vriendin ook een nieuwe reciever wil. Deze is namelijk te groot voor in het TV kastje en nu staat ie erop. Dus dan kan ik ook meteen voor een nieuwe 3D reciever....
    jij hebt dus ook een fijn vrouwtje die dat allemaal wel leuk vindt.

    Wilde eerst ook passief,maar ik dacht dat ik daar spijt van zou krijgen.
    Heb nu dus actief,kijkt rustiger als ik dacht.
    Laatst aangepast door jeroeni : 04-01-2013 om 13:10

  21. #21

    Standaard

    Mijn voornemen is ten eerste, net als vele dus, de kijkachterstand in te halen.

    Verder wil ik veel neutraler mijn films gaan kiezen, niet laten overhypen of juist het tegenovergestelde.
    Ik wil me weer wat meer laten verassen en vermijd tegenwoordig daarom ook filmtrailers en dergelijken.
    Overhypte films vallen mij vrijwel altijd tegen terwijl ik ze na een tweede kijkbeurt pas echt kan gaan waarderen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  22. #22

    Standaard

    Kijkachterstand is hier niet het probleem, zit vrij constant rond de 6% (op een selectie van momenteel 675 dvd's/blurays, waarvan ook nog eens 12 tv-serieseizoenen niet gezien). Wel heb ik de kriebels gekregen tijdens het zien van de miniserie The Story of Film. Hierdoor heb ik me voorgenomen om me meer in de oudere klassiekers te verdiepen. Hiermee ben ik al begonnen, zo heb ik Un Chien Andalou, Bronenosets Potyomkin en Das Cabinet des Dr. Caligari reeds gezien.

    Helaas wordt dit wel veel downloaden. Het liefst zou ik deze films op dvd/bluray aanschaffen, maar dat gaat me op dit moment niet snel genoeg, het kost teveel of ik kan de dvd's simpelweg niet vinden. Erg leuk om te doen, vooral met wat achtergrondinformatie vooraf maakt het het kijken en beleven van de films bijzonder interessant.

    Verder weinig doelstellingen. Ik blijf m'n dvd's gewoon kopen en als de tijd het toestaat pak ik een bioscoopje. Het is geen doelstelling, maar ik ben van plan om ook wat meer films op het IFFR mee te gaan pakken. Wilde ik de vorige twee jaren ook doen, maar nu kan ik waarschijnlijk ook vrij krijgen van mijn werk.

  23. #23

    Standaard

    Mijn goede voornemens voor 2013:

    - meer naar de bioscoop gaan. Dit gaat wel lukken want ik heb dit jaar een Unlimited pas in mijn geliefde bioscoop.
    - zo weinig mogelijk double dipping op blu-ray. Ik heb in 2012 teveel films gekocht op blu-ray die ik al op dvd in de kast had staan
    - minder oude klassiekers kopen op blu-ray. Ook al zijn de nieuwe transfers dikwijls fantastisch, in vele gevallen liggen die films mij niet echt.
    - kijkachterstand in de collectie wat inkorten, vooral op dvd

  24. #24

    Standaard

    Ben van plan om nauwelijks meer dvd's aan te schaffen en nu toch echt helemaal over te stappen op blu-ray. Enkel films die ik echt wil zien en die niet (of erg lastig) verkrijgbaar zijn op blu-ray.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Mijn goede voornemen is net zoals de afgelopen 2 jaar alleen nog blu-rays te kopen van films waarvan ik 100% zeker ben zodat ik ze niet na tijdje weer wil verkopen. De afgelopen 2 jaar is dat totaal niet gelukt maar als altijd heb ik goede hoop dat het dit jaar wel lukt.
    Kan ik me helemaal in vinden!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •