Bekijk uitslag poll: Wie gaat zijn DVD collectie verkopen voor de volgende generaties Blu-Ray/HD-DVD?

Stemmers
256. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ik verkoop straks mijn gehele collectie

    4 1,56%
  • Ik verkoop een gedeelte en vervang deze voor Blu-Ray/HD-DVD

    41 16,02%
  • Ik verkoop niets maar stap wel over op Blu-Ray/HD-DVD

    111 43,36%
  • Ik verkoop niets en blijf DVD's kopen ondanks de nieuwe mediums

    96 37,50%
  • DVD'S, Blu Ray's, HD-DVD's??? Ik spaar nog steeds videobanden!!!

    4 1,56%
Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 318 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-Ray/ HD-DVD: Wie stapt er over op de volgende generatie?

    Wie gaat zijn DVD collectie verkopen voor de volgende generaties Blu-Ray/HD-DVD?

    Even een stuke persoonlijke voorgeschiedenis:

    Ben begonnen met het sparen van videofilms.
    Gehele collectie (+800) verkocht en begonnen met sparen voor Laserdisc platen.
    Gehele collectie (+200) verkocht en begonnen met sparen met DVD's.
    Gehele collectie (+400) verkocht en zal dus overstappen op Blu-Ray/HD-DVD.

    Persoonlijk wil ik elke film op het beste medium hebben. Dat is ook de reden dat ik onlangs mijn gehele dvdcollectie had verkocht. Blu-Ray/HD-DVD is nog in een beginstadium maar het leek me toch wel een geschikt moment om nu mijn collectie te verkopen gezien het volgens mij straks in waarde gaat dalen!!! Heb er nu dus ook een aanzienlijk hoog bedrag voor gekregen 8)

    Blu-Ray


    Eind mei is het dan zover! Na lang gebakkelei over de verschillende HD formaten, zal Samsung op 23 mei het HD-tijdperk betreden en de eerste Blu-Ray speler op de markt brengen. Op dezelfde dag zullen de twee grootste aanhangers van het Blu-Ray kamp (Sony en Lionsgate) hun eerste lichting Blu-Ray titels uitbrengen.

    In de komende nieuwsbrieven zal ik proberen wat meer licht op de verschillen tussen HD-DVD, Blu-Ray en DVD te laten vallen en uitleg over de beeld- en geluidskwaliteit van beide nieuwe formaten te geven.

    De eerste HD-DVD spelers (allebei van Toshiba) zijn al vanaf 28 maart in Amerika verkrijgbaar. Probleem is alleen dat Warner (de grootste supporter van HD-DVD) op 28 maart ook een zestal HD-DVD's zou uitbrengen, maar deze releases voor onbepaalde tijd heeft uitgesteld. De president van de Amerikaanse tak van Warner Home Video heeft in een verklaring gezegd dat de titels alsnog (zo snel mogelijk) zullen gaan uitkomen, maar een preciese datum kon hij nog niet geven. Een erg vreemde situatie, aangezien het over 12 dagen al 28 maart is. Het lijkt erop dat R&B Films met hun HD-DVD release van Chronos de HD-DVD primeur zullen gaan hebben...

    Tim

    Hieronder een overzicht van de eerste 14 Blu-Ray releases:

    Sony Pictures:


    50 First Dates (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Peter Segal, met: Adam Sandler, Drew Barrymore, Rob Schneider
    Fifth Element, the (Blu-Ray) (1997) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Luc Besson, met: Bruce Willis, Milla Jovovich, Ian Holm
    Hitch (Blu-Ray) (2005) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Andy Tennant, met: Will Smith, Eva Mendes, Kevin James
    House Of Flying Daggers (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Zhang Yimou, met: Takeshi Kaneshiro, Andy Lau, Zhang Ziyi
    Knight's Tale, a (Blu-Ray) (2001) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Brian Helgeland, met: Heath Ledger, Shannyn Sossamon, Mark Addy
    Last Waltz, the (Blu-Ray) (1978) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Martin Scorsese
    Resident Evil: Apocalypse (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Alexander Witt, met: Milla Jovovich, Sienna Guillory, Oded Fehr
    xXx (Blu-Ray) (2002) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Rob Cohen, met: Vin Diesel, Asia Argento, Samuel L. Jackson

    Lionsgate:


    Crash (Blu-Ray) (2005) - € 39.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Paul Haggis, met: Don Cheadle, Sandra Bullock, Matt Dillon
    Lord Of War (Blu-Ray) (2005) - € 39.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Andrew Niccol, met: Nicolas Cage, Jared Leto, Bridget Moynahan
    Punisher, the (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Jonathan Hensleigh, met: Thomas Jane, John Travolta, Rebecca Romijn-Stamos
    Saw (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: James Wan, met: Cary Elwes, Leigh Wannell, Danny Glover
    Terminator 2 Judgment Day (Blu-Ray) (1991) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: James Cameron, met: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton, Robert Patrick

    R&B Films:


    Chronos (Blu-Ray) (1987) - € 24.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Ron Fricke

  2. #2

    Standaard

    Die discussie had ik net op FOK forum. Ik weet het niet. Ik ga niet mijn hele collectie verkopen want ik geloof niet dat ze al die mooie edities gelijk ook uitbrengen. Maar een gedeelte wel
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dizer
    Die discussie had ik net op FOK forum. Ik weet het niet. Ik ga niet mijn hele collectie verkopen want ik geloof niet dat ze al die mooie edities gelijk ook uitbrengen. Maar een gedeelte wel
    Das toevallig

    Ik hoop inderdaad dat er ook mooi uitgaves komen (lees giftsets).

    Dat is inderdaad erg leuk bij DVD's gezien er wereldwijd ontzettend mooie en speciale uitgaves uitkomen.

    Echter het beeld en geluid zijn voor mij belangrijker en het zal mij zeker irriteren als ik bv King Kong op DVD heb gekocht en tegelijkertijd is deze ook op HD-DVD met 2x zo'n scherp beeld en nog beter geluid

  4. #4

    Standaard

    Er is nog nooit een media zo snel geaccepteerd als DVD.

    De consument zal dus echt niet zo snel weer over stappen op Blu Ray / HD-DVD.

    Ik kijk voorlopig eerst wel een tijdje de kat uit de boom welke media het gaan winnen en tot de prijzen een beetje normaal worden.

    Een goede kwaliteit film is natuurlijk prachtig maar het gaat toch vooral om te inhoudt van de film in mijn ogen

    Dus voorlopig nog geen blu ray/HD-DVD voor mij.

    Die titels die ik zie is ook het merendeel pure bagger

  5. #5

    Standaard

    Ik ga denk ik voor een deel overstappen. Mijn dvd aantal is al gedaald van 250 tot onder de 200. Ik haal deze hopelijk nog naar de 150, een goed aantal om het nieuwe filmtijdperk in te gaan. 8)


    Dizer, je avatar mag niet. Je mag alleen een foto van jezelf. :wink:

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dizer
    Die discussie had ik net op FOK forum. Ik weet het niet. Ik ga niet mijn hele collectie verkopen want ik geloof niet dat ze al die mooie edities gelijk ook uitbrengen. Maar een gedeelte wel
    Das toevallig

    Ik hoop inderdaad dat er ook mooi uitgaves komen (lees giftsets).

    Dat is inderdaad erg leuk bij DVD's gezien er wereldwijd ontzettend mooie en speciale uitgaves uitkomen.

    Echter het beeld en geluid zijn voor mij belangrijker en het zal mij zeker irriteren als ik bv King Kong op DVD heb gekocht en tegelijkertijd is deze ook op HD-DVD met 2x zo'n scherp beeld en nog beter geluid
    Heb je al een TV en de rest van de meuk die dat dit goed kunnen weergeven ? Een LCD die 1920 x 1080 kan weer geven kost nog zo'n € 4000

    Beetje prijzig

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dizer
    Die discussie had ik net op FOK forum. Ik weet het niet. Ik ga niet mijn hele collectie verkopen want ik geloof niet dat ze al die mooie edities gelijk ook uitbrengen. Maar een gedeelte wel
    Das toevallig

    Ik hoop inderdaad dat er ook mooi uitgaves komen (lees giftsets).

    Dat is inderdaad erg leuk bij DVD's gezien er wereldwijd ontzettend mooie en speciale uitgaves uitkomen.

    Echter het beeld en geluid zijn voor mij belangrijker en het zal mij zeker irriteren als ik bv King Kong op DVD heb gekocht en tegelijkertijd is deze ook op HD-DVD met 2x zo'n scherp beeld en nog beter geluid
    Heb je al een TV en de rest van de meuk die dat dit goed kunnen weergeven ? Een LCD die 1920 x 1080 kan weer geven kost nog zo'n € 4000

    Beetje prijzig
    Nee nog niet, maar heb zo'n €6000,- gekregen voor mijn collectie. Tevens zal 2006 een jaar zijn om te sparen en zal denk ik begin 2007 de benodigdheden aanschaffen.

    Een 70 inch Plasma/LCD lijkt me wel erg mooi. 8)
    Ook hoop ik dat rond die tijd prijzen zijn gedaald en Blu-Ray/HD-DVD helemaal zijn plek heeft gevonden.....

  8. #8

    Standaard

    Ik verzamel dvd's gewoon door en als ik zo`n speler ga kopen dan zal ik van mijn meest favoriete films iig wel een nieuwe aanschaffen (zoals batman begins, terminator 1 & 2, etc).
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  9. #9

    Standaard

    Zolang het geld er niet is voor zowel een HDtv, de speler en de schijfjes blijf ik doorgaan met kopen. De DVD is m.i. nog te kort geleden geintroduceerd voor de consument om nu al te kunnen overstappen.

    Maar wat Steve Muller zegt over de huidige waarde heeft ie ook weer gelijk in. Op Koninginnedag zal je nu nog video's vinden


    Ik wacht sowieso de Nederlandse introductie van een en ander af.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bosmeneer
    Maar wat Steve Muller zegt over de huidige waarde heeft ie ook weer gelijk in. Op Koninginnedag zal je nu nog video's vinden
    Ik heb van mijn fouten geleerd.

    Ik kom mijn laserdisccollectie voor €3000,- verkopen maar vond dit te weinig en had het dus afgeslagen. Een jaar later kon ik mijn collectie met moeite voor €1250,- verkopen gezien de DVD helemaal HOT werd

    Ik denk dat ik vandaag over 1 jaar mijn DVDcollectie voor een stuk minder zou verkopen.

  11. #11

    Standaard

    Ik ben te jong om ooit echt videobanden verzameld te hebben, maar heb nu wel een aardige dvd collectie. Deze zal ik denk ik niet 1,2,3 verkopen omdat zowel Blue ray and HD dvd dvd's kunnen afspelen.

    Ook zal ik niet snel overstappen op de opvolgers. Met name over Blue Ray hoor ik wat zorgwekkende verhalen over controle via internet op drm e.d. waardoor je niet zelf meer de controle hebt over wat je afspeelt. Ik vind dat zorgwekkende ontwikkelingen die ik niet wil stimuleren door deze producten te kopen.

    Dus totdat het een en andere uitgekristalliseerd is zal ik niet overgaan. Daarna zal ik rustig mn films op hddvd of BR gaan kopen. Maar verkopen zal er denk ik niet van komen
    To lazy to be an evil genius

  12. #12

    Standaard

    Ik kijk voorlopig de kat uit de boom. Ik ga zeker niet m'n hele DVD collectie verkopen; dat vind ik echt doodzonde. Sterker nog, ik gok dat ik waarschijnlijk maar een paar titels vervang en dan op een gegeven moment wel overstap op Blu-ray/HD-DVD voor nieuwe titels.

    Heb zat mooie DVD uitgaven en voordat dat die films allemaal ook voor een mooi prijsje op Blu-ray/HD-DVD zijn uitgegeven ben je weer wat jaartjes verder. Daar maak ik niet zo druk om.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  13. #13

    Standaard

    Ik begin zeker nog niet met het verkopen van mijn collectie. Uiteindelijk weten we nog niet eens of Blu-Ray wel zal aanslaan. Laserdisk is ook niet echt gelanceerd geraakt en de kans bestaat dat de consument deze sprong veel te snel vindt en dus gewoon niet overstapt.

    Eerst nog afwachten dus.
    Sticking feathers up your butt does not make you a chicken!

  14. #14
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik ben al begonnen met het verkopen van films die ik op blueray wil hebben!

    Ik ga dit najaar ook een blueray speler aanschaffen via hdmi aansluiten op mijn set.

    Laat het High Definition geweld maar losbarsten

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ik ben al begonnen met het verkopen van films die ik op blueray wil hebben!

    Ik ga dit najaar ook een blueray speler aanschaffen via hdmi aansluiten op mijn set.

    Laat het High Definition geweld maar losbarsten
    Laat HD zeker maar losbarsten 8)

    Maar je keuze is al gevallen op Blu-Ray

  16. #16

    Standaard

    Er zijn voor mijn nog veels te veel vraagtekens. Ik heb bijvoorbeeld nog gewoon een oude beeldbuis wel breedbeeld maar meer ook niet. Ik zou dus een nieuwe tv aan moeten schaffen + speler en dan ook nog HD-DVD's of Blue Ray's schijfjes aanschaffen. Dat vind ik voorlopig nog een veels te duur geintje. De vragen die bij mijn vooral spelen zijn: worden films totaal opnieuw uitgebracht met nieuwe extra's of krijgen alleen beeld en geluid een oppepper? Wat gaan de prijzen zijn en welke mensen gaan gelijk over op HD? Is dit de grote massa? Dan zullen de prijzen snel dalen, zie dat alleen niet snel gebeuren. Als ik zie hoeveel mensen(meestal de wat oudere) nu pas gewend raken aan dvd's. Die zouden dus over een jaar alweer een nieuwe set aan moeten aanschaffen. Ik heb nog veel meer vragen maar laat ik het hier maar voorlopig bijlaten.

    Kies daarom ook nog geen optie, want als Blue-ray en HD-DVD mooiere edities uitbrengen dan DVD wil ik zeker overstappen.

  17. #17

    Standaard

    Dat zijn inderdaad de meest voorkomende vragen.

    Maar ik als filmfreak wil gewoon het beste in huis

    Op zich heeft het ook wel iets speciaals als HD niet bij het de gewone consument komt.

    Laserdisc was ook heel speciaal gezien 99,9 % gewoon videobanden hadden. Veel mensen vonden Laserdisc geweldig beeld en geluid hebben maar was gewoon niet weggelegt voor de consument (o.a. door de prijs).

    De DVD is niets bijzonders meer gezien iedereen het heeft!!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ik ben al begonnen met het verkopen van films die ik op blueray wil hebben!

    Ik ga dit najaar ook een blueray speler aanschaffen via hdmi aansluiten op mijn set.

    Laat het High Definition geweld maar losbarsten
    Leuk in stereo :P

    HD beeld wordt pas echt leuk bij 1920 x 1080

    En dat is nog gewoon zo fucking prijzig

    Ook hoop ik dat er ooit nog één standaard komt

  19. #19
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ik ben al begonnen met het verkopen van films die ik op blueray wil hebben!

    Ik ga dit najaar ook een blueray speler aanschaffen via hdmi aansluiten op mijn set.

    Laat het High Definition geweld maar losbarsten
    Laat HD zeker maar losbarsten 8)

    Maar je keuze is al gevallen op Blu-Ray
    Ik denk zeker dat Blu-ray de beste potentie heeft. De meeste filmmaatschapijen en uitgeverijen beginnen nu al vanalles te verkondigen op blu-ray. Ik denk dat het een kwestie van tijd is, dat de bedrijven ook omgaan voor blu-ray.

    Je ziet dat Universal, Fox, Sony etc toch allemaal naar blu-ray neigen, is de keus voor Blu-Ray wel voor-de-hand-liggend.

    Ik zou het vervelend vinden als ze bij de dvd's ook 2 verschillende formaten maken, dus dat er nog steeds volhouders zijn met HD-DVD. Uiteindelijk is de kwaliteit die op het schijfje komt hetzelfde.

  20. #20

    Standaard

    misschien een stomme vraag, maar weten jullie al in wat voor hoesen de blu-ray discs en hd-dvd discs komen? ik hoop namelijk de grote van een dvd-hoes.

  21. #21

    Standaard

    Ik ga vast ooit overstappen naar HD. Ik ben ook pas naar DVD overgestapt toen de spelers zo gemeengoed waren dat ze (letterlijk) bij de drogist te koop waren, +- 6 jaar na de release. Dus misschien dat ik ergens in 2012 op HD overstap.

    Tenzij de overheid ons HD gaat opdringen natuurlijk (zoals in de VS al het geval is, over een paar jaar stoppen daar de SD uitzendingen).

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sysox
    misschien een stomme vraag, maar weten jullie al in wat voor hoesen de blu-ray discs en hd-dvd discs komen? ik hoop namelijk de grote van een dvd-hoes.
    De plaatjes duiden wel gewoon dvd-hoesen aan. Denk het wel gezien de grote hetzelfde is...

    Ik hoop stiekem toch ook op digipacks etc.......

  23. #23

    Standaard

    Ik zal zeker overstappen op HD puur om het feit dat het beeld en geluid veel beter is en daar draait het toch om. verders hoop ik wel dat er wel fraaie edities uitgebracht gaan worden.

    Verders weet ik haast wel zeker dat BlueRay de standaart gaat worden. De game consoles spelen er op in en daarmee spelen ze in op over het algemeen jonge mensen en dat publiek is toch de film koper. dus waarschijnlijk zal blueray er wel doorkomen.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun
    Ik zal zeker overstappen op HD puur om het feit dat het beeld en geluid veel beter is en daar draait het toch om. verders hoop ik wel dat er wel fraaie edities uitgebracht gaan worden.

    Verders weet ik haast wel zeker dat BlueRay de standaart gaat worden. De game consoles spelen er op in en daarmee spelen ze in op over het algemeen jonge mensen en dat publiek is toch de film koper. dus waarschijnlijk zal blueray er wel doorkomen.
    De X-Box 360 heeft geen Blu Ray hoor en er komt een externe HD-DVD voor uit

    Dus hoe je er bij komt dat Blu Ray zeker de standaard weet ik ook niet

    Voorlopig maken ze allebij een goede kans om de standaard te worden

    Misschien dat de oplossing een hybride speler is die beide standaarden aan kan, alleen dat zit er voorlopig nog niet in aangezien beide partijen daar niet over uit kunnen komen.

  25. #25

    Standaard

    Ik heb nog helemaal niets te klagen over de DVD's. Misschien dat ik terzijnertijd ns wat titels vervang, maar ik zie dit niet de DVD verslaan.

    't Is allemaal al eerder gezegd, maar ik zie dit floppen. Sowieso op grote schaal. Ok, het is allemaal mooier en scherper en beter, maar dat ziet de gemiddelde consument niet eens en als hij t al ziet, stoort hij zich er niet aan. De DVD is pas 7 jaar oud en om dan nu al over te gaan stappen... Ik dacht t niet.

    Dit is puur voor de liefhebber en dat ben ik zeker, maar om er nou zo vroeg in te duiken. Hoorde hier al wat klaagzangen over de laser-disc, dat wil je toch niet over een jaar of twee weer maar dan over dit.

    En daarbij, hoe moet dvd.nl dan gaan heten?!?

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •