De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Leukste/Beste Audiocommentaar

    Wat is het leukste audiocommentaar bij een dvd.....of welke is NIET het beluisteren waard?

    +
    Contact....3 tracks met nuttige informatie....

    Starship Troopers erg om gelachen....die Paul

    Ik vind die van T2 wel leuk...komen veel crew/cast in voor maar is ook uit verschillende interviews, das wel jammer.

    ohw en Jackass the movie


    -
    Star Wars II valt iets tegen
    ID4 is saai
    Spared no expense.
    DVD Collectie |

  2. #2

    Standaard

    Spartacus CC, het commentaar waarbij de opmerkingen van de scenarioschrijver na het zien van de rough cut worden voorgelezen.

    Eigenlijk zijn alle audio commentaren van de Criterion Collection erg goed.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Spartacus CC, het commentaar waarbij de opmerkingen van de scenarioschrijver na het zien van de rough cut worden voorgelezen.

    Eigenlijk zijn alle audio commentaren van de Criterion Collection erg goed.
    Silence of the Lambs: Criterion Collection

    en verder vond ik de David Fincher commentaren erg goed:

    Se7en
    The Fight Club

    dus dat voorspelt veel goeds voor de nieuwe Special Edition van The Panic Room!

    Van de classics is met name Winchester '73 ook een grote aanrader omdat deze een aidiocommentaar van James Stewart heeft. Een unieke vertelling over hoe het er in Holluwood in de jaren '50 / '60 aan toe ging toen acteurs nog gewoon in dienst waren van een studio en een soort van "9 tot 5" baan hadden. Zo van: "vandaag zijn wij hier met een filmpje bezig en het zou goed zijn als jij hier deze week ook even iets in deed". Sommige (ook nu erg bekende) acteurs speelden zo soms wel in een tiental films per jaar!

  4. #4

    Standaard

    van lotr fotr en dan wel de comentaar track met de "hobbits", wat een plezier moeten hun gehad hebben tijdens het filmen


  5. #5

    Standaard

    ik heb nog nooit een film gekeken met de commentaar track. ik zie daar echt de lol niet van in.

    Lex

  6. #6

    Standaard

    Ik heb neit veel films em audiocommentaar gekeken, maar ik vond het commentaar van Keira Knightley en Jack Davenport bij Pirates of the Caribbean (niet de hele film, zo'n anderhalf) uur best wel grappig.

  7. #7

    Standaard

    back to the future geeft toch veel extra informatie die je niet bij de extra's terug kunt vinden...
    Spared no expense.
    DVD Collectie |

  8. #8

    Standaard

    Niet gezien, maar ik vond de 2e commentaartrack op NOFX - Ten Years Of F**king Up wel grappig gevonden.

    • Commentary by NOFX
    • Commentary of NOFX's Commentary by The Vandals


  9. #9

    Standaard

    The Rock SE + Criterion: commentaar van Michael Bay, Jerry Bruckheimer en Nicolas Cage.
    Heat SE: commentaar van Michael Mann.

  10. #10

    Standaard

    - De 3 delen van LotR, die met PJ en zijn twee vrouwen is erg boeiend, die met de cast is erg leuk.
    - Once upon a time in the West.
    - Apollo 13, het commentaar van de echte Jim Lovell en zijn vrouw.

    En zoals al genoemd, Criterions zijn ook de moeite waard.

  11. #11

    Standaard

    The Matrix Ultimate Edition! Het commentaar van Cornell West en Ken Wilber, een zwarte Professor of Religion aan Harvard annex ghetto motherfocker vs. blanke kale bewustzijnsfilosoof/psycholoog kan natuurlijk niet anders dan onwijs fascinerend zijn. Over de gehele lengte van de trilogie spuien ze filosofische, psychologische, esthetische en ethische ideeën en theorieën aangaande het universum van The Matrix.

    Pure knowledge.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  12. #12

    Standaard

    - De Star Wars saga.
    - Bad Boys
    - Geen audio, maar de triviatrack van Die Hard is heel goed. Veel beter dan de gewoonlijke "het duurde 3 uur voordat deze scène er op stond" nonsens.
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  13. #13

    Standaard

    De combinatie van beeld en geluid bij de commentaar track van Bambi vond ik zeer geslaagd.

  14. #14

    Standaard

    Ik vind de leukste toch wel de 2 commentaartracks van American Pie: The Wedding
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  15. #15

    Standaard

    Er blijkt bij die matrix ultimate edition (of en ander) toch ook een audiocommentaar bij te zitten met 2 matrix haters?
    Dat lijkt mij echt een geweldige audiocommentaar! Want reloaded en revolutions zijn echt bagger!

    Maar ik heb die van The Evil Dead gezien met Bruce Campbell en die was echt lachen!
    Maar nog grappiger was de audio commentaar van Cannibal! the Musical.
    De eerste film van Trey Parker en Matt Stone, je komt er erg veel over te weten en op het einde zijn ze flink bezopen.
    Dead suckers coming back for dinner.
    drukken!

  16. #16

    Standaard

    Alle audiocommentaren van Robert Rodriguez (El Mariachi, Desperado, Sin City) zijn heel erg goed. Je kunt echt merken dat deze man een enorm plezier heeft in zijn werk. Hij kan boeiend vertellen over de technische aspecten van hoe hij bepaalde scenes heeft geschoten en overgiet het commentaar vaak met een sausje aanstekelijke humor.

    Oliver Stone's commentaar bij "Platoon" was zeer interessant, vooral omdat hij zijn eigen ervaringen in Vietnam vergelijkt met de gebeurtenissen in de film. Ook erg leuk was het commentaar van Goodfellas van Henry Hill en de FBI agent die hem destijds arresteerde. Ik dacht altijd dat een groot gedeelte van de gebeurtenissen in de film gesensationaliseert waren, maar een heleboel dingen waren dus echt gebeurd. De moeite waard om te bekijken.

  17. #17

    Standaard

    Ik had gisteravond zin in wat educatie dus had ik het audiocommentaar van Rashomon beluisterd van de Criterion editie verzorgd door Donald Richie. Deze kan ik van harte aanbevelen. Zeer informatief en doet wat een goed audiocommentaar moet doen, je nieuwe inzichten verschaffen over de film. Ik neem te weinig tijd voor audiocommentaren dus wellicht wel leuk om dit topic nieuw leven in te blazen om de krenten uit de pap te vissen.

  18. #18

    Standaard

    Ik beluister ze zelf ook (te) weinig, maar de meeste keren dat ik wel de moeite heb genomen had ik er geen spijt van. Er schiet me nu even geen voorbeeld van een bijzonder audiocommentaar te binnen overigens. Wel een topic dat iets kan toevoegen inderdaad.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #19

    Standaard

    De commentaren van John Carpenter en Kurt Russell bij Escape From New York, Big Trouble in Little China en The Thing.
    De commentaren van Kevin Smith en de cast bij Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma, Jay & Silent Bob Strike Back en Clerks 2.
    De commentaren van Terry Gilliam bij Brazil, 12 Monkeys, Fear & Loathing in Las Vegas, Tideland en Dr. Parnassus.
    De commentaren van Sam Raimi, Robert Tapert en Bruce Campbell bij The Evil Dead 1,2 & 3.
    De commentaren van Monty Python bij The Holy Grail en Life of Brian.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 18-12-2013 om 22:28

  20. #20

    Standaard

    ^^Yes, Gilliam, Carpenter/Russell, Raimi, etc.... helemaal mee eens. Vooral het commentaar van Kevin Smith en Ben Affleck bij Mallrats is hilarisch. Moest ook heel hard lachen bij Smiths audiocommentaar voor Clerks The Animated Series.

    Andere regisseurs die ik zou aanraden wat betreft informatief audiocommentaar: Ridley Scott, James Cameron, Frank Darabont. Specifieke aanraders: Ben Stiller, Jack Black en Robert Downey Jr. bij Tropic Thunder (met Downey uiteraard in character!) en Edgar Wright en Quentin Tarantino bij Hot Fuzz.

    http://www.ratethatcommentary.com/ is overigens een zeer handige site wat betreft meer info over commentaartracks.
    "All the money does is buy you the bed... it's getting out of it thats the problem" - Shane Black

  21. #21

    Standaard

    Het leukste commentaar is natuurlijk als ze een aantal mensen in dezelfde kamer stoppen, zoals bij bovenstaande films. Ik hou niet van commentaartracks waarbij iedereen apart is opgenomen en daarna door middel van editing bij elkaar is geplaatst.

  22. #22

    Standaard

    Ik ben meer van audiocommentaren bij oudere films, waarbij een deskundige zijn analytische kennis loslaat. Audiocommentaren van recentere films beluister ik zelden. Met name waar acteurs bij betrokken zijn, vindt ik over het algemeen wat minder interessant. Dan verzand het al snel in: "toen was het erg koud tijdens het opnemen van deze scene" of "ik kon heeeeeeeeel erg goed opschieten met persoon A en B, de sfeer was geweldig op de set" blablabla.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •