De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard tv serie hamelen op dvd

    over de hamelen release van de bubbegum site
    Het is dan eindelijk zover: één van de meest geliefde (en Neerlands enige fantasy-) series krijgt haar zo verdiende DVD release! Op 4 november verschijnt bij Dice DVD (Disky) de eerste reeks van drie DVD's met per DVD een aflevering. Het gaat dan om de afleveringen 40, 41 en 42. Op iedere DVD staat de inleiding van Prins Tor (Will van Selst). Overigens zal alles ook op VHS verschijnen.



    Op 18 november volgt de luxe box met alle afleveringen op drie DVD's plus een bonus DVD. Op de bonus DVD de compilatie van aflevering 1 t/m 5 plus de inleiding van Tor zoals ook uitgezonden bij de herhaling in 1989. Begin volgend jaar worden dan nog de laatste drie losse delen uitgebracht.



    Zoals wellicht bekend zijn van de originele banden slechts de laatste zes afleveringen, een live-concert plus twee compilaties bewaard gebleven. Er zijn weliswaar ook nog opnames van een groot deel van de serie beschikbaar op oude consumentenbanden, deze zijn voor het overgrote deel echter niet geschikt voor een release. Helaas heeft men de andere compilatie (afl. 13 t/m 21) niet op tijd kunnen traceren. Een gemiste kans aangezien deze naar informatie van ons wel in het archief aanwezig is.

    Nu het succes van de musical de serie haar zoveelste 'come-back' laat beleven acht men de tijd rijp voor een uitgave op DVD. Hopelijk zal men bij een daverend verkoopsucces de aanvankelijke weigering ook het mindere materiaal uit te brengen (deels) willen herzien.

    Winkelprijs losse DVD's: 11,95 p.s.
    Winkelprijs luxe box: 49,95
    welkom..... vlieg waar ik wijs

  2. #2

    Standaard

    Jippie! Jeugdsentiment ten voeten uit Alleen een beetje jammer dat er slechts 1 aflevering op een dvd staat. Dan liever een full-price dvd met alle nog overgebleven afleveringen in plaats van de losse budget dvd's... Ik snap sommige maatschappijen echt niet...

  3. #3

    Standaard

    Van een heleboel afleveringen van Hamelen zijn de opnames gewist. Die hebben ze gewoon niet meer. Net als met een heleboel Ja Zuster Nee Zuster opnames.

    Vond 't vroeger wel erg spannend.

    Maar Rob de Nijs in een maillot... eehh nee. :wink:
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  4. #4

    Standaard

    Deze (ietwat afgeraffelde) uitgave van Dice DVD is inmiddels lang en breed out of print, maar april 2013, tien jaar na die eerste DVD-uitgave, komt er een compleet NIEUWE box op de markt met álles wat deze DVD's te bieden hadden, én de rest wat nog op de plank lag. De ULTIEME Hamelenbox, van dezelfde makers als van de in 2011 uitgebrachte Oebele-DVD+CD Box!

    Voor deze ultieme uitgave van Hamelen zullen 6 DVD’s bomvol afleveringen (Geen 'één per DVD') en nooit eerder uitgebracht materiaal voor je klaarliggen: een gloednieuw geproduceerde liedjescompilatie van de zwart/wit-opnames van gewiste afleveringen (destijds thuis opgenomen door Harrie Geelen, voor het eerst op DVD!), 11 van de officieel níet bewaarde afleveringen compleet en in kleur van de oude thuisopnames van Rob de Nijs (Voor het eerst op DVD!), twee van de drie compilatie-afleveringen (Waarvan de eerste eveneens voor het eerst op DVD), de laatste 6 afleveringen, het liedjesconcert (Voor het eerst op DVD!), een nieuwe documentaire door Han Peekel, de musical-produktie uit 2003 én dan nog iets…

    Een bomvolle liedjes-CD met sommige nog nooit eerder in deze uitvoering uitgebrachte liedjes! Daarbovenop staan op deze CD ook nog eens drie nieuw ingezongen liedjes! Rob de Nijs, Loeki Knol, Wieteke van Dort, Margreet Heemskerk, Harrie Geelen en het koor van toen hebben, onder het goedkeuren van ‘ome’ Joop Stokkermans en opnieuw gearrangeerd door zijn zoon Stanley Stokkermans de liedjes Blauw is een Rustige Kleur, Komen ze nou?, en Rust is een Zeldzame Zaak opnieuw ingezongen. Deze liedjes zullen voor het eerst na 40 jaar weer voor het grote publiek te horen zijn!

    Dit is de nog lang niet afgelopen geschiedenis van ‘Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?’, een megabox waar ik oprecht naar uitkijk.

    Laatst aangepast door Samba-boy : 19-01-2013 om 18:31

  5. #5

    Standaard

    Ik had het grote genoegen dat ik de dvd-box al even kon bekijken en het is werkelijk een prachtig product geworden. De uitgave is erg mooi verzorgd. Nu nog heel veel tijd nodig om al het materiaal te gaan bekijken...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •