Bound Heat (Chained Rage)

22-07-2002

2.5

Bound Heat (Chained Rage) (DVD)

In een nabije toekomst is de democratie afgegleden naar een staat van totale anarchie. Slavernij is een manier van leven geworden. Carla is één van die slavinnen die er alles aan doet om een vertrouwensband te krijgen met haar opzichtster Karin. In een onbewaakt moment weet ze, samen met een groep rebellen, de macht over te nemen van deze mooie dame. Carla realiseert zich niet dat haar macht is gebouwd op leugens en verraad. Haar macht kan net zo snel van haar afgenomen worden als zij Karin’s macht afnam: namelijk door redeloos geweld.

Bound Heat is het type soft erotische film waarin een quasi verhaal als kapstok wordt gebruikt voor een aaneenschakeling van erotische scènes. In dit geval is het verhaal neergezet in een periode waarin met geen enkel respect voor de menselijke waarden en waardigheid wordt omgegaan en mensen te pas en te onpas worden gebruikt of misbruikt. Deze kapstok dient om diverse, enigszins masochistisch aandoende scènes te kunnen vertonen. Stel je van de erotiek niets voor. De scènes geven aan lachwekkend pseudo beeld van erotiek en lust waarbij alleen wat wordt gestreeld over blote borsten en witte slipjes. Meer is het niet. Acteren is er, zoals je wel zult begrijpen, totaal niet bij en de geloofwaardigheid van het verhaal is zeer ver te zoeken. Maar daarvoor was deze film dan ook niet gemaakt.

Genre: Erotiek
Jaar: 2001
Speelduur: 93 min
Beeldverhouding: 1.78:1 niet anamorf
Uitgever: Focus Film Facts
EAN: -

• Bioscoop trailer

De film staat in de beeldverhouding van 1.85:1 letterbox (niet anamorf) op deze DVD. De beeldkwaliteit is zeer goed. Kleuren zien er goed en natuurlijk uit. Zowel de scherpte van het beeld als de detaillering zijn beide ook redelijk goed, zeker als je beschouwd dat het beeld niet anamorf is. Het contrast en het zwartniveau zijn beide prima. De film is van recente datum, de filmprint is totaal vrij van ongerechtigheden. Af en toe is iets filmgrain zichtbaar, maar niet storend.
De film is verdeeld in 13 chapterstops. De DVD is van het type DVD-5 (enkelzijdig, enkellaags), dus er is geen laagwisseling. De ondertiteling (wit) is duidelijk met een net klein lettertype en staat in het beeld geplaatst. Wanneer het beeld wordt opgeschaald naar 16x9 formaat, verdwijnt de ondertiteling gedeeltelijk uit het beeld.

De Engelstalige soundtrack staat in Dolby Digital 5.1 (bitrate 448 kb/s) op de DVD. De soundtrack is voor dit type film verrassend goed. De voornamelijk synthesizer muziek komt met een grote ruimtelijkheid uit front en surroundspeakers. De dialogen komen uit de centerspeaker. Alle filmgeluiden komen voornamelijk uit de centerspeaker. Het LFE kanaal geeft het geheel een goed gedoseerd laag.

De breedbeeld menuschermen zijn statische plaatjes en voorzien van achtergrondgeluid. Als enig extra is er een:

‘Theatrical Trailer’ (2:09 minuten), in 1.78:1 anamorf beeldformaat met DD5.1 – 448 kb/s geluid.

Tevens staan nog enkele promotionele trailers van andere Focus Film Facts uitgaven op de DVD.

Bound Heat is een soft erotische film waarin een quasi verhaal als kapstok wordt gebruikt voor een aaneenschakeling van erotische scènes.
De beeldkwaliteit van deze uitgave is goed, zij het dat het beeld niet anamorf is. De geluidskwaliteit is prima. Naast de film staat op de DVD alleen nog een bioscooptrailer en trailers van andere Focus Film Facts uitgaven.