Bare Witness

22-07-2002

3

Bare Witness (DVD)

Julie Spencer houdt van haar werk als callgirl. Van de seks die ze heeft met haar cliënten, maakt ze altijd video-opnamen. Wanneer Julie na een date dood wordt aangetroffen, staat politierechercheur Killian (Daniel Baldwin) voor een raadsel. Maar kort daarna blijkt Julie’s roommate Carly (Angie Everheart) ook doelwit te zijn. Killian ontdekt dat de moord van Julie een relatie heeft met de moordaanslag op de nieuwe burgemeester. Waar is de videoband van Julie met haar ontmoeting met haar laatste klant? Voor de zakenman Ian Hunter (Evan McKenzie) bevat deze videotape zeer compromitterende beelden. Hunter heeft er veel voor over om deze tape in handen te krijgen. Rechercheur Killian probeert Carly te beschermen en zoekt samen met haar de moordenaar van Julie.

Evenals zoveel andere films in dit genre is ook ‘Bare Witness’ is zeer voorspelbare thriller. Nou ja, thriller… echte spanning is in deze film ver te zoeken. Het is dan ook een erotische thriller. De ingrediënten van de film hebben we al vaker gezien. Een moordonderzoek, een politierechercheur die niet geheel met zijn baas overweg kan, een slachtoffer die door deze politieman beschermd moet worden, daarom bij hem in huis komt en waarachter… ze vinden elkaar nog leuk ook. En natuurlijk de nodige erotische scènes die worden vergezeld door de overbekende trage saxofoon muziek. In het schemerdonker gaan vervolgens de dames uit de kleren. Verwacht bij deze film van het acteerspel geen hoogstaand niveau. En de ‘bekende’ acteur in deze film is Daniel Baldwin, het (dikkere) broertje van de wel bekende acteur Alec Baldwin. Het script van Bare Witness is afkomstig van Anthony L. Greene. Hij schreef ook het script van de vergelijkbare film Dead Sexy, met Shannon Tweed in de hoofdrol. ‘Bare Witness’ is gemaakt voor de Amerikaanse (betaal)televisie en directe videorelease.

Genre: Erotiek, Thriller
Jaar: 2001
Speelduur: 84 min
  • Dolby Digital 2.0 - Russisch
Ondertiteling: Nederlands, Deens, Engels, Turks, En vele andere
Uitgever: Columbia Tristar Home Video
EAN: 8712609758757

Omdat de film voor televisie en directe videorelease is gemaakt, is het beeldformaat 4x3 (1.33:1) full frame. En zo staat de film dus ook op de DVD. Het beeld ziet er redelijk goed uit. Scherpte en detaillering zijn redelijk goed, de kleuren zien er natuurlijk uit. Het contrast van het beeld is ook in orde. In de overwegend donkere beelden blijven details goed zichtbaar. De film ziet er gaaf uit, er zitten geen ongerechtigheden in het beeld. Filmgrain is wel in mindere mate zichtbaar.
De film is verdeeld in 28 tracks. De ondertiteling (wit) staat goed geplaatst in het beeld. De DVD is van het type DVD-5, een enkellaags DVD, dus is er geen sprake van een laagwisseling.

De Engelse soundtrack staat in Dolby Digital 2.0 Surround (bitrate 192 kb/s) op de DVD. De soundtrack is van goede kwaliteit. Via de Dolby ProLogic (II) decoder ontstaat een prima ruimtelijk geluidsbeeld. De dialogen komen netjes uit de centerspeaker. De muziek heeft een goede stereospreiding en concentreert zich op de frontkanalen. De achterspeakers geven het geheel een mooie ruimtelijkheid. Er zit opvallend veel laag in de soundtrack, wat trouwens goed gedoseerd is. De dynamiek (verschil tussen hard en zacht) van het geluid is vrij beperkt.

De Engelstalige menu's zijn statische plaatjes in 4x3 beeldformaat, zonder geluid. Als extra vinden we een ‘trailer’ (2:04 minuten), in 4x3 standaard beeldformaat en met DD2.0 – 192 kb/s geluid, voorzien van Nederlandse ondertiteling.
Daarnaast staat ook nog een trailer van de film ‘Diary of a Sex Addict’ (2:05 minuten), in 1.78:1 anamorf beeldformaat met DD2.0 – 192 kb/s geluid en Nederlandse ondertiteling op deze schijf.

‘Bare Witness is een erotische thriller, waarbij het politieonderzoek naar de moord op een callgirl en de moordaanslag op de aankomende burgemeester met elkaar in verband staan. Dit nogal voorspelbare verhaal dient als kapstok voor een aantal erotische scènes.
Beeld- en geluidskwaliteit van deze voor de videomarkt bedoelde film zijn redelijk tot goed. Een trailer is het enige extraatje.