Why Him?

Laurens van der Molen
05-05-2017

6.8

Why Him? (Blu-ray)

Ned Fleming (Bryan Cranston) heeft zijn eigen papierbedrijf, dat het door alle nieuwe technologieën erg moeilijk heeft. Hij probeert dit te verbergen voor zijn vrouw Barb (Megan Mullally), zoon Scotty (Griffin Gluck) en dochter Stephanie (Zoey Deutch). De studerende Stephanie heeft een nieuwe relatie met Laird Mayhew (James Franco), een programmeur die door het maken van een game miljonair is geworden. Stephanie wil graag dat haar ouders en broertje haar vriend leren kennen en nodigt ze uit om Kerst bij hem thuis te vieren. Eenmaal aangekomen komt Ned erachter dat Stephanie en Laird al een stuk serieuzer zijn dan hij dacht en dat Laird niet de schoonzoon is die hij in gedachten had voor zijn dochter.

De film Why Him? is de nieuwste film van John Hamburg, bekend van films als Meet the Parents en Zoolander. Why Him? is een vrij voorspelbare komedie, maar door de uitstekende acteerprestaties van o.a.  Bryan Cranston en James Franco zeker de moeite waard. De kijker wordt door de ogen van Ned Fleming succesvol meegenomen in de wereld van de vreemde Laird Mayhew, die op jonge leeftijd rijk is geworden, maar nooit het gevoel van een echt gezin heeft gekend. Het huis van Laird is geweldig en zeker tijdens de rondleiding val je als kijker van de ene  verbazing in de andere. Het huis heeft zelfs zijn eigen versie van Siri, genaamd Justine, ingesproken door de actrice Kaley Cuoco. Hoewel Laird veel te hard zijn best doet, is vanaf het eerste moment al duidelijk dat hij een goede jongen is en een uitstekende partner voor Stephanie. De spanning tussen Laird en Ned voelt dan ook geforceerd aan en hoewel het bij tijden geestige situaties oplevert, is dit wel het zwakste punt van de film. Een leuke toevoeging aan de film is Gustav, gespeeld door Keegan-Michael Key, een zeer flamboyante manager en vriend van Laird, die bijna elke scène steelt waar hij in zit. De film is met zijn speelduur van 111 minuten misschien wat aan de lange kant voor een komedie, maar de uitstekende acteerprestaties en gemaakte keuzes door de regisseur zorgen ervoor dat de film nergens langdradig aanvoelt. Why Him? speelt zich grotendeels af tijdens Kerst en hoewel het niet overheerst, is het zeker een film die zeer geschikt is om tijdens de Kerstperiode te kijken.  Als je één van de hoofdrolspelers een warm hart toedraagt of zin hebt in een leuke, maar voorspelbare komedie, is Why Him? een uitstekende keuze. De film onderscheidt zich echter niet en zal voor de meeste filmliefhebbers dan ook eerder een titel zijn voor een keertje kijken dan een voor in de collectie.

Genre: Komedie
Jaar: 2016
Speelduur: 111 min
  • DTS-HD MA 7.1 - Engels
  • Dolby Digital 5.1 - Hindi
  • Dolby Digital 5.1 - Urdu
  • DTS 5.1 - Duits
  • DTS 5.1 - Frans
  • DTS 5.1 - Italiaans
  • DTS 5.1 - Japans
Ondertiteling: Nederlands, Duits, Engels, Frans, Hindi
Uitgever: 20th Century Fox Home Entertainment
EAN: 8712626098256

• Why Him? bloopers
  • 47 minutes op de plee
  • Waarom Gustav?
  • Barb Flemming: Supermoeder
  • Lou de Entertainer
  • Richard Blais, een gestoorde chef
  • Verwijderde scenes

De Blu-ray Disc-uitgave van Why Him? heeft de originele beeldverhouding van 1.85:1. Het High Definition-beeld heeft een 1080/24p-resolutie. De beeldkwaliteit is goed. De film is erg kleurrijk en dit komt goed terug in de transfer. De kleuren zijn mooi vol en springen van het scherm. Het zwartniveau is uitstekend en ook in de iets donkere scènes is alles uitstekend te volgen. Het grootste deel van de film speelt zich af in het gigantische huis van Laird en dit is erg mooi in beeld gebracht. De gezichten zien er erg natuurlijk uit en het beeld bevat geen storende beeldfouten. Why Him? bevat optionele Nederlandse ondertiteling die onderin het beeld wordt weergegeven.

De Blu-ray Disc-uitgave van Why Him? bevat een Engelstalige DTS-HD Master Audio 7.1-geluidstrack. Deze is van een goede kwaliteit. De dialogen zijn altijd duidelijk te verstaan door de daarvoor bestemde luidsprekers. De film bestaat voornamelijk uit dialogen, maar bijvoorbeeld tijdens het feest wordt de subwoofer goed gebruikt. De film zit vol met subtiele en minder subtiele omgevingsgeluiden. Vooral de stem van het huis, Justine, is erg goed gedaan en zorgt ervoor dat de kijker overtuigd raakt van de echtheid ervan. De soundtrack past prima bij de sfeer van de film en er is een speciale rol weggelegd voor de band KISS.

De Blu-ray Disc-uitgave van Why Him? laat de kijker vanuit een interactief menu kiezen voor de film, een scène, instellingen of voor de extra’s.

Bloopers (10 min.)
Een flink aantal bloopers die goed weergeven wat de sfeer op de set was. Leuk voor een keertje.

47 minutes op de plee (7 min.)
Een item over de lastigste scène van de film om op te nemen, omdat niemand zijn lach in kon houden. Leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen.

Waarom Gustav (4 min.)
Ongebruikte scènes van het karakter Gustav. Een aantal erg grappige scènes, maar begrijpelijk dat ze niet gebruikt zijn in verband met de lengte van de film.

Barb Fleming: Supermoeder (6 min.)
Ook van Barb zijn er een flink aantal scènes niet gebruikt, die hier alsnog te zien zijn.

Lou de Entertainer (4 min.)
Lou, de collega van Ned, had in de oorspronkelijke film ook meer te doen. Het karakter wordt gespeeld door Cedric the Entertainer en in deze extra krijgen we de scènes alsnog te zien.

Richard Blais, een gestoorde chef (2 min.)
Richard Blais, bekend van Topchef, heeft ook een kleine rol in de film. In deze extra zien we een aantal alternatieve versies van zijn scène.

Verwijderde scènes (31 min.)
Negen scènes die zijn ingekort of de film niet hebben gehaald. Hoewel de meeste van deze scènes zeer vermakelijk zijn, is de keuze om ze niet toe te voegen wel begrijpelijk. De film duurt namelijk al 111 minuten, wat aan de lange kant is voor een komedie.

Het audiocommentaar met filmmakers, John Hamburg, Ian Helfer en William Kerr. Een zeer informatief commentaar. De heren bespreken de uitdagingen van het filmen en het vinden van de juiste locatie, daarnaast geven ze gedurende het commentaar ook verschillende leuke feitjes van achter de schermen.

47 afbeeldingen van zowel achter de schermen als promotiemateriaal. Kan worden bekeken per stuk of door gewoon alles in 1x af te spelen.

Ned Fleming moet de nieuwe vriend van zijn dochter Stephanie ontmoeten. Deze Laird Mayhew is op jonge leeftijd miljonair geworden en heeft dan ook een kast van een huis, waar Ned en zijn gezin worden uitgenodigd om Kerst te vieren. Eenmaal aangekomen komt Ned erachter dat Laird niet de schoonzoon is die hij in gedachten had voor zijn dochter. Why Him? is een grappige, maar voorspelbare komedie. De acteerprestaties zorgen ervoor dat de film uiteindelijk de moeite waard is. De film speelt zich af tijdens Kerst en is dan ook een uitstekende keuze voor de Kerstperiode. De Blu-ray uitgave is uitstekend met een goede beeld- en geluidskwaliteit en een flink aantal leuke extra’s.  Why Him? is een aanrader voor liefhebbers van komedies, maar vooral leuk voor één keertje.