Now You See Me 2

19-12-2016

7.1

Now You See Me 2 (Blu-ray)

The Four Horseman (Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Dave Franco en Lizzy Caplan) zijn terug. Ze proberen de smet op hun blazoen wat op te poetsen. Met de hulp van FBI-agent Dylan Rhodes (Mark Ruffalo) willen ze een minutieus geplande opvoering uitvoeren met de hoop de corrupte zakenman Owen Case (Ben Lamb) aan te pakken. Maar het plan mislukt, waarvan Rhodes uiteindelijk ontmaskerd wordt als de handlanger van The Four Horsemen. Om hun reputatie te herwinnen worden ze door de rijke Walter Mabry (Daniel Radcliffe) gedwongen een enorm krachtige computerchip terug te stelen van Mabry’s voormalige zakenpartner, niemand minder dan Owen Case. Maar dan wacht hun een grote verrassing.

Now You See Me 2 is het vervolg op de succesvolle film Now You See Me uit 2013. Aan het eind van de eerste film was al duidelijk dat er geen afgeronde conclusie aan het verhaal zat. Met dat idee kon je al voelen dat er een vervolg aan zat te komen. Nu, drie jaar later, is er dan dat vervolg en worden de antwoorden die in het eerste deel opgeworpen werden min of meer beantwoord. Enkele verwarrende elementen, zoals de dubbele identiteit van de politierechercheur, zijn nog steeds aanwezig. Of wat nu precies de rol is van goochelshowpresentator Thaddeus Bradley, wederom vertolkt door Morgan Freeman. De goocheltrucs in de film blijven net zo fascinerend als in de eerste film. In het eerste deel overvallen The Horsemen een Franse bank vanaf een podium in Las Vegas. En tevens een verzekeringsambtenaar. Aan het einde hebben ze een fabelachtige verdwijntruc, terwijl het geld op het publiek neerdaalt. In dit Now You See Me 2 gebeurt de grote truc op een minder publiekelijke manier, maar is niet minder spectaculair. In dit tweede deel proberen The Four Horsemen het publiek te overtuigen dat ze eigenlijk niet de criminelen, maar de ‘good guys’ zijn. Ze proberen te laten zien dat alles wat ze doen voor het welzijn van het goede doel is. Ze proberen door middel van een verborgen waarheid hun reputatie op te vijzelen. Voor wie de eerste film al een tijdje – of helemaal niet – gezien heeft is er gelukkig een korte terugblik op het eerste deel. Mede omdat een belangrijke verhaallijn uit dat eerste deel een vervolg heeft in Now You See Me 2 is deze terugblik een welkome aanvulling. Doordat The Four Horsemen van de USA naar de Chinese stad Macau reizen krijgt dit deel een meer wereldse uitstraling. Er is ook meer actie en geweld dan voorheen. Sommige daarvan zijn heel fascinerend als er gelijktijdig de magie door de groep wordt toegepast. Bijna de gehele cast uit het eerste deel komt terug voor deel twee. Door de toevoeging van Daniel Radcliffe (Harry Potter) en Lizzy Caplan (Cloverfield) krijgt het verhaal tevens iets verfrissends. Voor wie Now You See Me goed vond zal dan ook genieten van dit nieuwe deel. Er zijn echter weinig nieuwe ideeën waarmee een nieuw publiek aangeboord zal worden.

Genre: Actie, Komedie, Thriller
Speelduur: 129 min
Verpakking: Steelbook
  • Dolby Atmos - Engels
  • Dolby TrueHD 7.1 - Engels
Uitgever: Belga Films
EAN: 5412370880499

• Audiocommentaar door de regisseur
  • The art of the ensemble
  • You can’t look away
  • Bringing magic to life
  • The horsemen return
  • On-set diary

De Blu-ray Disc-uitgave van Now You See Me 2 heeft een beeldverhouding van 2.40:1. Dit is een heel lichte afwijking op de originele beeldverhouding van 2.35:1. Het High Definition beeld heeft een 1080/24p-resolutie. Dit betekent dat het beeld progressief is opgebouwd uit 1920*1080 beeldpunten en dat de beeldsnelheid 24 beelden per seconde is (de originele filmsnelheid). Voor de encodering is gebruik gemaakt van de MPEG-4 AVC video codec. Deze Blu-ray Disc-uitgave bestaat uit een 50 GB dubbellaagse disk.

Deze digitale transfer ziet er in de regel prima uit. De scherpte en detaillering zijn bijzonder goed. Tenminste, zolang er sprake is van voldoende licht. Bij momenten met weinig licht is het schaduwdetail niet optimaal en is er best veel ruis. Dit gaat ietwat ten koste van het detail. Maar zelfs op dit momenten is het nog wel voldoende. De kleuren zijn wat aan de ingetogen kant en bij momenten wordt er flink gebruik gemaakt van filters. Afgezien van de soms middelmatige kwaliteit bij weinig licht is de transfer in het algemeen van goede kwaliteit.

Now You See Me 2 wordt ondersteund door een Dolby TrueHD 7.1-audiotrack (24-bit/48kHz) met Dolby Atmos-extensie. De film kent meer dan genoeg mogelijkheden om zich van zijn beste kant te laten zien. Het geluid is eigenlijk consistent goed en bij momenten zelfs zeer goed. De muziek neemt ook een passende rol in binnen het geheel. Ook bij momenten van veel geluidsgeweld krijgen de dialogen een juiste prioriteit. Er is daarnaast geen sprake van tekortkomingen in het geluidsbeeld.

Vanuit het hoofdmenu zijn er een aantal extra’s te bekijken. Deze zijn allemaal in HD. Ze zijn voorzien van Dolby Digital 2.0 audio (192 kb/s) en Nederlandse ondertiteling. De extra’s worden hieronder nader omschreven.

Audiocommentaar door de regisseur
Een commentaar op de film ingesproken door de regisseur. Als je de tijd ervoor hebt, ga je hier de meeste diepgang vinden.

The art of the ensemble (21 min.)
De film heeft een grote cast en deze gaat erover hoe je met zo’n grote groep tot een goede film komt.

You can’t look away (17 min.)
De vorige en ook deze film is ook een visueel spektakel. Hier wordt dieper ingegaan op hoe de film eruitziet.

Bringing magic to life (16 min.)
Magie speelt een belangrijke rol in beide films. Hier volgt een soort filosofische beschouwing over de wonderen der magie.

The horsemen return (16 min.)
Dit tweede deel had natuurlijk een nieuw verhaal nodig en hier gaat het over hoe dit verhaal tot stand is gekomen en waar het in dit tweede deel allemaal om draait.

On-set diary (19 min.)
We krijgen hier een kijkje op de set en leren zo meer over diverse aspecten rondom de film.

Trailer (2 min.)
Een trailer van de hoofdfilm.

The Four Horseman zijn terug. Ze proberen de smet op hun blazoen wat op te poetsen. Met de hulp van FBI-agent Dylan Rhodes willen ze een minutieus geplande opvoering uitvoeren met de hoop de corrupte zakenman Owen Case aan te pakken. Voor wie Now You See Me goed vond zal dan ook genieten van dit nieuwe deel. Er zijn echter weinig nieuwe ideeën waarmee een nieuw publiek aangeboord zal worden. De BD-uitgave heeft een ruim voldoende beeld- en uitstekend geluidkwaliteit. Daarnaast is er een leuke verzameling aan extra’s inbegrepen.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Belga Films.