Sisters

Laurens van der Molen
04-10-2016

7

Sisters (Blu-ray)

Maura (Amy Poehler) en Kate (Tina Fey) zijn zussen, maar erg verschillend. Waar Maura heel verantwoordelijk is en altijd aan anderen denkt is Kate juist een echt feestbeest en kan ze geen enkele baan voor lang vasthouden. De twee wonen in andere steden in Amerika, maar wanneer blijkt dat hun ouders hun ouderlijk huis willen verkopen, gaan de twee samen naar Orlando om hun kamers leeg te ruimen. Nu ze terug zijn op hun oude kamers denken ze na over waar ze nu staan in het leven en besluiten ze om nog één keer een van hun befaamde feestjes te geven waar ze op de middelbare school om bekend stonden. Het enige verschil is nu echter dat Maura helemaal los mag gaan en Kate de verantwoordelijke moet zijn die iedereen helpt en zelf niet drinkt. Ze nodigen al hun oude klasgenoten uit, maar lukt het om het oude gevoel te recreëren?

Sisters is de nieuwste film met Tina Fey en Amy Poehler samen in de hoofdrol. De twee zijn zeer goede vriendinnen en versterken elkaar. Hoewel ze er niet hetzelfde uitzien, zijn ze erg overtuigend als zussen. Liefhebbers van Saturday Night Live (SNL) zitten bij Sisters goed, want Tina Fey en Amy Poehler, die beiden ook zeer actief zijn geweest voor Saturday Night Live hebben de cast gevuld met erg veel van hun tegenspelers uit het sketchprogramma. Ook het script is verzorgd door één van de belangrijkste schrijfsters van Saturday Night Live, namelijk Paula Pell, die het verhaal heeft gebaseerd op de relatie tussen haar en haar zus en veel inspiratie heeft gehaald uit hun dagboeken.  Hoewel deze mensen allemaal erg grappig zijn (iets wat vooral goed terug te zien is in de improvisatie in de extra’s) zijn het niet per se goede acteurs. Dit is vooral aan het begin van de film af en toe duidelijk te zien. Gelukkig gaat het hier om een komedie en niet om een drama, dus de soms mindere acteerprestaties zijn niet al te storend. De film is erg grof en de dames schelden er op los, het is dan ook geen film geschikt voor jonge kinderen. De Blu-ray-uitgave bevat een extra genaamd ‘A teen movie for adults’ en dit omschrijft de film perfect. Het feest beslaat het grootste deel van de film en is zeer herkenbaar uit de bekende tienerfeestfilms. Sisters laat alleen zien hoe dit soort feestjes door volwassenen worden gevierd en dit levert erg leuke situaties op. Zoals eerder aangegeven zit de film vol met SNL-sterren, maar verrassend genoeg is de leukste bijrol voor WWE-ster John Cena. Hij speelt de drugsdealer die de zussen van drugs voorziet en doet dit op een zeer komische en droge manier. Liefhebbers van SNL en Tina Fey en Amy Poehler kunnen de film met een gerust hart kijken en zullen zich twee uur lang vermaken. Als je niet van deze humor houdt, zal deze film je mening niet veranderen. Sisters zal geen klassieker worden in het genre, maar is een leuk tussendoortje.

Genre: Komedie
Speelduur: 118 min
Beeldverhouding: 2.39:1 anamorf
  • DTS-HD MA - Engels
  • Dolby Digital 5.1 - Catalaans
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, En vele andere
EAN: 5053083067717

• Extended Scenes
  • Gag Reel
  • The Improvorama
  • How to Throw a Party
  • Grown up Parties Suck
  • The Alex Chronicles
  • The Kate and Pazuzu Chronicles
  • A Teen Movie…For Adults
  • The Original Sister
  • Pool Collapse VFX

De Blu-ray Disc-uitgave van Sisters heeft de originele beeldverhouding van 2.39:1. Het High Definition-beeld heeft een 1080/24p-resolutie. De beeldkwaliteit is goed. De film is erg kleurrijk en dit komt goed terug in de transfer. De kleuren zijn mooi vol en springen van het scherm. Een groot deel van de film speelt zich ‘s nachts af tijdens het feest, maar alles is altijd goed te volgen. Het zwartniveau is dan ook uitstekend. Veel van de feestgangers hebben kleren aan met erg schreeuwende en felle kleuren, dit ziet er allemaal erg goed uit. De gezichten zien er erg natuurlijk uit en het beeld bevat geen storende beeldfouten. Sisters bevat Nederlandse ondertiteling die onderin het beeld wordt weergegeven.

De Blu-ray Disc-uitgave van Sisters bevat een Engelstalige DTS-HD Master Audio 5.1-geluidstrack. Deze is van een goede kwaliteit. Het eerste deel van de film is rustig, maar in het tweede deel heeft de geluidstrack het druk. Of er nou harde muziek of ontploffingen te horen zijn, de dialogen zijn altijd goed te volgen door de daarvoor bestemde luidsprekers. Omgevingsgeluiden zijn de hele film door subtiel te horen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de omroepberichten in de supermarkt terwijl Maura en Kate bezig zijn met inkopen doen voor het feest. De subwoofer heeft vooral een rol tijdens het tweede deel van de film en is hier af en toe erg duidelijk aanwezig. De soundtrack past goed bij de film en bestaat uit aardig wat instrumentale muziek en jaren-80-hits.

De Blu-ray Disc-uitgave van Sisters laat de kijker vanuit een interactief menu kiezen voor de film, een scène, instellingen of voor de extra’s.

Deleted Scenes (18 min.)
Er zijn negen deleted scenes aanwezig. Die zijn grappig, maar het is goed dat ze zijn verwijderd, omdat de film nu al aan de lange kant is.

Extended Scenes (17 min.)
Ook hier negen scenes die verwijderd zijn uit de film, voornamelijk omdat ze te lang doorgaan. Ook hier is het een verstandige keuze geweest, maar leuk om een keertje te zien.

Gag Reel (3 min.)
De bekende bloopers, met zoveel komedietalent bij elkaar zou je verwachten dat er tijdens de productie van de film meer bloopers zouden zijn gemaakt, maar degene die hier zijn, te zien zijn erg leuk om te zien

The Improvorama (9 min.)
Als er iets is waar de acteurs van SNL goed in zijn, dan is het wel improvisatie. In deze feature is dit uitstekend terug te zien.

How to Throw a Party (2 min.)
Nog meer improvisatie, maar nu bij een specifieke scène waar Maura en Kate langsgaan bij hun lesbische vriendinnen om tips te krijgen voor het feest. Erg grappig, maar had bij de vorige feature toe kunnen worden gevoegd.

Grown-Up Parties Suck (5 min.)
Improvisatie voordat het feestje op gang komt. Geeft een goed beeld van het ‘saaie’ leven dat de gasten leven nu ze allemaal volwassen zijn.

The Alex Chronicles (3 min.)
Bobby Moynihan, bekend van SNL, is door heel de film door erg grappig, uit deze feature blijkt dat er ook nog aardig wat scènes met hem zijn opgenomen die uiteindelijk niet zijn gebruikt.

The Kate and Pazuzu Chronicles (2 min.)
Tina Fey en John Cena op hun best. De twee improviseren erop los en proberen diverse dingen uit waar helaas alleen de scène die in de film zit van is overgebleven.

A Teen Movie…For Adults (10 min.)
Interviews met cast en crew over het verhaal en het opnemen van de film. Leuk om een keertje te bekijken.

The Original Sister (7 min.)
Een feature die schrijfster Paula Pell in de spotlight zet en waarin ze vertelt dat haar dagboek en dat van haar zus de inspiratie waren voor de film.

Pool Collapse VFX (1 min.)
Een zeer korte blik op de special effects van een belangrijk scène van de film

Het audiocommentaar met de regisseur Jason Moore, schrijfster Paula Pell en actrices Tina Fey en Amy Poehler. Zoals te verwachten is het commentaar zeer vermakelijk en vallen ze eigenlijk nooit stil. Ze vertellen veel over het opnemen van de film en ook over hoe ze zelf vroeger waren.

Maura en Kate moeten hun kamers in hun ouderlijk huis leegruimen omdat het huis wordt verkocht. De zussen zijn het hier niet mee eens en besluiten om als een soort afscheid nog één keer een groot feest te organiseren. Ze nodigen al hun oude vrienden van de middelbare school uit, maar lukt het om het gevoel van vroeger terug te vinden? Sisters heeft Tina Fey en Amy Poehler in de hoofdrol en de dames hebben daarnaast veel van hun collega’s van Saturday Night Live opgetrommeld om in de film mee te spelen. Het eindresultaat is een film met misschien niet de beste acteurs, maar wel met erg veel grappige momenten. Sisters is een erg leuke film, maar zal geen klassieker worden in het genre. De Blu-Ray Disc-uitgave is erg geslaagd met een flink aantal extra’s en een erg goede beeld- en geluidskwaliteit. Liefhebbers van Tina Fey en Amy Poehler kunnen de film met een gerust hart kopen, indien je niet van deze humor houdt gaat deze film dit niet veranderen.