Right Kind of Wrong, the

02-07-2014

5.5

Right Kind of Wrong, the (Blu-ray)

Leo Palamino (Ryan Kwanten) had graag schrijver willen worden. Het is hem wis en waarachtig genoeg gelukt een boek klaar te krijgen, maar toen een van de grootste uitgevers in het land dit wilde publiceren onder voorwaarde van het doorvoeren van wijzigingen, kon de eigengereide Leo dit niet accepteren. Zo kwam het dat hij werd veroordeeld tot een carrière als bordenwasser. Gelukkig in goed gezelschap van zijn collega Mandeep (Raoul Bhaneja), met wie hij vrienden is geworden. Ook vind Leo steun bij zijn beste vriend Neil (Will Sasso). Een beetje steun kan hij namelijk wel gebruiken, want zijn vriendin Julie (Kristen Hager) is net bij hem weg. Alsof dat nog niet erg genoeg is, heeft ze een populaire blog geschreven waarin ze hun privéleven volledig openbaar maakt en alle slechte en beschamende kanten van Leo in de schijnwerpers zet. Het leven van Leo verandert wanneer hij Colette (Sara Canning) tegen het lijf loopt. Er is alleen een klein probleempje… Ze trouwt die dag met de ogenschijnlijk perfecte ‘made man’ Danny (Ryan McPartlin). Leo laat zich echter niet zomaar uit het veld slaan en zet alles op alles om de pas getrouwde Colette voor zich te winnen.

De poster van The Right Kind of Wrong verraad eigenlijk alles al. Het heeft de typische uitstraling van een standaard romantische komedie en dat is dan ook exact wat je krijgt. De film is van begin tot eind uitermate voorspelbaar, maar biedt daarmee misschien wel precies wat genreliefhebbers verwachten. Ryan Kwanten (True Blood) heeft een charmante, jongensachtige uitstraling. Dat het zo makkelijk is om hem sympathiek te vinden en zijn mannelijke ‘tegenstander’ een akelige gladjakker, maakt dat je jezelf in ieder geval al snel zult vinden aan de kant van de hoofdrolspeler. Het zijn echter vooral de spelers die de bijrollen invullen die zorgen voor de nodige hilariteit. De jonge kindjes van Leo’s Indiase collega zijn behoorlijk bijdehand. En toegegeven – hoewel cliché – net iets te bijdehandse kindjes zijn altijd grappig. Meer op parodiërende wijze zijn Danny en zijn vrienden een bijzonder stel. Ze hebben allemaal van die perfecte rechthoekige gezichten en zijn hun hele leven gruwelijk verwend en daardoor een beetje wereldvreemd. Als je door je wederhelft lichtelijk beïnvloed wordt om deze prent te moeten gaan bekijken, dan is er gelukkig nog een pluspunt. De omgeving waarin de film is opgenomen is werkelijk prachtig. De makers hebben zich dit beseft, want de mooiste vergezichten komen voortdurend voorbij. Dit draagt ook bij aan de sprookjesachtige en compleet over-the-top onrealistische feel-good sfeer van de film. Om in de termen van The Right Kind of Wrong the blijven: als het dan fout moet, dan maar meteen goed fout.

Genre: Komedie, Romantiek
Speelduur: 97 min
Uitgever: Entertainment One
EAN: 8713045242237

De Blu-ray Disc-uitgave van The Right King of Wrong heeft de originele beeldverhouding van 2.35:1. Het High Definition beeld heeft een 1080p/24p resolutie. Dit betekent dat het beeld progressief is opgebouwd uit 1920*1080 beeldpunten en dat de beeldsnelheid 24 beelden per seconde is (de originele filmsnelheid). Voor de encodering is gebruik gemaakt van de VC-1 codec. Deze Blu-ray Disc-uitgave bestaat uit een 25 GB enkellaagse disk.

Wat een kleuren. Dit is echt het eerste dat opvalt aan deze beeldpresentatie van The Right Kind of Wrong. De verzadiging stijgt tot recordhoogte. De lucht is blauwer dan blauw en het bos groener dan groen. Daarnaast hangt er een permanente warme, gele gloed over de hele film. Dit kan geen toeval meer zijn en is ongetwijfeld zo bedoeld door de makers. Hoewel de kleuren dus niet realistisch zijn, leidt dit niet tot puntenaftrek. De scherpte en detaillering zijn bovendien uitstekend. Ongeacht de omstandigheden is de hoeveelheid (schaduw)detail in het beeld gewoon heel goed. Ook zijn er geen defecten van wat voor soort dan ook te bespeuren. Gewoon een prima presentatie.

Deze BD-uitgave van The Right Kind of Wrong bevat een Engels gesproken DTS-HD Master Audio 5.1-track (124bit/48kHz) track. Dialoog voert de boventoon in deze film en is altijd goed verstaanbaar. Daarnaast zijn er hier en daar genoeg momenten om wat meer te doen met het geluid en deze worden met beide handen aangegrepen. Daar waar dit kan is er sprake van voldoende directionele effecten die zorgen voor de nodige ruimtelijkheid. Tot slot komt de muziek mooi gespreid uit de speakers en zo de kamer binnen. Een consistent geheel van prima kwaliteit.

Na het starten van de disk starten een aantal trailers en kun je de film starten vanuit het hoofdmenu. Er zijn geen extra’s opgenomen.

Leo zijn relatie is op de klippen gelopen en zijn ex hangt al hun vuile was buiten middels een steeds populairder wordend blog. Leo laat zich hierdoor niet zomaar uit het veld slaan en heeft zijn zinnen gezet op een nieuwe vlam. Er is alleen een klein probleempje, hij ontmoet haar op een bruiloft… Die van haar. The Right Kind of Wrong heeft een onwijs toepasselijke titel. Het is een romantische komedie die alle regels van het genre volgt. Daarmee verrast de film nergens, maar biedt wel precies wat de kijker ervan verwacht. Kortom: op een goede manier fout. De BD-uitgave is goed verzorgd met uitstekende beeld- en geluidskwaliteit. Wel moet je het stellen zonder extra’s.