Robbie Williams: One night at the Palladium

04-02-2014

8

Robbie Williams: One night at the Palladium (Blu-ray)

Robbie Williams is terug van weggeweest. Hij is getrouwd en heeft een kind en intussen ook een nieuw (en succesvol) album: Take the crown (daarna heeft hij nog ene nieuw album, namelijk Swing both Ways, waarvan dit concert een live-registratie is). Opnieuw scoort hij hit na hit. Ook is hij teruggegaan naar zijn “swinging”-periode en heeft hij opnieuw een dergelijk concert gegeven als destijds in de Royal Albert Hall, maar nu in The Palladium. Voorzien van bekende en nieuwe hits, en vergezeld van vele gastartiesten (zoals Lily Allen, zijn eigen vader en zelfs Miss Piggy!) doet Robbie een nieuwe gooi naar de titel van King of Swing. De vraag is nu: kan hij het vorige succes evenaren of zelfs overtreffen?

Wie kent superster Robbie Williams nu niet? Robbie is ooit lid geweest van de boyband Take That maar is vooral bekend geworden als soloartiest. Hij heeft vele internationale hits en successen op zijn naam staan en is ook bekend van zijn ruige uiterlijk en wilde levensstijl. Hij kan echter ook de ultieme gentleman zijn en die combinatie maakt hem tot een zeer interessant persoon en veelzijdig artiest. Zijn bekende nummers zijn o.a. “Feel”, “Angel”, “She’s the one”, “Let me entertain you”  maar ook “Rock DJ” met een zeer controversiële videoclip waarin Robbie een strip act uitvoert waarbij hij zich letterlijk tot op het bot uitkleedt. De concerten van Robbie zijn ook zeer beroemd, met als hoogtepunt “Live at Knebworth”, wat tevens de laatste echte piek was voordat Robbie een periode rust nam. In die succesvolle tijd heeft Robbie ook een zeer succesvolle ode aan “The Rat Pack” (bestaande uit o.a. Frank Sinatra, Dean Martin en Sammy Davis Jr.) gemaakt met zijn album “Swing when you’re winning”. Daarbij hoorde ook het zeer succesvolle concert in de Royal Albert Hall in Londen in 2005. Het nummer “Mr. Bojangles” werd een groot succes en Robbie werd erom bekend dat hij zo lid had kunnen worden van de groep als The Rat Pack nog had bestaan.
Voor fans van Robbie Williams is dit concert echt genieten. Je merkt dat hij weer volledig in vorm is; hij is ontspannen, charmant en zit vol met grappigheden. En niet onbelangrijk: hij klinkt geweldig. Hij heeft een geweldige energie op het podium en ondersteund door zijn band van de Take the Crown-tour weet hij weer geweldige songs af te leveren. Hij heeft een paar grappige en ontroerende gastoptredens die de kwaliteit van dit concert naar een hoger plan tillen. Dit concert is geweldig om meerdere keren van te genieten, en is een waardige opvolger van Live at The Albert. Robbie Williams is zeker weer terug, en dit keer zeker ook weer als King of Swing!

Regisseur

-

Acteurs

Genre: Concert
Speelduur: 77 min
Resolutie: 1920 x 1080i
Beeldverhouding: 1.78:1 HD niet anamorf
  • Dolby TrueHD 5.1 - Engels
Uitgever: A-Film
EAN: 8716777949214

• Take The Palladium - Behind The Scenes Featurette
  • Fotoboekje

Robbie Williams: One night at the Palladium heeft op Blu-ray Disc een 1080i transfer meegekregen in het originele beeldformaat van 1.78:1. Dat is niet opvallend, aangezien dit concert oorspronkelijk voor (HD)TV doeleinden is gefilmd. De transfer heeft een AVC-codering meegekregen op een 50GB Blu-ray Disc.
Over het algemeen krijgt de transfer een voldoende. Kleuren zijn warm en natuurlijk, contrast en zwartniveau is erg goed. Wel zit de scherpte er best vaak wat naast, maar dat kan door het ontbreken van een progressief signaal komen. Verder heeft de transfer geen compressiefouten of andere beschadigingen. Een degelijke transfer die de fans van concerten zeker tevreden zal stellen. Wel dien je over een Blu-ray speler en HDTV te beschikken die het interlaced-signaal goed kan verwerken, anders zul je wel wat lasten hebben van flikkeringen en strepen.

Robbie Williams: One night at the Palladium heeft drie geluidsopties, alledrie in de Engelse taal: Dolby Digital Stereo, Dolby TrueHD 5.1 en DTS-HD MA 5.1. Voor wie denkt dat de stereo-track het onderspit delft tegenover het lossless geweld komt wellicht bedrogen uit. De stereo-track heeft dan niet de ruimtelijke ervaring van de surround-tracks, maar heeft zeker een goede kwaliteit. De muziek komt mooi verspreid uit de voorste speakers en heeft een mooie spreiding. De audiotrack klinkt helder en warm.
Tussen de twee lossless surround-tracks is er nauwelijks verschil. De TrueHD-track heeft iets meer bas in de track en klinkt daardoor iets warmer dan de DTS-HD MA-audiotrack. Echter is dit verschil minimaal en klinken ze beide geweldig. De spreiding over de voorste speakers is erg mooi en de omgevingsgeluiden komen uit de surround-speakers. Daarnaast worden die ook opgevuld met de muziek die je hoort en dat klinkt erg mooi; alsof je zelf aanwezig bent bij het concert. Deze drie audiotracks zijn absoluut geweldig en geven genoeg keuze om een geweldige beleving te krijgen van dit concert.

Robbie Williams: One night at the Palladium wordt in een standaard keepcase gebracht met daarin een boekje met mooie kleurenfoto’s van het concert. Een aangename extra aangezien dit soort zaken tegenwoordig steeds minder vaak worden meegeleverd. Een prima presentatie.

Take The Palladium - Behind The Scenes Featurette (HD, 13 min.)
Op de Blu-ray Disc is als extra een korte documentaire toegevoegd. Het volgt de productie van het concert en laat de ontmoetingen zien tussen de bandleden en de gasten, oefeningen en het toeleven naar de uiteindelijke avond. Zeer vlot gebracht en erg informatief en leuk om te zien. Helaas is deze featurette niet ondertiteld.

Robbie Williams heeft met zijn concert One night at the Palladium weer zijn Swing te pakken! De Blu-ray Disc heeft een puike presentatie van dit concert: een degelijke beeldkwaliteit, meerdere lossless audiotracks en een paar leuke extra's waaronder een mooi boekje met foto's van het concert. Een aanrader!

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door A-Film Home Entertainment.