Wedding Daze

10-03-2008

4.4

Wedding Daze (DVD)

Anderson (Jason Biggs) is helemaal klaar om zijn hart aan zijn perfecte vriendin (Audra Blaser) te geven… maar het moment dat hij haar op hilarische wijze een aanzoek doet, valt zij pardoes dood voor hem neer. Anderson blijft als een gebroken mens achter en bekommert zich nergens meer om. Zijn beste vriend Ted (Michael Weston) drukt ‘m een jaar later op het hart dat het nu wel weer tijd is om van het leven te genieten en te gaan daten. Dat advies ziet de verslonsde Anderson helemaal niet zitten. Midden in de lunchroom waar ze zitten vraagt Anderson de eerste vrouw die hij ziet, de serveerster Katie (Isla Fisher), ten huwelijk. Tot zijn grote verbazing zegt Katie meteen ja! Katie heeft hiervoor zo haar eigen redenen. Een beetje verdwaasd over hun eigen handelen, proberen Anderson en Katie er het beste te maken. Maar als je de ouders van je aanstaande niet kent, is dat vragen om problemen ….

Wedding Daze, of The Pleasure Of Your Company zoals de film in Amerika heet, is een lekker gekke romantische comedy die laat zien dat liefde erg weinig met perfecte planning te maken heeft. Bestaat er zoiets als liefde op het eerste gezicht? Kun je verliefd worden op de eerste de beste man of vrouw die je tegenkomt en pardoes ten huwelijk vraagt? In deze romantische comedy laten Anderson en Katie zien dat voor een huwelijk geen jarenlange relatie nodig is. Of toch wel? Het verhaal, dat door regisseur Michael Ian Black geschreven is, begint op een leuke frisse manier met absurde humor. De wijze waarop Anderson zijn vriendin een aanzoek doet… geen wonder dat ze dood neervalt. Ook daarna blijft de film leuk, totdat de toon iets serieuzer wordt als Anderson en Katie gaan samenwonen en elkaar beter leren kennen. De bezoekjes aan de wederzijdse ouders geven weer stof voor humoristische scènes. Een van de leukste scènes is wanneer de hele familie in de cel zit. Hoe ze daar terecht komen? Dan moet je film gaan kijken. Hoofdrolspeler Jason Biggs is in de komische films geen onbekende, denk aan films als American Pie 1 & 2 en American Wedding. Ook Isla Fisher heeft in andere komische relatiefilms gespeeld, zoals bijvoorbeeld The Wedding Crashers. Beide hebben in deze film een frisse, geloofwaardige onderlinge chemie in hun bloeiende relatie. Leuke ondersteunende rollen zijn er van Joanna Gleason, Edward Herrmann, Joe Pantolino, Chris Diamantopoulus en Michael Weston. Wedding Daze is een geinige romantische komedie met een vlot, lichtvoetig verhaal. Geen opzienbarende vernieuwende film, maar wel leuk als een romantisch tussendoortje.

Genre: Komedie/Humor, Romantiek
Speelduur: 87 min
Uitgever: RCV Home Entertainment
EAN: 8713045213671

Het oorspronkelijke filmbeeld heeft een beeldverhouding van 1.85:1 en staat ook zo anamorf op de DVD. De beeldkwaliteit is prima. Kleuren zien er natuurlijk en goed verzadigd uit. De scherpte en detaillering van het beeld zijn ruim voldoende. Het is een nieuwe film, dus het beeld is vrij van ongerechtigheden. In lichte mate is wat beeldruis te zien, maar dit stoort eigen niet. Kortweg, een nette transfer. De film is verdeeld in 10 tracks. De optionele ondertiteling (wit) is duidelijk en staat netjes geplaatst in het beeld.

De originele Engelstalige soundtrack is in Dolby Digital 5.1 (bitrate 384 Kb/s) op de DVD gezet. De nadruk van de soundtrack ligt op de voorste kanalen. De dialogen komen prima verstaanbaar uit de centerspeakers. Het merendeel van de filmgeluiden eveneens. De muziek heeft een goed stereobeeld en komt voornamelijk uit de frontspeakers. De surrounds worden nauwelijks gebruikt en geven heel subtiel en zeer zacht achtergrondgeluiden weer. Het LFE kanaal wordt niet gebruikt.

De DVD start met drie verplicht te kijken promotietrailers van andere RCV uitgaven. Daarna start de film direct. Een menuscherm is niet aanwezig.

Wedding Dazel, ofwel The Pleasure Of Your Company is een leuke romantische komedie, waarin een jongeman, nog niet helemaal over het verdriet van een verlies heen, pardoes een serveerster ten huwelijk vraag. Tot zijn verbazing zegt ze ook nog ja. Daarna beginnen de moeilijkheden pas. De hoofdrollen worden gespeeld door Jason Biggs en Isla Fisher. De kwaliteit van beeld en geluid van deze uitgave van RCV zijn prima in orde. Deze uitgave heeft geen extra’s.