Desperate Housewives - Seizoen 3

14-11-2007

8.1

Desperate Housewives - Seizoen 3 (DVD)

De inmiddels bekende straat Wisteria Lane is wederom het toneel van intriges, mysteries, leugens, roddels en achterklap. De straat wordt bewoond door enkele kleurrijke types met allemaal hun eigen levens vol met de bovenstaande zaken. De dames Bree Van De Kamp (Marcia Cross), Gabrielle Solis (Eva Longoria), Susan Mayer (Teri Hatcher), Lynette Scavo (Felicity Huffman) en Edie Britt (Nicollette Sheridan) maken weer het nodige mee. Hun levens lijken in eerste instantie perfect met hun mooie huizen, auto’s en perfecte relaties. Bij nadere bestudering leren we echter dat elk huisje zijn kruisje heeft en dat is zeker het geval in het leven van de dames. Elk van hen heeft de nodige problemen het hoofd te bieden en elk doet dit op haar eigen manier. Het derde seizoen van Desperate Housewives gaat verder waar de eerste twee ophielden en staat weer garant voor veel kijkplezier.

In 2004 verscheen Desperate Housewives voor het eerst op televisie in Amerika. Het eerste seizoen sloeg in als een bom en miljoenen mensen volgde de show en het land verkeerde wekenlang in schok over deze nieuwe en baanbrekende serie. De verwachtingen voor het tweede seizoen waren dan ook hooggespannen en naar later bleek, te hoog. Dit seizoen kon de verwachtingen niet helemaal waar maken en de kijkcijfers liepen dan ook terug. Toch was dit tweede seizoen nog altijd erg genietbaar, zeker voor de fans. Nu is dan het hier besproken derde seizoen op DVD verschenen en we kunnen zeggen dat de show zijn richting weer heeft gevonden. De verwachtingen waren deze keer wat minder hoog en de makers hebben weer genoeg zaken in de afleveringen weten te stoppen om de fans weer een heel seizoen aan de buis gekluisterd te houden. Hoewel dit seizoen nog altijd niet het niveau haalt van het openingsseizoen zit er weer het nodige drama, humor en vooral mysteries in de afleveringen. Het verhaal gaat verder waar seizoen twee ophield en aan het einde van dit seizoen konden we zien hoe Susan’s vriend Mike werd overgereden door een auto. Hij ligt nu in het ziekenhuis en wel in een coma. Terwijl zij trouw dagelijks aan zijn bed de wacht houdt, ontmoet ze in het ziekenhuis een man genaamd Ian. Ook haar vriendinnen maken weer het nodige mee en vooral het eerste gedeelte van het seizoen draait grotendeels om Bree en haar verloofde Orson. Deze man blijkt een duister verleden te hebben en we komen het nodige te weten over hem en zijn verleden. Deze verhaallijn wordt echter rond de helft van het seizoen opgehelderd en het personage van Bree verdwijnt dan zelfs uit de show. Dit was nodig omdat actrice Marcia Cross problemen had met haar zwangerschap en verplicht werd tot bedrust. De tweede helft van het seizoen wordt dan ook opgevuld door de overige karakters. Zo zijn we getuige van de problemen in het huwelijk van Gabrielle en Carlos en lijken de twee dan toch echt te gaan scheiden. Lynette moet zien om te gaan met de dochter van haar man Tom en vooral ook met haar moeder, de ietwat vreemde Nora. Tot slot is er nog Edie, maar dit karakter krijgt niet zoveel te doen als de anderen. Tegen het einde van het seizoen komt ze wat meer in beeld wanneer ze zich inlaat met de man van één van haar vrienden. De actrices die deze rollen neerzetten hebben over de jaren de nodige prijzen gewonnen met hun optredens en ook deze keer zijn ze weer erg in vorm. De onderlinge chemie is nog altijd uitstekend en zij weten de soms bizarre gebeurtenissen van hun karakters doodserieus en overtuigend over te brengen.
Het derde seizoen bestaat uit 23 afleveringen die allemaal te vinden zijn in deze uitgave, verdeeld over zes schijven. Het derde seizoen zal de fans zeker tevreden houden en is een verbetering ten opzichte van het voorgaande seizoen. De makers hebben hun richting weer gevonden en we zijn weer getuige van de nodige bizarre ontwikkelingen.

Genre: Drama, Komedie/Humor, TV
Speelduur: 930 min
Verpakking: Duo Slimcase (3x)
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Italiaans, Spaans, En vele andere
Uitgever: Buena Vista / Touchstone
EAN: 8717418140502

• Bloopers
  • Op De Set Met Eva
  • Daar Komt De Bruid
  • Amas De Casa Desesperadas
  • Wanhopige Momenten
  • De Favoriete Scènes Van Ontwerper Marc Cherry

De beeldkwaliteit van het derde seizoen is vergelijkbaar met die van de voorgaande en dit betekent weer erg goede transfers. De show wordt uitgezonden in High Definition en het beeld is dan ook haarscherp met veel detail. Er is soms de nodige grain aanwezig maar dit leidt niet af. De kleuren ogen fel, natuurlijk en de verzadiging is uitstekend. Ook contrast, zwartniveau en schaduwdetail zijn dik in orde. Naast de grain zien we hier en daar wat edge enhancement opduiken, maar ook dit werkt niet storend. In een enkele aflevering zijn er wat compressiefouten te zien, maar dit blijft beperkt tot een minimum. Wederom een prima beeldkwaliteit die zich kan meten met veel bioscoopfilms.
De afleveringen zijn verdeeld in 10 hoofdstukken en de optionele ondertiteling is duidelijk te lezen, maar staat veel te hoog in het beeld.

Ook het geluid is vergelijkbaar van kwaliteit met die van de voorgaande uitgaven. De Dolby Digital 5.1 tracks (384 kb/s) laten een geluidsbeeld horen dat zich concentreert op de voorste kanalen, maar dit is voornamelijk toe te schrijven aan de show zelf. De serie bestaat namelijk voornamelijk uit dialoog en actie of effecten zal je hier niet tegenkomen. De achterkanalen laten soms wat omgevingsgeluiden horen en wat lichte muziek, maar hebben verder niet veel te doen. Ook het LFE kanaal wordt niet veel gebruikt. Voor is er een mooi breed en vol geluid te horen met een goede scheiding van de kanalen. De dialogen komen netjes uit het middenkanaal en de voorkanalen worden gebruikt voor de muziek en overige geluiden. Hier is een mooi stereogeluid te horen. De tracks klinken verder mooi helder en beschadigingen of ruis zijn niet aanwezig.

De fraai vormgegeven menu's worden anamorf weergegeven in het formaat 1.78:1 en het achtergrondgeluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

De meeste extra’s van deze uitgave zijn te vinden op schijf zes, maar ook disc 3 herbergt wat extra’s. Disc 1 begint met enkele trailers van andere Buena Vista uitgaven. Let op: de extra’s bevatten de nodige spoilers!

Disc 3

Op De Set Met Eva (5 min.)
Deze extra staat geheel in het teken van de mooie Eva Longoria die de rol van Gabrielle speelt. We zien beelden van achter de schermen en horen haar collega’s en bedenker Marc Cherry vertellen hoe fantastisch ze wel niet is
Het beeld is 1.78:1 anamorf en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Deleted Scenes (4 min.)
Vijf verwijderde scènes die los van elkaar te bekijken of achter elkaar. Bovendien is er de keuze om de scènes met of zonder commentaar te bekijken van bedenker Marc Cherry.
Het beeld is 1.78:1 letterboxed en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Disc 6

Daar Komt De Bruid (7 min.)
In seizoen drie zijn de nodige bruiloften te zien en de makers vertellen hier waarom hiervoor gekozen is, hoe deze scènes gemaakt zijn en de acteurs vertellen hoe ze het maken van deze scènes ervaren hebben.

Amas De Casa Desesperadas (6 min.)
In Zuid-Amerika is een Spaanstalige versie gemaakt van Desperate Housewives, genaamd Amas De Casa Desesperadas. De makers van deze serie gebruikten de scripts van de Amerikaanse versie en de twee shows zijn dan ook nagenoeg gelijk. Er spelen uiteraard andere acteurs in de serie en ook zijn er enkele subtiele verschillen. Bedenker Marc Cherry bekijkt voor het eerst enkele scènes van deze versie en vergelijkt ze met die van de Amerikaanse.

Wanhopige Momenten (7 min.)
De cast en crew kijken terug op enkele momenten van het derde seizoen en vertellen wat hun persoonlijke favorieten zijn en hoe het was om dit seizoen te maken. De interviews worden afgewisseld met beelden uit de show.

De Favoriete Scènes Van Ontwerper Marc Cherry (7 min.)
De naam van deze extra zegt het eigenlijk al, bedenker Marc Cherry kijkt terug op seizoen drie en geeft aan welke momenten voor hem het meest bijzonder waren.

Deleted Scenes (2 min.)
Nog drie verwijderde scènes die weer apart of achter elkaar te bekijken zijn. Ook is er weer de keuze om de scènes met of zonder commentaar van Marc Cherry te bekijken.

Bloopers (2 min.)
De bekende bloopers bestaande uit acteurs die maf doen op de set en zich verspreken tijdens de opnames.

In het derde seizoen van Desperate Housewives zijn we weer getuige van de intriges, mysteries, drama’s en roddels van de mensen op Wisteria Lane. De huisvrouwen maken weer het nodige mee dit seizoen en de makers wisten weer een goed en onderhoudend seizoen neer te zetten. Het seizoen is een duidelijke verbetering ten opzichte van de vorige en de fans zullen zich weer vermaken met de 23 afleveringen die in deze uitgave te vinden zijn. De uitgaven van deze serie staan bekend om de goede beeldkwaliteit en dat is ook deze maal het geval. Ook het geluid is dik in orde en er zijn enkele extra’s aanwezig die ons een blik achter de schermen geven. De featurettes zijn echter vrij standaard en het gemis van enkele audiocommentaren is nog steeds aanwezig. Het seizoen is echter weer een dikke aanrader voor fans van de show en zij zullen zich niet vervelen met deze uitgave.