Live a Little, Love a Little

26-09-2007

5.3

Live a Little, Love a Little (DVD)

Greg Nolan (Elvis Presley) is fotograaf van beroep. Op een dag gaat hij naar het strand en komt in contact met Bernice (Michele Carey), een wat vreemde en opdringerige vrouw. Greg moet niet veel van haar hebben en probeert haar af te schudden. Bernice geeft echter niet zo snel op en stuurt haar grote hond achter Greg aan. Die vlucht de zee in en brengt lange tijd door in het water. Bij gebrek aan beter keuzes gaat hij uiteindelijk maar mee met Bernice naar haar huis aan het strand. Hier geeft ze hem wat pillen waardoor hij enkele buiten westen raakt. Hierdoor verliest hij zijn baan en komt hij er bovendien achter dat hij door toedoen van Bernice zijn huis kwijt is. Uiteindelijk vindt ze voor hem een nieuw huis, maar dit is zo duur dat hij twee banen nodig heeft om het te kunnen betalen. Greg moet nu twee banen tegelijk werken en ze bovendien verborgen houden van zijn twee bazen. Ook probeert hij nog steeds met alle macht Bernice uit zijn leven te krijgen, maar ook dit is makkelijker gezegd dan gedaan.

Live a Little, Love a Little is de 28e speelfilm van Elvis Presley. De film moest een ander soort film worden dan zijn voorgaande projecten en meer volwassen zijn. Het resultaat is echter precies hetzelfde, flauwe humor met kinderachtige grapjes en vreemde situaties. Enig verschil is dat hier meer grappen over seks gemaakt worden. Elvis speelt een fotograaf die twee banen nodig heeft om rond te komen. Dit omdat hij een duur huis moet betalen, waar hij door toedoen van een vrouw komt te wonen. Deze Bernice, die overigens onder nog meer namen bekend staat, is een wat vreemde vogel en eigenlijk de grootste bron van irritatie in het verhaal. Als kijker is het soms allemaal maar moeilijk voor te stellen dat het personage van Elvis zich zo laat inpalmen en gebruiken door de vreemde vrouw. Eigenlijk zit je te wachten op het moment dat hij haar eens een flinke mep verkoopt en vertelt dat ze maar eens iemand anders moet gaan lastigvallen. Dit gebeurt uiteraard niet en zitten we de gehele speelduur met haar opgescheept. In de prent zijn vier liedjes te vinden, wat niet echt veel is voor een Elvisfilm uit de jaren ’60. Bekendste van deze vier tracks is het nummer A Little Less Conversation, enkele jaren terug nog een grote hit in de versie van JXL. De overige nummers zijn snelle tussendoortjes en blijven niet echt hangen. Eigenlijk geldt dit voor de gehele film en feitelijk is de prent alleen aan te raden voor de echte fans van Elvis die hun collectie compleet willen maken. Elvis zelf speelt grotendeels op de automatische piloot en ook zijn tegenspelers kunnen weinig maken van het rammelende script. Zoals gezegd leuk voor de fans, maar anderen doen er verstandig aan deze DVD links te laten liggen.

Genre: Komedie/Humor, Muziek, Romantiek
Jaar: 1968
Speelduur: 85 min
Beeldverhouding: 2.40:1 anamorf
  • Dolby Digital 1.0 - Duits
  • Dolby Digital 1.0 - Engels
  • Dolby Digital 1.0 - Frans
Ondertiteling: Nederlands, Deens, Duits, Engels, En vele andere
EAN: 7321934797549

Net als bij de andere recente uitgaven van films van Elvis Presley door Warner, is ook hier het beeld opgeknapt. Het 2.40:1 anamorfe beeld ziet er dan ook redelijk goed uit, zeker als we rekening houden met het feit dat de film bijna 40 jaar oud is. Het beeld is mooi scherp en bevat redelijk wat detail. Dit wordt echter wel verkleind door de constant aanwezige filmgrain, variërend in hoeveelheid. De kleuren ogen natuurlijk, maar hebben die typische uitstraling van films uit jaren ’60 en ’70. Het contrast is voldoende, evenals het zwartniveau en schaduwdetail. Naast de filmgrain is er hier en daar een lichte beschadiging te zien, maar dit blijft beperkt tot een minimum.
De film is verdeeld in 23 hoofdstukken en de optionele ondertiteling staat op een goede hoogte in het beeld en is duidelijk te lezen.

Net als bij de andere uitgaven wordt het geluid hier verzorgd door een Dolby Digital 1.0 track (192 kb/s). Het geluid heeft ook duidelijk een opknapbeurt gehad en klinkt mooi helder. Beschadigingen of ruis zijn niet aanwezig. De dialogen zijn prima te volgen en de muzieknummers klinken redelijk goed. Er is voldoende laag aanwezig om de track niet al te flets over te laten komen. Het formaat heeft zo zijn beperkingen, maar over de gehele linie klinkt het geluid ruim voldoende voor een film zoals deze.

De menu’s worden anamorf weergegeven in het formaat 1.78:1 en het achtergrondgeluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Op de DVD is slechts één extra te vinden, de originele bioscooptrailer. Het beeld is 2.35:1 letterboxed en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Greg Nolan is fotograaf van beroep. Bij toeval komt de mooie Bernice in zijn leven, maar Greg zou willen dat dit nooit gebeurd was. Door toedoen van haar raakt hij zijn baan en zijn huis kwijt. Hij woont tijdelijk in bij Bernice, maar zij vindt uiteindelijk een nieuw huis voor hem. Dit is echter zo duur dat hij twee banen nodig heeft om het te kunnen betalen. Hij moet nu twee banen tegelijk werken, zien te voorkomen dat zijn bazen hier achter komen en bovendien Bernice uit zijn leven zien te krijgen. Live a Little, Love a Little moest een wat meer volwassen komedie worden voor Elvis Presley, na enkele vrij kinderachtige uitstapjes. Het resultaat is echter hetzelfde, alleen vinden we hier wat meer grappen over seks. De film is eigenlijk aan te raden voor fans van Elvis en kan snel vergeten worden. De DVD heeft een goede beeld en geluidskwaliteit, qua extra’s vinden we alleen een trailer op de DVD.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Warner Home Video.