Prince and Me 2: The Royal Wedding, The

26-11-2006

3.5

Prince and Me 2: The Royal Wedding, The (DVD)

Paige Morgan (Kam Heskin) is in Denemarken gebleven en studeert daar nu medicijnen. Ze zal in het huwelijk treden met Prins Edvard Williams (Luke Mably), de kroonprins van Denemarken. Maar voor het zover is, komt prins Albert (Jim Holt) van Noorwegen op bezoek bij koning Haraald (David Fellowes) en koningin Rosalind (Maryam D’Abo). Er blijken nog wat oude wetten en regels te zijn, wat een huwelijk tussen Edvard en het burgermeisje Paige niet mogelijk maakt. Tenminste, als Edvard kroonprins wil blijven. Gelukkig heeft Albert een dochter, prinses Kirsten (Clemency Burton-Hill), die wel het vereiste ‘blauwe bloed’ heeft. Edvard is blij verrast Kirsten weer te zien. Ze kennen elkaar van vroeger en Kirsten is duidelijk een erg aantrekkelijke jonge dame geworden. Kirsten wekt de indruk dat zij graag bevriend wil raken met Paige. Vreemd genoeg gaat sinds Kirsten gearriveerd is, opeens op belangrijke momenten van alles mis met Paige. Begint Edvard nu te twijfelen aan zijn keuze voor Paige?

The Prince & Me 2: The Royal Wedding is het direct-to-DVD/video vervolg op The Prince & Me. Het origineel is een aardig ‘Assepoester’ verhaal voor tieners. De aanwezigheid van hoofdrolspeelster Julia Stiles deed de film ook wel goed. Maar Julia Stiles is ondertussen een filmster geworden met een hoger budget. Een budget dat de totale kosten die besteed zijn aan dit videovervolg minstens zou verdubbelen. En dus werd een vervangster voor de rol van Paige Morgan gezocht en gevonden. Actrice Kam Heskin speelt nu de rol van Paige. Ze is bij ons nog relatief onbekend als actrice, maar zet in deze film een aardige rol neer. Behalve acteur Luke Mably, die prins Edvard speelt, zijn alle andere rollen ook door nieuwe gezichten ingevuld. Het verhaal en het acteerwerk komt bij tijd en wijle een beetje knullig gespeeld over. Toch heeft de film ook haar goede momenten, met name naar het einde toe. Positieve uitschieters in het acteren zijn Maryam d’Abo die koningin Rosalind speelt en Jonathan Frith die de rol van kamerheer Soren speelt. Ook voor deze film geldt dat deze duidelijk bedoeld is voor de tienerjeugd.

Genre: Komedie/Humor, Romantiek
Speelduur: 93 min
Verpakking: FlexBox Keep Case
Uitgever: RCV Home Entertainment
EAN: 8713045212018

Het beeldformaat van de film, bedoeld voor de DVD/video markt, is 1.78:1 anamorf is. De kwaliteit van het beeld is net voldoende. Het beeld heeft erg veel te lijden van de aanwezige beeldruis. Hierdoor zijn scherpte en detaillering van het beeld matig en komen af en toe ook kleine compressiefoutjes voor. De kleuren ogen voldoende verzadigd, maar mooi helder is het beeld niet. Contrast van het beeld is voldoende. Edge enhancement is niet toegepast. Het beeld van deze nieuwe film is verder vrij van ongerechtigheden. De film is verdeeld in 10 chapterstops. De DVD is van het type DVD-5 (enkellaags), dus geen laagwisseling tijdens de film. De optionele Nederlandse ondertiteling is wit, goed leesbaar en netjes onder in het beeld geplaatst.

De soundtrack op deze DVD uitgave is een Dolby Digital 5.1 surroundtrack (bitrate 448 kb/s). De soundtrack heeft een geluidsbeeld waarbij de nadruk op de voorste kanalen ligt. Zowel de filmmuziek als de filmgeluiden hebben beide een goed stereobeeld. De surround speakers voegen hier een licht ruimtelijke dimensie aan toe. Het is een overwegende rustige soundtrack met weinig spektakel en voornamelijk dialoog. Deze dialogen zijn altijd goed te volgen. Het LFE kanaal blijft ongebruikt.

De DVD start met enkele verplicht te kijken promotietrailers van andere RCV uitgaven. Daarna start de film direct. Extra’s zijn niet aanwezig op deze uitgave.

The Prince & Me 2: The Royal Wedding is het direct-to-DVD/video vervolg op een Hollywood variatie op het Assepoester sprookje. De jonge prins van Denemarken is verliefd op een Amerikaanse medicijnenstudente. Een jaloers familielid probeert roet in het eten te gooien, geholpen door een hopeloos verouderde wet. Vergeleken met het origineel heeft de film nagenoeg een geheel nieuwe cast. Een film die, net als het origineel, met name de tienerjeugd zal aanspreken. De kwaliteit van beeld deze uitgave van RCV is net voldoende, de soundtrack klinkt goed. Extra’s heeft deze release niet.