Destiny’s Child – Live in Atlanta

26-04-2006

4.5

Destiny’s Child – Live in Atlanta (DVD)

Destiny’s Child is één van ‘s werelds best verkochte vrouwelijke Amerikaanse R&B popgroepen. De drie dames Beyoncé Knowles, Kelly Rowland en Michelle Williams verkochten wereldwijd meer dan 50 miljoen platen. Officieel is deze meidengroep in 2005 gestopt als groep. De hier besproken DVD Live in Atlanta bevat de registratie van het concert dat de drie dames tijdens hun laatste tour “Destiny Fulfilled…And Lovin’ It Tour” gaven in de Philips Arena in Atlanta, Amerika. Tijdens dit bijna twee uur durende concert worden nagenoeg alle bekende hits van Destiny’s Child door de drie dames vertolkt. De tracklisting ziet er als volgt uit:

1. Intro / Overture
2. Say My Name
3. Independent Women (part 2)
4. No No No (part 2)
5. Bug A Boo
6. Bills Bills Bills
7. Bootylicious
8. Jumpin\' Jumpin
9. Soldier Dance Interlude
10. Soldier (featuring T.J. & Lil’ Wayne)
11. Dancer Break
12. Dilemma (featuring Kelly Rowland)
13. Do You Know (featuring Michelle Williams)
14 Beyoncé Intro
15 Baby Boy (featuring Beyoncé)
16. Naughty Girl (featuring Beyoncé)
17. Band Introduction
18. Cater 2 U
19. Cater 2 U Dance Sequence
20. Girl
21. Free
22. If
23. Through With Love (featuring The Choir)
24. Bad Habit (featuring Kelly Rowland)
25. Dancer Ballet Break
26. Dangerously In Love (featuring Beyoncé)
27. Crazy In Love (featuring Beyoncé)
28. Salsa Dance Break
29. Survivor
30. Lose My Breath

Eind jaren ’90 begon Destiny’s Child als een kwartet van vier tienermeiden, die in hun carrière werden getraind en begeleid door Mathew Knowles, de vader van Beyonce Knowles. In 1998 braken zij door met hun eerste single “No, No, No” afkomstig van het album “Destiny’s Child”. De eerste echte grote hit “Bills, Bills, Bills” was afkomstig van het tweede album “The Writing’s On The Wall”. Om verschillende redenen veranderde de samenstelling van de groep en bleven in 2000 drie dames over. Vanaf het allereerste begin waren dit al Beyoncé Knowles en haar nicht Kelly Rowland en daar kwam in 2000 Michelle Williams bij. Gedrieën veroverden zij de wereld, onder andere geholpen door de hitsingle “Indepedent Woman”, die gebruikt is voor de film Charlie’s Angels. Het trio is ondertussen niet meer weg te denken uit de hedendaagse pop- en R&B hitlijsten.
In 2002 kondigden de dames aan het iets rustiger aan te gaan doen. Ieder van hen gebruikte de periode om te werken aan een ondertussen goedlopende solocarrière. Michelle Williams bracht in 2002 haar solodebuutalbum uit genaamd “Heart To Yours”, een nummer één gospelalbum in Amerika. Beyoncé Knowles heeft als solo artieste nog meer succes dan met Destiny’s Child en Kelly Rowland is ook erg succesvol met haar soloalbum “Simply Deep”.
In 2004 brachten de dames weer als groep een album uit, genaamd “Destiny’s Fulfilled”, een rustig album met veel ballad songs, waaronder de hitsingle “Lose My Breath”. Medio 2005 kwam het bericht dat de groep uit elkaar zou gaan omdat zij zich ieder verder op hun solocarrière wilden concentreren. Met een optreden in het Amerikaanse showprogramma Jimmy Kimmel namen zij als Destiny’s Child afscheid van het publiek. De groep heeft diverse prijzen, waaronder TMF Awards en Edison’s voor hun albums gekregen. Alle drie hebben ze ondertussen ook een ster gekregen op de bekende “Walk of Fame\" in Hollywood.

Het concert op deze DVD is een energiek concert waar in een hoog tempo de nummers worden gepresenteerd. Rustige momenten zijn er ook met enkele ballads. De drie dames worden begeleid door een vijf muzikanten en tien dansers. Het uiterlijke vertoon is een belangrijk element in de show van de drie. Midden in de show vragen de drie dames drie heren uit het publiek op het toneel. Uiteraard zingen alle drie dames ook enkele solonummers. Een sfeervol concert dat een goede indruk geeft van het repertoire van deze populaire meidengroep en hun prima entertainment kwaliteiten bij tijdens live concert.

Genre: Muziek
Regio: 0
Jaar: 2005
Speelduur: 111 min
  • PCM 2.0 - Engels
Ondertiteling: Engels, Frans, Italiaans, Spaans
Uitgever: Sony BMG Music Entertainment
EAN: 828767725093

• Destiny’s Child – A Family Affair
  • Fan Testimonials
  • Bonus Audio

Het concert is in breedbeeld vastgelegd en staat met een beeldverhouding van 1.78:1 anamorf op de schijf. De registratie is sfeervol vastgelegd met rustige beeldwisselingen, waarbij de regisseur regelmatig sterk inzoomt op de drie dames, die bevallig over het toneel bewegen. Ook het uitzinnig enthousiaste publiek komt geregeld in beeld. Het getoonde beeld is redelijk scherp. Het donkere toneel met de gedempte gekleurde belichting wordt dankzij goed contrast en zwartniveau goed en met behoud van details weergegeven. Het beeld is afkomstig van een interlaced bron, wat op sommige weergevers tot het kameffect leidt. Af en toe is aliasing te zien.
Het concert is verdeeld in 30 tracks, elke song een track. De laagwisseling is heel kort merkbaar, maar netjes tussen twee liedjes in geplaatst. Er is geen Nederlandse ondertiteling aanwezig, wel is er keuze uit onder andere een Engelse ondertiteling.

Bij het beluisteren heb je keuze uit twee goed klinkende geluidstracks; een ongecomprimeerde LPCM 2.0 stereotrack (bitrate 1536 kb/s) en een fraai ruimtelijke Dolby Digital 5.1 surroundtrack (bitrate 448 kb/s).
Om met de laatste te beginnen, dit is een goed klinkende surroundtrack. Bij de weergave van de muziek worden alle kanalen goed gebruikt, wat een ruimtelijk en sfeervol geluidsbeeld geeft. De nadruk ligt daarbij natuurlijk op de voorkanalen. Het geluid van het enthousiaste publiek komt uit zowel de voorste als de achterste kanalen. De achterkanalen worden in split-surround (stereo) gebruikt. Het LFE kanaal wordt veelvuldig gebruikt voor het diepe laag in de muziek. Het geluid heeft een goed gedetailleerd hoog. Optioneel kun je het concert ook beluisteren in gewoon stereo dankzij de ongecomprimeerde LPCM 2.0 stereotrack. De kwaliteit van deze track is nagenoeg gelijk aan die van een gewone CD. Hierbij dus het concert in prima stereo, met goed gedefinieerd hoog en een duidelijk aanwezig laag. Beide tracks klinken zeer goed.

De DVD heeft geanimeerde menuschermen met LPCM 2.0 stereogeluid als achtergrond. Alle extra’s zijn in 1.78 anamorf breedbeeld formaat en hebben LPCM 2.0 stereogeluid.

Destiny’s Child - A Family Affair (31 min)
Een biografisch overzicht van de achtjarige muzikale carrière van deze populaire meidengroep. Uiteraard veel interviewfragmenten waarin de meiden iets te enthousiast in allerlei superlatieven worden aangeprezen. Ook veel oude(re) videofragmenten.

Fan Testimonials
Met enkele vervolgkeuzen:

Favorite Songs (3 min)
Een compilatie van de meest geliefde songs, aan de hand van uitspraken van diverse fans.

Cater 2 U – The Chosen Few (3 min)
Nogmaals het liedje in het concert waar drie heren uit het publiek op het toneel komen en de reactie van deze heren nadien. De heren waren trouwens vooraf geselecteerd en gescreend.

Favorite Costums (3 min)
Uiterlijk en kleding is belangrijk bij deze meiden. De fans geven aan welke kledij zij het meeste appreciëren.

The Show (4 min)
Fans spreken zich uit over de show.

Kelly Rowland Sophomore CD Teaser (23 sec)
Reclamespotje voor de nieuwe solo CD van Kelly Rowland.

”Dreamgirls” Movie & Soundtrack Trailer (1½ min)
Wederom een reclamespotje, nu voor de nieuwe Paramount film “Dreamgirls” met Beyoncé.

”Check It On” Musicvideo (3½ min)
Muziekvideo van het Destiny Child nummer “Check It On”.

Bonus Audio
Met keuze uit drie songs waarvan je alleen de muziek hoort. De DVD toont een foto van de dame die het nummer zingt. Keuze uit:
- Flashback met Kelly Rowland
- Check It On (remix) met Beyoncé
- Let’s Stay Together met Michelle Williams.

Destiny’s Child – Live in Atlanta is de registratie van het concert dat deze populaire R&B popgroep in het Amerikaanse Atlanta gaf tijdens hun laatste “Destiny Fulfilled…And Lovin’ It Tour”. Deze tour bleek de laatste te zijn van de drie zangeressen, die zich nu meer concentreren op hun eigen solocarrière. Het sfeervolle concert geeft een goede indruk van acht jaar Destiny Child met de zangeressen Kelly Rowland, Beyoncé Knowles en Michelle Williams.
Sony/BMG heeft dit concert uitgebracht op DVD met redelijk goede kwaliteit breedbeeld en zeer goede geluidskwaliteit. Bij het geluid heb je keuze uit een ongecomprimeerde stereotrack en een Dolby Digital 5.1 surroundtrack. Voor de fans van deze groep zijn nog enkele extra’s toegevoegd.