Man of the House

24-02-2006

4.4

Man of the House (DVD)

Vijf cheerleaders zijn getuige van de moord op een drugsinformant die zou getuigen tegen een drugsbaas. Nu moeten ze 24 uur per dag bewaakt worden om niet de volgende slachtoffers te worden. Texas Ranger Roland Sharp (Tommy Lee Jones) krijgt de opdracht de meisjes te beschermen en hiervoor doet hij zich voor als assistent-coach van het cheerleaderteam. Maar de vijf aantrekkelijke tieners laten zich niet zo makkelijk opsluiten en willen alleen maar lol maken. Voor Roland wordt het de moeilijkste opdracht in zijn carrière als Ranger. Hij krijgt te maken met giechelende meisjes, pyamafeestjes, vriendjes en zijn eigen vrouwelijke kant.

Tommy Lee Jones is een acteur met een lange lijst van topfilms op zijn naam. Helaas kan Man of the House niet aan deze lijst toegevoegd worden. Soms vraag je je af waarom acteurs hun medewerking verlenen aan een bepaald project en deze vraag komt ook naar boven na het kijken van deze film. De prent is duidelijk gericht op tieners en mede daarom is de humor van een nogal kinderachtig niveau. Ook zijn veel grappen gewoon niet grappig genoeg om deze film echt leuk te maken. Verder is het verhaal erg voorspelbaar en hebben we deze opzet al meerdere malen gezien bij andere projecten. Je hoeft in ieder geval geen genie te zijn om te weten hoe deze film zal eindigen en dat haalt veel van de pret van het kijken af. Hoewel Man of the House dus niet de boeken in zal gaan als Jones\' beste film, weet hij de film toch grotendeels te redden met zijn optreden. Het is duidelijk dat ook komedie hem goed ligt en de scènes waarin hij te zien is, behoren nog tot de meest acceptabele. Ook komen de meeste geslaagde grappen van zijn karakter. De vijf meisjes zijn allemaal verschillend, iets dat ook erg voor de hand ligt, want zo heeft elke tienermeid die de film kijkt een eigen favoriet. De bekendste actrice van dit stel is ongetwijfeld Christina Milian. De zangeres en actrice was in 2005 in meerdere films te aanschouwen, onder andere het geslaagde Be Cool, en het is duidelijk dat zij een goede toekomst in de filmwereld tegemoet kan zien. Een film die kan dienen als aardig tussendoortje en voor tieners misschien wel meer dan dat kan zijn. Het voorspelbare verhaal, de soms maar matige grappen en de stereotype karakters zorgen er namelijk voor dat je deze film in ieder geval weer snel zal vergeten na het bekijken ervan.

Genre: Komedie/Humor
Jaar: 2005
Speelduur: 94 min
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Spaans
EAN: 8712609050257

• Cheer Camp

Man of the House staat anamorf in het originele formaat van 2.35:1 op de DVD. Zoals we mogen verwachten van een recente film zoals deze, valt er weinig aan te merken op de transfer. De scherpte van het beeld is de gehele film uitstekend en het beeld bevat veel detail. De kleuren zien er mooi natuurlijk uit en ogen goed verzadigd. Ook contrast, schaduwdetail en zwartniveau zijn allen meer dan voldoende. Artefacten zijn niet tot nauwelijks aanwezig en zelfs filmgrain komt nauwelijks voor. Wel is er soms wat lichte edge enhancement zichtbaar, maar ook dit blijft beperkt tot een minimum. Een prima transfer die lekker wegkijkt.
De film is verdeeld in 28 hoofdstukken en de optionele ondertiteling is duidelijk te lezen en staat op een goede hoogte in het beeld.

Het geluid tijdens de film wordt verzorgd door een Dolby Digital 5.1 track (448 kb/s) in onder andere de originele Engelse taal. Net als het beeld is ook het geluid van goede kwaliteit. Het geluid klinkt warm en maakt goed gebruik van alle aanwezige kanalen. Hoewel dit geen film is met veel effecten, krijgen de surroundspeakers genoeg te doen met onder andere het weergeven van omgevingsgeluiden. Vooral de scènes in het footballstadion klinken goed ruimtelijk met het geluid van het juichende publiek dat uit alle richtingen lijkt te komen. De dialogen komen netjes uit de centerspeaker en deze zijn goed verstaanbaar. De frontspeakers geven de muziek en overige geluiden weer en hier een mooi breed stereogeluid. Tenslotte doet ook de subwoofer regelmatig een duit in het zakje en ondersteunt het geluid prima met een goede gedoseerd laag.

De statische menu\'s worden anamorf weergegeven in het formaat 1.78:1 en het achtergrondgeluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Cheer Camp (4 min.)
In deze korte featurette krijgen we te zien hoe de vijf actrices worden klaargestoomd tot cheerleader. De meiden moesten binnen enkele weken leren dansen en alle bewegingen leren.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

The Making Of \"Man of the House\" (9 min.)
Een korte making of waarin we wat beelden van de opnames te zien krijgen en de makers vertellen hoe de film tot stand is gekomen.

Vier trailers van andere Sony uitgaven. Deze trailers zijn ook te selecteren via het hoofdmenu.

Vijf tienermeiden zijn getuige van de moord op een drugsinformant. Om te voorkomen dat zij de volgende slachtoffers worden, moet Texas Ranger Roland Sharpe ze beschermen. Hij doet zich voor als hun cheerleadingcoach, maar de meiden hebben geen zin om opgesloten te zitten in het huis. Zij willen feesten en voor Roland kon dit wel eens de moeilijkste opdracht worden die hij ooit moest doen. Man of the House is een matige komedie met in de hoofdrol Tommy Lee Jones. Zijn optreden is één van de weinige dingen die goed is aan deze film. De humor is niet grappig genoeg en het verhaal te voorspelbaar. De DVD heeft een prima beeld en geluidskwaliteit, maar qua extra\'s valt het allemaal wat tegen. Een aardig tussendoortje deze film, maar meer ook niet.