Uitgebreide enquete over gebruik van DVD

Eelco van de Wiel heeft onlangs een DVD enquete gehouden onder zowel gebruikers als niet gebruikers. Hieronder treft u de resultaten van de enquete:



Uit de enquete op internet zijn de volgende resultaten gekomen:
-----------------------------------
Gebruikers-Conclusie

De leeftijd van de DVD gebruikers ligt eigenlijk tussen de 16 en 35 jaar.
De meeste zijn tussen de 21 en 30 (48%). Het kan ook zijn, doordat de enquete via internet is ingevuld, dat de bezoekers van de websites die bezoekers naar onze enquete stuurde, nou net deze leeftijd hebben, maar het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat nou net deze leeftijden een DVD speler hebben. Dit zou overeenkiomen met de omschrijving van Philips die zegt dat de gemiddelde dvd gebruiker 23 jaar is.

De enquete is het meest ingevuld door mannen. Maar 7% was vrouw en de rest man. Dat kan weer liggen aan de bezoekers van de enquete , maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat mannen meer in de DVD geinteresseerd zijn.

Het merendeel van de invullers van de enquete heeft Havo of Vwo afgerond, op de voet gevolgd door Mavo-mensen. Het kan zo zijn dat het aan de website ligt, dat er meer mensen met een hoge opleiding komen, maar het kan natuurlijk ook zo zijn, dat doordat de VWO en Havo mensen een hogere opleiding hebben gehad ze meer geld bezitten en dus een DVD speler kunnen betalen.

Het merendeel van de Enquete's is ingevuld door mensen uit Noord en Zuid Holland, en ook Brabant telt sterk mee. Daarop volgt Utrecht. De wat meer afgelegen provincie's hebben de enquete minder ingevuld. Het kan er weer aan liggen dat in die andere provincie's internet niet zo populair is, maar natuurlijk ook dat ze wat minder snel met de nieuwe ontwikkelingen meedoen. Natuurlijk speelt het aantal inwoners ook een rol want in Friesland wonen minder mensen dan in Noord-Holand.

De meeste mensen wonen in een grote stad (54 %). Daarna komen de mensen die in een kleinere stad wonen of in een groot dorp (21 % en 24 %).
De overige wonen in een klein dorp.

De meeste mensen die een DVD speler hebben film kijken als hun favoriete bezigheid. Vrijwel niemand vind films niet leuk of kijkt er nooit naar.

De meeste mensen hebben een speler bij de TV (82%). Dit is opvallend in eerste instantie, maar als je erover na gaat denken kom je er wel uit: mensen met een DVD speler bij de TV hebben er veel geld aan uit gegeven en het is dus hun hobby, en ze gaan er dus op internet informatie voor zoeken. In de computer zit het er vaak al bij aankoop, en bij de PC is de kwaliteit etc. niet zo goed. Mensen kopen hier geen DVD voor de hobby dus. Je gaat ook niet lekker een avondje film kijken achter de computer en men is er dus niet zo mee bezig.

Bij de vraag hoe lang mensen hem al hebben is er eigenlijk wel overal gelijk geantwoord. Alleen in het begin waren er nog niet zo veel gebruikers. Wel is het percentage gelijk maar de periodes zijn niet gelijk. Bijv. het eerste antwoord is een maand, terwijl het laatste 2 jaar is en het antwoord daarvoor dus 1 jaar. Dan praat je bij de laatste over een periode van een half jaar en bij de eerste over een maand.

De prijs van de DVD speler vind men gemiddeld goed. 34% vind hem namelijk goed, 31 % redelijk en 22 % vrij hoog.. Dus dan zit goed er eigenlijk wel tussenin. Er zijn er maar opvallend weinig die de prijs te hoog vinden, maar van de andere kant, anders hadden ze hem niet gekocht.
De prijs van de DVDtjes zelf vind vrijwel iedereen hoog (41% te hoog en 46% vrij hoog). De rest vind de prijs wel goed, of redelijk, maar dat zijn er dus niet veel.

Over de kwaliteit is iedereen wel te spreken: bijna 90 % vind de kwaliteit zeer goed tot perfect. De rest vind de kwaliteit gewoon goed.

De ervaringen met de DVD speler van de gebruikers is ook geel goed: bijna iedereen heeft een ervaring die minstens goed te noemen is.

Het aanbod in DVDtjes vind ook bijna iedereen eigenlijk wel goed. 7% zegt alleen dat de DVDs te oud zijn, en 10% dat het niet hun type film is.

52% ziet zeker toekomst in de DVD, 34% ziet pas toekomst als het opnemen wat gangbaarder wordt. 11% zegt dat dat alleen kan als de prijzen wat dalen want niet iedereen heetf er geld voor.

82% heeft de DVD al aan iemand aangeraden en 9% gaat dit zeker nog doen. Dat wijst er dus op dat er naast de gewone reclame ook een goede mond op mond reclame is en duidt dus ppl aan dat mensen wel heel tevreden over de DVD zijn.

De meeste mensen (78%) vinden de DVD beter dan de videorecorder omdat de kwaliteit beter is en 11% vind dat je er meer mee kunt meeleven dan bij de video omdat alles gewoon een betere kwaliteit heeft.

Niet veel mensen hebben een slechte ervaring met de videorecorder, dus dat is ook geen reden om nou net een DVDspeler te kopen.

Slotzin:
De meeste mensen zijn erg tevreden over hun DVD-speler, want hij heeft zo'n goede kwaliteit, en ook al is de prijs van een DVD'tje wat hoog, toch is het een van de favoriete bezigheden van de mensen





Niet gebruikers Conclusie
Deze enquete is vooral ingevuld door mensen die we via een emailtje hebben bereikt want de DVD sites waar onze link op stond wordt natuurlijk vooral door gebruikers van de DVD bezocht, en daarom gaan de invullers van de enquetes niet gelijk op.

Deze enquete is door bijna net zoveel meisjes (44%) als jongens ingevuld.

Het merendeel van de invullers is nu MAVO HAVO of VWO aan het volgen. Ook zijn er wat die Mavo Havo en VWO hebben afgerond.

Het merendeel van de invullers komt uit Brabant. (56%).
De andere invullers zijn wat verdeeld over de provincie's

De plaats waar men woont is bij deze enquete ook vrij goed verdeeld. E meeste wonen toch nog in een grote stad maar nu is een klein dorp ook betrokken.

De niet DVD-gebruikers hebben niks tegen films. Ze vinden films allemaal wel leuk een aardig en voor sommige is het een favoriete bezigheid.

De meeste jongeren hebben wel een goede kijk op de DVD. Ze hebben allemaal wel een aardige tot zeer goede kijk erop. Maar 6 mensen zijn het hier niet mee eens en hebben er een slechte kijk op.

De prijs van de DVD speler vind het merendeel (47%) vrij hoog. Hier vind 16% de prijs te hoog. 14% vind de prijs wel redelijk tot goed. 18% heeft geen idee hoeveel zo'n speler kost.

Niemand vind de prijs van de DVDtjes laag of te laag. 26% vind hem TE hoog en 35% vind hem vrij hoog. 15% weet niet hoeveel een DVDtje kost. De rest vind de prijs wel redelijk: niks bijzonders.

Het aanbod vind 67% goed en 12% zelfs perfect.
Een paar anderen (9%) vindt ze te oud en 6% zegt dat het niet hun typ is. Kortom: de mensen vinden het aanbod wel goed.

Over de toekomst is nog niet iedereen het eens.
20% twijfelt er niet aan en zegt dat er toekomst in zit. 49% daarentegen ziet pas toekomst als je er net zoals de videorecorder mee kunt opnemen. 15% ziet pook pas toekomst als de prijzen omlaag gaan en 9% pas als er meer functies komen.

46% lijkt de DVD beter als de videorecorder omdat de kwaliteit beter is. 16% lijkt de DVD gewoon makkelijker (denk aan spoelen met banden e.d.)
29% vind de video beter omdat alles goedkoper is.

De ervaring met de videorecorder is bij bijna allemaal goed dus misschien komt het daardoor dat ze geen DVD speler hebben.

29% is al van plan een DVD speler te gaan kopen, maar 52% doet dat pas als er meer functies zijn. De rest doet het nu nog niet en wacht even, maar niemand zegt dat hij/zij nooit een speler zal gaan kopen.

Slotzin: De niet DVD gebruikers hebben er nog hun twijfels over maar zullen in de toekomst waarschijnlijk wel veroverd worden door de DVD.




Gebruikers Vs. Niet DVD gebruikers

De Niet DVD gebruikers zijn gemiddeld een stuk jonger wat kan meedingen in de uitslag..

Zowel de DVD gebruikers als de niet gebruikers houden wel van films kijken, dus het zal niet aan de DVD speler zelf liggen, waardoor men films leuk gaat vinden.

De niet DVD gebruikers vinden de prijs van de speler hoger dan de gebruikers. Dus de niet gebruikers vinden de prijs vaak hoog tot e hoog terwijl toch veel gebruikers hebben geantwoord dat ze de prijs goed vinden.

Over de prijs van de DVDtjes zelf zijn ze het wel eens: die is te hoog.

De niet DVD gebruikers lijkt de kwaliteit beter dan de kwaliteit van de Videorecorder, en de gebruikers geven hier een bevestiging voor.

Het aanbod van de DVD vinden zowel de niet gebruikers als de gebruikers goed.

De meeste gebruikers zien er zeker toekomst in, anderen denken dat die toekomst er pas is als ermee opgenomen kan worden. De meeste niet-gebruikers denken nou net dat er alleen maar toekomst is als je ermee op kunt nemen en zijn nog niet zo zeker van het succes.

De DVD-gebruikers zeggen dan wel dat ze de speler aangeraden hebben (82%) maar maar 20% van de niet gebruikers is van plan er een te gaan kopen.

De ervaringen met de videorecorder zijn bij de DVD gebruikers wat minder dan bij de niet DVD gebruikers.

-----------------------
Enquete verkopers DVDs
----------------------
Conclusie enquête onder verkopers van dvd's

Geënqueteerde winkeliers:
Free Record Shop in de stad
Free Record Shop op het station
Van Leest
Music Store

1. Alle winkeliers verkopen de dvd's ongeveer een jaar of iets meer
2. De Free Record Shops doen veel aan dvd reclame, Van Leest doet al minder reclame en de Music Store doet het minst aan reclame voor de dvd.
3. De winkels hebben allemaal als voornaamste doelgroep de volwassenen tussen de 19 en de 50 jaar. Maar de Music Store spitst zich meer toe op de jongere helft (19-30) daarvan omdat deze groep meer interesse zou hebben voor nieuwe ontwikkelingen. Van Leest mikt daarentegen op de oudere helft (31-50) omdat deze meer tijd en geld in de dvd willen/kunnen spenderen.
4. Over het succes van de dvd zijn de winkeliers het eens, er komt een grote stroom klanten voor de dvd's.
5. Ook zijn ze het er over eens dat het vrij veel winst opleverd
6. Bij Van Leest en de Free Record Shop in de stad blijft het aantal dvd's dat verkocht wordt met een razend tempo stijgen. Maar bij de Free Record Shop op het station is er een gematigde stijging in het aantal verkochte dvd's.
7. Het aantal verkochte dvd's ligt bij de winkeliers tussen de 100 en de 150 dvd's per maand. Helaas waren er van de Free Record Shop in de stad geen gegevens beschikbaar.
8. Ook hier zijn de winkeliers het een, de dvd zal snel een goede toekomst te gemoed gaan.
9. Alweer zijn de winkeliers het eens, de ervaringen van de klanten zijn overal zeer positief.
10. De Free Record Shop in de stad en van Leest hebben niet meer of minder klachten gekregen over de dvd dan over andere producten. De Free Record Shop in op het station en de Music Store krijgen maar een gering aantal klachten.
11. De ervaringen van alle winkeliers zijn (net als de klanten) zeer positief. Op Van Leest na, die zijn maar vrij positief.
12. Als sterke punten van de dvd worden door de Free Record Shop in de stad, de Music Store en Van Leest de extra, opties en mogelijkgeden genoemd.
De Music Store en Van Leest noemen hier ook de beeldkwaliteit.
Verder noemt de Free Record Shop op het station de eenvoudigheid van het systeem en het langer houdbaar kunnen houden van de gegevens.
Van Leest noemt ook de geluidskwaliteit.
De Music Store heeft ook de cd speler functie staan.
De Free Record Shop in de stad draagt ook de mindere mate van slijtage aan.
13. Door de Free Record Shops wordt de hoge prijs als nadeel van de dvd genoemd. De Music
Store heeft al zwak punt genoemd dat er nog maar weinig klassiekers op dvd verkrijgbaar zijn. Van Leest komt met de film-opneem optie van de speler die pas eind 2001 uitkomt.



Slotconclusie van de enquête onder verkopers van dvd's
De verdoop van dvd's stijgt, en als we de winkeliers mogeg doen geloven zullen deze aantallen alleen maar blijven stijgen. Maar wat wil je als klant en winkelier zo tevreden zijn.


-----------------------
Enquete verhuurders DVDs
----------------------
Conclusie enquête verhuurders van dvd's

Geënqueteerde winkeliers: - videoland
- bibliotheek


1. Videoland verhuurt al één tot twee jaar dvd's, in tegenstelling tot de bibliotheek die de dvd's pas twee tot drie maanden aanbied.
2. De beide verhuurders doen gewoon normale reclame voor de dvd's.
3. De bibliotheek richt zich op alle leeftijdsgroepen, terwijl videoland zich toespitst op de volwassenen van 19 tot 30 jaar.
4. Bij beide verhuurder komen er redelijk veel klanten voor.
5. n.v.t.
6. De bibliotheek meldt een gematigde stijging in het aantal verhuurde dvd's, bij Videoland blijft dit aantal met een razend tempo stijgen.
7. De bieb verhuurt nu zo'n 175 dvd's per maand. Helaas waren er bij Videoland geen gegevens beschikbaar.
8. De toekomst verwachtingen van dvd worden door Videoland hoger ingeschat dan door de bibliotheek. Videoland verwacht snel een goede toekomst, bibliotheek verwacht wel een goede toekomst maar geen denderende.
9. Beide verhuurders zeggen dat de ervaringen van de klanten vrij positief zijn.
10. Bij de bibliotheek krijgen ze een zeer gering aantal klachten over de dvd, Videoland daarentegen krijgt meer klachten dan bij andere producten.
11. De vrij positieve ervaring met dvd van de bibliotheek is er niet bij Videoland, zij hebben maar een redelijke ervaring met dvd. Misschien komt dit door de vele klachten die er bij hun komen over dvd.
12. Beide verhuurders noemen de kwaliteit van de dvd een sterk punt.
Een opmerking die zeker gemaakt moet worden is dat de verhuurders elkaar nu even tegenspreken: De bibliotheek vindt de dvd's minder kwetsbaar. Videoland vindt de dvd's juist kwetsbaarder dan een VHS-Cassette.
13. Dit is ook meteen het zwakke punt dat Videoland noemt over de dvd. De
bibliotheek noemt hier ook de mindere verspreiding van de apparatuur. Dit zal
komen door de hoge prijs van een dvd speler.

Slot conclusie
Door reclame blijft het aantal klanten en verhuurde dvd's stijgen en de ervaringen van zowel klant als verhuurder zijn vrij positief of redelijk.

-----------------------
Enquete verkopers DVDspelers
----------------------

Enquête voor verkopers van DVD-spelers

Aan de enquête deelde in totaal tien bedrijven mee, namelijk: Radiobeurs,
Mikro Elektro, It's, Expert, Maxwell, Megapool, Dynabyte, Multi Media Markt,
Set in Point en Electric City (V&D). De meeste van deze bedrijven verkopen
DVD-spelers zowel geschikt voor televisie- als computergebruik. Uitzondering
op deze proef zijn Electric City en Radiobeurs met alleen DVD-spelers
geschikt voor televisiegebruik, Dynabite en Set in point leveren alleen
DVD-spelers speciaal voor computers. In deze enquête vergelijken we de
verschillende bedrijven met elkaar en proberen we nader te verklaren waarom
het ene bedrijf het ene en een ander bedrijf het andere antwoord geeft.

Vraag 1. Hoe lang verkoopt u al DVD-spelers?
Opvallend bij deze vraag is dat alle bedrijven op één na voor het antwoord
één tot twee jaar hebben gekozen. Alleen Set in Point kiest voor het
antwoord zes tot twaalf maanden. Dit is enigszins ook wel logisch, want dit
kleine en nog tamelijk jonge bedrijf is namelijk gevestigd in een dorp waar
de vraag naar DVD-spelers natuurlijk veel minder hoog is dan in de stad waar
de rest van onze ondervraagde winkeliers zich bevinden.

Vraag 2. Verkoopt u DVD-spelers geschikt voor de televisie en/of computer?
Uit bovenstaande gegevens blijkt dat zes van de tien bedrijven beide
verkopen. Dit zijn de grotere bedrijven. De andere vier zijn de kleinere
bedrijven en hebben zich dus gericht op één van beide.

Vraag 3. Doet u als winkelier veel promotie voor DVD-spelers in bijv.
folders?
Uit deze vraag blijkt dat bijna alle bedrijven vrij weinig promotie maken
voor DVD-spelers. Ze moeten het hebben van hun maandelijkse folders en
gewoon de naamsbekendheid van DVD-spelers in het algemeen. Philips en Sony
bijv. zorgen al voor een grote naamsbekendheid waardoor de mensen al snel
enthousiast raken en naar de elektronicahandel gaan. Een folder kan dan
handig zijn bij het uitzoeken van de juiste DVD-speler bij een goede
winkelier en natuurlijk voor een aantrekkelijke prijs.

Vraag 4. Is DVD volgens u nu al een succes?
Volgens de winkeliers is de DVD-speler nu al een redelijk succes. Het is
zeker een aanwinst op audiovisueel gebied, maar het draagt niet zo denderend
veel bij aan de winst. Volgens Radiobeurs is het zelfs een erg groot succes
vanwege de vele audiovisuele kwaliteiten. Maar deze winkel is dan ook het
meest gespecialiseerd in DVD-spelers van alle ondervraagde winkeliers. Maar
echt vet verkopen, ho maar!

Vraag 5A+B. Hoeveel DVD-spelers verkoopt u gemiddeld per maand en verkoopt u
ook accesoires?
A) Op een enkeling na gaven de winkeliers hun verkoopcijfers bekend:
- verkopers van DVD-spelers geschikt voor de computer en de televisie
MultiMedia Markt: 1-2 per dag
Mikro Elektro: 10-13 per maand
It's: 9-12 per maand
Expert: 8-10 per maand
Megapool: 4-6 per maand
Maxwell: 2-4 per maand
- verkopers van DVD-spelers geschikt voor de televisie
Radiobeurs: 5-6 per maand
Electric City: 1-2 per maand
- verkopers van DVD-spelers geschikt voor de computer
Set in Point: 1-3 per maand
Dynabyte: geen vrijgave verkoopcijfers
B) De meeste bedrijven verkopen aan accessoires alleen kabels. MultiMedia
Markt verkoopt naast DVD-spelers ook nog DVD-films, kabels en geluidsets.

Vraag 6. Is de verkoop van DVD-spelers een grote winstpost voor u?
Hierover zijn de meningen verdeeld. Voor de meeste winkeliers levert het
geen extra winst op. Voor een enkeling is het wel een grote winstpost.
Opvallend is ook dat drie winkeliers vermelden dat ze over een bepaalde
periode hier wel winst mee willen boeken. Een reden hiervoor is dat de
DVD-spelers nu nog vrij duur zijn en in de loop van de tijd wel goedkoper
zullen worden en het bekender wordt bij het publiek.

Vraag 7. Ziet u toekomst in de DVD?
De grote winkeliers beweren dat de DVD een goede toekomst tegemoet zal gaan.
MultiMedia Markt verwacht ook dat de DVD een goede toekomst heeft, vooral
als je er straks mee op kunt nemen. De wat kleinere
winkeliers die maar een van beide spelers verkopen blijven er een beetje
onzeker over. Dit komt waarschijnlijk omdat er daar niet zo'n grote vraag
naar is dan bij hun grotere broers.

Vraag 8A+B. Uit welke leeftijdsgroep bestaat uw doelgroep en waarom deze
groep?
A) De interesse in DVD-spelers bevat een opvallende brede doelgroep,
variërend van 19 tot 50 jaar. Radiobeurs heeft ook de ouderen, >50 jaar, als
doelgroep. Natuurlijk zijn er ook jeugdige gebruikers, maar die komen over
het algemeen niet zomaar even een DVD-speler kopen.
B) Omdat het zo'n brede groep is, zijn er verschillende reden te bedenken.
In de enquêtes werd voornamelijk ingevuld dat de mensen van 19 tot 50 jaar
bekend zijn met de elektronica van deze tijd en het geld ervoor hebben.

Vraag 9. Het aantal DVD-spelers dat nu verkocht wordt...
De meeste winkeliers verwachten dat het aantal DVD-spelers dat verkocht
wordt gelijk blijft. Toch zijn er ook veel winkeliers die verwachten dat het
gematigd blijft stijgen. Volgens Radiobeurs echter gaat het aantal verkochte
DVD-spelers met een razend tempo stijgen.

Vraag 10. Kunt u een top 5 geven van de meest verkochte merken?
In de top 5 van de winkeliers komen bijna altijd de namen van Philips en
Sony voor. Dat is natuurlijk ook niet zo gek als je bedenkt dat Philips de
uitvinder is van de DVD en het allebei toonaangevende bedrijven zijn in de
elektronica business. Ze staan dan ook vaak bovenaan. Pioneer zie je ook
meer dan één keer voorbijkomen. Het hangt er natuurlijk ook maar net vanaf
welke merken je verkoopt en hoeveel aantallen van elk merk.

Vraag 11. Wat zijn uw ervaringen als winkelier in het algemeen met de DVD?
De antwoorden op deze vraag lopen uiteen van redelijk tot zeer positief.
Geen slecht gemiddelde dus. Volgens hen biedt het nieuwe grenzen in
audiovisuele technologie.

Vraag 12. Wat zijn de ervaringen van uw klanten met een DVD-speler?
Volgens de ondervraagde winkeliers zijn de klanten positief tot zeer
positief. Maar om eerlijk te zijn had ik ook geen negatieve reacties
verwacht. Ten eerste omdat een bedrijf natuurlijk niet gaat vermelden dat
zijn klanten ontevreden zijn. Ten tweede is de DVD nog maar tamelijk kort in
gebruik en zijn er nog nier erg veel mensen bekend mee.

Vraag 13. Heeft uw filiaal genoeg kennis over DVD?
De winkeliers denken dat ze genoeg kennis hebben over DVD-spelers om hun
klanten te woord te staan en te helpen. Meer dan voldoende zelfs. Ook hier
had ik niets anders verwacht. Anders zou het weer negatieve publiciteit voor
hun op kunnen leveren

Vraag 14. Wat vindt u de sterke punten van een DVD-speler bijv. ten opzichte
van een videorecorder?
Volgens de winkeliers is het grootste voordeel de betere beeld- en
geluidskwaliteit. Ook dat het digitaal is speelt een belangrijke rol. Het
bedieningsgemak is ook een erg belangrijke factor (je hoeft bijna niets in
te stellen) en de film zal niet of nauwelijks meer slijten. Ook sneller
doorspoelen is een voordeel. Eén en al lof dus.

Vraag 15. Wat vindt u de zwakke punten van een DVD-speler bijv. ten opzichte
van een videorecorder?
Het grootste nadeel is dat het (nog) niet opneembaar is. Het is ook nog vrij
duur en nog niet overal leverbaar.
Verder zijn er weinig zwakke punten aan een DVD-speler volgens de
winkeliers.


Slotconclusie


De winkeliers zien de DVD-speler over het algemeen als een zeer goede
toevoeging aan het audiovisuele aanbod. Het zal alleen nog even de tijd
moeten krijgen voordat er meer mensen met DVD-spelers in contact komen.
Daarvoor zullen de prijzen omlaag moeten en als je straks misschien zou
kunnen opnemen met de DVD-spelers dan is er weer een zwak punt van de
DVD-speler uit de weg geruimd. Overigens wegen de voordelen voor de klant
veel zwaarder dan de nadelen van een DVD-speler. Ook in de computers tref je
steeds vaker een DVD-speler aan, waardoor steeds meer mensen er bekend mee
raken. De winkeliers vinden het een goede toevoeging aan het aanbod, maar
verwachten niet dat de verkoop van DVD-spelers een gat in de markt is en
gaat worden. Een enkeling denkt er wel winst mee te gaan boeken. De klanten
die al over een DVD-speler beschikken zijn er zeer positief over evenals de
winkeliers.

-----------------------------

Recente artikelen

Laatste reacties

Er zijn nog geen reacties. Geef als eerste een reactie in dit topic!

Filteren

Tags

Meer >

Archief

Meer >

Deel deze pagina