Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 77 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Maar ik heb een mail van A-film onder mijn neus gehad, na de klachten van de problemen.
    In het kort:

    (Citaat)
    We vinden het erg jammer dat je niet tevreden bent met onze blu-ray versie van IMMORTALS (3D), die naar onze mening nochtans een erg mooie editie is geworden. Het probleem van ‘posterisatie’ en ‘macroblocking’ is ons uiteraard bekend en blijft in sommige gevallen inderdaad een probleem.
    Als jij inderdaad beweert dat er een verschil is tussen onze releases en de US en de FR versie van de blu-ray, dan moet ik dat zelf in detail gaan uitzoeken. In theorie kan dat niet, daar wij ook gewoon een kopie van de originele US masters hebben gekregen en die in perfecte omstandigheden en in de hoogst mogelijke kwaliteit hebben verwerkt en (multi-pass) geëncodeerd. Kan jij mij daarvan bewijsmateriaal leveren, dmv een aantal screenshots en daarbij even laten weten op welk moment in de film deze verschillen zichtbaar zijn? (Einde citaat)

    Er zijn screenshot 3 weken geleden met de vergelijkingen toegestuurd. Daarna is geen enkele reactie meer op terug gekomen.
    Van horen van andere mensen die ook klachten per mail hadden verzonden, hebben helemaal geen bericht terug gekregen.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Trouwens de meeste mensen die ik ken en in het forum gesproken heb zien de strepen, macroblocking, posterisatie en wegvallende details wel.
    Zullen we dat argument in de toekomst maar niet meer gebruiken? Je weet niet hoe veel mensen het niet met je eens zijn.

    De een vindt de score te laag, de andere laag genoeg. Het is niet nodig om de mening van anderen erbij te betrekken, want dan komen we al snel op hetzelfde niveau als een paar dagen geleden. Iedereen kan roepen dat het merendeel van de mensen die hij/zij spreekt het met hem/haar eens zijn. Dat is in veel gevallen niet te controleren en in de meeste gevallen niet relevant voor je eigen mening. Voor deze specifieke discussie al helemaal niet. Het vertalen van tekortkomingen van beeldkwaliteit naar een score is geen objectieve aangelegenheid.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Zullen we dat argument in de toekomst maar niet meer gebruiken? Je weet niet hoe veel mensen het niet met je eens zijn.

    De een vindt de score te laag, de andere laag genoeg. Het is niet nodig om de mening van anderen erbij te betrekken, want dan komen we al snel op hetzelfde niveau als een paar dagen geleden. Iedereen kan roepen dat het merendeel van de mensen die hij/zij spreekt het met hem/haar eens zijn. Dat is in veel gevallen niet te controleren en in de meeste gevallen niet relevant voor je eigen mening. Voor deze specifieke discussie al helemaal niet. Het vertalen van tekortkomingen van beeldkwaliteit naar een score is geen objectieve aangelegenheid.
    Jij zegt zelf dit: Een 2,5 zou ook wat meer recht doen aan de opvatting van dat 99% van de kijkers niet zo'n moeite met het beeld zouden hebben. Dat kan je ook niet weten.Zullen we dat argument in de toekomst maar niet meer gebruiken? als
    Het vertalen van tekortkomingen van beeldkwaliteit naar een score objectieve aangelegenheid is, dan hoeft men dus volgens jou helemaal niet te vernoemen wat dan de tekortkomingen zijn. want dat is toch niet opjectief. Nee men is juist opjectief omdat ze juist de tekortkomingen van beeldkwaliteit kunnen waarnemen en vernoemen.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Jij zegt zelf dit: Een 2,5 zou ook wat meer recht doen aan de opvatting van dat 99% van de kijkers niet zo'n moeite met het beeld zouden hebben. Dat kan je ook niet weten.
    Het is een reactie op een stelling van de bespreker zelf, niet een bewering dat 99% het met mij persoonlijk eens is. De bespreker geeft zelf aan dat een groot deel van het publiek geen of weinig waarde zal hechten aan de tekortkomingen. Ik opper met mijn reactie daarop alleen dat een bespreking wellicht ook rekening mag/moet houden met die groep. Of dat betekent dat je het punt ietwat aanpast (wat ik voorsta) of dat je in de bespreking zelf een duidelijke opmerking maakt dat bepaalde tekortkomingen voor de gemiddelde gebruiker wellicht niet zo dramatisch zullen zijn, laat ik maar even in het midden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Het vertalen van tekortkomingen van beeldkwaliteit naar een score objectieve aangelegenheid is, dan hoeft men dus volgens jou helemaal niet te vernoemen wat dan de tekortkomingen zijn. want dat is toch niet opjectief. Nee men is juist opjectief omdat ze juist de tekortkomingen van beeldkwaliteit kunnen waarnemen en vernoemen.
    Fout. Het constateren van tekortkomingen is iets anders als daar een waarde-oordeling in de vorm van een score aan hangen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #30

    Standaard

    Het lijkt verdacht veel op dezelfde discussie van enige tijd geleden, in het inmiddels gesloten topic.

    Het blijven uitwisselen van dezelfde standpunten als weergegeven in dat topic dreigt nu weer te gebeuren, en is dan toch volledig overbodig .

    Dit is mijn bescheiden mening .
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  6. #31

    Standaard

    Alleen wordt er door iemand van dvd.nl redactie van dezelfde standpunten uitgelegd waarom hij tot deze punten komt. En dat mark t nu weer zijn gelijk wil hebben komt nu weer naar voren, maar nu met een nogal onsamenhangende spraak.
    Fout. Het constateren van tekortkomingen is iets anders als daar een waarde-oordeling in de vorm van een score aan hangen.
    Op een hondenshow word er punten gegeven. Er zijn standaard regels waar een rashond aan moet voldoen, er wordt een punt afgetrokken voor tekortkomingen, en zo komt men aan een waarde van punten. Zo ook met blu-ray recensie punten. Het vertalen van tekortkomingen van beeldkwaliteit komt men zo aan een score.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 07-05-2012 om 19:08

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Alleen wordt er door iemand van dvd.nl redactie van dezelfde standpunten uitgelegd waarom hij tot deze punten komt. En dat mark t nu weer zijn gelijk wil hebben komt nu weer naar voren, maar nu met een nogal onsamenhangende spraak.
    Ik claim nergens m'n gelijk. Ik verkondig (en verdedig) alleen m'n mening over een aspect van de bespreking. Daar is dit topic voor. Als iedereen alleen maar met de bespreker kan instemmen, dan kun je de mogelijkheid om op een bespreking te reageren beter helemaal niet bieden.
    Voor diegenen die een bespreking bekijken, kan het handig zijn om te zien dat er verschillende meningen zijn. Dat jij het daarmee vervolgens weer niet eens bent, is je goed recht. Geen reden om de discussie weer in het dramatische te trekken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Op een hondenshow word er punten gegeven. Er zijn standaard regels waar een rashond aan moet voldoen, er wordt een punt afgetrokken voor tekortkomingen, en zo komt men aan een waarde van punten. Zo ook met blu-ray recensie punten.
    Als ik je het verschil tussen objectief en subjectief moet uitleggen, dan kunnen we maar beter ophouden met discussiëren. Wat ik bij deze ook doe.

    Veel plezier ermee.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #33

    Standaard

    Het gaat echt dezelfde kant op Seus, maar dit topic wordt niet gesloten, hoogstens worden er wat post's verwijderd
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #34

    Standaard

    Over de strepen dat in de film zit: http://www.dvd.nl/images/reviews/4695/shot4_large.jpg

    Decoders zijn een waarschijnlijke oorzaak,
    als je het beeld niet goed decodeerd voordat je het encodeerd gaat het fout.
    waar het exact fout gaat weet je nooit. 1 ding is zeker: het resultaat is bagger
    Laatst aangepast door De_Hollander : 07-05-2012 om 19:40

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Diegenen die keihard ontkennen dat er problemen zijn met het beeld zouden niet een score van 2,5 voorstaan, maar de volle 5 punten. Daar is hier geen sprake van. 2,5 punten aftrekt lijkt me meer dan voldoende. Zeker rekening houdend met de berichten (ook in deze post) dat niet iedereen het (in dezelfde mate) constateert of zich er (in dezelfde mate) aan ergert. De besprekingen zouden m.i. ook rekening moeten houden met die 99% die genoemd worden die er niet zo zwaar aan tillen dat er meteen een extreem lage score uit zou moeten rollen. Dat lijkt me ook weer niet een score waar het gros van de kijkers iets aan heeft. Bij een 1,5 denk ik echt aan heel matig beeld en geklooi met beeldformaten en dat is hier m.i. ondanks de problemen die geconstateerd kunnen worden niet het geval.
    Voor die 99% zijn al genoeg websites en dit zijn meestal niet degene die geld over hebben voor een Blu-ray Disc. Natuurlijk kan ik schrijven zoals filmtotaal http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=25829

    "Het beeld ziet er veelal top uit" , Geweldig! Dan gaan die andere 1% wellicht met dit advies de BD kopen. Maar het beeld is niet geweldig en zeker niet top!
    Dus als gevolg een hoop boze reacties dat we beter moeten kijken.

    Ik geeft deze 1.5 punt (= een 3). Een forse onvoldoende.

    Want:

    1. Posterisatie uit de tijd van VIDEO-CD
    2. Macroblocking en andere vreemde artefacten.
    3. Beeld is te licht
    4. Hierdoor kloppen de originele kleuren niet meer.
    5. Details vallen af en toe weg.

    6. (niet meegenomen in de 2D versie) het afwijkende beeldformaat.

    Vindt men dit niet zo heel erg belangrijk, dan kun je de BD gewoon aanschaffen. Maar voor degene die hier wel gevoelig voor zijn is dit redelijk belangrijke informatie.

    Ik kan er niet meer van maken. En dit cijfer is ook niet zaligmakend. Iedere TV afstelling is weer anders. En zal ook de beeldkwaliteit anders zijn. Het cijfer zoals gegeven is op basis van een gekalibreerde tv.

    WIJ HEBBEN VAN A-FILM ECHTER ALLEEN DE BD-SCREENER MOGEN ONTVANGEN! (zoals ook al omschreven in de review). Het kan dus zo zijn dat de retail-verise een andere kwaliteit heeft.
    Laatst aangepast door Rene Cloosterman : 07-05-2012 om 19:41

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene Cloosterman Bekijk bericht
    Dus als gevolg een hoop boze reacties dat we beter moeten kijken.
    Ik ga inhoudelijk niet op je onderbouwing in. Meningen verschillen, moet kunnen (maar wel prima dat je reageert).

    Alleen de bovenstaande opmerking lijkt me wat misplaatst -tenzij je andere reacties hebt gekregen dan in dit topic te zien zijn. Er zijn niet 'een hoop' 'boze' reacties 'dat jullie beter moeten kijken'. Er zijn een aantal leden die aangeven dat ze de waardering voor de beeldkwaliteit aan de karige kant vinden. Meer niet.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Ik ga inhoudelijk niet op je onderbouwing in. Meningen verschillen, moet kunnen (maar wel prima dat je reageert).

    Alleen de bovenstaande opmerking lijkt me wat misplaatst -tenzij je andere reacties hebt gekregen dan in dit topic te zien zijn. Er zijn niet 'een hoop' 'boze' reacties 'dat jullie beter moeten kijken'. Er zijn een aantal leden die aangeven dat ze de waardering voor de beeldkwaliteit aan de karige kant vinden. Meer niet.
    Het nadeel van DVD en BD-freaks (ik ben daar 1 van) is dat sommigen al vallen over 1 onbedoeld blokje in beeld. Anderen maakt het veel minder uit. Ik probeer rekening te houden met beide kanten. Een onmogelijke taak

  13. #38

    Standaard

    Rene ik heb van jou ook sreenshots gezien en dat kwam precies overeen met mijn koop versie.
    Zoals ik het bekijk is het indentiek, en wat jij hebt gekregen is volgens mij ook de keur versie.Want er zaten ook extra's bij. Dus ze maken een Blu-ray zoals het moet gaan worden, deze wordt dan gekeurd, is deze goedgekeurd dan wordt die data zo geperst voor de verkoop. Dat hebben distributeurs mij uitgelegd dat dit zo gaat.

  14. #39
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene Cloosterman Bekijk bericht
    WIJ HEBBEN VAN A-FILM ECHTER ALLEEN DE BD-SCREENER MOGEN ONTVANGEN! (zoals ook al omschreven in de review). Het kan dus zo zijn dat de retail-verise een andere kwaliteit heeft.
    Als dat zo zou zijn, dan is er eigenlijk maar één conclusie te trekken namelijk dat A-Film zichzelf in de voet schiet op deze manier.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene Cloosterman Bekijk bericht
    Het nadeel van DVD en BD-freaks (ik ben daar 1 van) is dat sommigen al vallen over 1 onbedoeld blokje in beeld. Anderen maakt het veel minder uit. Ik probeer rekening te houden met beide kanten. Een onmogelijke taak
    Als jullie niet met een vaste checklist werken voor puntenopbouw of aftrek dan moet je gewoon je eigen cijfer geven. Punt uit
    Laatst aangepast door peptalk : 07-05-2012 om 20:38
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Over de strepen dat in de film zit: http://www.dvd.nl/images/reviews/4695/shot4_large.jpg

    Decoders zijn een waarschijnlijke oorzaak,
    als je het beeld niet goed decodeerd voordat je het encodeerd gaat het fout.
    waar het exact fout gaat weet je nooit. 1 ding is zeker: het resultaat is bagger
    Waar zitten die strepen dan? Ik zie werkelijkheid helemaal niets bijzonders, alleen een lichtblauwe band aan de linker kant maar dat is waarschijnlijk het gevolg van een onnauwkeurige screenshot. Zet eens twee identieke afbeeldingen naast elkaar en geef in de ene dan met pijlen of strepen aan waar ik naar moet kijken.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Als jullie niet met een vaste checklist werken voor puntenopbouw of aftrek dan moe je gewoon je eigen cijfer geven. Punt uit
    Hebben we wel ooit gehad geloof ik, maar bleek niet werkbaar.

    Ook een checklist vink je aan naar persoonlijke keuze

    Bijvoorbeeld beeldruis 1 tot 10. Maar wat is veel ? Das voor iedereen weer anders. En is de ruis wellicht later toegevoegd, dan moet je deze weer niet tellen. Of zat deze al in de oorspronkelijke bioscoopfilm?

    M.a.w. de gegeven punten zijn niet heilig.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Waar zitten die strepen dan? Ik zie werkelijkheid helemaal niets bijzonders, alleen een lichtblauwe band aan de linker kant maar dat is waarschijnlijk het gevolg van een onnauwkeurige screenshot. Zet eens twee identieke afbeeldingen naast elkaar en geef in de ene dan met pijlen of strepen aan waar ik naar moet kijken.
    Marcel, ik ben ook niet iemand die alles ziet , maar deze zie ik wel: links beneden door alle donkere stukken (ook zijn kleding) en rechts beneden in de hoek.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Waar zitten die strepen dan? Ik zie werkelijkheid helemaal niets bijzonders, alleen een lichtblauwe band aan de linker kant maar dat is waarschijnlijk het gevolg van een onnauwkeurige screenshot. Zet eens twee identieke afbeeldingen naast elkaar en geef in de ene dan met pijlen of strepen aan waar ik naar moet kijken.
    ben je nu serieus, is toch duidelijk te zien ??
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  20. #45

    Standaard

    Wat een gedoe zeg. Ik heb gewoon genoten van deze film en me nergens aan gestoord.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Marcel, ik ben ook niet iemand die alles ziet , maar deze zie ik wel: links beneden door alle donkere stukken (ook zijn kleding) en rechts beneden in de hoek.
    Ik heb de afbeelding op mijn iMac met 24 inch IPS-panel bekeken en op mijn HP met 24 inch Dell Ultrasharp 2408WFP (S-PVA panel), maar geen strepen te zien. Op beide niet. Echt niet.

  22. #47

    Standaard

    Ik zie ook duidelijk strepen, o.a. op zijn shirt en keel .
    En als je na aanleiding van dit review de UK uitgave wil aanschaffen moet je ook oppassen, de UK uitgave is gecut
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  23. #48

    Standaard

    Als ik gewoon de film een 8 had gegeven hadden we dit gediscussieer niet gehad

    We hebben het hier wel over een Blu-ray Disc! het neusje van de zalm wat betreft beeld en geluid. Daar horen deze fouten gewoonweg niet op te zitten.

    Het lijkt wel of hier mensen zitten te discussieren die het allemaal wel goed vinden. Als het beeld maar beweegt dan is het al prima...

    De 2D-versie hoort donkerder te zijn en dat is ie niet. Met alle bijwerkingen van dien. (dus ook strepen in de donkere delen, en als je ze eenmaal ziet, zie je zo overal) Een behoorlijke domme fout en dat kan nooit worden beloond met een voldoende.

    Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet kunt genieten van de film. Ook ik heb genoten, maar als ik puur naar het beeld kijk was dat niet zo best voor een BD
    Laatst aangepast door Rene Cloosterman : 07-05-2012 om 22:24

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb de afbeelding op mijn iMac met 24 inch IPS-panel bekeken en op mijn HP met 24 inch Dell Ultrasharp 2408WFP (S-PVA panel), maar geen strepen te zien. Op beide niet. Echt niet.
    Op mijn Dell Ultrasharp 3008WFP is het toch echt wel overduidelijk te zien. Misschien tijd voor vervanging of kalibratie?

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Waar zitten die strepen dan? Ik zie werkelijkheid helemaal niets bijzonders, alleen een lichtblauwe band aan de linker kant maar dat is waarschijnlijk het gevolg van een onnauwkeurige screenshot. Zet eens twee identieke afbeeldingen naast elkaar en geef in de ene dan met pijlen of strepen aan waar ik naar moet kijken.
    lichtblauwe band aan de linker kant? Dat zie ik weer niet. En het is geen onnauwkeurige screenshot.
    Misschien zie je met deze grotere screenshot wel beter http://imageshack.us/f/821/nlstrepen2.png/
    Laatst aangepast door De_Hollander : 07-05-2012 om 22:35

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •