De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Jack Reacher (Christopher McQuarrie, 2012)

    Jack Reacher is de titel van de volgende film van Tom Cruise. Het is een verfilming van een roman-reeks van schrijver Jim Grant (onder pseudoniem Lee Child). Reacher is in de serie een ex-militaire politiefunctionaris die als zwerver door Amerika trekt.



    De film is gebaseerd op het plot van de roman One Shot (ooit ook de voorlopige titel van het filmproject), waarin Reacher betrokken raakt bij een politieonderzoek naar een seriemoordenaar. De verdachte doet een beroep op Reacher om z'n onschuld te bewijzen.

    Cruise speelt de hoofdrol en wordt vergezeld door onder andere Rosamund Pike, Robert Duvall, Richard Jenkins en Werner Herzog (ja, die Werner Herzog).

    Christopher McQuarrie is zowel de regisseur als degene die het verhaal voor de film heeft bewerkt. Hij heeft in het verleden het script voor onder andere The Usual Suspect en Valkyrie geschreven.

    De film gaat met de kerstdagen bij ons draaien.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #2

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #3

    Standaard

    Ik moet toch zeggen dat ik nog weinig van het boek terug zie in deze trailer. En Tom Cruise als Jack Reacher (die omschreven wordt als een lange, breedgeschouderde, ik ga niet uit de weg vent) zie ik ook niet echt voor me. Ok, het vecht stukje waarin Cruise 4/5 mannen met de vuisten te lijf gaat zou idd uit het boek kunnen komen en gaat ook wel zoals ik verwacht. Voor de rest maar even afwachten.

  4. #4

    Standaard

    Jack Reacher [2012]

    Een sluipschutter schiet op klaarlichte dag in het rond en maakt daarbij vijf willekeurige slachtoffers. Op basis van het gevonden bewijsmateriaal wordt een voormalig sluipschutter gearresteerd maar beweert onschuldig te zijn. Hij vraagt om de hulp van ene Jack Reacher, een ex-majoor bij de Militaire Politie. Reacher gaat op onderzoek uit en ontdekt dat de zaken wellicht anders liggen.



    Jack Reacher?
    De film is gebaseerd op het gelijknamige personage bedacht door de Britse auteur Lee Child (aka Jim Grant). Hij heeft sinds 1997 inmiddels verschillende boeken uitgebracht waarin dit personage centraal staat. Jack Reacher is een landloper met een militaire verleden. Het personage is 1.95 meter lang, blond, intelligent en fysiek sterk. Qua uiterlijk kom je wellicht niet direct uit op Cruise zou je zeggen, al doet Cruise het zeker niet onaardig in zijn versie van het personage. Cruise overtuigt als een man met wie je niet moet f#cken!

    Intense openingsscène
    De regie is in handen van Christopher McQuarrie. De beste man werkt voornamelijk vanachter de typemachine en heeft voor deze film slechts The Way of the Gun (2000) geregisseerd. Met deze film maakt hij een puike thriller en actiefilm met ruimte voor humor. De openingsscène met de sluipschutter is vrij intens waarin de spanning voortreffelijk wordt opgebouwd. De actie is tevens goed in beeld gebracht met rauwe beelden waarin het nergens echt te grafisch wordt a la Drive (2011). Het verhaal wordt verder leuk ontvouwd en is prima te volgen. Minpuntje is de rol van Werner Herzog. Zijn rol voelde wat cliché aan en was niet bijster interessant voor iemand met een dergelijke belangrijke rol. Richard Jenkins, Rosamund Pike en Robert, “The Consigliere”, Duvall waren prima maar verder niet heel bijzonder. Helaas was deze versie van State Trooper, zoals in de trailer, niet verwerkt in de film.

    Jack Reacher: Zeer vermakelijke film die spannend is en prima in beeld wordt gebracht.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Op basis van het gevonden bewijsmateriaal wordt een voormalig sluipschutter gearresteerd maar beweert onschuldig te zijn.
    Dat beweert hij toch echt niet, hij zegt dat hij alleen met Reacher wil praten. Sterker nog, dat schrijft hij op, hij zegt niets...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat beweert hij toch echt niet, hij zegt dat hij alleen met Reacher wil praten. Sterker nog, dat schrijft hij op, hij zegt niets...
    Strikt gesproken heb je helemaal gelijk Peptalk, de verdachte zegt indd niets en schrijft op dat 'ie met Reacher wilt praten. De algemene strekking is toch wel dat hij op dat moment weet dat hij onschuldig is en Reacher nodig heeft om zijn onschuld te pleiten .
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Strikt gesproken heb je helemaal gelijk Peptalk, de verdachte zegt indd niets en schrijft op dat 'ie met Reacher wilt praten. De algemene strekking is toch wel dat hij op dat moment weet dat hij onschuldig is en Reacher nodig heeft om zijn onschuld te pleiten .
    Daar ga ik mee akkoord
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •