Pagina 18 van 24 EersteEerste ... 8141516171819202122 ... LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 599 worden weergegeven.
  1. #426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Publiek en critici waren laaiend enthousiast over The Hangover. "Beste komedie van de laatste 10 jaar!" en "Hilarisch, ongezien origineel!", dat waren de gangbare quotes. Ook in de vriendenkring klonk het veelbelovend : "Fantastisch! Zelden zo hard gelachen!", "De zaal lag plat, ik kwam niet meer bij!", "Deze moet je absoluut gezien hebben!" ... Nu en dan kon er zeker en vast een welgemeende gniffel af, het absurde kantje van Zach Galifianakis was daar meestal de aanleiding toe. Het is bij momenten best een leuke komedie, dat wel. Maar men moet er ook niet meer van maken dan wat het is. Het script was helemaal niet fantastisch en buiten enkele geslaagde grappen werd het minstens even vaak ontzettend voorspelbaar en rolleyes-flauw. Hier zat méér in. I don't get the fuzz.
    Zelf vond ik the Hangover wel stukken beter dan het tweede deel. Echter haalt het bij mij nooit het niveau van het geniale Dumb & Dumber. Dat blijft voor mij nog steeds een meesterwerk op het gebied van comedy

  2. #427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ik het opmerkelijk vind dat dit keer op keer zo is bij Richard. Anyway, bedankt voor je uitleg Richard, duidelijk geen film dus voor je.
    geef je hem ongelijk dan? zegt meer iets over jezelf toch

  3. #428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik snap het heel goed. Da's ook niet zo moeilijk want de boodschap van de film ligt er erg dik op. Er is met deze film eigenlijk geen ruimte voor eigen interpretatie mogelijk.

    Los van het feit dat ik het dus inhoudelijk een heel doorzichtige en belerende film vindt, vind ik ook dat de combinatie van grof geweld enerzijds en melodrama anderzijds nogal sensatie-zoekerig en nep overkomt. Bij het bekijken van deze film had ik echt het gevoel dat er een soort "formule" op me losgelaten werd waarmee men heel geforceerd bepaalde emoties in me probeerde op te roepen. Niet alleen met het geweld en melodrama maar ook met het verhaal als geheel, de soundtrack en het pseudo-artistieke camerawerk. De film komt heel "gemaakt" op me over: de stijl is documentaire-achtig, maar ik had geen moment het idee dat ik naar een realistisch verhaal zat te kijken.

    Verder vond ik het acteerwerk matig: Edward Norton overtuigde me niet als neo-nazi. Niet alleen vanwege z'n piepstem maar ook omdat ik filmsterren als hij (en dat is ie) in films met een sociaal-politiek thema altijd "verdacht" vind. Bij dat soort films is het altijd "de bekende acteur die mij de les leest" en is het niet de film zelf die de boodschap overbrengt. Als ze voor zijn rol een minder bekende, en wat meer grimmige acteur hadden gekozen dan had het al een heel andere (en waarschijnlijk veel betere!) film geworden.

    Btw, dit is gewoon mijn mening en ik heb daar echt wel over nagedacht. Misschien dat ik in de minderheid ben maar ik roep echt niet dat ik een film niet goed vindt om "populair" te zijn. Volgens mij is het resultaat eerder het tegenovergestelde.
    Over het dikgedrukte, Edward Norton was toen hij in deze film speelde nog redelijk onbekend. Dat hij later een ster werd, heeft weinig te maken met zijn prestatie in deze film.

    Overigens ben ik het wel met je eens dat de film overschat is.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  4. #429

    Standaard

    maar echt waar, LotR is wel echt de beste en leukste film ooit hoor, vind ik dus. Wow.
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  5. #430

  6. #431

    Standaard

    Alle.....

    PIRATES OF THE CARIBEAN films.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  7. #432

    Standaard

    No f*cking way......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #433

    Standaard

    Kijkende naar titels die hoog in de imdb-top staan:

    The Usual Suspects
    A Clockwork Orange
    2001

  9. #434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    No f*cking way......
    ....way!

    Rommel, rommel, rommel.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  10. #435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Over het dikgedrukte, Edward Norton was toen hij in deze film speelde nog redelijk onbekend. Dat hij later een ster werd, heeft weinig te maken met zijn prestatie in deze film.
    Dat is toch niet helemaal waar. Norton heeft als 'steracteur' bij die film juist een conflict gekregen met de regisseur Tony Kaye over de final cut en zijn zin weten door te drukken bij de producers, naar verluidt omdat hij te weinig in beeld zou zijn en zijn personage te 'donker' was. Kaye heeft daarna afstand genomen van de film en wilde zelfs zijn naam er niet aan verbinden (maar het Alan Smithee pseudoniem gebruiken, wat niet werd toegestaan door de director's guild).

    Toch een mooi staaltje van sterallures dacht ik zo...

    Ik deel de kritiek op American History X overigens: ik heb de film al in geen jaren meer bekeken, maar toen ik hem voor het eerst zag vond ik de plotselinge transformatie in de gevangenis behoorlijk onwaarschijnlijk. Ik vind het een weinig genuanceerde film en zeker geen topper.

    De Pirate of the Carribean films zijn inderdaad ook behoorlijk overgewaardeerd. Zijn er echt mensen die dit 'leuk' vinden? In mijn ogen allemaal veel te lange films met zwakke middenstukken en een kunstje van Depp dat je na twee films de keel uithangt.

    Mijn eigen bijdrage aan dit hype-topic: Sexy Beast

    Na lovende reacties o.a. op dit forum heb ik die een paar jaar geleden bekeken,
    maar wat een rommel! Ik vond dit echt absoluut een draak van een film. Ben Kingsley kan me sowieso nooit echt bekoren, maar dit is echt zijn dieptepunt.

  11. #436

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    ....way!

    Rommel, rommel, rommel.
    Zat ik al op te wachten...inkoppertje
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #437

    Standaard

    klopt, die films zijn echt cheap, ze trekken een publiek met de meest goedkope marketingsnufjes

  13. #438

    Standaard

    Fout, het merendeel durft gewoon toe te geven dat ze nog jong van geest zijn en puur om de entertainment naar dergelijke films gaan...........
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #439

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Fout, het merendeel durft gewoon toe te geven dat ze nog jong van geest zijn en puur om de entertainment naar dergelijke films gaan...........
    (ik neem aan dat het hier nog gaat om de Pirate-films)

    Begrijp me niet verkeerd, ik mag graag een lawaaierige pulpfilm zien, maar ik vind de Pirate-films gewoon heel erg saai.

  15. #440

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    (ik neem aan dat het hier nog gaat om de Pirate-films)

    Begrijp me niet verkeerd, ik mag graag een lawaaierige pulpfilm zien, maar ik vind de Pirate-films gewoon heel erg saai.
    Dat ligt dan geheel aan jezelf natuurlijk. Smaken verschillen nu eenmaal immers...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #441

    Standaard

    fout, het vermogen een waar te nemen verschilt

  17. #442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    fout, het vermogen een waar te nemen verschilt


    Maar het blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeuren. Daarom is men hier ook zo snel geïrriteerd. Het is natuurlijk niet leuk om de film die je zelf als een meesterwerk ervaart, die je aan het denken heeft gezet en die je keer op keer kunt herkijken door anderen als saai en rommel wordt afgedaan.

    Ik blijf zelf bijvoorbeeld altijd 2001 verdedigen, mijn favoriet, maar in mijn vriendenkring is er ook niemand die deze film kan waarderen, met de reacties die je hier ook ziet: te saai, langdradig, er gebeurt niks etc. De diepere lagen gaan daarbij dan toch aan veel mensen voorbij, daar ben ik het zeker eens met de Tuinman.

  18. #443

    Standaard

    2001 is absoluut niet saai.......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Smaken verschillen nu eenmaal immers...
    Daarom vermijd ik topics zoals deze ook....er valt niet over te twisten en daarom vind ik topics zoals deze, no offense naar iedereen hier, volledig overbodig.... Geef mij maar de topics met ontwikkelingen, nieuws en de handel maar; die vind ik het meest interessant....

  20. #445

    Standaard

    Sluit ik mij wel bij aan. Maar soms is dom in de ruimte typen om de tijd te doden wel eens leuk...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #446

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    2001 is absoluut niet saai.......
    2001 van 'grootmeester' Kubrick.......of de Sci-Fi flicks van 'koning van de B-film' Corman....

    Dan toch maar de laatste.

  22. #447

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Daarom vermijd ik topics zoals deze ook....er valt niet over te twisten en daarom vind ik topics zoals deze, no offense naar iedereen hier, volledig overbodig.... Geef mij maar de topics met ontwikkelingen, nieuws en de handel maar; die vind ik het meest interessant....
    Vind het zelf wel grappig hoe verchillend mensen tegen films kijken....

    Daar waar ik de "Pirates"-films uitkots zijn er miljoenen mensen die die films en de (irritante) rol van J. Depp helemaal het einde vinden.
    Maar wat is er nu zo goed aan deze films. Het eerste deel was niet noemenswaardig. Deel 2 en 3 heb ik niet in de bios gezien maar op tv en het sloeg daadwerkelijk he-le-maal nergens op. Laatste deel bespaar ik mezelf maar al liggen de recensies op dezelfe lijn als 2 en 3.........BAGGER.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  23. #448

    Standaard

    vraag de mensen maar waarom ze die films goed vinden, 9 van de 10 zal alleen zeggen ohh JD is zo'n lekker ding, en de rest zal zeggen dat orlando bloom een hottie is....

    iedere normale denker kan niet zeggen dan het films met inhoud zijn en ook niet dat als excuus kunnen gebruiken

  24. #449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    vraag de mensen maar waarom ze die films goed vinden, 9 van de 10 zal alleen zeggen ohh JD is zo'n lekker ding, en de rest zal zeggen dat orlando bloom een hottie is....

    iedere normale denker kan niet zeggen dan het films met inhoud zijn en ook niet dat als excuus kunnen gebruiken
    sfeer, decors, kleding, fantasie, muziek, jeugdsentiment (vroeger altijd met piraten lego gespeeld en met carnaval verkleed als piraat :P ) Piraten films zijn vet!

  25. #450

    Standaard

    die jeugdsentiment deel ik wel met je

Pagina 18 van 24 EersteEerste ... 8141516171819202122 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •