Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 4567891011 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 261 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat laatste is sowieso het slimste. Een gameconsole is vooral voor games. Bitstream werkt geloof ik nog steeds niet, dus geen HD Audio zoals DTS-HD of Dolby TrueHD. Dus ook geen Atmos of DTS:X.

    Misschien dat we binnenkort deze en een echte speler eens naast elkaar zetten voor een vergelijk. Ik kan je nu niet vertellen waarom BvS niet afspeelt. Een keer volledig opnieuw opstarten, de bd proberen of wachten op een update. Anders even googlen of andere dit probleem ook hebben.
    Uiteraard is de PS4 ook voor games, maar weet je of de PS4 nou 4k ultra hd kan afspelen?
    Ik vermoed zelf van niet, of heb je hier een bepaalde app voor nodig?

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Uiteraard is de PS4 ook voor games, maar weet je of de PS4 nou 4k ultra hd kan afspelen?
    Ik vermoed zelf van niet, of heb je hier een bepaalde app voor nodig?
    Nee, alleen de PS4 Pro kan dit d.m.v. streaming.
    Denk dus aan Netflix bijvoorbeeld. De console zelf heeft geen mogelijkheid tot het afspelen van 4K UHD schijfjes.

    Reactie op je eigen quote: Xbox One S heeft tegenwoordig bitstream out en de UHD van Batman v Superman werkt gewoon. Zit er nu zelfs naar te kijken.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HBx2000 Bekijk bericht
    Nee, alleen de PS4 Pro kan dit d.m.v. streaming.
    Denk dus aan Netflix bijvoorbeeld. De console zelf heeft geen mogelijkheid tot het afspelen van 4K UHD schijfjes.

    Reactie op je eigen quote: Xbox One S heeft tegenwoordig bitstream out en de UHD van Batman v Superman werkt gewoon. Zit er nu zelfs naar te kijken.
    Oke maar de ps4 is ook niet van plan om hiermee te komen aan de hand van bv een update of andere dergelijke toevoeging?

  4. #179

    Standaard

    Dat denk ik niet, aangezien de gewone Xbox One het ook niet kan. Volgens mij is er hardware matig een andere laser voor nodig, maar dat weer ik niet zeker. De PS3 kreeg later ook ondersteuning voor 3D. Maar zover ik weet heeft Sony geen plannen hierin.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Oke maar de ps4 is ook niet van plan om hiermee te komen aan de hand van bv een update of andere dergelijke toevoeging?
    Uitgesloten, deze generatie kan geen ultra bluray discs afspelen. Ps4 pro kan enkel 4k streamen, ook geen software upgrade mogelijk omdat het hardware betreft.

  6. #181

    Standaard

    Waar kopen de meesten hier hun UHD BD's? De Media Markt hier heeft een zeeeeer karig aanbod. Importeren zal wel weer de enige juiste optie worden. Zeer spijtig dat je toch altijd moet uitwijken naar het buitenland. En dan raar opkijken als ze weinig verkopen of het format niet loopt. Deze MM heeft ze ergens in een hoekje weggemoffeld, ook Bol heeft niet alles en dan alleen te duur.

  7. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Waar kopen de meesten hier hun UHD BD's? De Media Markt hier heeft een zeeeeer karig aanbod. Importeren zal wel weer de enige juiste optie worden. Zeer spijtig dat je toch altijd moet uitwijken naar het buitenland. En dan raar opkijken als ze weinig verkopen of het format niet loopt. Deze MM heeft ze ergens in een hoekje weggemoffeld, ook Bol heeft niet alles en dan alleen te duur.
    ik koop ze bij amazon Engeland, recent Duitsland maar die heeft leeftijd logo pontificaal op de hoes staan. Gemiddeld voor 22-25 euro. Hier in Nederland ligt het tussen de 30-35 euro. Zelfs met 3=2 betalen is het niet waard.

  8. #183

    Standaard

    Ik koop ze ook in Engeland en soms Amerika (als een titel nergens anders uitkomt in UHD)......de Media Markt in Antwerpen waar ik een tijdje geleden geweest ben had ook redelijk goeie prijzen en ook veel op voorraad......maar ja Antwerpen ligt niet om de hoek voor sommige members dus je moet er dan wat voor over hebben
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  9. #184
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb de luxe dat ik bij 4 MediaMarkten terecht kan, maar alleen de Arena heeft goede voorraad en nooit goedkoper dan 29 euro. Gelukkig ga ik met de Kerst naar London. Eens kijken wat de winkels (HMV, Flopp) daar doen. Maar sowieso koop ik nog niet echt veel en lang niet alles is echt de moeite waard.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #185

    Standaard

    Hier in Utrecht hebben we gelukkig nog een keus uit een stuk of 20. Daar staat het netjes vooraan bij de blu-rays. Alleen maar lof voor de Media Markt in mijn woonplaats. Ook echt super aardig personeel dat er staat. Ik ga dit weekend naar Brussel toe. Even kijken of ze daar nog wat hebben staan bij de Media Markt.

  11. #186
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Net The Shallows op UHD BD gezien op de OPPO en mijn bek viel echt werkelijk open. Ik was sowieso vrij sceptisch, maar het verschil tussen de BD- en UHD-versie van The Shallows is echt enorm. Niet normaal meer zo strak. De overview-shots van de zee sprankelde op UHD, maar waren bijna saai op BD. Hoe het water bruist en opspat, de golven breken, de kleuren. Het is echt een referentietitel.

    Wat vinden jullie de mooiste 4K-transfer tot nu toe?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #187

    Standaard

    Lucy is een favoriet bij mij op UHD , de kleuren en details is echt prachtig met natuurlijk de Atmos track erbij die het compleet maakt
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  13. #188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Net The Shallows op UHD BD gezien op de OPPO en mijn bek viel echt werkelijk open. Ik was sowieso vrij sceptisch, maar het verschil tussen de BD- en UHD-versie van The Shallows is echt enorm. Niet normaal meer zo strak. De overview-shots van de zee sprankelde op UHD, maar waren bijna saai op BD. Hoe het water bruist en opspat, de golven breken, de kleuren. Het is echt een referentietitel.
    Oww leuk om te lezen Claudio Ik heb hem vanmiddag toevallig ook aangeschaft. Heb de film zelf nog niet gezien. Straks lekker genieten dus
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  14. #189

    Standaard

    Wat betreft de Duitse UHD BD`s, meestal kun je de de titelhoes van de box wisselen c.q. omdraaien, en heb je de leeftijds indicatie niet meer op je hoesje/ cover staan.
    Ook eergisteren The Shallows gezien, is een erg goede zowel beeld technisch, scherpte maar ook sound technisch (atmos) een van de beste denk ik van dit jaar. Lucy is ook erg goed.
    Ik bestel ze regelmatig via Amazon DE, de meesten zitten nu rond de 23 a 25 €, en ach als je er twee besteld heb je gelijk geen portokosten meer.
    Via Zavvi heb ik er een gelijktijdig 4 laten komen, koste me 75 €, en vervielen de portokosten eveneens.
    Af en toe laat ik er een via de US rechtstreeks invliegen zeg maar, maar ja nu de dollar zowat gelijk aan de € is loont dat ook niet zo meer.
    Over algemeen zijn de bij MM veels te duur, en mondjesmaat verkrijgbaar c.q. aanwezig.
    Wordt het niet tijd voor een eigen tread om de diverse UHD BD`s te bespreken?

  15. #190

    Standaard

    Mijn eerste ervaring met UHD (Deadpool en X-Men Apocalypse) is zeker positiever dan ik had verwacht.
    Nu zit ik een ruime 2 meter van mijn 55" scherm dus dat helpt ook wel mee, maar zeker UHD geeft ook een forse verbetering.
    De normale Blu-ray blijft er echter ook super uitzien en het zeker niet te vergelijken met het verschil tussen DVD en Blu-ray dat ik een jaar of 9 geleden voor het eerst ervaarde,...dat had een echte wow factor.
    Als ik in het algemeen een BD een 8 als cijfer zou geven, zou ik UHD BD een 9 geven en DVD een 6.
    Bij BD destijds was het voor mij al duidelijk dat ik wijnig tot niets meer op DVD zou kopen, maar nu zal ik zeker wel selectiever zijn.
    Afwegingen daarbij zijn kwaliteit van de UHD BD, prijs, en de film in het algemeen (in dat laatste geval was bijvoorbeeld Deadpool een no brainer maar zou ik Independence Day 2 niet snel aanschaffen op UHD)
    Het prijsverschil is ook veel groter als tussen DVD en BD destijds, en acties als 3 halen 2 betalen zijn er ook nog niet echt (met uitzondering van MM, maar zoals eerder gemeld hier, niet intressant vanwege hoge prijs en karig aanbod)
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #191

    Standaard

    kan iemand al vertellen of idd de 4k uit us regio vrij zijn?

  17. #192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    kan iemand al vertellen of idd de 4k uit us regio vrij zijn?
    Ja, 4K Blu-ray's zijn altijd regiovrij.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  18. #193

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ja, 4K Blu-ray's zijn altijd regiovrij.

    gelukkig,heb net er 1 besteld....
    (john wick)

  19. #194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    kan iemand al vertellen of idd de 4k uit us regio vrij zijn?
    Yup en ook zelfs regelmatig voorzien van NL subs. Alleen geldt dat niet automatisch ook voor de vaak meegeleverde 'normale' blu-ray.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  20. #195

    Standaard

    voor de lief hebbers die verder willen dan de 1080i NL uitgave

    Planet Erde II: Eine Erde - viele Welten (4K Ultra HD) (+ Blu-ray)
    https://www.amazon.de/exec/obidos/AS...2SZ9/areadvd0e
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    voor de lief hebbers die verder willen dan de 1080i NL uitgave

    Planet Erde II: Eine Erde - viele Welten (4K Ultra HD) (+ Blu-ray)
    https://www.amazon.de/exec/obidos/AS...2SZ9/areadvd0e
    Heb je gezien dat het Engelse geluid dan wel Dolby Digital 5.1 is. Je kunt ook voor deze gaan: https://www.amazon.co.uk/Planet-Eart...lanet+earth+ii

  22. #197
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat lijkt me wel heel mooi op Ultra HD BD.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Heb je gezien dat het Engelse geluid dan wel Dolby Digital 5.1 is. Je kunt ook voor deze gaan: https://www.amazon.co.uk/Planet-Eart...lanet+earth+ii
    ?????????????????????

    Taal: Deutsch (Dolby Digital 5.1), Deutsch (DTS 7.1), Englisch (Dolby Digital 5.1), Englisch (DTS 7.1)

    Grappig, de BD heeft dit volgens Amazon.de

    • Taal: Deutsch (DTS-HD 5.1), Englisch (DTS-HD 5.1)
    "A man's got to know his limitations", ...

  24. #199
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Niet dat ik deze film zo interessant vind, maar de uitgave wel.
    https://www.bol.com/nl/p/passengers/9200000073057809/



    Want daar staat toch echt Ultra HD BD + 3D-Blu-ray Disc + Blu-ray Disc.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #200

    Standaard

    Dat zou dan een primeur zijn voor de Benelux. In de VS zijn al diverse van dit soort gecombineerde uitgaven (4K UHD Blu-ray + 3D Blu-ray + 2D Blu-ray) verschenen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 4567891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •