Pagina 84 van 235 EersteEerste ... 347480818283848586878894134184 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.076 tot 2.100 van 5873 worden weergegeven.
  1. #2076

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Ik had de afgelopen dagen geen verplichtingen, dus heb ik de tijd benut door wat filmpjes te kijken.

    Boyz n the Hood (1991, John Singleton)

    Er zijn niet iets teveel clichés.... de muziek maakt de film eerder een melodrama dan een film met levenslessen.
    De clichés die de film laat zien zijn eigenlijk geen clichés maar gewoon (letterlijk) de keiharde waarheid. Er zijn dus niet teveel clichés maar de film geeft een oprechte weergave van het leven in het ghetto.
    En de muziek maakt de film een melodrama? dat kan kloppen, IMHO is het nl. ook een melodrama
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #2077

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    De clichés die de film laat zien zijn eigenlijk geen clichés maar gewoon (letterlijk) de keiharde waarheid. Er zijn dus niet teveel clichés maar de film geeft een oprechte weergave van het leven in het ghetto.
    En de muziek maakt de film een melodrama? dat kan kloppen, IMHO is het nl. ook een melodrama
    Ik geloof ook wel dat het waarheden zijn, maar die kun je toch wel anders brengen dan nu gedaan werd? Nu kwam het verre van hard over op me, terwijl dat volgens mij wel de bedoeling is geweest (zie het begin en eind van de film). Waarom moet nu net de enige jongen doodgaan die een toekomst voor zich heeft buiten het getto en waarom moeten de wijze woorden gepaard gaan met die veel te voor de hand liggende muziek? Ondanks dat het misschien één van de eerste films in het genre was, vond ik de uitwerking bepaald niet origineel.

  3. #2078

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Wat je zegt is een waarheid als een koe, dat is immers met alles in het leven zo. Natuurlijk maakt Shame meer indruk op me omdat het een film is die mij persoonlijk meer ligt, of gebruik maakt van facetten die mij meer kunnen raken, maar dat heeft niets te maken met een film al dan niet in tijdsperspectief kunnen plaatsen, simpelweg omdat ik niet zoveel oude films heb gezien. Nergens trek ik vergelijkingen met andere films, ik heb het alleen over de tijd waarin de film gemaakt is en dat is vrij eenvoudig te onderbouwen met een beetje research als je maar een klein puntje belicht (zoals ik heb gedaan). Daarvoor hoef je m.i. niet meer of minder oude films te hebben gezien. Er zijn echter ook tijdloze film gemaakt die x jaar na dato nog altijd dezelfde impact kunnen hebben, zoals een Network die ik van de week heb gezien. Zo’n zelfde impact heeft The Lost Weekend niet gehad op mij. Dan kan ik toch stellen dat de film iets van zijn impact heeft verloren, vooropstellend dat het mijn mening? Een mening die, zoals je inderdaad zegt, in de loop der jaren ongetwijfeld anders zal worden na het zien van meer films.
    Maar wat bedoel je dan met 'tijdsperspectief'? Het enige wat ik daar onder kan verstaan is dat je een zeer goed beeld hebt van de tijd waarin de film gemaakt is en buiten alle sociale, economische en historische factoren (die je in principe ook uit een cursus geschiedenis kunt halen) lijkt een esthetisch perspectief me in dit opzicht cruciaal. En om een esthetisch perspectief te kunnen hebben van een tijd moet je toch wel degelijk ontzettend veel films uit deze periode gezien hebben. Je kunt toch geen mening vormen over iets wat je niet kent? Je hebt het letterlijk over de klassiekerstatus die de film hebt en daarna durf je doodleuk te beweren dat je daarvoor geen andere films gezien hoeft te hebben? Hoe kun je dan bepalen of iets een klassieker is? Is een klassiekerstatus niet ALTIJD in relatie tot andere films? En dat is mijn punt: om dit soort zaken echt goed te kunnen beoordelen moet je niet alleen zo ongeveer alle klassiekers uit de periode gezien hebben (en op dat punt ben je nog bij lange na niet), maar ook alle totale misbaksels en alle middenmoot films die er tussenin zitten (daar ben je nog niet eens aan begonnen). Het is toch absoluut cruciaal om vergelijkingen te kunnen trekken met soortgelijke films om een hiërarchie aan te kunnen brengen? Want dat is uiteindelijk wat de status klassieker inhoudt. Of denk je dat je iets zinnigs kunt zeggen over de economische situatie van Peru als je enkel de economische bovenlaag bestudeert? Of denk je dat je kunt zeggen of iets een goede film noir is als je maar drie film noirs in je leven gezien hebt? Daarvoor moet je toch een goed beeld hebben van het hele genre film noir? Ik ben anders wel enorm benieuwd wat je precies bedoelt met in het juiste perspectief plaatsen.

    Je vergelijking met 'Network' maakt precies duidelijk wat ik bedoel: ondanks enkele verschillen is 'Network' duidelijk veel meer verwant aan de huidige manier van film maken dan 'The Lost Weekend' en dus is het logisch dat Network wel die impact heeft die je duidelijk zoekt in film - het komt veel meer overeen met wat je gewend bent in film. Een film als 'The Lost Weekend' verschilt als dag en nacht van iets als 'Shame' of 'Network' en dat is precies mijn punt: je moet eerst leren om met die verschillen om te gaan en films van voor 1960 zijn gewoonweg altijd meer van een afstand gefilmd dan vrijwel alles wat erna komt. Als je jazz gaat luisteren klinkt aanvankelijk alles hetzelfde en kan het ontzettend afstandelijk en onpersoonlijk overkomen, zeker als mensen gewend zijn aan popmuziek dat een veel directere emotionele benadering heeft. Jazz steekt niet zo in elkaar, maar is uiteindelijk net zo emotioneel als popmuziek, het is enkel een kwestie om eerst de sleutel te vinden. Zoals mijn leraar jazz ooit zei: 'jazz is net als een goede rode wijn, die moet je leren waarderen'. En dat leren waarderen kan alleen als je heel veel jazz luistert. Volgens exact dezelfde manier moet je ook films als 'The Lost Weekend' op die manier leren waarderen en accepteren dat het verschil in benaderingswijze (tov moderne films) niet per definitie wil zeggen dat het de tand des tijds niet heeft doorstaan, maar dat je simpelwegeerst die benaderingswijze moet bestuderen en begrijpen. En dan zul je zien dat films als 'The Lost Weekend' net zoveel impact gaan hebben dan een 'Network' en 'Shame'. En dat heeft niet eens zoveel met meningen of smaak te maken, maar alles met het al dan niet onder de knie hebben van kijk- en luistervaardigheden.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #2079

    Standaard

    Sinds afgelopen donderdag gezien:

    Donderdag gingen we naar een (serieus!) in het Limburgs gesproken toneelversie van Reservoir Dogs (en dat werkte raar genoeg ontzettend goed ) en dus heb ik de film eerst nog eens gekeken:

    Reservoir Dogs
    Het is nog steeds een geniale film, op Pulp Fiction na mijn favoriete Tarantino. Natuurlijk ken ik `m inmiddels van buiten, inclusief 95% van de dialogen, maar toch blijft dit genieten.
    Heerlijk met een hoofdletter H.

    9,0/10

    Le Voyage Dans La Lune
    Met het op blu-ray uitkomen en bekijken van deze 110 jaar oude film is gelijk ook de oudste film die ik ooit heb gezien een feit. Het is zonder meer een wonder dat we met de moderne technieken nu nog steeds kunnen genieten van deze slechts 15 minuten durende werk van pionier Georges Méliès.
    Verrassend genoeg is de beeldkwaliteit van de blu-ray ver boven mijn verwachting. Natuurlijk, er zitten een hele hoop beschadigingen in en kun je `t nooit vergelijken met een hedendaagse film maar lettende op het feit dat we dit werk bijna niet hadden kunnen zien en dat het al ruim een eeuw oud is, is de beeldkwaliteit geweldig.
    De film zelf is niet heel erg spannend maar het is absoluut interessant om `m te bekijken en om te zien wat Méliès al allemaal deed met een medium te zien dat nog in z`n kinderschoenen stond.
    Wat mij betreft behoort deze uitgave van Flicker Alley in iedere collectie thuis.

    8,0/10

    The Birth Of A Nation
    Een tijdje geleden schreef ik in het Masters of Cinema topic dat ik inmiddels 2 versies van D.W. Griffith`s controversiele film in m`n collectie heb (de UK dvd en de Kino blu-ray) maar beide nog niet heb gezien omdat je een film ruim 3 uur niet zomaar op zet, daar moet je tijd voor maken. Die tijd had ik vanmiddag eindelijk en dus was het tijd voor de blu-ray.
    De film duurt dus ruim 3 uur maar is op geen enkele manier langdradig of saai. Sterker nog: de film was eigenlijk heel snel voorbij.

    De controversiele status die de film heeft is in mijn optiek terecht. Het is, vooral in het tweede deel, uiterst grof en racistisch. Griffith doet voorkomen, door middel van de title cards, alsof Afro-Amerikanen een onverstaanbaar taaltje brabbelen. Ook is de Ku Klux Klan,blijkbaar als enige, in staat om het Zuiden van Amerika (en dus het hele land) te redden van de "Zwarte overheersing" en zijn de mensen die de slavernij af wilden schaffen de schuldig aan "de ondergang van Amerika".
    Het geeft in ieder geval genoeg stof tot discussie en nadenken...

    Over Griffith`s kwaliteiten als regisseur kan daarentegen veel minder discussie zijn. Zijn pionierswerk op het gebied van verhalen vertellen en de montage technieken staan nog steeds buiten kijf en zijn dan ook, zeker voor die tijd, indrukwekkend.

    Dan de blu-ray zelf. Ook hier zitten er natuurlijk veel beschadigingen in de transfer. Ik ben dan ook erg benieuwd wat de komende uitgave van Masters of Cinema ons gaat brengen en of de beeldkwaliteit van die uitgave beter gaat zijn dan deze van Kino.

    Desalniettemin een film waar veel over te zeggen valt maar wel één die je absoluut een kans zou moeten geven, één die ondanks z`n reputatie zijn status als belangrijke klassieker verdient.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #2080

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Ik geloof ook wel dat het waarheden zijn, maar die kun je toch wel anders brengen dan nu gedaan werd? Nu kwam het verre van hard over op me, terwijl dat volgens mij wel de bedoeling is geweest (zie het begin en eind van de film). Waarom moet nu net de enige jongen doodgaan die een toekomst voor zich heeft buiten het getto en waarom moeten de wijze woorden gepaard gaan met die veel te voor de hand liggende muziek? Ondanks dat het misschien één van de eerste films in het genre was, vond ik de uitwerking bepaald niet origineel.
    Waarom zou je iets anders brengen dan het hier gedaan werd als het waarheden zijn? Die spoiler: tja, zo gaat het in de ghetto nou eenmaal. Very hard to get out of it
    En bij de laatste redenering ga je ook de fout in (IMHO): het was de 1 van de eerste films in het genre en was het destijds juist wel origineel. Dat het dat nu niet meer is omdat het al vaak is nagedaan is juist alleen maar in het voordeel van deze film en niet ten nadele. Boyz n the hood zette juist de toon voor een heel genre, dus is het absoluut wel orginieel...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #2081

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Maar wat bedoel je dan met 'tijdsperspectief'? Het enige wat ik daar onder kan verstaan is dat je een zeer goed beeld hebt van de tijd waarin de film gemaakt is en buiten alle sociale, economische en historische factoren (die je in principe ook uit een cursus geschiedenis kunt halen) lijkt een esthetisch perspectief me in dit opzicht cruciaal. En om een esthetisch perspectief te kunnen hebben van een tijd moet je toch wel degelijk ontzettend veel films uit deze periode gezien hebben. Je kunt toch geen mening vormen over iets wat je niet kent? Je hebt het letterlijk over de klassiekerstatus die de film hebt en daarna durf je doodleuk te beweren dat je daarvoor geen andere films gezien hoeft te hebben? Hoe kun je dan bepalen of iets een klassieker is? Is een klassiekerstatus niet ALTIJD in relatie tot andere films? En dat is mijn punt: om dit soort zaken echt goed te kunnen beoordelen moet je niet alleen zo ongeveer alle klassiekers uit de periode gezien hebben (en op dat punt ben je nog bij lange na niet), maar ook alle totale misbaksels en alle middenmoot films die er tussenin zitten (daar ben je nog niet eens aan begonnen). Het is toch absoluut cruciaal om vergelijkingen te kunnen trekken met soortgelijke films om een hiërarchie aan te kunnen brengen? Want dat is uiteindelijk wat de status klassieker inhoudt. Of denk je dat je iets zinnigs kunt zeggen over de economische situatie van Peru als je enkel de economische bovenlaag bestudeert? Of denk je dat je kunt zeggen of iets een goede film noir is als je maar drie film noirs in je leven gezien hebt? Daarvoor moet je toch een goed beeld hebben van het hele genre film noir? Ik ben anders wel enorm benieuwd wat je precies bedoelt met in het juiste perspectief plaatsen.
    Onder in perspectief plaatsen versta ik rekening houden met de tijd waarin de film gemaakt is, zaken als financiële en culturele omstandigheden, precies zoals je zegt. Dat ik niet zoveel films heb gezien als jij uit die tijd zal mijn mening niet zo kundig onderbouwd maken als de jouwe, maar binnen mijn mogelijkheden denk ik echt niet dat ik er zo ver naast zit met mijn kijk op dit soort films. Je doet het in jouw stukken tekst bv. overkomen alsof ik The Lost Weekend niet indrukwekkend vond. Dat is echter verre van waar, ik roem de manier waarop Wilder alcoholisme aankaart zelfs, ik vond het alleen niet zo indrukwekkend als ik het had gevonden als ik de film in 1945 had gezien. Dat dat beïnvloed is door mijn cultuur e.d. is toch logisch, maar dan heet zoiets toch dat de film de tand des tijds niet volledig heeft doorstaan als ik niet de enige ben die dat vind? In mijn optiek doorstaat een film de tand des tijds als de film dezelfde impact heeft, ongeacht wanneer je de film ziet. Iets wat ik wel had met Double Indemnity.

    Maar goed, je had het over dat ik in cirkels praat, maar jij doet hetzelfde. Ik denk dat dit een discussie wordt waar we niet op één lijn gaan komen te zitten. Ik geef wel toe dat ik nog genoeg te leren heb als het gaat om oudere films en technieken e.d., maar ik kan een film best wel in perspectief plaatsen. Alleen vergelijken met zoveel andere films als jij kunt lukt me niet, maar voor mij is dat niet het belangrijkste criterium, aangezien m.i. met behulp van internet tegenwoordig voldoende informatie ingewonnen kan worden.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Waarom zou je iets anders brengen dan het hier gedaan werd als het waarheden zijn? Die spoiler: tja, zo gaat het in de ghetto nou eenmaal. Very hard to get out of it
    En bij de laatste redenering ga je ook de fout in (IMHO): het was de 1 van de eerste films in het genre en was het destijds juist wel origineel. Dat het dat nu niet meer is omdat het al vaak is nagedaan is juist alleen maar in het voordeel van deze film en niet ten nadele. Boyz n the hood zette juist de toon voor een heel genre, dus is het absoluut wel orginieel...
    Nou vooruit: het lag mij in ieder geval niet, laat ik het daar op houden. Met name die muziek: of het ooit als goed werd gezien, het gaat nooit mijn ding worden door het er zo dik bovenop te leggen. Het was misschien wel origineel, maar dan nog vond ik de uitvoering voorspelbaar. Ik kan best leven met voorspelbaarheden, maar ook doordat de cast me niet echt beviel had ik daar nu meer moeite mee.

  7. #2082

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Dat is echter verre van waar, ik roem de manier waarop Wilder alcoholisme aankaart zelfs, ik vond het alleen niet zo indrukwekkend als ik het had gevonden als ik de film in 1945 had gezien.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  8. #2083

    Standaard



    Anastasia (1997, Blu-ray, NL-uitgave)

    Film: 7,5
    Beeld: 10
    Geluid: 8
    Extra's: 6

  9. #2084

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Sinds afgelopen donderdag gezien:



    Le Voyage Dans La Lune


    8,0/10

    Is deze regiovrij eigenlijk? Ik zie overal regio A staan. Zou me anders deze ook willen aanschaffen.

  10. #2085

    Standaard

    Bonnie and Clyde - Arthur Penn - 1967

    Deze had ik nog nooit gezien en het bleek voor mij helaas een vreselijke film. Dat komt met name door de irritante personages en belabberde acteerprestaties. Zelfs Gene Hackman, die ik normaal altijd wel goed vindt, speelt bijzonder over the top. Ik had geen enkele keer een connectie met de personages of het verhaal. De beginscene en de eindscene zijn wel erg sterk maar alles daartussenin helaas een stuk minder. Faye Dunaway is het hoogtepunt van de film. Door de muziek en manier van acteren, leek het af en toe wel een slapstick. Nee, deze film is helaas totaal niet aan mij besteed.

    4,5

  11. #2086

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Is deze regiovrij eigenlijk? Ik zie overal regio A staan. Zou me anders deze ook willen aanschaffen.
    Er verschijnt binnenkort ook een Franse release.

    Bonnie and Clyde is overigens ook een slapstick.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  12. #2087

    Standaard

    The Cabin In the Woods - 9/10

    Dit is een van de films die je gewoon moet kijken als horror fan. Vermijd trailers/recensies/mensen die het al gezien hebben. Ga naar de bios en geniet. Net als je dacht dat je alles al gezien had...
    Things you own end up owning you.

  13. #2088

    Standaard

    Sky Captain And The World Of Tomorrow (2004)

    De aftiteling is nu nog bezig terwijl ik dit type...

    Heerlijke film met mooie effecten en een lekker ouderwets sfeertje, leuke sympathieke rol van Paltrow maar je moet er wel van houden vind ik.

    Al 20x gezien denk ik maar for old time's sake maar weer eens opgezet!

    8/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  14. #2089

    Standaard

    Nightfall - Jacques Tourneur - 1957

    Erg sterke Noir met enkele bekende kenmerken zoals flashbacks, iemand die niet los kan komen van zijn verleden en sterke zwart/wit fotografie. Twee vrienden helpen twee mannen die met hun auto van de weg afraken terwijl ze aan het camperen zijn in het sneeuwlandschap van Wyoming. Het blijken twee bankovervallers te zijn die geen getuigen willen. Ze schieten een man dood en doen het lijken dat de ander een moord en daarna zelfmoord heeft gepleegd. Dat gaat mis en de man ontsnapt.....met het zak met geld.

    De hoofdrolspeler, James Vanning, is een niet al te sterke lead en het behoorlijk gefoorceerde subplotje waarbij een romance opbloeit is ook wat zwak. Toch is deze film zeer genietbaar door het vlotte en spannende verhaal en de afwisseling tussen stad en sneeuwlandschappen van Wyoming. Deed me bij vlagen denken aan Fargo, waarbij ook een tas met geld zoekraakt in de sneeuw....en een scene met een versnipperaar. Zeer vermakelijke Noir, heerlijk no nonsense.

    8.0

  15. #2090

    Standaard

    Design For Living
    Hele vermakelijke pre-code film van Ernst Lubitsch over een dame die niet kan kiezen tussen twee vrienden (de één een toneelschrijver en de ander een schilder) die beide verliefd op haar zijn.
    De gebruikelijke ingredienten voor een pre-code Hollywood film zijn ook hier aanwezig: vlotte dialogen die, vooral voor het vrouwelijk personage, natuurlijk net wat verder gaan dan in de periode van de Hays code en veel sexueel getinte grappen. Lubitsch weet `t tot een heel vlot en leuk geheel te smeden.

    7,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #2091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht

    Nou vooruit: het lag mij in ieder geval niet, laat ik het daar op houden. Met name die muziek: of het ooit als goed werd gezien, het gaat nooit mijn ding worden door het er zo dik bovenop te leggen. Het was misschien wel origineel, maar dan nog vond ik de uitvoering voorspelbaar. Ik kan best leven met voorspelbaarheden, maar ook doordat de cast me niet echt beviel had ik daar nu meer moeite mee.
    Kijk daar zeg je `t zelf al. Het is niet jouw ding, dat verklaart een hoop.

    En de uitvoering is nu voor jou wellicht voorspelbaar. Maar het is juist voorspelbaar doordat Boyz in the hood (één van de) eerste film(s) was die dit zo bracht (in dit genre toch iig)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Is deze regiovrij eigenlijk? Ik zie overal regio A staan. Zou me anders deze ook willen aanschaffen.
    Hij is idd. regio A
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #2092

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht

    Nou vooruit: het lag mij in ieder geval niet, laat ik het daar op houden. Met name die muziek: of het ooit als goed werd gezien, het gaat nooit mijn ding worden door het er zo dik bovenop te leggen. Het was misschien wel origineel, maar dan nog vond ik de uitvoering voorspelbaar. Ik kan best leven met voorspelbaarheden, maar ook doordat de cast me niet echt beviel had ik daar nu meer moeite mee.
    Je bent nog best mild moet ik zeggen. Boyz 'n the Hood vind ik een film van de ergste soort. Kan zich meten met Crash met dat prekerige dat door je strot wordt geramd. Een film met een "boodschap" dat in elke scene zo overduidelijk aan de man gebracht moet worden alsof het publiek uit halve garen bestaat en het anders niet snapt.

  18. #2093

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    En de uitvoering is nu voor jou wellicht voorspelbaar. Maar het is juist voorspelbaar doordat Boyz in the hood (één van de) eerste film(s) was die dit zo bracht (in dit genre toch iig)
    Ik maakte gisteren de vergelijking met de Zwitserse schaatser Krienbühl, nadat ik dat had gezien in DWDD. Die schaatser was innoverend doordat hij kwam met een schaatspak dat uit één geheel bestond en verbeterde daarmee zijn PR, keer op keer. Hij was echter nog niet direct een goede schaatser, want daar is nog altijd veel meer voor nodig. Ik vind dit ook terugslaan op Boyz N The Hood: de film was op een bepaald gebied innoverend, maar het maakt het (voor mij dan in ieder geval) niet gelijk een uitstekende film. Het belichten van de harde kanten van het gettoleven is een interessant concept en hierin was de film wellicht (één van de) eerste(n), maar de uitvoering (acteurs vond ik niet allemaal overtuigend, verloop verhaal net te voorspelbaar en de muziek te melodramatisch gekozen) schoot voor mij tekort. Melzz geeft het hierboven wel aardig aan, al ben ik er inderdaad wat milder in: het ligt er allemaal veel te dik bovenop.

  19. #2094

    Standaard

    Boyz N Tha Hood en Menace II Society blijven blijven de ultieme "hood" films vind ik, de beste in hun soort met realistische situaties, geloofwaardig acteerwerk en voorzien van fantastische soundtracks.

    Jason's Lyric en South Central zijn ook aanraders als je van dit soort films houdt.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  20. #2095

    Standaard

    Contraband (2012)

    Afgaand van de trailer leek me dit wel een goed misdaad drama echter blijkt dat na het zien van de film toch niet zo te zijn.

    De film wordt gaande weg steeds ongeloofwaardiger en het geheel wordt allemaal te simplistisch naar voren gebracht. Zoveel narrige situaties waarin alles toch nog te gladjes verloopt, ook nog een aktie scene die een beetje uit de toom valt met de rest van de film.

    Jammer zeker gezien de acteurs een gemiste kans maar als je na het einde van de film even nagaat wat er allemaal gebeurd is en hoe het allemaal geeindigd is dan vind ik het veel te makkelijk allemaal. Misschien ook omdat ik een wat realistischer misdaad/drama had verwacht.


    5/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  21. #2096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Boyz N Tha Hood en Menace II Society blijven blijven de ultieme "hood" films vind ik, de beste in hun soort met realistische situaties, geloofwaardig acteerwerk en voorzien van fantastische soundtracks.

  22. #2097

    Thumbs up

    -edit- laat ik maar verder niet op ingaan

    Gisteren afgekeken:

    Friends - seizoen 4
    Zitten een paar hele goede en leuke afleveringen in maar over het algemeen vind ik dit seizoen toch minder dan het geweldige derde seizoen.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #2098

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Ik maakte gisteren de vergelijking met de Zwitserse schaatser Krienbühl, nadat ik dat had gezien in DWDD. Die schaatser was innoverend doordat hij kwam met een schaatspak dat uit één geheel bestond en verbeterde daarmee zijn PR, keer op keer. Hij was echter nog niet direct een goede schaatser, want daar is nog altijd veel meer voor nodig. Ik vind dit ook terugslaan op Boyz N The Hood: de film was op een bepaald gebied innoverend, maar het maakt het (voor mij dan in ieder geval) niet gelijk een uitstekende film. Het belichten van de harde kanten van het gettoleven is een interessant concept en hierin was de film wellicht (één van de) eerste(n), maar de uitvoering (acteurs vond ik niet allemaal overtuigend, verloop verhaal net te voorspelbaar en de muziek te melodramatisch gekozen) schoot voor mij tekort. Melzz geeft het hierboven wel aardig aan, al ben ik er inderdaad wat milder in: het ligt er allemaal veel te dik bovenop.
    Dat zeg ik ook nergens... Ik zeg ook niet dat het een hele goede film is, ik zeg alleen dat jouw redenatie mbt voorspelbaar zijn qua verhaal, muziek en thematiek niet klopt
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #2099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Dat zeg ik ook nergens... Ik zeg ook niet dat het een hele goede film is, ik zeg alleen dat jouw redenatie mbt voorspelbaar zijn qua verhaal, muziek en thematiek niet klopt
    Het hele idee van voorspelbaarheid klopt van zichzelf al niet. Originaliteit is het meest overschatte iets op aarde.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  25. #2100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Het hele idee van voorspelbaarheid klopt van zichzelf al niet. Originaliteit is het meest overschatte iets op aarde.
    Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Verklaar je nader.

    Vanavond in de bios gezien:
    Haywire
    Steven Soderbergh goes action. Het idee van een soort vrouwelijke James Bond is tof en Gina Carano doet het goed in de hoofdrol. De James Bond-achtige sfeer wordt vooral opgeroepen (naast het verhaal natuurlijk) door de muzikale score, die ik erg goed vond. Het ontbreken van die muziek in de verschillende vechtscenes is dan ook het geen dat de film bijna opbreekt: op die momenten gaat het tempo omlaag en kijk je bijna uit naar het einde van de gevechten.
    Het verhaal is redelijk standaard in `t spionage genre en het acteerwerk van onder meer Ewan McGregor en (mijn persoonlijke favoriet) Michael Fassbender is in orde.
    Een heel fijn en vermakelijk tussendoortje, niets meer en niets minder. En volgens mij dacht Soderbergh er net zo over...

    6,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 84 van 235 EersteEerste ... 347480818283848586878894134184 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •