Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Disney-topman weg na flops



    Topman Rich Ross stapt per direct op bij de Walt Disney Studios na de grote filmflop 'John Carter'. De peperdure
    sciencefiction-film leidde tot een verlies van 200 miljoen dollar.

    Ross was sinds oktober 2009 topman bij Disney. Onder zijn bewind flopten er meer films. Ook dure producties als
    'Prince of Persia' en 'Winnie the Pooh' trokken maar weinig bezoekers naar de bioscoop.

    Het produceren van de film 'John Carter' kostte ongeveer net zo veel als 'Avatar', het kassucces van 20th Century
    Fox. Maar de Disney-film leverde slechts een fractie op van wat Avatar wist binnen te halen.

    Disney heeft nog geen opvolger voor Ross benoemd.

  2. #2

    Standaard

    Van welke bron komt dit dan?

    Volgens mij komt het budget van John Carter niet in de buurt van Avatar, en dat het verlies (nog voor de blu-ray /DVD release) wel meevalt zie je in de link. Komen nog wel reclamekosten e.d bij.
    Ook bij Prince of Persia valt het wel mee.

  3. #3

    Standaard

    Staat ook op nos.nl http://nos.nl/artikel/364598-disneyt...-na-flops.html, maar als je kijkt naar de locatie waar het plaatje vandaan komt, dan kunnen we misschien iets ontdekken over welke forums De_Hollander het heeft in andere topics
    Ow ja op google vind je nog meer...

    Locatie is het volgende:
    http://pix.defcon5.biz/files/66696604680735149268.jpg

    Dat defcon5.biz is wel een beetje, ja hoe zal ik het zeggen, tegen het sharen van locaties aan die niet helemaal kosjer zijn
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Dat verlies van $200 voor John Carter is van een maand geleden toen de film nog volop in de bios draaide, oude cijfers dus.

    Ach ja, journalisten,... die zijn toch niet echt sterk in het controleren van hun bronnen

    Toch zal het uiteindelijke verlies wel fors zijn gezien maar net iets meer dan de helft van de bioscoopkaart opbrengsten daadwerkelijk naar de filmmaatschappij gaat, en van DVD en BD opbrengsten hoef je tegenwoordig ook geen wonderen te verwachten.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dat verlies van $200 voor John Carter is van een maand geleden toen de film nog volop in de bios draaide, oude cijfers dus.
    Die $ 200 miljoen had betrekking op het verlies in het vorige kwartaal. Toen de film maar drie weken draaide. Die afschrijving was volgens mij vooral een boekhoudkundige truc. John Carter kan aan de bioscoopkassa's met veel geluk nog in de buurt van de $ 300 miljoen wereldwijd komen. Een hele respectabele boxoffice voor een film met een budget van $ 150 tot $ 175 miljoen, maar niet genoeg voor een film met een budget van $ 250 miljoen. Met dvd's en blu ray-verkopen, televisierechten, VOD- en andere huuropbrengsten e.d. komt er nog wel het nodige binnen (blu ray/dvd's kunnen alleen al in Amerika voor populaire titels makkelijk meer dan $ 100 miljoen opbrengen -en op basis van de voorinschrijvingen lijkt John Carter in deze markt populairder dan aan de bioscoopkassa's). Het uiteindelijke resultaat zal wat minder dramatisch zijn dan de afschrijving in het vorige kwartaal doet vermoeden.

    Probleem voor Ross was dat de tegenvallende resultaten van John Carter niet z'n eerste teleurstellende project was (alhoewel hij niet degene was die dit project het groene licht heeft gegeven). Onder zijn leiding van de filmdivisie heeft bijvoorbeeld ook Prince of Persia minder gepresteerd dan gehoopt (hoewel de film geen flop was), en vooral Mars needs Moms was een compleet fiasco (met een budget van $ 150 miljoen en een opbrengst van nog geen $ 39 miljoen). John Carter was dus meer de druppel dan de (enige) reden.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Staat ook op nos.nl http://nos.nl/artikel/364598-disneyt...-na-flops.html, maar als je kijkt naar de locatie waar het plaatje vandaan komt, dan kunnen we misschien iets ontdekken over welke forums De_Hollander het heeft in andere topics
    Ow ja op google vind je nog meer...

    Locatie is het volgende:
    http://pix.defcon5.biz/files/66696604680735149268.jpg

    Dat defcon5.biz is wel een beetje, ja hoe zal ik het zeggen, tegen het sharen van locaties aan die niet helemaal kosjer zijn
    Hoe bedoel je? Is gewoon een upload site zoals imageshack. persoonlijk ken ik defcon5.biz niet. Daar heb ik de info niet vandaan.

  7. #7

    Standaard

    Ik bedoel de plaatsjes site http://pix.defcon5.biz is een upload site zoals imageshack.

  8. #8

    Standaard

    Zoals iemand ook melde,"Mja... laten we wel wezen: Disney heeft na z'n gouden jaren van de oude handmade tekenfilms niet echt meer iets indrukwekkends geproduceerd. Eens is de koek
    op en worden ze ingehaald door mensen die het beter doen."

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Staat ook op nos.nl http://nos.nl/artikel/364598-disneyt...-na-flops.html, maar als je kijkt naar de locatie waar het plaatje vandaan komt, dan kunnen we misschien iets ontdekken over welke forums De_Hollander het heeft in andere topics
    Ow ja op google vind je nog meer...

    Locatie is het volgende:
    http://pix.defcon5.biz/files/66696604680735149268.jpg
    Ow ja verteld eens ik word nieuwsschierig

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Zoals iemand ook melde,"Mja... laten we wel wezen: Disney heeft na z'n gouden jaren van de oude handmade tekenfilms niet echt meer iets indrukwekkends geproduceerd.
    Ik vind 4 films die meer dan een miljard dollar aan de wereldwijde boxoffice hebben opgebracht anders best nog wel indrukwekkend. En nu (onder andere) Pixar en Marvel onder de Disney-groep vallen denk ik dat we de filmdivisie van Disney nog lang niet hoeven af te schrijven.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ow ja verteld eens ik word nieuwsschierig
    Ik bedoelde over dat opstappen van die Disney topman.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Disney heeft ook tegenwoordig ook filmrechten van Marvel comics .....
    de nieuwe Spiderman cartoons worden door Disney geproduceerd

  13. #13

    Standaard

    If they lose money, somebody has to go.

    Met al hun rechten op films en comics zal het nog niet zo'n vaart lopen.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-04-2012 om 19:22

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Zoals iemand ook melde,"Mja... laten we wel wezen: Disney heeft na z'n gouden jaren van de oude handmade tekenfilms niet echt meer iets indrukwekkends geproduceerd. Eens is de koek
    op en worden ze ingehaald door mensen die het beter doen."
    Daar ben ik het niet mee eens . Rapunzel en zeker The Princess and the Frog zijn meer dan waardige opvolgers.

  15. #15

    Standaard

    Disney heeft zijn plaats in de filmindustrie.

    Er worden dagelijks kinderen geboren, dus tekenfilms e.d. blijven nog wel even.
    Ze hebben alleen met de John Carter film een flinke zeperd te pakken. De rest van de films doen het behoorlijk goed hoor, kijk maar naar "Pirates of the caribbean", "The sorcerer's apprentice".

    Er is echter wel een shift van tekenfilms, zoals de oude Disney's naar animatie...
    Disney moet dus eigenlijk ook overstappen van tekenfilm naar animatie.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Daar ben ik het niet mee eens . Rapunzel en zeker The Princess and the Frog zijn meer dan waardige opvolgers.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Disney heeft zijn plaats in de filmindustrie.

    Er worden dagelijks kinderen geboren, dus tekenfilms e.d. blijven nog wel even.
    Ze hebben alleen met de John Carter film een flinke zeperd te pakken. De rest van de films doen het behoorlijk goed hoor, kijk maar naar "Pirates of the caribbean", "The sorcerer's apprentice".

    Er is echter wel een shift van tekenfilms, zoals de oude Disney's naar animatie...
    Disney moet dus eigenlijk ook overstappen van tekenfilm naar animatie.
    John Carter is geen zeperd (zolang hij winst maakt), misschien loopt hij qua inkomsten in de bios wat achter wat ze verwacht hadden, maar de totale opbrengst is nog lang niet duidelijk.

    Mag ik zeggen dat ik het vetgedrukte deel van je post niet helemaal snap?
    Of bedoel je met animatie soms 'niet met de hand getekend'?

  17. #17

    Standaard

    De berichten die ik lees zeggen mij dat John Carter niet de verwachte winsten opbrengt. Als het zo is als jij zegt, snap ik niet helemaal waarom die man bij Disney weg moet! De blu-ray en dvd verkopen kunnen ook nog veel goedmaken. Ik denk en zij denken ook dat die 200 miljoen gewoon niet meer wordt opgebracht, laat staan winst maken.

    Klopt. Animatie a la Pixar, Dreamworks etc. Er is een duidelijke shift van de echte Disney films (hand getekend) naar pure animatie of motion capture (Kuifje bijv.).




    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    John Carter is geen zeperd (zolang hij winst maakt), misschien loopt hij qua inkomsten in de bios wat achter wat ze verwacht hadden, maar de totale opbrengst is nog lang niet duidelijk.

    Mag ik zeggen dat ik het vetgedrukte deel van je post niet helemaal snap?
    Of bedoel je met animatie soms 'niet met de hand getekend'?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik denk en zij denken ook dat die 200 miljoen gewoon niet meer wordt opgebracht, laat staan winst maken.
    Ik denk dat zij zelf daar misschien nog op hopen. De verkopen van dvd's/blu ray's, de huurmarkt, de televisiemarkt e.d. kan nog heel veel opbrengen (de voorinschrijvingen op sites als amazon.com zijn boven verwachting). Een toptitel kan alleen al in Amerika ruim meer dan $ 100 miljoen aan opbrengsten uit dvd's en blu rays genereren. Het zal alleen niet worden terugverdiend met de bioscoop-opbrengst en dat is ver beneden de verwachtingen. Dat is volgens mij wat de doorslag heeft gegeven voor Ross, na het fiasco van Mars Needs Moms en een paar andere tegenvallende films.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #19

    Standaard

    Alleen is John Carter geen toptitel, daar knelt nu net de schoen. De rest van je verhaal klopt.

    Dus, als ik het goed begrijp willen ze het geld snel terugverdienen met bioscoop bezoeken, alles wat op blu-ray en dvd wordt verkocht is pure winst.

    In dit geval zal Disney voor John Carter hun winstverwachtingen wel wat aan moeten passen.

    Ik laat deze film ook aan mij voorbij gaan!

    Eens zien hoe het gaat met Prometheus. Het economische klimaat is ook veranderd, er gaan gewoon minder mensen naar de bioscoop of minder vaak.

    Titanic 3d bijv. blijft ook ver achter op de originele film voor wat betreft bioscoop bezoeken.

    Het filmklimaat is ook veranderd; de jeugd van nu wil andere films zien dan wij vroegen naartoe gingen. Meer snelheid, meer beauty, meer explosie en minder diepgang. Er is bijna geen tijd meer om een verhaal te vertellen en de meeste films vliegen van explosie naar explosie...John Carter valt waarschijnlijk ook in deze groep.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Ik denk dat zij zelf daar misschien nog op hopen. De verkopen van dvd's/blu ray's, de huurmarkt, de televisiemarkt e.d. kan nog heel veel opbrengen (de voorinschrijvingen op sites als amazon.com zijn boven verwachting). Een toptitel kan alleen al in Amerika ruim meer dan $ 100 miljoen aan opbrengsten uit dvd's en blu rays genereren. Het zal alleen niet worden terugverdiend met de bioscoop-opbrengst en dat is ver beneden de verwachtingen. Dat is volgens mij wat de doorslag heeft gegeven voor Ross, na het fiasco van Mars Needs Moms en een paar andere tegenvallende films.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-04-2012 om 20:15

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    De berichten die ik lees zeggen mij dat John Carter niet de verwachte winsten opbrengt. Als het zo is als jij zegt, snap ik niet helemaal waarom die man bij Disney weg moet! De blu-ray en dvd verkopen kunnen ook nog veel goedmaken. Ik denk en zij denken ook dat die 200 miljoen gewoon niet meer wordt opgebracht, laat staan winst maken.

    Klopt. Animatie a la Pixar, Dreamworks etc. Er is een duidelijke shift van de echte Disney films (hand getekend) naar pure animatie of motion capture (Kuifje bijv.).
    In de link die ik in de tweede post had gezet, zie je toch dat ze allang voorbij de $200 miljoen zijn qua opbrengsten?

    De shift waar jij het over had, was al in 2005 met Chicken Little. Toen deze en Meet the Robinsons tegenvielen, hadden ze juist met The Princess and the Frog weer teruggegrepen naar de 'oude' stijl.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Alleen is John Carter geen toptitel, daar knelt nu net de schoen.
    Op dvd/blu ray-gebied zijn de verwachtingen wat anders dan de situatie aan de bioscoopkassa's doet vermoeden. De blu ray stond binnen uren na de aankondiging al bovenaan de lijst voorverkopen op amazon.com. Dat gebeurd praktisch nooit. Alleen voor titels als Star Wars en Indiana Jones. Dat bedoelde ik met toptitel.
    Het zou overigens ook niet de eerste film zijn die in die markt meer opbrengt dan in de bioscoop.

    Verder mag je die wel heel erg snelle afschrijving van $ 200 miljoen zien als de winstwaarschuwing. Ik denk dat ze de lei schoon wilden vegen voordat The Avengers gaat draaien. Samen met Brave zal deze film vooral de tegenvaller van John Carter voor de filmdivisie moeten goedmaken.
    Ik kan even zo snel de link niet vinden, maar in een artikel van een of andere financiële analist die Disney al jaren volgt stond dat de impact van John Carter op het resultaat van Disney's filmdivisie en al helemaal op Disney als totale organisatie niet zo dramatisch zou zijn. Hij kwam op inschattingen van een uiteindelijk verlies van enkele tientallen miljoenen in het ongunstigste geval (i.t.t. de $ 200 miljoen die in het vorige kwartaal is afgeschreven), maar sloot ook de mogelijkheid van een bescheiden winst niet uit.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #22

    Standaard

    Domestic, 68 miljoen opbrengst! kosten 250 miljoen!
    Worldwide 200 miljoen.

    268 miljoen opbrengst tegen 250 miljoen kosten. 18 miljoen kun je geen groot bedrijf van runnen!

    Hoe betrouwbaar zijn deze cijfers overigens?

    Als ik dit allemaal zo lees, zijn ze misschien wat te snel geweest om deze man de laan uit te sturen...

    Er wordt winst gemaakt en er zijn goede winstverwachtingen. Waarom ze dat nu specifiek aan John carter gaan hangen...





    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    In de link die ik in de tweede post had gezet, zie je toch dat ze allang voorbij de $200 miljoen zijn qua opbrengsten?

    De shift waar jij het over had, was al in 2005 met Chicken Little. Toen deze en Meet the Robinsons tegenvielen, hadden ze juist met The Princess and the Frog weer teruggegrepen naar de 'oude' stijl.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-04-2012 om 20:40

  23. #23

    Standaard

    Pixar en Dreamworks hebben animatie groot gemaakt. Zij hebben het tij doen keren van tekenfilms naar animatie. Disney zal ook mee moeten. Het is juist de "oude" stijl die de "nieuwe jeugd" niet aanspreekt.


    Een uitzondering hierop is mischien Studio Ghibli, die maken nog wel uitstekende tekenfilms. Echter zijn die ook voor het wat oudere publiek.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    In de link die ik in de tweede post had gezet, zie je toch dat ze allang voorbij de $200 miljoen zijn qua opbrengsten?

    De shift waar jij het over had, was al in 2005 met Chicken Little. Toen deze en Meet the Robinsons tegenvielen, hadden ze juist met The Princess and the Frog weer teruggegrepen naar de 'oude' stijl.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Domestic, 68 miljoen opbrengst! kosten 250 miljoen!
    Worldwide 200 miljoen.

    268 miljoen opbrengst tegen 250 miljoen kosten. 18 miljoen kun je geen groot bedrijf van runnen!
    Vergeet niet dat men ook nog eens behoorlijk veel geld heeft gespendeerd aan marketing en reclame voor deze film.. dus een verlies van 150-200 miljoen kan ingecalculeerd worden.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Domestic, 68 miljoen opbrengst! kosten 250 miljoen!
    Worldwide 200 miljoen.

    268 miljoen opbrengst tegen 250 miljoen kosten. 18 miljoen kun je geen groot bedrijf van runnen!
    Met $ 268 miljoen is de film voor Disney nog niet winstgevend. Ze hebben bij lange na nog geen $ 18 miljoen verdiend. Van de bioscoopopbrengst gaat ook nog het nodige naar de bioscoopexploitanten. Afhankelijk van de onderhandelingspositie van de filmmaatschappij, 'krijgen' ze ergens tussen de 40 en de 60% van de bioscoopbrengst. Vaak is het in de eerste week/weken een erg hoog percentage, maar zakt het gedurende de theatrical run naar een percentage dat voor de bioscoopeigenaren gunstiger is.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •