Pagina 17 van 28 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 680 worden weergegeven.

Discussie: 3-D blu-rays

  1. #401

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Ik maak gebruik van de dual HDMI poorten voor High Def audio en 3D.
    Een port zit in de receiver welke puur alleen het geluid doorzend en de receiver dan op zijn beurt weer decodeert , de andere HDMI port zit in de tv.
    Alle instellingen van de poorten gebeurd via de blu-ray speler, daar moet je aangeven welke uitgang je waar voor gebruikt.
    Is wel ff goed kijken maar verder ideaal qua gebruik.

    Verder heb ik de instellingen niet echt doorgespit moet ik eerlijk bekennen daar alles goed werkte naar mijn smaak.
    Heb ook veel positieve dingen gelezen op internet, heb hem dus net maar besteld. Voor het eerst komt er een produkt in mijn HT setup wat niet van Sony is...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  2. #402

    Standaard

    Denk niet dat je teleurgesteld zal zijn , Panasonic maakt goede blu-ray spelers
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  3. #403

    Standaard

    Is er eigenlijk al bekend wanneer avatar 3d uitkomt. Want op verschillende websites staat februari 2012 maar ik zie nog niks in de online winkels over een verkoopdatum

  4. #404

    Standaard Avatar 3d

    Avatar 3D staat in de blu ray lijst gepland voor APRIL 2012...maar zeker is dit niet, en volgens mij ook niet eens bij FOX...anders was er wel gehoor aan gegeven in de media.

  5. #405

    Standaard

    Vanmiddag Conan the Barbarian gezien.
    Na al die slechte kritieken wilde ik het zelf even zien.
    De film zelf vind ik best leuk om een keer te kijken, gewoon allemaal niet te moeilijk, leuke actie, leuke popcorn film, en qua sfeer gewoon goed! ( smaken kunnen natuurlijk verschillen)

    Helaas zijn de 3D effecten niet bijzonder, wat ik heel erg jammer vindt.

  6. #406

    Standaard

    Heeft er al iemand nieuws of Transformers 3 (3D) uit de UK NL ondertiteling heeft?

  7. #407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Heeft er al iemand nieuws of Transformers 3 (3D) uit de UK NL ondertiteling heeft?
    Subtitles--Blu-ray 3D disc
    English, English SDH, German, Swedish, Danish, Finnish, Norwegian and Castilian Spanish.

    Subtitles--Blu-ray disc
    English, English SDH, French, German, Dutch, Italian, Danish, Swedish, Norwegian, Finnish and Castilian Spanish.

  8. #408

    Standaard

    Dank theregiment!

    Wat ik ook heb begrepen is dat Hugo 3D uit Engeland
    (die komt daar een paar maanden eerder uit dan hier) waarschijnlijk geen NL ondertiteling heeft.

  9. #409

    Standaard

    In the name of the King 2 ligt in de winkel en blijkt een 3d blu-ray te zijn. De film is van de bekende of beruchte Uwe Boll.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #410

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Dank theregiment!

    Wat ik ook heb begrepen is dat Hugo 3D uit Engeland
    (die komt daar een paar maanden eerder uit dan hier) waarschijnlijk geen NL ondertiteling heeft.
    Klopt, die zal geen NL subs bevatten omdat het een release in uit de UK van een kleine uitgever.

  11. #411

    Standaard

    Iemand Thee Musketeers 3D al gezien?

    Film zelf was wel vermakkelijk maar de 3D versie had uitmuntende beeldkwaliteit vond ik, 3D effect zelf was ook zeer goed echt een aanrader om als demo te gebruiken.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  12. #412

    Standaard

    Heb er kleine stukjes van gezien, de beeldkwaliteit en 3D effecten waren inderdaad bijzonder fraai.

    Gisteren trouwens naar de bioscoop geweest naar Hugo 3D, ik kan niet wachten tot hij op blu ray uitkomt.

  13. #413

    Standaard

    Volgens de review van blu-ray.com heeft de 3D blu-ray van Hugo enorm last van Crosstalk :

    http://www.blu-ray.com/movies/Hugo-3.../35630/#Review
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  14. #414

    Standaard

    Onlangs heb ik nog een artikel gelezen in het Duitse blad "Audiovison" waar ik eventjes bij stilviel maar hun uitleg achteraf perfect logisch overkwam. Het ging over crosstalk bij 3D-schijfjes en hoe dit op sommige sites wordt beoordeeld. 3D-blu rays hebben geen crosstalk!. Even verduidelijken hoe de situatie in elkaar zit: op een 3d-schijfje staat de 2d-film geschreven als beeldsignaal voor het linkeroog. Voor het rechteroog wordt enkel die informatie genoteerd waarbij alle afwijkingen uit het beeld, nodig om een 3D op te bouwen, als verschil staan opgeschreven. De beeldprocessor van de speler vult de blanco delen van het rechteroog door deze te kopieren van het linkeroog.Om dit te begrijpen kan je best eens naar een 3D-beeld kijken zonder bril: sommige delen van het beeld zien er vrij "zuiver" uit, andere delen lijken precies dubbel te worden weergegeven. Indien men de film twee keer op het schijfje zou zetten, dan heeft men zelfs met een 50GB-schijfje niet voldoende plaats om een film van twee uur weg te schrijven.
    Dit verklaard tevens waarom je een 3D-film perfect in een 2D-speler kan afspelen, een 2D-speler leest enkel het "linkeroog" en verwerpt de extra data dewelke het 3D-beeld creeert. Het lijkt een beetje op 24-bit cd's, een 16-bit speler leest enkel het normale signaal en verwerpt de extra 8 bits. En als je het schijfje niet in een 2D-speler kan afspelen komt dit gewoon omdat de studio het schijfje als zodanig "geflagd" heeft (een beetje zoals regio-blokkering)
    Op het schijfje is er een perfecte scheiding tussen links en rechts. Er is geen crosstalk.
    Crosstalk is het gevolg van de installatie dewelke gebruikt wordt, maw de gebruikte brillen en de tv of projector. Wanneer de bril niet volledig in sync is met de tv krijg je dubbelbeelden. De techniek is nog in volle ontwikkeling en zal steeds verbeteren , een eerste generatie model geeft slechtere resultaten dan de laatste nieuwe.
    Waarom zie je dan bij sommige films meer crosstalk dan bij andere ? Dat heeft te maken met de manier waarop de 3D is gebruikt, hoe de regisseur met het 3D-effect werkt, hoe meer eisen aan je apparatuur worden gesteld, hoe sneller de tekortkomingen van je toestellen zichtbaar worden.
    Maw als de recensent bv Hugo zou bekijken op de laatste nieuwe projector/tv met de snelst schakelende shutterbrillen is het best mogelijk dat er helemaal geen crosstalk meer te bespeuren valt.
    Hopelijk is dit enigszins verduidelijkend, hoe zegt men dat ook alweer, gedeelde kennis is...
    (moest al lang in m'n bed liggen...)

  15. #415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door armanio Bekijk bericht
    Onlangs heb ik nog een artikel gelezen in het Duitse blad "Audiovison" waar ik eventjes bij stilviel maar hun uitleg achteraf perfect logisch overkwam. Het ging over crosstalk bij 3D-schijfjes en hoe dit op sommige sites wordt beoordeeld. 3D-blu rays hebben geen crosstalk!. Even verduidelijken hoe de situatie in elkaar zit: op een 3d-schijfje staat de 2d-film geschreven als beeldsignaal voor het linkeroog. Voor het rechteroog wordt enkel die informatie genoteerd waarbij alle afwijkingen uit het beeld, nodig om een 3D op te bouwen, als verschil staan opgeschreven. De beeldprocessor van de speler vult de blanco delen van het rechteroog door deze te kopieren van het linkeroog.Om dit te begrijpen kan je best eens naar een 3D-beeld kijken zonder bril: sommige delen van het beeld zien er vrij "zuiver" uit, andere delen lijken precies dubbel te worden weergegeven. Indien men de film twee keer op het schijfje zou zetten, dan heeft men zelfs met een 50GB-schijfje niet voldoende plaats om een film van twee uur weg te schrijven.
    Dit verklaard tevens waarom je een 3D-film perfect in een 2D-speler kan afspelen, een 2D-speler leest enkel het "linkeroog" en verwerpt de extra data dewelke het 3D-beeld creeert. Het lijkt een beetje op 24-bit cd's, een 16-bit speler leest enkel het normale signaal en verwerpt de extra 8 bits. En als je het schijfje niet in een 2D-speler kan afspelen komt dit gewoon omdat de studio het schijfje als zodanig "geflagd" heeft (een beetje zoals regio-blokkering)
    Op het schijfje is er een perfecte scheiding tussen links en rechts. Er is geen crosstalk.
    Crosstalk is het gevolg van de installatie dewelke gebruikt wordt, maw de gebruikte brillen en de tv of projector. Wanneer de bril niet volledig in sync is met de tv krijg je dubbelbeelden. De techniek is nog in volle ontwikkeling en zal steeds verbeteren , een eerste generatie model geeft slechtere resultaten dan de laatste nieuwe.
    Waarom zie je dan bij sommige films meer crosstalk dan bij andere ? Dat heeft te maken met de manier waarop de 3D is gebruikt, hoe de regisseur met het 3D-effect werkt, hoe meer eisen aan je apparatuur worden gesteld, hoe sneller de tekortkomingen van je toestellen zichtbaar worden.
    Maw als de recensent bv Hugo zou bekijken op de laatste nieuwe projector/tv met de snelst schakelende shutterbrillen is het best mogelijk dat er helemaal geen crosstalk meer te bespeuren valt.
    Hopelijk is dit enigszins verduidelijkend, hoe zegt men dat ook alweer, gedeelde kennis is...
    (moest al lang in m'n bed liggen...)
    Duidelijke uitleg. Overigens hamert Bluray.com er ook altijd op dat crosstalk afhankelijk is van het gebruikte apparatuur maar dan nog zijn hun reviews niet altijd even logisch.

    Crosstalk varieert idd enorm per film. My Bloody Valentine (US Real 3D versie) staat wat dat betreft aan de absolute top, als je die zonder crosstalk op je apparatuur kan afspelen dan weet je dat je goed spul in huis hebt!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  16. #416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Volgens de review van blu-ray.com heeft de 3D blu-ray van Hugo enorm last van Crosstalk :

    http://www.blu-ray.com/movies/Hugo-3.../35630/#Review
    Ga hem nu zelf kijken, eens kijken of het mee valt.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  17. #417

    Standaard

    DJR, heb je hem al in huis, of bedoel je bioscoop??

  18. #418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    DJR, heb je hem al in huis, of bedoel je bioscoop??
    Thuis.

    Net gekeken en alhoewel er een mooi dromerig sfeertje in zit en heel veel mooi geschoten plaatjes is de film zelf niet aan mij besteed.

    Crosstalk valt bij mij reuze mee (2e generatie Sony HX serie), alleen bij de close up scene van Sacha Baron en de speech van Ben Kingsley valt het echt op. Verder heel veel scenes met een ongeloofelijk mooi diepte perspectief, de begin scene waarbij de camera eerst over de stad en dan het perron en vervolgens de stationshal in "zweeft" heb ik twee keer bekeken.

    Aanrader als je van rustige en mooi geschoten drama/fantasy films houdt.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  19. #419

    Standaard

    Hoi DJR,

    Is Hugo 3D al ergens te bestellen??
    Zo ja waardan? / Hoe ben je aan Hugo 3D gekomen?

  20. #420

    Standaard

    Hugo is uit in de US en Canada.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Hugo is uit in de US en Canada.
    .
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  22. #422

    Standaard

    Eh, natuurlijk geen ondertitels toch ??? ( NL ondertiteling??)

    Groeten Rob

  23. #423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Eh, natuurlijk geen ondertitels toch ??? ( NL ondertiteling??)

    Groeten Rob
    Nope geen NL wel Engels en nog wat andere maar dat is meer dan voldoende voor mij, sterker nog vaak kijk ik bij 3D liever zonder ondertiteling..
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  24. #424

    Standaard

    Voor mij mogen ze best 3d films op blu-ray uitbrengen, niet om mij want ik krijg er hoofdpijn van. En vind het niet relaxed wegkijken.
    Maar ik vind het jammer dat ze nu 1 bd50 disc gebruiken waarop 2 versies staan zoals 2d/3d.
    Mijn 2d blu-ray speler heeft er moeite mee om te laden als er 2 versies op staan. En daarbij komt nog dat de 2d moet inboeten aan kwaliteit, omdat ze meer compressie op toe moeten passen. Anders kunnen er geen 2d en 3d versie op 1 disc. Dus de 2d is dan van mindere kwaliteit. Als de 3d er niet op 1 disc erbij werd gezet, had je kans dat ze een film van 2 uur alleen op een bd50 zouden zetten en meer de ruimte geven, en dus ook betere kwaliteit. je ziet nu met de huidige 3d/2d combinatie disc dat de mainmovie van de 2d gewoon erg klein is aan data. Zoals The Three musketeers (14,6 gig inc 2 dts hd audio) Zou er geen 3d versie op gestaan hebben, dan weet ik wel zeker dat er voor de film 20 gig ervoor gereserveerd zou hebben. Dus dan een betere bitrate en kwaliteit. Beste zou zijn een apparte bd van de film te maken met alleen 3d, en een apparte bd voor de 2d. Zoals Captain America: The First Avenger
    Ow ja en er was sprake dat bij sommige mensen de 3d blu-ray spelers na ongeveer 40 minuten het beeld gaat hakkelen met 3d/2b cobinatie disc's. Zoals Conan en The 3 Musketeers
    Zo weet ik dat de 2d US disc versie van Immortals 2011 de mainmovie 34 gig is. Terwijl de de Noordse versie 3d / 2d combinatie disc , de 2d mainmovie 18 gig. Nee de kwaliteit gaat er zo echt op achteruit met de 3d/ 2d combinatie disc's.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 08-03-2012 om 17:33

  25. #425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Denk niet dat je teleurgesteld zal zijn , Panasonic maakt goede blu-ray spelers
    Maar helaas hebben panasonic spelers moeite met het menu van blu-ray.
    Ik ken verschillende mensen waarop de blu-ray niet in het menu kan komen. De marketing manager van panasonic ( mijn bovenbuurman) erkend dit probleem ook.
    Zelfs hij heeft er problemen mee.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 08-03-2012 om 12:52

Pagina 17 van 28 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •