Pagina 4 van 20 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 481 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Mhoaw, nee echt slechte films heeft deze man nooit gemaakt maar wel mindere films als Legend, a good year. G.i Jane en Hannibal. Tis nooit heel slecht, maar de laatste jaren ook niet echt goed. Het gaat zelfs behoorlijk bergafwaards.

    Ik zie Alien, Bladerunner en Thelma & Louise als zijn beste werk.



    Beste oke film hoor, maar ook geen topper.
    A Good Year kon ik waarderen. GI Jane vond ikzelf waardeloos, samen met het geneuzel van 1492 en White Squall. Dat vind ik dus de periode ook dat hij het even 'kwijt' was. Hannibal neem ik Scott zozeer nog niet kwalijk. Het bronmateriaal was dusdanig controversieel dat het lastig was om daar een topper van te maken. Met alle rewrites en afhaken van Foster is er nog het maximum uitgehaald.

  2. #77

    Standaard

    Hannibal vind ik een geweldige film. Veel beter dan Silence of the Lambs.

    Hannibal heeft geweldig acteerwerk (Julianne Moore doet het veel beter dan Jodie Foster), geweldig verhaal en een creepy sfeer.

  3. #78

    Standaard

    Conquest of Paradise 1492 is briljant. Maar zo heeft elke regisseur goede en slechte films; dus dat maakt niks uit. Maar, ik vind dat Ridley een goede authenticiteit toepast in al zijn films, vooral juist ook Conquest of Paradise (Vangelis) en Legend....dat zijn in mijn ogen echt ondergewaardeerde films. GI-Jane spreekt mij ook niet geheel aan, maar Body of Lies was wel weer sterk. Ik hoop gewoon echt dat Prometheus als stand alone ook zeer sterk is.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #79

    Standaard

    Een nieuwe afbeelding, met iets space jockey-achtigs. En wat gespeculeer over die space jockeys.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #80

    Standaard

    Uit Wikipedia:

    Spin-off (or side-story/'sidequel')

    A variety of sequel (...) that is set in the same fictional universe as the original work, but with unrelated plots, and sometimes unrelated characters.
    Dit klinkt wel als de omschrijving die Scott aan Prometheus geeft. Zijn verhaal over de xenomorph heeft hij al verteld, als hij zijn zin gekregen had, waren er niet eens 3 sequels verschenen. Hij gaf altijd al aan geïnteresseerd te zijn in het Space Jockey ras en hun schip. En dat gaan we dus zien in deze film. Hij noemt het expres geen prequel, want dat zou veronderstellen dat het hier om een rechtstreekse voorloper op Alien gaat, terwijl de films slechts zijdelings met elkaar te maken hebben.

    Veel mensen (zoals ik) zien de Alien vs. Predator films ook als spin-offs. Alleen de xenomorphs zitten er in, en wat voorlopers van de Weyland-Yutani Company. Verhaaltechnisch staan ze op grotendeels op zichzelf.

    Wat Prometheus dan ook gaat worden, het gaat gewoon om een stukje duidelijkheid naar een fanatieke fanbase toe, die het origineel zo hoog hebben zitten dat ze elke nieuwe film met geslepen messen staan op te wachten. Veel fans van Star Wars konden de prequels om die reden ook niet met enig relativeringsvermogen zien, en ik ben benieuwd hoe de fans van Lord of the Rings na 10 jaar wachten op The Hobbit gaan reageren. Ongetwijfeld erg kritisch.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Hannibal vind ik een geweldige film. Veel beter dan Silence of the Lambs.

    Hannibal heeft geweldig acteerwerk (Julianne Moore doet het veel beter dan Jodie Foster), geweldig verhaal en een creepy sfeer.
    Julianne Moore was redelijk miscast in deze film naar mijn mening... Wat de rol van Jodie Foster erg goed maakte was dat ze, ondanks een frele/kwetsbare kant, ook een erg sterke vrouw maakte van Starling. Van die nuance blijft in Hannibal niet veel over (niet voor niets is ze Starling in Hannibal inmiddels de FBI agente, die de meeste criminelen heeft doodgeschoten).

    Probleem wat ik met Hannibal heb is het verhaal tov de voorgaande twee delen en dat het lastig was om van het bronmateriaal een film te maken (heb alle vier de boeken ook gelezen). Hannibal als verhaal vind ik wel goed, maar waar Lecter in de eerdere delen eigenlijk een bijrol heeft, heeft hij nu een hoofdrol. Waar hij in Red Dragon en Silence of the Lambs ook een erg tragisch figuur is, is hij in Hannibal meer een sadistische Sherlock Holmes, die het tegen bad guy Mason Verger op moet nemen. Gechargeerd: Het onheilspellende wat hij over zich heeft in Silence of the Lambs, waarbij je haast doodsbang van hem wordt terwijl hij in de cel zit tov de haast aaibare man met een scherp kantje in Hannibal, waarmee je een kopje koffie gaat drinken nu hij vrij is.

  7. #82

    Standaard

    Dit topic ging toch over Prometheus...?
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  8. #83

    Standaard

    Internationale poster:

    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #84

    Standaard

    Op avpgalaxy staat op het moment een vertaling van een stukje van een interview van Ridley Scott via een Hongaarse filmsite.

    In het stukje staat wat de rol van Guy Pearce in de film is. Dat z'n bijdrage kort zou zijn was al bekend, maar nu schijnt Scott ook te hebben losgelaten wie hij speelt (aangevuld met weer een welles-nietes-welles-nietes-opmerking over de mate waarin Prometheus en de originele Alien-film familie van elkaar zijn:

    When the first ‘Alien’ movie and ‘Blade Runner’ were made, I thought that in the near future the world will be owned by large companies. This is why we have the Tyrell Corporation in ‘Blade Runner’, and Weyland-Yutani in ‘Alien’. They sent the Nostromo spaceship. The Prometheus is owned by an entrepreneur called Peter Weyland, and is played by Guy Pearce. That’s the connection between the two films, and nothing more. Prometheus is a new film, a new world, and is full of new ideas. And of course new monsters as well.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #85

    Standaard

    Voor Prometheus wordt ook gebruik gemaakt van viral marketing. Op deze pagina staat een filmpje dat speciaal gemaakt is voor het TED-blog. Het betreft een speech die niet in de film zelf zal voorkomen, maar het maakt meteen duidelijk welke rol Guy Pearce speelt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #86

    Standaard

    Idd een boeiend filmpje, dat van Peter Weyland, een typische "teaser" zonder werkelijke filmbeelden, maar het maakt enorm nieuwsgierig. Het hint al naar de aanwezigheid van synthetic androids, en naar de nare consequenties van menselijke arrogantie en onverantwoord gebruik van technologie.

    I thought that in the near future the world will be owned by large companies. This is why we have (...) Weyland-Yutani in ‘Alien’. They sent the Nostromo spaceship. The Prometheus is owned by an entrepreneur called Peter Weyland, and is played by Guy Pearce. That’s the connection between the two films, and nothing more. Prometheus is a new film, a new world, and is full of new ideas. And of course new monsters as well.
    Neem sir Ridleys commentaar trouwens niet te letterlijk. Trailers en artwork laten hoefijzervormige schepen, androids en "Space Jockeys" zien, dus Prometheus heeft echt wel wat meer gemeen met Alien dan slechts de naam van de Company. Hij wil de speculaties ws zoveel mogelijk weghouden van het bekende monster met de lange kop; die is volgens hem al compleet uitgemolken in alle sequels, spin-offs en parodieën, en komt in Prometheus dus niet meer terug.

    Overigens is hij daarbij nog vergeten dat The Company in Alien nog "Weylan-Yutani" heette (dus zonder -d). De volledige naam "Weyland-Yutani" werd pas gebruikt in Aliens (met een logo dat trouwens opvallend veel wegheeft van het 'Weyland Corporation' logo uit het filmpje). Terwijl Scott ook steeds volhoudt dat Prometheus niets met de andere Alien-delen te maken heeft.

    Niet dat het veel uitmaakt, trouwens. Dit belooft gewoon een hele vette sciene-fiction film te worden, en daar kunnen we er nooit genoeg van hebben.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Terwijl Scott ook steeds volhoudt dat Prometheus niets met de andere Alien-delen te maken heeft.
    die stoel in de trailer is toch de beste aanwijzing die er is..

  13. #88

    Standaard

    Terwijl Scott ook steeds volhoudt dat Prometheus niets met de andere Alien-delen te maken heeft.
    Dat is helemaal niet het geval. Dat is een zeer beperkte interpretatie van een zeer selectieve zin uit interviews die veel meer omvatten. Maar ik heb geen zin om in herhaling te vallen.

  14. #89

    Standaard

    Terwijl Scott ook steeds volhoudt dat Prometheus niets met de andere Alien-delen te maken heeft.
    Ik zie al waar de verwarring ligt: "met "andere Alien-delen" bedoelde ik alle films na Alien. Dus: Aliens, Alien 3, Alien: Resurrection en de AvP films.
    Prometheus refereert idd sterk naar Alien (1979), dat is inmiddels door meerdere crewleden (waaronder Scott zelf) bevestigd.

    Maar voordat ik weer verkeerd geïnterpreteerd wordt : als het aan Ridley Scott had gelegen, had zelfs Ripley de eerste film niet overleefd en was het geen filmreeks geworden. Alle sequels/spin-offs daarna, te beginnen met Aliens, zijn dus gemaakt zonder zijn medewerking (vooral de AvP films vond hij een bijzonder slecht idee). Bijvoorbeeld: het idee van de Alien Queen bestond niet ten tijde van de eerste film, en is specifiek verzonnen voor Aliens.

    Zoals Scott zelf zei over Prometheus:
    There’s a DNA of the very first Alien, but none of the subsequent [films]
    (bron: http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=85253
    Of dit betekent dat we dingen gaan zien die de latere delen tegenspreken is dus niet duidelijk. We zullen het zien.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  15. #90

    Standaard

    Weyland Industries heeft intussen haar eigen internetpagina, waarop deze nieuwe afbeelding te zien is.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #91

    Standaard

    Weyland, dat zat toch ook n AvP??

  17. #92

    Standaard

    Weyland-Yutani is binnen de Alien-franchise de organisatie die achter de expeditie van de Nostromo zat en in Aliens achter de reddingsmissie naar LV-426. Weyland Industries en haar chef Weyland himself kwamen in Aliens versus Predators opdraven in een van de vele krampachtige pogingen om die film meer dan nodig aan de originele trilogie te verbinden. En in Alien versus Predator maakt de latere fusiepartner Yutani (kort) haar opwachting.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #93

    Standaard

    Vind het wel een teleurstelling dat dat het enige verbinding is tussende alien films, want dat boeide voor geen meter, vooral na Aliens..toevoeging vanuit Weyland was altijd achterlijk gefilmd in de Aliens films..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Vind het wel een teleurstelling dat dat het enige verbinding is tussende alien films, want dat boeide voor geen meter, vooral na Aliens..toevoeging vanuit Weyland was altijd achterlijk gefilmd in de Aliens films..
    Het is niet de enige verbinding. Het is een van die elementen die Scott waarschijnlijk bedoelt met 'DNA'. Met andere woorden: Ook al zitten de bekende Aliens niet in de film, het speelt zich wel binnen hetzelfde universum af. De corporatie Weyland Industries (later Weyland-Yutani) is een wezenlijk onderdeel van dat universum. Net als de space jockeys. Overigens heeft Guy Pearce al gezegd dat zijn rol in de film niet veel meer dan een minuut zal voorkomen . Hoe expliciet de rol van Weyland Industries in de film is valt dus nog te bezien.

    De onethische rol van het bedrijfsleven en de daarmee samenhangende spanningen tussen de hoofdrolspelers is in ieder geval een belangrijk thema in de Alien-films en zal in de een of andere vorm ook in Prometheus aanwezig zijn. Ik denk (hoop?) dat de film mede hierdoor eenzelfde sfeer zal uitstralen als met name de eerste Alien-film, waarmee ondanks het gemis van de eigenlijke Aliens wel degelijk een sterke continuïteit is tussen de beide films van Scott.
    Laatst aangepast door mark t : 07-03-2012 om 21:01
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #95

    Standaard

    In het weekeinde komt een nieuwe trailer uit. En net als de vorige keer krijgen we eerst een teaser voor de trailer. Hierin zijn alvast wat nieuwe beelden te zien.

    De trailer wordt zondag a.s. gereleased op een besloten event (met een Q&A-sessie met Ridley Scott), daarna online. Het betreffende event is op een aantal locaties op het internet te volgen, maar ik reken er eigenlijk op dat het hele gebeuren achter wel ergens online opduikt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #96

    Standaard

    De onethische rol van het bedrijfsleven en de daarmee samenhangende spanningen tussen de hoofdrolspelers is in ieder geval een belangrijk thema in de Alien-films en zal in de een of andere vorm ook in Prometheus aanwezig zijn.
    In Alien werd de Nostromo specifiek door The Company omgeleid zodat de bemanning langs die planeet zou komen, daar dat noodsignaal zou oppikken en een alien mee terug zou nemen. De discussie onder de fans is altijd geweest: hoe wist The Company dat daar een schip lag? En hoe wisten ze dat daar een gevaarlijke levensvorm te verkrijgen was?

    Prometheus gaat daar wellicht een antwoord op geven. In deze film is The Company tientallen jaren vóór Alien al in contact gekomen met buitenaardse technologie; wellicht dat ze er daarom in Alien actief naar zoeken.

    De titel en dat teaser filmpje geeft wellicht al een belangrijke thematische clou. Prometheus was een mens uit de Griekse mythologie die vuur had gestolen van de Goden en aan de mensen had gegeven. Hij werd hiervoor door de Goden zwaar gestraft. Zoals Peter Weyland in het filmpje al zegt, met de introductie van vuur begon voor de mens de technologische ontwikkeling, en we zijn nu zo ver dat we zelf de Goden zijn. Maar net als Prometheus zal de mensheid de gevolgen ondervinden van ongeoorloofd en onethisch gebruik van technologie.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  22. #97

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  23. #98

    Standaard

    Eerst als smaakmaker een viral video van de Weyland Corporation en dan door naar deze pagina voor een Q&A-sessie met regisseur Ridley Scott en (mede-)schrijver/producent Damon Lindelof en een heftig nieuwe trailertje.
    Laatst aangepast door mark t : 18-03-2012 om 08:37
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  24. #99

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brlggs Bekijk bericht
    Erg jammer dat deze trailer erg veel verraad/prijs geeft. Een film als deze verkoopt zichzelf, daar hoef je niet stapsgewijs in de trailer te laten zien wat er gaat komen in de film. Maar goed, ik ben benieuwd eind mei, hij kan alleen maar tegenvallen gezien de grote hype en 3D. Ook hoop ik dat dit een R-rated gaat worden, maarja:

    Beaks: I have to ask about the rating. Has that been resolved yet? R or PG-13?
    Scott: It will be what it is. At the end of the day, you've got to go for the best movie - and that comes from Tom Rothman basically.

    Lindelof: You directed the movie that you wanted to direct though.

    Scott: Yeah, yeah. Of course, you go for as stringent as possible. But at the end of the day, it's a pretty good relationship with me and Tom.

Pagina 4 van 20 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •