Pagina 157 van 167 EersteEerste ... 57107147153154155156157158159160161 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.901 tot 3.925 van 4160 worden weergegeven.
  1. #3901

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macsmittie Bekijk bericht
    Hallo luitjes.

    Wie kan mij helpen aan de dvd Johnson County War of weet waar ik die kan kopen?
    Ik vind dit een echte goede western maar kon hem helaas niet afkijken.

    Vriendelijke groeten

    Macsmittie
    De DVD.

    HIER gezien voor $ 5,70/€ 4,33.

    edit:
    Meer info over deze oorlog: Link.
    Laatst aangepast door kit carson : 10-08-2010 om 07:10

  2. #3902

    Standaard

    Catlow (1971)

    Ik zou haast zeggen, dat Catlow een lach-of-ik-schiet-Western is, misschien ook wel een parodie-Western. Richard Crenna als een altijd maar verbaasd kijkende Roger Moore/James Bond look-a-like en een eeuwig glimlachende Yul Brynner (vooral in de 1e helft), conform Burt Lancaster in Vera Cruz en 'Manolito' in The High Chaparral. Misschien als antwoord op zijn emotieloze rol in The Magnificent 7.
    De mooie Daliah Lavi hoeft blijkbaar niet te acteren; eigenlijk alleen lijfelijk aanwezig te zijn was blijkbaar voldoende.
    Leonard Nimoy komt als de huurmoordenaar Miller aan het begin van de film nog in actie, maar van hem gaat gaandeweg het verhaal eigenlijk geen echte dreiging meer uit; had meer ingezeten.
    Evenals in The Wild Buch en The Professionals hier ook weer een hoog Mexico gehalte met veel clichés. Ligt mij niet zo.
    De filmmuziek is erg irritant en versterkt de parodie-sfeer.

    Door het Western-parodie karakter van Catlow werden veel momenten voor mij toch ongeloofwaardig, en omdat ik een serieuze Western had verwacht (film begon veelbelovend, tot dat Brynner begon te grijnzen), kan ik niet meer dan een 3/10 geven.

    Kijk uit naar Along Came Jones, waar van te voren bekend is, dat het een Western-klucht is. Zag reeds enige fragmenten met de mooie Lotretta Young. Korte review zsm.

    edit: Plot Catlow:
    De huurmoordenaar Miller en marshal Cowan maken ieder apart jacht op de gezochte outlaw Catlow. Tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog waren Cowan en de altijd glimlachende Catlow kameraden en Catlow helpt dan ook Cowan, wanneer een pijl van de Apachen hem in het rechterbeen treft, ondanks dat Cowan jacht op hem maakt. Catlow weet te ontsnappen met hulp van zijn bendeleden en hij beroofd vervolgens met deze bende een Mexicaans goudtransport ter waarde van $ 2.000.000. Catlow vlucht met het gestolen goud door gevaarlijk gebied van de Apachen, die naast Miller, Cowan en de Mexicaanse cavalerie, jacht op hem en zijn bende maken.
    Laatst aangepast door kit carson : 11-08-2010 om 08:12

  3. #3903

    Standaard

    Catlow enkele jaren terug bekeken. Is inderdaad geen sterke western. En Leonard Nimoy is totaal miscast. Als ik hem zie, zie ik Mr. Spock.
    Verwacht van Along Come Jones ook niet veel:saaie, vervelende western. Voor mij een miskoop op dvd.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  4. #3904

    Standaard Along Come Jones

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Verwacht van Along Come Jones ook niet veel:saaie, vervelende western. Voor mij een miskoop op dvd.
    Along Came Jones (1945) in febr. j.l. al opgenomen van Duitse tv (WDR) en pas gisteren gekeken.
    Mijn visie/review:
    Het verhaal is erg knullig en rommelig, de humor is erg flauw; een onweerstaanbare Loretta Young (32) met haar 'Angela Jolie fishlips' spat daarentegen van het scherm.
    Opvallend en storend zijn de zeer vele studio settings (soundstage), zoals bijvoorbeeld de 'ritten' te paard tegen een geschilderde landschapachtergrond, evenals de (studio-) ranch a la tv-Western Bonanza, inklusief studio-acoustiek. Erg jammer.
    Wie die man van de 'Express Company' in de door Duryae verlaten huis met de buit door het hoofd geschoten heeft, is mij nog steeds onduidelijk.
    Aan het eind raakt Cooper gewond aan linker arm, maar heeft daarna om rechter arm een mutella. Cooper, die de naïeve Jones aardig speelt, maar heeft dat eerder prima gedaan in The Westerner.
    Loretta's rol als de slimme, sterke en geëmancipeerde vrouw wordt nog eens extra verstrekt door de vaak onnozele en naïeve rollen van de mannelijke co-stars om haar heen. Zelfs met vuurwapens kan Loretta veel beter overweg dan Cooper.
    Dan Duraye is weer getype-cast als de slechterik, maar gelukkig niet over-the-top en met harde stem, zoals in de Westerns Silver Lode en vooral Night Passage.
    Bij de Duitse dub wordt Melody Jones Mickey Jones genoemd...

    Toch was deze Western te pruimen, eigenlijk vanwege Loretta Young. *5/10.
    Laatst aangepast door kit carson : 11-08-2010 om 16:15 Reden: spelling

  5. #3905

    Standaard The Last Rites of Ransom Pride (2009)

    Western The Last Rites of Ransom Pride (2009)
    Blu-ray release staat gepland voor 5 okt. 2010.




    Lizzy Caplan

    http://www.youtube.com/watch?v=p5QY5VUEtuo
    Laatst aangepast door kit carson : 20-08-2010 om 05:48

  6. #3906

    Standaard The Virginian (1946)

    Gisteren de western The Virginian op dvd gekeken die ik al een tijdje had liggen.

    The Virginian (1946)

    The Virginian uit 1946 is niet de eerste film met deze naam, reeds in 1914 was er een film genaamd The Virginian. De hoofdrol in de film uit 1946 is voor westernicoon Joel McCrea.
    De film heeft twee verhaallijnen. De eerste gaat over een onderwijzeres uit het oosten van de V.S. die zich in het westen vestigt. Verschillende mannen worden verliefd op haar, dit alles met de gebruikelijke problemen. De eerste verhaallijn is nogal aan de saaie kant. Het is een liefdesverhaal verpakt in een western.
    De tweede verhaallijn haalt het niveau van de film omhoog. De tweede verhaallijn gaat over veedieven. De outlaw Trampas en zijn helpers stelen regelmatig vee van een rijke rechter. Steve, de beste vriend van de Virginian (Joel McCrea), probeert snel geld te verdienen en wordt lid van Trampas' bende. De Virginian ziet het stelen van vee door zijn vriend Steve één keer door de vingers, echter de volgende keer hangt hij Steve en enkele cowboys van Trampas' bende op. Op het einde van de film volgt de beslissende shoot-out tussen de Virginian en Trampas.
    The Virginian is geen slechte western, maar de romance haalt het niveau naar beneden en is bijzonder oubollig. De tweede verhaallijn is spannend en een western waardig. Grappig is dat niemand de naam van de Virginian in de film kent. De Virginian is zodoende een van eerste "men without name"-karakters in een western.

    6.5
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  7. #3907

    Standaard

    Appaloosa (2009)

    Gisteren herzien. Blijf Appaloosa een mooie en sfeervolle Western vinden in een aangenaam tempo.
    Blu-ray versterkt bovenstaande beleving. De prachtige landschappen en het sfeervolle, authentieke Westernstadje komen in Blu-ray geweldig over.
    Een Western met mooie karakterstudies en toch nog voldoende kruitdamp.
    Sta ook iets positiever tov Zeilweger. Ik moet haar 'aging' los zien van haar rol, die ze toch wel prima vertolkt. Blijkbaar bij de eerste keer kijken te veel geschrokken, hoe zij lelijk ouder wordt.
    Nu ook de deleted scenes gezien: hadden niets extra's toegevoegd, integendeel.

    Een verdiende *8/10

  8. #3908

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Appaloosa (2009)

    Gisteren herzien. Blijf Appaloosa een mooie en sfeervolle Western vinden in een aangenaam tempo.
    Blu-ray versterkt bovenstaande beleving. De prachtige landschappen en het sfeervolle, authentieke Westernstadje komen in Blu-ray geweldig over.
    Een Western met mooie karakterstudies en toch nog voldoende kruitdamp.
    Sta ook iets positiever tov Zeilweger. Ik moet haar 'aging' los zien van haar rol, die ze toch wel prima vertolkt. Blijkbaar bij de eerste keer kijken te veel geschrokken, hoe zij lelijk ouder wordt.
    Nu ook de deleted scenes gezien: hadden niets extra's toegevoegd, integendeel.

    Een verdiende *8/10
    Heb Appaloosa op dvd, maar nog steeds niet gekeken. Op blu ray is de film nogal duur. In ieder geval jouw recensie nodigt uit de film eens te kijken.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  9. #3909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Heb Appaloosa op dvd, maar nog steeds niet gekeken. Op blu ray is de film nogal duur. In ieder geval jouw recensie nodigt uit de film eens te kijken.
    APPALOOSA Blu-ray is HIER € 9,99 inkl.

  10. #3910

    Standaard

    The Cowboys - Blu-ray

    HIER gezien voor € 7,89 (inkl.). Geen idee over subs.

  11. #3911
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Via Playtrade bedoel je, die lijkt reeds verdwenen te zijn.

    Heb deze besteld via Amazon.co.uk Marketplace aan 5.87 £ all-in en Appaloosa
    is dan weer vorige week binnengekomen via frs.nl via een speciale aktie dacht
    'k aan net geen 9 €
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #3912

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Via Playtrade bedoel je, die lijkt reeds verdwenen te zijn.
    Nee hoor, kan nog steeds voor die prijs...

  13. #3913
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Humm klopt, normaal worden die 2de hands prijzen bij play meteen getoond, voor
    deze moet je blijkbaar toch eerst de link New & Used aanklikken ... of het zal aan
    mezelf liggen, zou zomaar ook kunnen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  14. #3914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    eerst de link New & Used aanklikken ...
    Inderdaad, Kies alrijd New bij de Playtraders; waar ik trouwens nog nooit slechte ervaringen mee gehad heb. Wel geregeld veel lagere prijzen!

  15. #3915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Dit is ook ironisch bedoeld. Ik weet dat Kit Carson totaal geen liefhebber van High Noon is. Ik daarentegen vind High Noon zeker een goede western.
    Ergens gelezen op IMDb over High Noon, quote: "High Noon has a lack of action; just sit there and they talk you to death."

  16. #3916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Ergens gelezen op IMDb over High Noon, quote: "High Noon has a lack of action; just sit there and they talk you to death."
    Deze week nog eens naar de Special Edition dvd van High Noon gekeken. Datgene wat jij op IMDB hebt gelezen, wordt in iets andere woorden ook in een documentaire over High Noon gezegd. High Noon was in 1951, toen de film opgenomen werd (in 28 dagen trouwens) een a-typische western. Daarentegen niet slecht. Smaken verschillen.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  17. #3917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Deze week nog eens naar de Special Edition dvd van High Noon gekeken. Datgene wat jij op IMDB hebt gelezen, wordt in iets andere woorden ook in een documentaire over High Noon gezegd. High Noon was in 1951, toen de film opgenomen werd (in 28 dagen trouwens) een a-typische western. Daarentegen niet slecht. Smaken verschillen.
    Klopt, Daarom is Tension at Table Rock uit '56 ook een favoriete Western van mij, een mix van Shane en High Noon. Ruimte voor karakterstudies, maar ook actie/kruitdamp.

    Heb de (unrestored) R-2NL van de 'talky' High Noon al wel jaren in huis trouwens, en kende uiteraard de film al van de NL en Duitse tv.
    Slecht is anders, maar te weinig actie ligt mij niet en ik vind de relatie tussen Cooper en Kelly vreemd: geen chemie tussen beiden, waarbij Cooper de leeftijd van Kelly's vader heeft...
    Laatst aangepast door kit carson : 17-08-2010 om 17:00 Reden: spelling

  18. #3918

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Klopt, Daarom is Tension at Table Rock uit '56 ook een favoriete Western van mij, een mix van Shane en High Noon. Ruimte voor karakterstudies, maar ook actie/kruitdamp.

    Heb de (unrestored) R-2NL van de 'talky' High Noon al wel jaren in huis trouwens, en kende uiteraard de film al van de NL en Duitse tv.
    Slecht is anders, maar te weinig actie ligt mij niet en ik vind de relatie tussen Cooper en Kelly vreemd: geen chemie tussen beiden, waarbij Cooper de leeftijd van Kelly's vader heeft...
    Ik heb helaas nog niet het genoegen gehad om Tension at Table Rock te zien. Indien je geïnteresseerd bent in de restored versie + docs pm me maar.
    Ik geef Cooper trouwens geen ongelijk wat Kelly betreft.:veryfunny:
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  19. #3919

    Standaard Vera Cruz

    De moderators van de NL tv lijken deze thread ook ontdekt te hebben... nog nooit zijn er zoveel Westerns op de NL tv geweest als dit jaar.
    A.s. zondag v.a. 23.15u. op NL-2: Vera Cruz (1954)

    Maar historisch: een klassieke Western op de NL-tv.
    Uitzendhistorie televisie Vera Cruz na 2000:
    Zaterdag 26 juli 2003, 16:50 uur (BBC 2)
    Vrijdag 10 maart 2006, 14:30 uur (BBC2)
    Zaterdag 9 juni 2007, 16:30 uur (BBC2)
    Zaterdag 24 november 2007, 13:50 uur (BBC2)
    Zondag 22 november 2009, 14:05 uur (één)
    Zondag 22 augustus 2010, 23:15 uur (Nederland 2)

    Zoals bekend is het overgrote deel van het budget van Vera Cruz opgegaan aan (Prodent/McLeans) tandpasta voor Burt Lancaster's eeuwige, hagelwitte grijns...

    .....

    edit:
    Misschien leuk om die Lancaster-smile-momenten te turven...







    ==================

    De DVD (met NL subs): € 5,49 inkl..
    Laatst aangepast door kit carson : 19-08-2010 om 23:10

  20. #3920

    Standaard

    Bij Play momenteel actie met 2 DVD's voor £ 8,00/€ 9,73 (inkl.); bijna allemaal met NL subs.
    Zitten aardig wat Westerns tussen, waronder bovenstaande Vera Cruz en Valdez is Coming.

  21. #3921

    Standaard

    Vera Cruz en Valdez is Coming zijn beide goede westerns met Burt "Prodent" Lancaster. Vera Cruz is een echte westernklassieker. Qua vorm een van de eerste spaghettiwesterns, hoewel het wel een Amerikaanse western is.
    Valdez is Coming heeft een zeer onbevredigend open einde. Zie mijn recensie/commentaar elders in deze westernthread.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  22. #3922

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Valdez is Coming heeft een zeer onbevredigend open einde. Zie mijn recensie/commentaar elders in deze westernthread.
    Graag link. Met Zoekfunctie niets gevonden...

  23. #3923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Graag link. Met Zoekfunctie niets gevonden...
    Hmmm, het vervelende is dat je je eigen laatste 500 berichten kunt lezen, dus in principe "snel" terug kunt vinden. Heb je meer dan 500 berichten gepost, dan wordt het echt zoeken.
    Ik zal eens gaan zoeken in deze thread.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  24. #3924

    Standaard

    Gaat makkelijk hoor zoeken naar een post van je, zie http://www.dvd.nl/forum/search.php?searchid=1279861
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #3925
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Pep, dan krijg je een foutboodschap "Er zijn geen resultaten gevonden. Probeer
    een andere zoekterm." ... heb je nu een bug gevonden

    Maar heb het bericht wel gevonden

    Hoe? Via Zoek in discussie -> Zoek uitgebreid en dan bij Sleutelwoord(en) "Valdez" ingegeven en bij Gebruikersnaam op Colonel Mortimer
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Pagina 157 van 167 EersteEerste ... 57107147153154155156157158159160161 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •