Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.

Discussie: The Raid (2012?)

  1. #1

    Standaard The Raid (2012?)

    Op het International Film Festival van Toronto heeft de Indonesische actiefilm The Raid een publiekprijs gewonnen in het programma-onderdeel voor genre-films.

    Simpele synopsis: SWAT-team versus slechterikken. Meer verhaal zit er volgens mij ook niet in, maar dat is kennelijk ook nooit de bedoeling geweest van de makers. Tenminste, als je afgaat op de reacties tot dusverre en op de trailer.

    Sinds het succes op het festival in Canada staat de film nadrukkelijk in de belangstelling van diverse maatschappijen. Merkwaardig genoeg betekent dat onder andere een nieuwe soundtrack voor de Amerikaanse markt(vermoedelijk in 2012).
    En zoals gebruikelijk bij succesvolle buitenlandse films, staan de Amerikanen te popelen er een eigen versie van te maken.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #2

    Standaard

    Wow, dat ziet er zeer heftig uit. Must-see

  3. #3

    Standaard

    Ziet er goed uit, lijkt wel een typisch WOO filmpje, maar kei harde actie.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #4

    Standaard

    Zo lekker veel actie..
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  5. #5

    Standaard

    ziet er goed uit, zelfde regisseur heeft ook merantau gemaakt, ook veel actie maar kloon van ong bak.

    http://www.azmovies.net/merantau.html
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  6. #6

    Standaard

    Een nieuwe clip uit de film.

    Helaas staat op de imdb-pagina nog steeds geen concrete release-datum voor de Nederlandse of Belgische markt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #7

    Standaard

    Ik volg het ook via facebook, binnenkort in buitenland enkele voorstellingen maar idd nog geen concrete release date voor de bios.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  8. #8

    Standaard

    Trailer gezien kei en kei hard zo iets zou in Hollywood niet kunnen.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Trailer gezien kei en kei hard zo iets zou in Hollywood niet kunnen.
    Wat precies zou niet in "Hollywood" kunnen?
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Wat precies zou niet in "Hollywood" kunnen?
    Het expliciete geweld zoals iemand van dichtbij in het gezicht schieten.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  11. #11

    Standaard

    Hoeveel films heb jij in je leven gezien?

    Niet dat de trailer er niet leuk uit ziet maar zie geen enkele vorm van geweld/expliciteit wat ik nog nooit eerder heb gezien in een doorsnee, Amerikaanse R-Rated productie.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Hoeveel films heb jij in je leven gezien?

    Niet dat de trailer er niet leuk uit ziet maar zie geen enkele vorm van geweld/expliciteit wat ik nog nooit eerder heb gezien in een doorsnee, Amerikaanse R-Rated productie.
    Ik heb helaas de tel niet bij gehouden.

    Dan heb jij andere doorsnee Amerikaanse R-rated films gezien dan ik, puur afgaande van het geweld en de rauwheid daarvan zie je meteen dat je niet te maken hebt met een Amerikaanse film en dan is dit nog maar een trailer.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  13. #13

    Standaard

    Nieuwe trailer. De film heeft intussen een subtitel gekregen en heet nu The Raid: Redemption.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #14

    Standaard



    The Raid (2011)

    De Indonesische film The Raid (Redemption) in een notendop: een SWAT- team moet een appartementencomplex binnendringen om een hoge crimineel, die het appartementencomplex tevens beheert, op te pakken. Dit gebeuren zal niet zonder slag of stoot gaan aangezien een groot deel van de bewoners uit junkies, moordenaars en andere gespuis bestaat. Wie het SWAT-team weet uit te schakelen hoeft geen huur meer te betalen.

    Het verhaal stelt niet bijster veel voor en voorzien van de nodige clichés maar is totaal niet storend aangezien het ondergeschikt is aan de geweldige actie die de Britse regisseur Gareth Evans de kijker voorschotelt.

    De film is een adrenalinerush aan expliciet geweld die magistraal in beeld wordt gebracht. De ene kill is werkelijk nog bruter dan de ander waarbij de Indonesische vechtstijlen pencak silat in volle actie te zien is. De choreografie voor de vechtscènes is ongeëvenaard waarbij alle handelingen zo vloeiend en realistisch overkomt. Hulde aan de acteurs, zij maken de film.

    Als je van actiefilms houdt mag je deze prent absoluut niet missen. De geweldige vechtscènes, ondersteund door een passende soundtrack, zal je niet zal teleurstellen en zorgt voor voldoende gesprekstof na afloop van de film. Cheers!

    Dia datang dari mana?
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  15. #15

    Standaard

    Hoop wel dat we hier in het westen ook nog de versie met de originele muziek kunnen bekijken.

    Trouwens een Amerikaanse remake en twee vervolgen op het origineel zullen ook komen.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  16. #16

    Standaard

    Zag op z'n website dat Roger Ebert deze film één ster had gegeven. Meningen zijn verdeeld over deze film.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Zag op z'n website dat Roger Ebert deze film één ster had gegeven. Meningen zijn verdeeld over deze film.
    Ebert is een uitzondering. Verreweg de meeste reviews zijn positief tot laaiend enthousiast. Op rottentomatoes krijgt de film van 83% van de recensenten een positieve score, met een gemiddeld cijfer van 7,5. Op de meeste filmblogs en -sites krijgt de film ook praktisch alleen maar laaiend enthousiaste besprekingen.

    Dit is een van de gevallen waarin de film Ebert gewoon niet 'ligt'. Hij heeft af en toe van die merkwaardige afwijkingen. Die Hard had bij hem volgens mij ook een lage score.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #18

    Standaard

    Gezien tijdens Imagine Filmfestival Amsterdam en 5 sterren gegeven.
    Echt de beste actiefilm van de laatste jaren.

    Opgepakt door A-Film en eind Juni hier in de bios.

    Aanrader dus!!

    Simon

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers Bekijk bericht
    Gezien tijdens Imagine Filmfestival Amsterdam en 5 sterren gegeven.
    Echt de beste actiefilm van de laatste jaren.

    Opgepakt door A-Film en eind Juni hier in de bios.

    Aanrader dus!!

    Simon
    Can't wait! Is het een beetje te vergelijken met Hard-Boiled? Heb zo'n idee dat het ook zo'n adrenaline rush wordt.

    De Blu-ray versie wordt voor mij dus een import...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers Bekijk bericht
    Gezien tijdens Imagine Filmfestival Amsterdam en 5 sterren gegeven.
    Echt de beste actiefilm van de laatste jaren.

    Opgepakt door A-Film en eind Juni hier in de bios.

    Aanrader dus!!

    Simon
    Had 'm ook de volle mep gegeven bij de keuring.
    Dacht van "Ah, fok it..."

    En niet zonder resultaat trouwens:


    Publieksprijs Imagine gaat naar The Raid

    Laatste update: 29 april 2012 01:00 info

    AMSTERDAM - De Indonesische actiefilm The Raid heeft zaterdagavond de publieksprijs gewonnen op de 28e editie van het Imagine Film Festival in Amsterdam.

    De extreem gewelddadige productie gaat over een arrestatieteam dat een inval doet in een fort van een drugssyndicaat in de achterbuurten van de Indonesische Jakarta.

    De film eindigde met kop en schouders boven andere titels die kans maakten op de zogenoemde Silver Scream Award. Eerder won de film ook al publieksprijzen op festivals in Dublin en Toronto.
    Bron: Nu.nl
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers Bekijk bericht
    Gezien tijdens Imagine Filmfestival Amsterdam en 5 sterren gegeven.
    Echt de beste actiefilm van de laatste jaren.

    Opgepakt door A-Film en eind Juni hier in de bios.

    Aanrader dus!!

    Simon
    Ook bv. Pathe of moet ik zoeken naar een kleinere bios voor deze film? Prijkt bovenaan m'n lijstje langzamerhand

  22. #22

    Standaard

    Zal denk ik Pathe zijn inderdaad. Andere A-Films hebben daar ook gedraaid. Een alternatieve bioscoop is toch ook geen probleem?
    Ik heb deze in Kriterion Amsterdam gezien en dat was ook top.

    Eind gevecht met Mad Dog moet gezien zijn om te geloven

    Simon

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers Bekijk bericht
    Zal denk ik Pathe zijn inderdaad. Andere A-Films hebben daar ook gedraaid. Een alternatieve bioscoop is toch ook geen probleem?
    Ik heb deze in Kriterion Amsterdam gezien en dat was ook top.

    Eind gevecht met Mad Dog moet gezien zijn om te geloven

    Simon
    Geen probleem inderdaad maar niet dat ik die film anders per ongeluk misloop, hou meestal alleen de grote bioscopen in de gaten...

    Heb je hem btw met de originele soundtrack gezien of met de Linkin Park soundtrack? Indien hij in Pathe gaat draaien vermoed ik eerder de internationale soundtrack..
    Laatst aangepast door Martin Z. : 03-05-2012 om 08:40

  24. #24

    Standaard

    Originele soundtrack gelukkig. Ben geen fan van een andere soundtrack aan een bestaande film hangen.

    Originele soundtrack is prima. Ik heb geen behoefte aan een suffe amerikaanse
    rockband soundtrack.

    Simon

  25. #25

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •