Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Spider-man BluRay Trilogy

    ZIjn er nog verschillen (cuts) tussen de regio A en B cersie, weet iemand dat?
    Op de Regio A versie staat "PG13" en op de B versie staat: "For Mature audiences, moderate violence"

    ?

    En kan ik een Regio A Blu Ray ook in Europa afspelen?

  2. #2

    Standaard

    Goeie vraag, hier valt namelijk wel iets interessants over te vertellen:

    Bij Spider-Man 2 heeft de studio om in de UK een PG rating i.p.v. een 12 rating te krijgen, een heel kort stukje met een kopstoot eruit geknipt. (De BBFC doet wel eens moeilijk over kopstoten, echt waar!)
    Dit is zowieso vreemd, aangezien deel 1 en 3 in de UK gewoon een 12 rating hebben.
    Maar het vervelende is, ALLE PAL DVD's van deel 2 zijn afkomstig van de UK cut, dus ook de NL versie.
    Maarrrr... bij de Blu-ray is overal ter wereld de uncut 1080p/24 transfer gebruikt, wel zo makkelijk aangezien er geen sprake is van PAL of NTSC, en dus is zelfs de UK Blu-ray
    van deel 2 incl. de kopstoot, AUWW en ook de Nederlandse.

    Bij deel 1 en 3 verschilt er niks met de UK versie en US versie.

    Voor regiocodes kan je altijd kijken op http://bluray.liesinc.net/

    Dat op de de ene cover een andere rating staat dan op de andere, heeft gewoon te maken met de ratingsystemen met per land, Nederland Kijkwijzer, Duistsland FSK etc.
    Dat hoeft nog niet te zeggen dat het een andere cut is, al kan dat soms wel, zoals je uit mijn verhaaltje kan opmaken.

  3. #3

    Standaard

    Dat van die kopstoten eruit knippen kennen we nog wel met Star Wars .....
    Laatst aangepast door rogue : 19-05-2008 om 08:57

  4. #4

    Standaard

    Ok. thanks. Dus dat de Amerikaans BR-Trilogy uitgave "PG12" is en UK "For Mature audiences", betekent niet dat de UK-versie iets meer materiaal heeft, ze zijn alleen wat strikter in de UK. Snap.

  5. #5

    Standaard

    Weet iemand of Spider-man 1 & 2 nog los in de verkoop zullen komen, ik kan namelijk alleen de box vinden.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Weet iemand of Spider-man 1 & 2 nog los in de verkoop zullen komen, ik kan namelijk alleen de box vinden.
    Ooit....


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Goeie vraag, hier valt namelijk wel iets interessants over te vertellen:

    Bij Spider-Man 2 heeft de studio om in de UK een PG rating i.p.v. een 12 rating te krijgen, een heel kort stukje met een kopstoot eruit geknipt. (De BBFC doet wel eens moeilijk over kopstoten, echt waar!)
    Dit is zowieso vreemd, aangezien deel 1 en 3 in de UK gewoon een 12 rating hebben.
    Maar het vervelende is, ALLE PAL DVD's van deel 2 zijn afkomstig van de UK cut, dus ook de NL versie.
    Maarrrr... bij de Blu-ray is overal ter wereld de uncut 1080p/24 transfer gebruikt, wel zo makkelijk aangezien er geen sprake is van PAL of NTSC, en dus is zelfs de UK Blu-ray
    van deel 2 incl. de kopstoot, AUWW en ook de Nederlandse.

    Bij deel 1 en 3 verschilt er niks met de UK versie en US versie.

    Voor regiocodes kan je altijd kijken op http://bluray.liesinc.net/

    Dat op de de ene cover een andere rating staat dan op de andere, heeft gewoon te maken met de ratingsystemen met per land, Nederland Kijkwijzer, Duistsland FSK etc.
    Dat hoeft nog niet te zeggen dat het een andere cut is, al kan dat soms wel, zoals je uit mijn verhaaltje kan opmaken.
    Ongeloofelijk die BBFC echt te zielig/gek voor woorden stelletje criminelen! Was het trouwens ook niet zo dat ze enorm veel problemen hadden met scenes waarin Nunchuckas gebruikt werden?

  8. #8

    Standaard

    De MPAA is net zo zielig, maar dan bij andere dingen.
    Maar je hebt gelijk.
    Zo heeft de uncut versie van ''Taken'' in UK een 18!!!!!!!! rating, puur vanwege die martelscene.
    Dat is echt kinderachtig tot en met! Oké, 't is een sadistische scene, maar zou een 15 jarige daar wakker van liggen?
    Het is eerder een komische scene dan een duistere.

    In de bioscoopversie van Angels and Demons in de UK is ook geknipt om een 12 rating te krijgen, i.p.v. een 15 rating.
    En waarom? Een paar bloedspattertjes in iemand z'n gezicht!

  9. #9

    Standaard

    Echt misselijkmakend al die censuur en ook omdat het meestal te maken heeft met geld, hoe lager de rating hoe meer mensen er dus naar toe kunnen.
    Stel je voor dat Kijkwijzer hier ook bevoegd zou zijn om te (laten) knippen in een film...
    Om over landen zoals Duitsland en Australia nog maar te zwijgen daar zijn ze helemaal niet goed wijs.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Weet iemand of Spider-man 1 & 2 nog los in de verkoop zullen komen, ik kan namelijk alleen de box vinden.
    Ik heb zojuist de Spiderman Trilogy Box van Bol ontvangen. Alle 3 de delen zitten in een kartonnen box (dus los van elkaar). Spiderman 1 en Spiderman 2 zijn 1 disk en Spiderman 3 is de 2 disk. Misschien een optie voor je.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  11. #11

    Standaard

    Heb ze toevallig vandaag los kunnen krijgen via dvdforum.

  12. #12
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    In Amerika zijn ze vanaf 16 november los verkrijbaar. Hier in Nederland vanaf: 8-12-2010.

  13. #13

    Standaard

    Weet iemand iets meer over deze uitgaves? Hebben ze meer extras bijvoorbeeld? Ik overweeg de trilogy aan te schaffen, ondanks dat ik deel 3 ooit bij mijn apparatuur gekregen heb maar wellicht kan ik beter wachten op de release van de losse delen

    EDIT: vond dit berichtje wat aangeeft dat er waarschijnlijk geen extra's aanwezig zullen zijn wel heeft de 2e film waarschijnlijk versie 2.1
    Laatst aangepast door F.v.Eenbergen : 06-11-2010 om 22:21

  14. #14

    Standaard

    Volgens blu-ray.com zijn de losse uitgaves identiek aan de uitgaves in de box, dus Spider-Man 1 en 2 hebben nog steeds geen extra's.

  15. #15
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Een nieuwe Spider-Man film brengt weer nieuwe re-releases.

    De nieuwe boxset. Ook de losse films zullen vast en zeker een behandeling krijgen.
    20-06-2012 is release datum.


  16. #16

    Standaard

    Ik hoop nu echt een goede release van 1 en 2!

  17. #17

    Standaard

    Gezien de adviesprijs van 29,99 denk ik eerder aan oude wijn in nieuwe zakken.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  18. #18

    Standaard

    is meestal oude wijn in nieuwe zakken

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Ik hoop nu echt een goede release van 1 en 2!
    Ik ook, want na 4.5 jaar mag dat wel wat mij betreft.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    is meestal oude wijn in nieuwe zakken
    Jammer genoeg lijken die nieuwe zakken wel erg lelijk te worden.

    http://www.mubis.es/noticias/relanza...man-en-blu-ray
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  20. #20

    Standaard

    Met de beeldkwaliteit was niet veel mis van 1 en 2, ik neem aan dat jullie de extra's bedoelen (de reden waarom ik de DVD's heb gehouden)?

  21. #21
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Snel nog even de oude trilogy boxset gekocht. Want alle landen krijgen deze lelijke re-release.

  22. #22

    Standaard

    In Amerika worden ze 12 juni opnieuw uitgebracht met 5.1 DTS-HD Master Audio en extra's. Vreemd genoeg weinig extra's voor deel 3:

    Sony's new Spider-Man Blu-ray/UltraViolet Digital Copy combo packs present each film in their original aspect ratios (1.85:1 for Spider-Man and 2.39:1 for Spider-Man 2 and Spider-Man 3) with 5.1 DTS-HD Master Audio tracks (a change from the original discs' 5.1 Dolby TrueHD audio). The discs also contain the following supplements:

    Spider-Man:

    • Three audio commentaries: - Filmmakers and cast: Sam Raimi, Laura Ziskin, Grant Curtis, and Kirsten Dunst
      - Visual effects designer and crew: John Dykstra and special effects crew
      - Actors: Tobey Maguire and J.K. Simmons
    • Behind-the-scenes features: - Spider-Man: The Mythology of the 21st Century
      - HBO Making of Spider-Man
      - Spider-Mania: E! Entertainment Special
    • Filmmaker profiles: Director Sam Raimi and composer Profile: Danny Elfman
    • Costume design featurette
    • Seven additional behind-the-scenes featurettes
    • Screen tests: Tobey Maguire, J.K. Simmons, and CGI Spider-Man
    • Costume and makeup tests
    • Gag/outtake reel
    • Six multi-angle webisodes
    • Music videos: - "Hero," performed by Chad Kroeger and featuring Josey Scott
      - "What We're All About," performed by Sum 41
    • New to Blu-ray: - Spider Sense Trivia Challenge
      - The Spider-man Cutting Room

    Spider-Man 2:

    • Extended "2.1" cut with optional commentary by producer Laura Ziskin and screenwriter Alvin Sargent
    • Two theatrical version commentaries: - Cast and crew
      - Technical commentary
    • Twelve-part Making the Amazing featurette
    • Hero in Crisis behind-the-scenes featurette
    • Ock-Umentary Featurette behind-the-scenes featurette
    • Five-part visual effects breakdown
    • Blooper reel

    Spider-Man 3:

    • Two theatrical version commentaries: - Director and cast
      - Filmmakers
    • Bloopers
    • Concept galleries: Sketches, paintings, and sculptures
    • Photo Galleries: Special Effects and director & cast
    • Music Video: "Signal Fire," performed by Snow Patrol

    In addition, each new Spider-Man Blu-ray offers a sneak peek of The Amazing Spider-Man as well as The Amazing Spider-Man movie money (good for up to ten dollars).

  23. #23

    Standaard

    Dat wordt dan deel 1 en 2 als de nieuwe versie kopen, en deel 3 hoe hij nu is.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HBx2000 Bekijk bericht
    Ik ook, want na 4.5 jaar mag dat wel wat mij betreft.



    Jammer genoeg lijken die nieuwe zakken wel erg lelijk te worden.

    http://www.mubis.es/noticias/relanza...man-en-blu-ray
    Wel toevallig dat die nieuwe release wel erg veel weg hebben van de style van de nieuwe Spiderman-film. Kortom: deeltje 4 (ofwel: de nieuwe deel 1) wordt gebruikt om nog even wat te cashen voor die oude films. Ws. komt er ook nog een box met alle 4 de films ofzo.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Vreemd genoeg weinig extra's voor deel 3:
    Waarschijnlijk hebben ze disc 2 van de al bestaande uitgave weggelaten.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •