Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 225 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Dat hij destijds al een gerenomeerde theateracteur was doet niets af aan het feit dat hij in de filmwereld en dan met name voor het gemiddelde filmpubliek zo goed als onbekend was. In die zin is de vergelijking terecht. Koch is misschien nog wel iets minder onbekend dan Rickman destijds, aangezien hij wel al een paar rollen op z'n naam heeft die hem bij op z'n minst een deel van het filmpubliek internationaal in de kijker hebben gespeeld.
    Toch vind ik die stelling te ver gaan, want het "gemiddeld filmpubliek" is nu voor 1988 wel erg moeilijk in te schatten. In ieder geval vind ik een nuance van je eerste bericht op zijn plaats, omdat je Rickman wel een erg klein CV had toegeschreven en dat is totaal niet zo.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Toch vind ik die stelling te ver gaan, want het "gemiddeld filmpubliek" is nu voor 1988 wel erg moeilijk in te schatten. In ieder geval vind ik een nuance van je eerste bericht op zijn plaats, omdat je Rickman wel een erg klein CV had toegeschreven en dat is totaal niet zo.
    Vooruit dan: Op filmgebied had hij niet veel meer dan wat tv-series en een enkele tv-film op z'n cv.

    Maar de theaterwereld heeft nou niet bepaald hetzelfde bereik als de gemiddelde film. En de tv-series en die éne tv-film zijn ook niet echt grote internationale krakers. Dus nu jouw beurt: Vind je nou werkelijk dat het moeilijk in te schatten is dat het gemiddelde filmpubliek voor 1988 nog nooit Alan Rickman had gehoord? In het internetloze 1988 waar je niet even snel op imdb of wikipedia kon kijken wie die gozer was die volgens de krant, René Mioch of Simon van Collem de slechterik ging spelen in een film waarin een tv-ster de hoofdrol ging spelen? Met veel minder (digitale) tv-kanalen, waarop je wellicht een glimp van wat obscure BBC-series zou kunnen zien en misschien de naam Rickman zou zijn blijven hangen?
    Wees eerlijk: Hoeveel Britse theateracteurs die nog nooit in een internationale bioscoopfilm te zien zijn geweest kun je spontaan noemen? Als je er zelfs maar één kent, dan ben je geen onderdeel van het gemiddeld filmpubliek. De opmerking dat hij voor het gros van degenen die destijds Die Hard keken onbekend was is dus echt zo raar niet (en helemaal niet op te vatten als belediging of iets dergelijks). Nog even afgezien dat in zo'n beetje elke biografie van de beste man Die Hard ook expliciet genoemd wordt als z'n doorbraak op filmgebied.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Vooruit dan: Op filmgebied had hij niet veel meer dan wat tv-series en een enkele tv-film op z'n cv.

    Maar de theaterwereld heeft nou niet bepaald hetzelfde bereik als de gemiddelde film. En de tv-series en die éne tv-film zijn ook niet echt grote internationale krakers. Dus nu jouw beurt: Vind je nou werkelijk dat het moeilijk in te schatten is dat het gemiddelde filmpubliek voor 1988 nog nooit Alan Rickman had gehoord? In het internetloze 1988 waar je niet even snel op imdb of wikipedia kon kijken wie die gozer was die volgens de krant, René Mioch of Simon van Collem de slechterik ging spelen in een film waarin een tv-ster de hoofdrol ging spelen? Met veel minder (digitale) tv-kanalen, waarop je wellicht een glimp van wat obscure BBC-series zou kunnen zien en misschien de naam Rickman zou zijn blijven hangen?
    Wees eerlijk: Hoeveel Britse theateracteurs die nog nooit in een internationale bioscoopfilm te zien zijn geweest kun je spontaan noemen? Als je er zelfs maar één kent, dan ben je geen onderdeel van het gemiddeld filmpubliek. De opmerking dat hij voor het gros van degenen die destijds Die Hard keken onbekend was is dus echt zo raar niet (en helemaal niet op te vatten als belediging of iets dergelijks). Nog even afgezien dat in zo'n beetje elke biografie van de beste man Die Hard ook expliciet genoemd wordt als z'n doorbraak op filmgebied.
    Joh, je kan jezelf in allerlei bochten wringen en tig vragen afvuren wat je wil; je eerste opmerking is gewoon te kort door de bocht geweest. Punto. Fijn paasweekend!

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Joh, je kan jezelf in allerlei bochten wringen en tig vragen afvuren wat je wil; je eerste opmerking is gewoon te kort door de bocht geweest. Punto. Fijn paasweekend!
    Beetje makkelijk om zo te reageren, duidelijk dat je niet weet wat inhoudelijk reageren is.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door René. Bekijk bericht
    Beetje makkelijk om zo te reageren, duidelijk dat je niet weet wat inhoudelijk reageren is.
    Duidelijk dat jij al mijn andere posts niet gelezen hebt op dit forum, en een beetje triest dat je mensen out of the blue gaat aanvallen. En de pot verwijt de ketel, want jouw post is totaal off topic, totaal niet inhoudelijk en dus totaal irrelevant.
    Ik heb gewoon geen zin in een verdere discussie daarover, mijn mening is gewoon anders en ik ga me niet verantwoorden of hele epistels schrijven omdat iemand dat ineens gaat vragen.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 07-04-2012 om 09:20

  6. #56

    Standaard

    Play nice boys!

    Zoals eerder gezegd zou het leuk zijn als ze de censuur eruit gooien, lekker rauw a la 80's.

  7. #57

    Standaard

    Heren, laten we nou de Off Topic zooi nou achterwege laten, en het gewoon hebben over Die Hard 5.

    Hier lijkt me de Topic ook voor bedoeld

  8. #58

    Standaard

    Jullie hebben gelijk, Back to Die Hard! Hee, das miss wel een titel voor deel 6 . Anyway, ben benieuwd of we in Europa nu de uitbereide titel krijgen; met deel 4 was dat nl. niet zo.

  9. #59

    Standaard

    Waar denken jullie dat John Mclane dit keer in verzeild raakt?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Waar denken jullie dat John Mclane dit keer in verzeild raakt?
    Ik schat zo in een situatie waar ie liever niet in zou zitten

  11. #61

    Standaard

    In ieder geval eindigend in een vies, bloederig hemd.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #62

    Standaard

    Aangezien dit misschien de laatste titel is van deze franchise, lijkt me deze titel wel aardig:

    He died hard.

  13. #63

    Standaard

    Meer details 'Die Hard 5' vrijgegeven



    Bruce Willis en Jai Courtney spelen vader en zoon in het vijfde deel van de Die Hard-reeks: A Good Day to Die Hard. De film wordt door John Moore (Max Payne) geregisseerd. De CEO van Fox, Tom Rothman, heeft dit weekend op een zeer omslachtige en onsamenhangende manier details vrijgegeven over de inhoud van de film.

    Het verhaal introduceert de verloren zoon van John McClane: John 'Jack' McClane. Volgens Rothman is de dynamiek tussen de twee "zeer bruut". "Het leuke van dit alles in A Good Day To Die Hard - en er is een geweldig moment waarin hij zegt 'It's as good a day as any to die' - maar het is echt een vader/zoon-verhaal. Hij denkt dat zijn zoon een mislukkeling is, maar het is eigenlijk het tegenovergestelde. Dat kind is meer als zijn vader dan de vader zelf. Net zoals alle andere, klassieke Die Hard-films is het emotioneel beladen en zeer bruut."

    De film gaat zich in plaats van Amerika deze keer in Rusland plaatsvinden. Rothman: "Het is volledig gezet in Rusland. Nou, er zijn wel enkele scènes in New York, maar het is John McClane die naar Rusland gaat en ik denk dat de technische term...dat ik denk ik niet op MTV mag zeggen, maar... hij verneukt alles."

    In een interview met Collider ging Rothman in op dezelfde zaken, alleen hier praatte hij meer over het verhaal. "Ik hou echt van deze film. Het heet A Good Day to Die Hard en twee dingen maken de film nieuw. 1) John McClane, de ultieme Amerikaanse held, gaat naar Rusland. Metaforisch gezien als een vis uit het water, maar hij is volledig uit het water. En 2) Het is een echt vader en zoon-verhaal met John McClane, een zeer goede politieagent maar een waardeloze vader. Hij heeft een volwassen zoon waar hij niet veel mee praat. Verder denkt McClane dat zijn zoon een verneukt kind is - dat is overigens een technische term."

    Verder in het interview licht Rothman toe waarom er voor Rusland is gekozen. "Dus hij gaat naar Rusland om, dat denkt hij, de borg voor zijn zoon te betalen. Hier blijkt dat zijn zoon niet een verneukt kind is, maar juist het tegenovergestelde. Sterker nog, de appel is niet ver van de boom gevallen, de appel is helemaal niet van de boom gevallen, de zoon is een stoerdere John McClane dan zijn vader John McClane."

    Volgens de planning is A Good Day To Die Hard op 13 februari 2013 te zien.

    Bron : Fok.nl

  14. #64

    Standaard

    Net als bij het vorige deel zal de rating bepalen of de film iets wordt, je kunt me namelijk van alles wijs maken maar een PG-13 Die Hard film is gewoon geen Die Hard film.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  15. #65

    Standaard

    Precies, een Die Hard zonder 'fuck' is geen Die Hard.

  16. #66

    Standaard

    Desondanks was deel 4 best vermakelijk..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Net als bij het vorige deel zal de rating bepalen of de film iets wordt, je kunt me namelijk van alles wijs maken maar een PG-13 Die Hard film is gewoon geen Die Hard film.
    Helemaal mee eens, vandaar dat ik deel 4 nooit volledig heb ingeschaald eals een Die Hard film. Deel 1 blijft de oer-Die Hard en deel 3 vind ik de vervolmaking ervan. Deel 2 is altijd leuk, maar meer van hetzelfde. Deel 4 vind ik een soort GTST versie van de Die Hard franchise.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Helemaal mee eens, vandaar dat ik deel 4 nooit volledig heb ingeschaald eals een Die Hard film. Deel 1 blijft de oer-Die Hard en deel 3 vind ik de vervolmaking ervan. Deel 2 is altijd leuk, maar meer van hetzelfde. Deel 4 vind ik een soort GTST versie van de Die Hard franchise.
    Behalve dat de film ook een klein beetje uit de toom valt door het tijdsinterval sinds deel 3 maar ook door de ietwat over the top aktie op sommige momenten, vind ik de unrated versie van Die Hard 4 veeeeel beter te pruimen dan de PG-13.

    Deel 4 heb ik daarom alleen op DVD (US unrated versie), ik weiger de BD versie te kopen zelfs al is ie al te krijgen voor een tientje.

    Nou maar hopen dat die inhalige Fox zich wat aan heeft getrokken van de kritiek op de rating van deel 4...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  19. #69

    Standaard

    Tja, heb deel 4 op bluray destijds gekregen toen ik nog reviews schreef voor een website, maar heb zelf ook de unrated UK versie idd gekocht. Daarnaast vind ik die Olyphant totaal niet overkomen als bad guy en die jongen bij tijd en wijlen ook alleen maar vervelend.... En de actie is té sporadisch en totaal ongeloofwaardig. En dan hou ik in ogenschouw dat de actie in de andere delen ook al niet realistisch is in de praktijk.

  20. #70

    Standaard

    ^^ Jij en ik delen de zelfde mening wat betreft de Die Hard franchise.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    ^^ Jij en ik delen de zelfde mening wat betreft de Die Hard franchise.
    hehe, idd Nu ben ik echt wel een beetje bevreesd over dit deel, want John Moore vind ik gezien zijn gigantische verkrachting van Max Payne echt de meest grote debiele regisseur op aarde. Nu ben ik zelf professioneel filmmaker voor bedrijfsfilms en voor mn opleiding regie heb ik een korte film gemaakt (een aanpassing van een scene in Fight Club) dus ik weet een beetje hoe een filmproductie in elkaar zit. En nu noem ik mezelf echt al niet een volwaardige fictie regisseur maar dat je een game aanpassing met zo'n grote inspiratiebron waar je de gehele film uit kan putten zo kan verne*ken is echt op het debiele af zeg.... Met zo'n cast en crew kan echt elke filmstudent of beginnend filmmaker nog een betere film afleveren dan dat hij heeft gedaan...

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    hehe, idd Nu ben ik echt wel een beetje bevreesd over dit deel, want John Moore vind ik gezien zijn gigantische verkrachting van Max Payne echt de meest grote debiele regisseur op aarde. Nu ben ik zelf professioneel filmmaker voor bedrijfsfilms en voor mn opleiding regie heb ik een korte film gemaakt (een aanpassing van een scene in Fight Club) dus ik weet een beetje hoe een filmproductie in elkaar zit. En nu noem ik mezelf echt al niet een volwaardige fictie regisseur maar dat je een game aanpassing met zo'n grote inspiratiebron waar je de gehele film uit kan putten zo kan verne*ken is echt op het debiele af zeg.... Met zo'n cast en crew kan echt elke filmstudent of beginnend filmmaker nog een betere film afleveren dan dat hij heeft gedaan...
    Hmm op dat punt zijn we het dan weer niet eens haha...

    Ik ben Max Payne na een aantal keren gekeken te hebben steeds meer gaan waarderen en vind het toch wel een goede film.
    Op het begin had ik ook zoiets van "is dit het?" en ondanks de weinige actie scenes vind ik datgene wat er aan actie is mooi in beeld gebracht en de sfeer van de games (ben ik ook fan van) komt soms toch wel goed over (sneeuw, donker NY).
    Wel jammer van het verhaal, ze hadden beter een combinatie kunnen maken van de verhaal lijnen van de eerste twee games en ik had zo graag Thomas Jane in de hoofdrol gezien.
    Al met al een toch een fijne op zich zelf staande actie-thriller vind ik.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Hmm op dat punt zijn we het dan weer niet eens haha...

    Ik ben Max Payne na een aantal keren gekeken te hebben steeds meer gaan waarderen en vind het toch wel een goede film.
    Op het begin had ik ook zoiets van "is dit het?" en ondanks de weinige actie scenes vind ik datgene wat er aan actie is mooi in beeld gebracht en de sfeer van de games (ben ik ook fan van) komt soms toch wel goed over (sneeuw, donker NY).
    Wel jammer van het verhaal, ze hadden beter een combinatie kunnen maken van de verhaal lijnen van de eerste twee games en ik had zo graag Thomas Jane in de hoofdrol gezien.
    Al met al een toch een fijne op zich zelf staande actie-thriller vind ik.
    Hmm, ben ook fervent fan van de games (wacht met smart op de 18e ) aar dat deze mening toch niet verwacht.... maar ik vind dat echt duidelijk te merken is dat Mark Wahlberg echt totaal niks kon met de regie van Moore.... en het verhaal sloeg IMO echt nergens op want gezien de verhaallijn van deel 1 en 2 hadden ze daar een prima aanpassing van kunnen maken ipv wat ze nu hebben gedaan. Heb em nu 2 keer gezien maar beide keren vond ik het niks. Maar ja, ik dwaal af...

  24. #74

    Standaard

    Om nu maar weer On Topic te gaan, en de laatste 2 berichten van bovenstaande heren buiten beschouwing laat :

    Nog een villain gevonden voor John McClane in Die Hard 5



    Een maand geleden hoorden we dat Sebastian Koch en Yulia Snigir de villains zullen gaan spelen in de vijfde Die Hard film, ook wel A Good Day to Die Hard. Ze nemen het op tegen John McClane, uiteraard gespeeld door Bruce Willis, die naar Rusland afreist om zijn zoon (Jai Courtney) te vinden. Hier worden zij de meest gezochte mannen in het hele land.

    Het duo krijgt er nu nog een tegenstander bij. Cole Hauser, bekend van films als Dazed and Confused en Good Will Hunting, speelt een relevante vijand. Hauser speelde eerder al samen met Willis in Tears of the Sun en Hart’s War.

    Fox voorzitter Tom Rothman zei onlangs het volgende over de sequel:

    It’s really a father-son story, which is that John McClane’s been a great cop his whole life but he’s been a pretty lousy father. He has a grown son who he’s not really been in much touch with, and McClane thinks the son’s a fuck up — that’s a technical term. [...] So he goes to Russia, he thinks, to bail his son out of jail, and it turns out the son’s not a fuck up, he’s the antithesis of that. In fact, the apple has not fallen far from the tree, the apple has not fallen from the tree, which is that the son is a badder ass John McClane than John McClane.

    It comes to the point in the story where they’re basically the most wanted men in the entire Soviet Union, and it’s the two of them against all of the bad guys. I’ve just gotta say, it’s a classic, classic Die Hard.


    De opnames voor John Moore's film zijn momenteel aan de gang in Boedapest. De beoogde releasedatum is 14 februari 2013.

    Bron : Filmtotaal.nl

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    It comes to the point in the story where they’re basically the most wanted men in the entire Soviet Union
    Volgens mij bedoelt-ie wat anders...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •