De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wel geluid, maar geen beeld..

    Sinds een poosje heb ik een Samsung Led TV (UE32D5000) en ik wil graag mijn microset van JVC aansluiten, zodat ik dvdtjes kan kijken. Alleen ik krijg geen beeld .. Wel geluid. Beide boekjes erbij, maar ik kom er niet uit..

    Zou iemand mij kunnen helpen? Thanx alvast

  2. #2

    Standaard

    Beste Mika05,

    Hoe sluit je beide toestellen op elkaar aan?

    Met vriendelijke groeten,

    Alex
    Samsung Webcare

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samsung Webcare Bekijk bericht
    Beste Mika05,

    Hoe sluit je beide toestellen op elkaar aan?

    Met vriendelijke groeten,

    Alex
    Samsung Webcare
    Met een scartkabel, en die is met zo'n 'aansluitstukje' aan de tv bevestigd. Sorry, maar ik heb er echt geem verstand van..

  4. #4

    Standaard

    Beste Mika05,

    Wat voor aansluitstuk betreft dit? Hoe ziet deze er uit? En wat is het model van de microset?

    Met vriendelijke groeten,

    Alex
    Samsung WebCare

  5. #5

    Standaard

    Welkom op dit forum mikaO5.

    Je geeft in het start-topic aan dat jouw microset een scart-aansluiting heeft, maar als deze ook andere soorten video-aansluitingen heeft kun je die het beste ook in het start-topic vermelden. Scart is nl. niet de beste verbinding voor verbinding met jouw TV.

    Heeft de microset ook een component-video aansluiting (rode+blauwe+groen tulp) of een composiet-video aansluiting, dan kun je het best die gebruiken. De voorkeur ligt dan bij de component-video, omdat bij deze de kleuren en de helderheid gescheiden zijn. Zo niet, dan zal je een verbinding moeten maken tussen de scart-aansluiting van de microset en de gele tulp van het aansluitstukje wat bedoeld is voor beeld(geel) en geluid(rood+wit) en deze in de daarvoor bestemde ingang van de TV moeten steken. Let er wel op dat de signaal-richting van scart naar gele tulp is, want anders werkt het niet.

    Andere soorten verbindingen zoals S-video en RGB zijn dus niet mogelijk.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-02-2012 om 10:50
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Plaats anders eerst het type nummer en of aansluitmogelijkheden van je JVC set. Dan kunnen wij je adviseren wat in jouw geval de beste oplossing is. Desondanks zou je gewoon beeld moeten krijgen. Echter als de JVC set al wat ouder is zal je tegen beperkingen aanlopen zoals Gerco al zegt. Sterker nog. Met zo'n mooie tv zou ik snel op zoek gaan naar een dvdspeler of nog beter een Blu-ray speler. Hierbij blijft het signaal in het digitale domein en haal je de maximale beeldkwaliteit uit je tv. Scart is analoog, waardoor je er diverse analoog naar digitaal conversies moeten worden uigevoerd. Dit komt de beeldkwaliteit niet ten goede. DVD is namelijk digital maar moet voor scart eerst analoog worden gemaakt en vervolgens weer door je tv naar digitraal. Dat zijn dus een paar omwegen. En aangezien je een mooie tv hebt gekocht verdiend deze ook een speler met minimaal hdmi. Een bdspeler heeft dat altijd maar de recentere dvdspelers ook. En daarvoor hoef je dan ook helemaal niet diep in de buidel te tasten. Maar dat is waarschijnlijk wat makkelijk gesteld.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samsung Webcare Bekijk bericht
    Beste Mika05,

    Wat voor aansluitstuk betreft dit? Hoe ziet deze er uit? En wat is het model van de microset?

    Met vriendelijke groeten,

    Alex
    Samsung WebCare
    Volgens mijn boekje is het een scart-adapter. En de microset is de UX-L5V. Vorig jaar gekocht.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Plaats anders eerst het type nummer en of aansluitmogelijkheden van je JVC set. Dan kunnen wij je adviseren wat in jouw geval de beste oplossing is. Desondanks zou je gewoon beeld moeten krijgen. Echter als de JVC set al wat ouder is zal je tegen beperkingen aanlopen zoals Gerco al zegt. Sterker nog. Met zo'n mooie tv zou ik snel op zoek gaan naar een dvdspeler of nog beter een Blu-ray speler. Hierbij blijft het signaal in het digitale domein en haal je de maximale beeldkwaliteit uit je tv. Scart is analoog, waardoor je er diverse analoog naar digitaal conversies moeten worden uigevoerd. Dit komt de beeldkwaliteit niet ten goede. DVD is namelijk digital maar moet voor scart eerst analoog worden gemaakt en vervolgens weer door je tv naar digitraal. Dat zijn dus een paar omwegen. En aangezien je een mooie tv hebt gekocht verdiend deze ook een speler met minimaal hdmi. Een bdspeler heeft dat altijd maar de recentere dvdspelers ook. En daarvoor hoef je dan ook helemaal niet diep in de buidel te tasten. Maar dat is waarschijnlijk wat makkelijk gesteld.
    Het is een 'Micro Component System' UX-L5V, vorig jaar gekocht. Er zitten diverse aansluitmogelijkheden aan, zoals de 'componentvideo out' en de 'optical digital out' en 'scart'.

    Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, dit is niet mijn handigste kant namelijk

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Welkom op dit forum mikaO5.

    Je geeft in het start-topic aan dat jouw microset een scart-aansluiting heeft, maar als deze ook andere soorten video-aansluitingen heeft kun je die het beste ook in het start-topic vermelden. Scart is nl. niet de beste verbinding voor verbinding met jouw TV.

    Heeft de microset ook een component-video aansluiting (rode+blauwe+groen tulp) of een composiet-video aansluiting, dan kun je het best die gebruiken. De voorkeur ligt dan bij de component-video, omdat bij deze de kleuren en de helderheid gescheiden zijn. Zo niet, dan zal je een verbinding moeten maken tussen de scart-aansluiting van de microset en de gele tulp van het aansluitstukje wat bedoeld is voor beeld(geel) en geluid(rood+wit) en deze in de daarvoor bestemde ingang van de TV moeten steken. Let er wel op dat de signaal-richting van scart naar gele tulp is, want anders werkt het niet.

    Andere soorten verbindingen zoals S-video en RGB zijn dus niet mogelijk.
    Componentvideo aansluiting zit eraan, alleen het snoertje is veel te kort.. Maar ik ga jouw tips even proberen! Dankjewel voor het meedenken.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb inmiddels ook de gebruiksaanwijzing van de set gelezen en daar komt uit dat je idd het beste de component-video uitgang van de set kunt gebruiken. Om het geluid van de TV (en de daarop aangesloten bronnen) via de set wilt horen, heb je ook de scart-kabel nodig, want dat is de enige ingang aan de achterkant.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels ook de gebruiksaanwijzing van de set gelezen en daar komt uit dat je idd het beste de component-video uitgang van de set kunt gebruiken. Om het geluid van de TV (en de daarop aangesloten bronnen) via de set wilt horen, heb je ook de scart-kabel nodig, want dat is de enige ingang aan de achterkant.

    Het is gelukt! Idd met een component-video aansluiting Dankjewel voor het meedenken!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •