De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.

Discussie: Quantum Leap

  1. #1

    Standaard Quantum Leap

    Een van mijn favoriete series die helaas in NL niet te krijgen was, dus ik bestel de seizoenen zodra ze op regio 2 UK uitkomen.

    Tot dusver 3 seizoenen van de 5 in huis, het 4de komt eraan in juni...

    Ongelooflijk dat deze serie nog niet hier is uitgebracht. Voor mij een van de origineelste sci-fi series ooit...

    Voor wie het niet kent: http://www.imdb.com/title/tt0096684/

    De serie gaat over een wetenschapper, dr. Sam Beckett (Scott Bakula), die bij een experiment verdwijnt en ondekt dat hij in de tijdsspanne van zijn eigen leven kan springen van persoon tot persoon. Hij wordt hierbij geleid door "een macht van boven" en kan pas verder wanneer hij iets heeft rechtgezet in het leven van degene waar hij in "leapt".

    Hij wordt bijgestaan door Al (Dean Stockwell), die alleen voor hem zichtbaar is als hologram.

    Er gaan al jaren geruchten over een revival in vorm van een film of een remake. Ik heb zelfs een wallpaper ergens gevonden met daarop Quantum Leap 2007 - Ewan McGregor en Danny DeVito....

    Zijn er nog meer fans en heeft iemand nog een bron over een eventueel vervolg op deze serie?
    Send a maniac to catch a maniac...

  2. #2

    Standaard

    Ikzelf heb ook een tijdje gekeken naar deze serie. Ik vind hem echt mooi.

  3. #3

    Standaard

    Ja, vroeger gevolgd op tv, vond hem super!

    Ik heb hem nog niet op dvd, jammer genoeg niet met ondertitels verkrijgbaar. En ik heb nu zo veel series staan, die ik nog moet kijken.....

  4. #4

    Standaard

    'k Zag net een aankondiging op proxis dat seizoen 1 van Quantum Leap vanaf 10 augustus met NL-ondertiteling bij hen verkrijgbaar is!
    http://oas2000.proxis.be/gate/jabba....69&si=81507937

  5. #5

    Standaard

    Als ik 't goed begrijp (uit de reviews op amazon.co.uk) zijn de UK versies dus onge-edit? Met de juiste muziek dus?
    N/A

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redbulletje
    'k Zag net een aankondiging op proxis dat seizoen 1 van Quantum Leap vanaf 10 augustus met NL-ondertiteling bij hen verkrijgbaar is!
    http://oas2000.proxis.be/gate/jabba....69&si=81507937
    Great, maar de prijs 36.99 euro voor slechts 3 discs ( want seizoen 1 telde enkel 9 afleveringen geloof ik) is weer eens immens duur vanuit universal uit. Als je dat vergelijkt met een goed verkopende Dead Zone , die trouwens nog op tv is in amerika, die aan iets minder dan 5 euro per disc gaan. Ze gaan toch moeten leren hun prijs in te stellen naar ouderdom en concurrentie.
    Ik ben van plan , deze release maar aan mij voorbij te laten gaan. Zoveel wil ik niet betalen.
    Tv serie fan

  7. #7

    Standaard

    Gewoon een jaartje geduld hebben totdat de prijs is gedaald. :wink:

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sméagol
    Als ik 't goed begrijp (uit de reviews op amazon.co.uk) zijn de UK versies dus onge-edit? Met de juiste muziek dus?
    Klopt, de UK-versies bevatten de originele muziek. Zeker niet onbelangrijk bij deze serie, want naast het versterken van de sfeer zijn er ook directe verwijzingen naar bepaalde muzieknummers.... en dan wordt er bij de regio 1 - versie vervolgens een ander nummer gedraaid.
    Dit geldt met zekerheid voor seizoen 2 (van de andere ben ik niet zeker, ik heb 3 seizoenen r2uk, het 4de zal over 5 dagen gereleasd worden in Engeland).


    Het enige wat bij de dvd-bozen voor enige verwarring zorgt:

    bij het einde van de afleveringen zie je hoe Sam (hoofdpersonage) terecht komt in een nieuw lichaam en nieuwe situatie.
    Vanaf seizoen 2 sluit dit niet altijd aan, omdat men af en toe een "oude uitzending" er tussendoor heeft gegooid op tv. Dus midden in seizoen 2 krijg je een sprong naar een personage van een aflevering uit seizoen 1. Niet echt storend, want ze gaan gewoon met de volgende aflevering door, maar de eerste keer is het even verwarrend. Ook het einde van seizoen 1 wordt pas opgevolgd in de 4de aflevering van seizoen 2.

    Voor liefhebbers van de muziek uit de serie: de soundtrack is geweldig, met scores van Velton Ray Bunch en gezongen nummers door Scott Bakula. Op eBay verkrijgbaar.
    Send a maniac to catch a maniac...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door locutus71
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redbulletje
    'k Zag net een aankondiging op proxis dat seizoen 1 van Quantum Leap vanaf 10 augustus met NL-ondertiteling bij hen verkrijgbaar is!
    http://oas2000.proxis.be/gate/jabba....69&si=81507937
    Great, maar de prijs 36.99 euro voor slechts 3 discs ( want seizoen 1 telde enkel 9 afleveringen geloof ik) is weer eens immens duur vanuit universal uit. Als je dat vergelijkt met een goed verkopende Dead Zone , die trouwens nog op tv is in amerika, die aan iets minder dan 5 euro per disc gaan. Ze gaan toch moeten leren hun prijs in te stellen naar ouderdom en concurrentie.
    Ik ben van plan , deze release maar aan mij voorbij te laten gaan. Zoveel wil ik niet betalen.
    De prijs voor seizoen 1 is inderdaad erg hoog, maar dit was bij de UK-releases niet anders. Seizoen 1 (9 eps.) was hetzelfde geprijsd als de seizoenen erna, die uit 22 afl. per seizoen bestaan.

    Voor wie de subs kan missen, bij oa Play is seizoen te krijgen voor 15 pond (ca. 22,50 euro).

    Ik vind wel positief dat ze deze serie ook eindelijk in NL uitbrengen, wellicht dat andere series nu ook volgen. Zelf ga ik niet wachten op de uitgaves met nl subs en bestel ze wel in Engeland.
    Send a maniac to catch a maniac...

  10. #10

    Standaard

    zag em net liggen bij de media markt voor 13 euro.. heb em helaas niet meegenomen want ik dacht datie dat dan ook wel zou zijn bij van leest (wat dan nog eens 10% korting zou opleveren), maar daar istie dus 3x zo duur...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    zag em net liggen bij de media markt voor 13 euro.. heb em helaas niet meegenomen want ik dacht datie dat dan ook wel zou zijn bij van leest (wat dan nog eens 10% korting zou opleveren), maar daar istie dus 3x zo duur...
    Daar mag je 'm niet voor laten liggen...

    Ik ben zelf met seizoen 4 bezig (UK-uitgave) en het niveau blijft ijzersterk.
    Send a maniac to catch a maniac...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    zag em net liggen bij de media markt voor 13 euro.. heb em helaas niet meegenomen want ik dacht datie dat dan ook wel zou zijn bij van leest (wat dan nog eens 10% korting zou opleveren), maar daar istie dus 3x zo duur...
    My bad, moest zijn 16,99.. heb em dus nu gekocht...

  13. #13

    Standaard

    Quantum Leap! Vroeger ging ik er echt voor zitten, samen met een maat van mij, op de BBC

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    zag em net liggen bij de media markt voor 13 euro.. heb em helaas niet meegenomen want ik dacht datie dat dan ook wel zou zijn bij van leest (wat dan nog eens 10% korting zou opleveren), maar daar istie dus 3x zo duur...
    My bad, moest zijn 16,99.. heb em dus nu gekocht...
    Ik heb Quantum Leap voor €30 gekocht in de MediaMarkt :x

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    zag em net liggen bij de media markt voor 13 euro.. heb em helaas niet meegenomen want ik dacht datie dat dan ook wel zou zijn bij van leest (wat dan nog eens 10% korting zou opleveren), maar daar istie dus 3x zo duur...
    My bad, moest zijn 16,99.. heb em dus nu gekocht...
    Ik heb Quantum Leap voor €30 gekocht in de MediaMarkt :x

  16. #16

    Standaard

    leuke serie maar jammer dat hij niet verder kon reizen in de tijd, de periode voor de jaren 50 vind ik veel interessanter

  17. #17

    Standaard

    Ik heb de hele serie voor 50 euro gekocht in Leeuwarden. Alle vijf de series voor 10 euro per stuk. Niet veel dacht ik.
    Dances With Wolves. I am Wind In His Hair. Do you see that I am your friend? Can you see that you will always be my friend?

  18. #18

    Standaard

    Ik heb de serie helemaal compleet gekocht via bol.com, ik heb er met veel plezier naar gekeken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •